،” كتبت صحيفة المصريون المصرية: “في مفاجأة من العيار الثقيل، كشف استطلاع للرأي أجراه مركز ابن خلدون للدراسات الإنمائية حول هوية الرئيس القادم لمصر، أن 61 في المائة من المصريين يريدون رئيسًا مدنيا، بينما 30 في المائة يريدون أن يكون الرئيس القادم ذا خلفية عسكرية، فيما يرغب 9 في المائة بأن يكون الفريق أول عبدالفتاح السيسي وزير الدفاع هو الرئيس القادم.”

وقالت داليا زيادة، المدير التنفيذي لمركز ابن خلدون، في تعليقها على نتائج الاستطلاع: “لقد جاءت النتيجة مفاجأة لنا، حيث كنا نتوقع أن المزاج العام في مصر يميل إلى تمكين شخصية عسكرية، لكن هذه النتيجة تعكس أن المصريين قد وصلوا لدرجة جيدة جدًا من النضج السياسي.”

يأتي هذا فيما تتصاعد الدعوات في الأوساط الإعلامية المصرية للدفاع بالسيسي إلى منصب الرئاسة في الانتخابات القادمة، بعد أن حظي بشعبية عريضة بين المصريين عقب إطاحته بالدكتور محمد مرسي أول رئيس مدني منتخب، وفقا للصحيفة المصرية.

شارك الخبر:

شارك برأيك

‫293 تعليق

  1. اي حد ضدهم مش مصري ناس وقسما بالله قمة في الغباء والتخلف انتوا مين وقسما بالله انتوا نكرة ولا ليكوا اي لازمة

  2. طب راح اسالك سوال يا اخت المصرية، لو عرفتي حتكوني مصرية؟؟
    ١- كم توك توك في مصر؟
    ٢- اسم ذكر البط ايه؟
    ٣- كم اشارة مرور في مصر؟؟
    ٤- كم فنانة في مصر؟
    ٥- الطي طي كم شهادة عنده؟
    ٦- كم وزن الرئيس الحالي؟
    ٧- ما هو صنف المخد ر الي بيستعمله، قائد حركة التمرد؟
    ٨- مين اللي كسر مناخير ابو الهول؟
    ٩- كم صورة للطي طي في شوارع مصر؟
    ١٠- مين المذيع اللي جاب بيجامته على الاستوديو؟؟

    وشكراً

  3. ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    عسل يا اخ دلشاد والله العظيم
    ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

  4. هجاوب على رقم 8 الاخوان طبعا هههههههههههههههههههههههههههههههههه

  5. احنا بنسألها ع حاجات معروفه لاى مصرى
    وتهربها من الاجابه يثبتلنا انها مش مصرية
    كمان انا شوفتها اتكلمت بالدراجه المغربية من فترة وانا جيت افقسها ساعتها نورت حجبت تعليقى
    وسبحان الله الاخت ديدو برضو خدت بالها فى نفس المرة
    كمان فاتى شافتها فى موقف اخر قالت كلمة مش مصريه
    تهربها من الاسئلة ليس له مبرر بالعكس هى من مصلحتها انها تثبت اننا كدابين
    حضرتك فكر شويه حتلاقى ان عندنا حق نشك فى امرها

    1. و من شوي بس كانت كلمت سلوى باللهجة المغربيه
      و اعترفت لها انها مغربيه و نورت حدفته في نفس اللحضه

  6. لا يا سلوى ابو الهول اخوانى واللى كسر مناخيره سيدك السيسى هههههههه

    1. ههههههههههههههههههههههههههههههلو كنتي يا شيرين دكتورة كما تدعين كنتي عرفتي تعليقياتي وتعليقاتي معروفة في طاير واذا كان تعليق لي طويل وعريض اكون عمل لو كوبي وما عنديش ليه أغير لهجتي لا تشوفي اني اسلم على مصرية وافتخر وتقولي انا هي لأنني من طبعاتي اسلم على الجميع و لا اريد ان اقسم لأنني عارفة نفسي وسلام ….

  7. طاب سؤال اخير… انتى من اى محافظة وحوعدك انى مش حسألك غير سؤال واحد عن المحافظة دى…………..
    يلا اخر فرصه ليكى عشان تثبتى اننا كدابين وشريرين

  8. اتحداكي تجيبي تعليق واحد اتكلمت فية مغربي دة انا كنت بهزر مع سلوى النهارد وفتحت جوجل وجبت كلمةةةةةةةةةةةة مغربية وكتبتها لا لا استفزاز بقولك اية فكك منييييييييي اعتقد دية كلمة مصرية كدة كويس احب اوريكي المصري اللي على اصولة ربنا يشفيكمممممممممم بجد واحب اقولك اصلي من المنصورة اة اية المغربة يعرفوا المنصورة وعايشة في شارع الهرم احب اقولك الشارع كمان فكك مني بجد اوكييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي

    اخ دلشاد امانة لو الاوضاع اتحسنت انت معزوم انت والمدام وبكلم بجد على خطوبتي في مصر اوكيييييي انت ونور وسلوى والحجة ليلي مش عايزة انسى حد

  9. اول حاجة انا مصرية وعايشة برة مصر واصلي من المنصورة بس لما بنزل بقعد في القاهرة في الهرم شارع ناصر الثورة كدة كويسسسسسسسسسسسسسسسسس
    وحلوة اووي اخر فرصة ليك انت مين عشان تديني فرص انا مش ناقصة وجع دماغ
    واية الحجات المعروفة اللي سالتوني عليها واتهربت ناس غريبة والله ميهمنيش اساسا اثبتلك انت ول غيرك
    ماشي يا ست فاتي يلي بتدخلي بس اسمين مرة شيرين ومرة فاتي مفقوصة

  10. من المنصورة ؟؟
    طاب قوليلى اسم سلسلة المحلات المشهورة اللى بيملكها خيرت الشاطر هناك
    والشاطر اللى هو بلدياتك تبع اى مركز فى المنصورة؟
    ولو عايشة فى الهرم صحيح اسم محطة المترو بتاعة الهرم؟

  11. انا ساكنة فى شارى مراد يعنى بينى وبين شارع الهرم كوبرى الملك فيصل وميدان الجيزة ومفيش شارع فى الهرم اسمه ناصر الثورة ههههههههههههههههه

  12. نور:
    “مو انا اللي على راسي بطحة حتى حسس عليها ويا ما كلام كتير ما رديت عليكي فيه ولا تدخلت لأنه قلت يمكن كون مو أنا المقصودة فيه لكن هالمرة واضح للكل أنه نص كلامك موجه ألي وخاصة كلامك على التصنيفات وأمال ماهر فحاجة تتشاطري عليي وتتذاكي وتقولي بطحة وما بطحة”.

    *سبحان الله، اشمعنى انتِ الوحيدة اللي رديتي دونًا عن بقية الساخخرين؟؟؟ وطالما عارفة انك المقصودة بالكلام عن امال ماهر، بتردي ليه على باقي كلامي عن التصنيف وغيره؟؟؟؟ وليه زعلانة من كلمة “حسبى الله ونعم الوكيل؟؟؟وياما كلام كتير مارديتي عليه… ده على أساس اني بقيت أعلق كتير في نور، او يمكن طالعة نازلة بوجهلك الكلام عمال على بطال!!! بس على فكرة انتى رديتى قبل كده عليا لما قولت “أتامرون الناس بالبر وتنسون انفسكم”، وده كان في موضوع: “”استقالة جماعية لمتحدثي الرئاسة وحكومة قنديل”.
    ــــــــــــــــــــ
    نور:
    “انتي دقيتي الباب وقلتي صنفتونا وحسبنا الله ونعم الوكيل وأنا رديت عليكي الجواب وقلتلك هالتصنيفات منكم انتوا نحنا بس استخدمناها ومو ذنبنا أنه حبيتوا تتناسوها هلأ مشان مصالحكم و قبل بمرة قلتلك بس تصير مصر بإسمك ساعتها منستأذن من جنابك لكن ولله الحمد مصر مو إلك لذلك مو مضطرين ناخد أذنك قبل ما نحكي بأمور ها …”

    *أنا اللي دقيت الباب؟ يعني مفروض إني أشوف شتيمتنا في نورت بشكل مستمر واسكت، ولما اجي ارد يبقى أنا اللي بدق الباب، ايه انفصام الشخصية ده؟ وبعدين روحي لاول تعليق مطول ليكي هنا في الموضوع ده، وشوفي تصنيفك للشعب المصري عامل ايزاى، انتى طالعتينا فلول ومغيبين وحشاشين، يا شيخة عيب عليكي، ولو مش فاهمة لحد دلوقتي ان الشعب المصري بكل طوائفه هو اللي خرج ضد الاخوان وهو اللي بيؤيد الفريق السيسي كقائد وكمنقذ للمصريين والبلد مش هاتقولي كلامك الجارح ده، روحي الله يكرمك شوفي تعليقك واحكمى على كلامك، منتظرة مني ايه لما اسمعك بتقولى عن اهلي وعن ولاد بلدى كلام غير صحيح وبتصنفيهم على هواكي لانك ضد فكرهم، أنا على الأقل ما قابلتش اساءاتك المستمرة بالمثل… عيب خدي بالك من كلامك وتعليقاتك، وبعدها ابقي اتحفينا بنصايحك.

  13. ههههههههههههههه جهلة لا يا حبيبتي شارع ناصر الثورة مشهور جدا بعد الخزان وقبلينا كايرو مول لو تعرفية وبعدين انت مش قلتي انك من دمياطططططط اية اللي جابك القاهرة وبعدين مش معنى ان اصلي من المنصورة ان اعرف سلسلة محلات الشاطر والهبل اللي بتسالي علية دةةةةةةةةة ياشاطرة اقولك حاجة انا مش في امتحانننننننننننننننننننننننن اوك انت اساسا متهمنيش وطز تصدقي اذا كنت مصرية ول لا انت مين اصلا
    شيء غريب والله بتمتحنييييييي هزلتتتتتتتتتتتتتتتتتت

  14. هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    انا عرفة الان من هي مصرية وافتخر هي شيرين المصرية لأنكي تعرفي بعض الكلمات المغربية هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

  15. سلوتي انا كتبت تعليق للاخ دلشاد من شوية انو معزوم على خطوبتي في مصر انت كمان ونور وليلى بجد انا بكلم بجد هبقى سعيدة لو جيتوا هعملكم ترابيزة مخصوص معلقين جريدة نورت هههههههههههههههههههه

  16. نهههههاااي انكشفت الحقيقة وانا من الأول شكيت فيها لأنها بتسب المصريين بشكل غير طبيعي !!! عبيد وخرفان ووو بس والله عيب اذا بتعرفي العيب

  17. قائد و منقذ!!! خاطر ربكم خاطر ربكم، كفاية تعظيم للبشر؟؟! الى متى تعظمون الانسان الى متى؟؟!

    كل رؤساء امريكا و الغرب و حتى اسرائيل، يعملوا كل بما وسعهم و لكن عندما تنتهي مدة راستهم، فالحكومة تقلوا شكر الله سعيكم، و نريد عقل غير عقلكم..

    و لكن ليس هناك منقذ او زعيم و ذكر بط!!
    مواطن عادي ساعدة زملائه بالوطن و هكذا!!

  18. مستحيل يا فاتى تكون من المنصورة وماتعرفش سلسلة محلات الشاطر اسمها ايه؟؟؟؟؟؟؟
    دى من التمانينات ومشهووووورة جدا جدا
    دى عاملة زى سلسلة محلات هارودذ بتاعة محمد الفايد فى لندن كده
    ههههههههههههههههههههههههه

    1. محلات الشاطر من التمانينات؟!!! طب اهو الراجل غني من زمان!!
      ليه بتقولوا لمن الاخوان جاوا على الحكم، صار عنده فلوس!!!

      دة انتم بتفتروا على الحجر الي بيفش عليكم!!!

      قبل كم سنة كان قبر عبد الحليم حافظ، ماشي منه دخان!! بتعرفوا مين الي عملهة؟؟

  19. إنشاء الله ألف مبروك وشكراً مصرية وأفتخر بس ممكن تبعثلي التذكرة بالبريد

  20. نور:
    “وحاجة تتهجمي على الناس بحجة دفاعك عن بلدك حتى تخبي تعصبك وعنصريتك وكرهك لكل من بيخالفك واللي صفحات نورت بتشهد فيها وبتشهد كم شخص أسأتي له بالباطل بحجة دفاعك عن بلدك”

    *مين الناس اللي تهجمت عليهم بدعوى الدفاع عن بلدي؟ ومين هم الأشخاص اللي اساتلهم بالباطل؟؟؟ مين هم دول؟
    يمكن تقصدي كيمو عديم التربية، اللي شتم المصريين كلهم ولا واحد فيكم رد عليه وقاله عيب؟ ولا تقصدي عمرو ابو نااشي اللي بسبب كلامنا عن حماس قال أن مصر هي بلد الدعرة والعربدة، وكان بيعايرنا بالراقصات وشارع الهرم، برغم ان ماحدش منا اساء للفلسطينيين؟؟ ولا تقصدي دلشاد؟؟؟ يرمي كلام وبيتشطر على بنت هنا بتقول رأيها في بلدها مش في بلده. ولا يمكن ربيع الحقير اللي ماعرفش جاى من اى زريبة ولا اى داهية وبيشتم فينا؟؟
    هم دول اللي أنا اساتلهم من وجهة نظرك… ومن وجهة نظري أنا رديت غيبة بلدي واهلها، وللاسف لسه ماعنديش القدرة إنى اتوجه لبلادهم بنفس الاهانات، ويادوب انا فقط رديت عليهم بشكل متوازن وماعملتش زيهم. وكلامك عن كرهي لكل من يخالفنى فهو غير صحيح بالمرة، لكن لو كانت المخالفة في الرأي هي سب البلاد والعباد، فايوه انا بكره اى شخص يتعرض لبلدى، ولو ده مش عاجبك، يعني عندك البحر المتوسط والاحمر.
    أما عن كوني عنصرية… فللمرة المليون ايوه انا عنصرية تجاه أي شئ يخص بلدي، وطالما عنصريتى لا استخدمتها في سب الاخرين، ولا الاستهزاء بهم، ولا الطعن في اوطانهم او اعراضهم.
    ـــــــــــــــــــــــــــــ
    نور:
    “والتصنيفات إخواني ولا سلفي ولا ليبرالي أنا فاهمتها منيح ومو محتاجة ذكية متلك تشرحلي ياها أنا ذكرتها من ضمن التصنيفات اللي انتوا قسمتوا فيها الناس وولاد بلدي بعرف تصنيفاتهم لبعض بس ما اتهمت حدا غيرهم أنه هو اللي اخترعها واتهجمت عليه وقلت حسبنا الله ونعم الوكيل فيكم عم تقسمونا على مزاجكم هذا هو الفرق يا شاطرة !”.

    *هي حسبنا الله ونعم الوكيل دي مزعلاكي ليه؟؟؟ هي دي كلمة وحشة؟؟؟ خايفةة من ايه، ده حتى ربنا هايكون الحسيب بنا وبينكم، ولا انتي زعلانة كمان انى بفوض ربنا فيمن يسئ لينا؟؟ والله مايخافش من جملة زى دي الا اللي نيته مش صافية، وبما انك نيتك طيبة، يبقي جملة زي دي ماتخلكيش تردي اصلاً… سبحان الله، انتِ كمان الوحيدة اللي زعلتك الجملة والدعوة.
    وهي من ضمن التصنيفات اللي صنفناها لنفسنا ننا عبيد وعاهرات وراقصات؟؟؟ او حشاشين ومغيبين؟!
    كلامي في الشرق وكلامك في الغرب، انا ماقولتش انكم اخترعتوها، انا بسال باى حق بتصنفونا طبقًا لاهوائكم؟
    ــــــــــــــــ
    نور:
    “و أما كلامي عن أمال ماهر ولا التاني مو محتاجة دافع فيها عن نفسي ولا بررها الك ولا لغيرك وأنا كتبت بالضبط شو قلت و قلت كمان أنه صوتها حلو وشخصيتها مهضومة بظن هذا ما شفتيه لأنك بتشوفي اللي على مزاجك واللي بيناسب إدعاءاتك وبس وبعدين انتي شو دخلك بكلامي ولا حتى بتريقتي متل ما قلتي؟ .. أنا حرة أوصفهم ولا اتريق عليهم ولا قول عنهم قرود حتى ولا أضحك على تريقة غيري أنتي شو دخلك قاعدة مكان رب العالمين تحاسبيني وتدخلي بنيتي وشو قلت أما أمرك عجيب …ولا لازم قبل ما أحكي عن أي واحد شوف إذا مصري وأخد رأي جنابك حتى ما تهاجميني !!”

    *وهو أنا جبت سيرتك أصلاً!!! أنتِ الوحيدة اللي رديتي دونًا عن بقية المعلقين… سبحان الله في أمرك. وبالمناسبة ده تعليق ليكى في موضوع: “استقالة جماعية لمتحدثي الرئاسة وحكومة قنديل”،
    نور ** في يوليو 2, 2013 2:11
    “وأنت يا سيد فارس شو عينك حمضين مندوب عن جبهة خرابه لهيك عم تعلن عن وظائف شاغرة !
    وبعدين أمرك عجيب فعلاً…… هنن مصريين و جزء من شعب مصر وعم يقولوا رأيهم باللي عم يصير ببلدهم وعيب على واحد عراقي أو سوري أو أي جنسية تانية يتحرش فيهم ويستهزأ فيهم حتى لو ما عاجبه كلامهم وحتى لو ضدهم
    نحنا كعرب منقول رأينا لكن مو من حقنا نستهزأ فيهم إذا مو عاجبنا رأيهم خاصة أنه البلد بلدهم
    عيب عليك اللي عم تعمله هادا !!

    وكان ردك عليه لانه قال التعليق ده:
    “وضائف شاغرة
    مطلوب وزراء للعمل حالا
    الشروط المطلوبه
    1 يجيد القراءه والكتابه
    2 يجيد اللغة الانكليزية (مثل الدكتور مرسي )
    3 يجيد قيادة التكتك
    4 يجيد تحضير و تقديم صحن الفول
    طبعا والافضلية لاعزاني ( عبد الصمد – امجد – رامز )

    فبأي حق تؤمري الناس بعدم الاستهزأ، ومع ذلك بتستهزأي بخلقة ربنا؟ انا مايهمنيش تعليقاتك لاى حد ولا ارائك، بس بما انك من مؤيدي الشرعية والشريعة وغيرها، مفترض تثبتيلي انا وغيري انكم الاحسن في كل شئ، مش تقولي شئ، وفي نفس الوقت تخالفيه بتعليقاتك… سبحان الله ماتعرفيش عقاب من يامر الناس وينصحهم، ويخالف كلامه يوم القيامة هايكون ايه؟!

    عجبي.

  21. يا شيرين فكك منها والله هي كشفت نفسها خلاص، ماتوجعيش دماغك.
    لو مصرية ابسط رد هاتقولهولك مافيش حاجة اسمها القناة ال11 اصلا، حتى ولو كانت مصرية عايشة في المريخ.
    فكك منها وماتوجعيش دماغك، هي كشفت نفسها بنفسها.

  22. هههههههههههههههههههههههههانا الحمد لله متزوجة وزوجي من اطيب رجال العالم ههههههههههههههههههه

  23. عندك حق يا دلشاد، انا مش بنت، انا استرجلت لما لقيت اللي زيك اتنسونوا.
    معلش لازم نلاقى حل في الخيبة اللي حلت على بعض من يطلق عليهم اسم “رجال”.

  24. ههههه يا فاتي، اسم ليس بالعربي حتى اعرف رجل او بنت، فاتي!! ايه الخيبة دي!! لو كان اسمك ترفة و لا سعيدة و لا مزنة و لا سعدية و لا بطة و لا سومة ولا عنيات ولا بدرية ولا سكينة او رية ولا بدرية ولا بهية ولا فاطمة او حتى شربات!!
    لكنت عرفت، و لكن فاتي!! معرفشي، اعتذر، و كمان تعليقاتك كلها قاسية و فيها خشونة اكثر من ما يجب!!!

  25. تعليقاتي قاسية وفيها خشونة!!!
    لاحول ولا قوة الا بالله العلي العظيم.
    مفترض اسمع شتيمة بلدي واغنى “لما بدا يتثنى” يعني؟

  26. بس حاجة بسيطة، الجماعة بيقولوا الاخت المصرية بتسب المصريين، و انا اقول كتب، يمكن تسب الانقلابيين، زي ما انتم بتسبوا الاخوان و امواتهم ليل و نهار، فكل انقلابي بيتسب، فالي يزعل، يعني اقلابي هههه

    لي شايلين هم وحدة مش معاكم، لو كانت مصرية و لا لا؟!!
    يعني لا تضركم او تنفعكم، الا اذا من كتر الصواقع الي في ودانكم ولا تهزكم انفاسكم و تخيفكم لفتاتكم، كهارباً ليس يدري من اين او اين يمضي؟!!!!

  27. ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    من كتر الصواعق اللي في ودانا، ده على اساس اننا في الموقف الاضعف أو أننا الاقلية؟؟؟
    الانقلابيين دول هم الشعب المصري، وهو ده اللي بعضكم مش عايز يصدقه، من تسموهم بالانقلابيين هم السواد الاعظم من الشعب المصري، امهاتنا واخوالنا واهلنا واصحابنا وغيرهم.
    وانقلابيين او ثورجيين ايه اللي مزعلكم؟؟؟

    قضيتنا مش مع المتنكرة دي، لانه تنكرها لوحده نقطة ضعف ليها مش لينا، معنى كده انها مفلسة، وحابة تدي وجهة نظر معينة للبعض هنا.
    بعدين احصائية بسيطة كده زى ما انت عمال تتكلم عن الالاف اللي تعرفهم مؤيديين للخرفان.
    المصريين اللي هنا تقريبا كلهم مع ثورة يونيو: شيرين، فيب، ليلى المصرية، رحمة، الاخ فوقي، شهيرة، اغلبنا مع الثورة وضد الاخوان ماعدا “سراج وهاج” وده اخوانى… ده مالهوش مدلول عند بعضكم مثلا؟
    شئ غريب انا نفسي اللي زعلان على الاخوان اوى كده، وخايف على شرع الله وتطبيق الشريعة، ماينزل في مظاهرات ضد حكامه ويجيب الاخوان عنده يحكموا البلد، ولا بعضكم نفسه مصر تخرب لانه اغلبكم عارف ان المتاسلمين لما بيصعدوا لكراسي الحكم هايجروا البلاد لخراب وهانعيش في جهل وفقر وتخلف اكتر.

    ماشاء الله انا شايفة هنا كل مؤيدي الخرفان، مؤدبين جدًا، محترمين للغاية، متدييينين لابعد الحدود، بيحاربو الكترونيًا في سبيل نصرة الشرعية والشريعة، ودايمًا بسال نفسي الناس السوبر دي ليه مابيخرجوش في مظاهرات في بدانهم لتكسير انظمة الفساد، واحلال انظمة الشرعية والشريعة ليه مكانها.
    سبحان الله.

  28. ملحوظة بسيطة:
    أنا ماقولتش ان المتنكرة هي مغربية… بس علشان ماحدش يخلط الحابل بالنابل.

  29. يقول الشيخ سليمان العلوان حفظه الله
    من أكبر المصائب أن يجري حكم جاهل على عالم وحكم قوي ظلوم على ضعيف مظلوم وحكم لئيم على كريم وحكم مفسد على مصلح
    إن للظالم نهاية، وقد حانت النهاية، وهبَّت رياح التغيير، وإذا هبَّت رياح التغيير من الشعب فلا يستطيع أحد أن يوقفها، لن يستطيع أحد أن يوقف التاريخ، أو يناطح المريخ، أو يحارب الأقدار، أو يؤخِّر طلوع النهار.

    “إن الله ليملي للظالم حتى إذا أخذه لم يفلته”، {وَكَذَلِكَ أَخْذُ رَبِّكَ إِذَا أَخَذَ الْقُرَى وَهِيَ ظَالِمَةٌ إِنَّ أَخْذَهُ أَلِيمٌ شَدِيدٌ} [هود:102].

    إن الله يمهل ولا يهمل، ويملي، لكنه وضع لكلِّ شيء حسابًا وأجلا مسمًّى، و{إِنَّ أَجَلَ اللَّهِ إِذَا جَاءَ لَا يُؤَخَّرُ لَوْ كُنْتُمْ تَعْلَمُونَ} [نوح:4]

  30. الى رونق
    و الجزائرية حتى هي لما تعلق تكن مفتخرة بجزائريتها و بلاش مزايدة و تدخال الجزائر في كلش و بحكم اقدميتي و خصوصا من الثورة الليبية فالمغاربة كانو يتنكرو على انهم ليبيين لسب الشعب الجزائري
    واظن ان الاخت ديدو مغربية و هي من شكت ان مصرية مغربية
    فاتي و شرين واش راكم اتمنى تكونو بخير و ربي يعدل امور بلدكم

  31. سلام فوزتي كيف درتي لباس عليك انا فوزية لما اعلق .. اعلق بقلب صافي واقسم بالله العظيم لا اعرف مصرية وافتخر البنت تسلم عليا وانا اسلم عليها كما اسلم على الجميع تكون مصرية او مغربية او جزائرية لا يهمني وانا اعلق في اي موضوع وانا حرة في تعليقاتي …

  32. ههههههههههههههههههههههههههه
    حسبنا الله ونعم الوكيل .. سلمت امري لرب العالمين هو ياخذ حقي من الظالمين

  33. ههههههههههههههههههه
    فاتى حرقتى الاجابه ليه.?.. خليها تدور على القناة ال11 المصرية هههههههههههههههه
    ع فكرة يا متنكرة القناة ال11 المصرية حتلاقيها ع يمين شارع ناصر الثورة اللى بالهرم
    يا فضيحتك اللى بجلاجل هههههههههههههههههههههههههههه
    ع فكرة دلشاد نفسه عارف ان مصرية مش مصرية ..هو كان شاكك المسكين بس دلوقتى اتأكد ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    سراب يا عسل ازيك .؟..وحشااانى
    ع راسى اهل الجزائر المحترمين العساسيل 🙂

    1. لا والله يا دكتورة لم اشك ابداً بيها، و انا متأكد بانها مصرية اباً عن جد….
      انا اصلاً عندي دراية بعلم Genetics!! و علم Eugenics.. هههههه

  34. مساء النور ميس.

    شيرين هههههههههه ماهو الاجابة ليها ميعاد محدد، شيرين فكنا منها بجد، كده هي اثبتت للقاصي والدلني أننا مش بنتبلى عليها… الطريف أنها فاكرة انها غيظانا او حتى شغلالنا بالنا، فسيبك منها لحسن تاخد في نفسها مقلب وتفتكر نفسها جيفارا.
    و مش عازين الموضوع يتوسع بسببنا وتحصل مشكلة بين ناس تانية.

  35. ماشى يا فتوتى
    تعالى يا عسل نطلع من الصفحه دى بقى
    احنا قمنا معاها بالواجب وزيادة وكشفناها واللى لسه مفكر انها مصرية يبقى بيضحك على نفسه او مش عايز يحرجها قدام الناس (عشان بيعزها لمواقفها السياسية )هههههههه
    فعلا هذه النكرة المتنكرة ممكن تفتكر انها حاجة
    بلاش نعلق تانى هنا

  36. dalshad في سبتمبر 29, 2013 2:44 م رد

    طب راح اسالك سوال يا اخت المصرية، لو عرفتي حتكوني مصرية؟؟
    ١- كم توك توك في مصر؟
    ٢- اسم ذكر البط ايه؟
    ٣- كم اشارة مرور في مصر؟؟
    ٤- كم فنانة في مصر؟
    ٥- الطي طي كم شهادة عنده؟
    ٦- كم وزن الرئيس الحالي؟
    ٧- ما هو صنف المخد ر الي بيستعمله، قائد حركة التمرد؟
    ٨- مين اللي كسر مناخير ابو الهول؟
    ٩- كم صورة للطي طي في شوارع مصر؟
    ١٠- مين المذيع اللي جاب بيجامته على الاستوديو؟؟

    وشكراً
    HHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

  37. وليه حتتنكر لو هي مع الإخوان حتقولها ومش مضطرة تبدل جنسيتها …و أتمنى ما تتسرعوش في الحكم عليها يمكن هي فعلا مصرية لأنني كنت أشوف لها تعليقات قديمة من شي عامين تقريبا…

  38. ازيكوا يا بنات انتوا هنا بتعملوا ايه هيا الحرب ابتدت فاتي ازيك يا عسل شرين عامله ايه يختي النهار ده مش انا أولتليكوا من زمان انو الاخوان دول خرفان وزباله وجربانين بتلاقي الواحد منهم بيهرش هرش مش طبيعي مصدقتونيش ليه ها ليه يا لهوي الحئ أأمع الباميه اصل الراجل زمانوا علا وصول فوتوكوا بعافيه
    ميس اي ميس يو والله

  39. هههههههههههاي عراقية حلوة هالنكتة بس والله حلو اول مرة اشوف عراقية متنكرة لمصرية ودافع لخوان المسلمين !!!! مو عيب ولاحرام بس بعد ماوصللنا تنظيم أخوان المسلمين حتى ندافع عنه مرة تانية لاتجيبي سيرة العــــــــــــــــــــراق عالسانك الخانز

  40. وأنتي يا أخت (????)وأفتخر هههههههه خليك شجاعة وقولي لو أنتي فعلا مش مصرية قوليها وقولي بلدك بوجه أحمر وشجاعة …هههه

  41. مفيش خرفان اﻻ اتباع الاسراسيسي كل واحد عارف نفسه مهي الدنيا بقت ماشيه بالعكس منتو تربية مبارك…مصر برئية منكم ومن امثالكم ………….وانتم احقر من انى ارد على كلامك.

  42. الاخوان سيبقون دائماً في القلب، لو تفتحوا قلبي حتلاقوا اخواني في و لو تريدون فصيلة دمي ايه، هو o اخوان+…
    ههههههه

    عباس التوقي بيقول اخوان، احمد عبد العزيز بيقول اخوان..
    سوف لا تقدروا بان تطفوا شموع الاخوان، لانكم ستعيشون بالضلام الداكن و تاكلوا انفسكم، زعيمكم الخائن عبد الناصر لم يقدر و التطبيعي السادات حبيبكم لم يقدر و طياركم الهارم مبارك لم يقدر و الطر طور الطي طي لم يقدر ولم قدر يموماً ابداً ههههههههه

    1. هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
      قتلتني بضحك يا دلشاد الاخوان سيبقون دائماً في القلب، لو تفتحوا قلبي حتلاقوا اخواني في و لو تريدون فصيلة دمي ايه، هو o اخوان+ ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *