علقت الاعلامية المصرية رضوى الشربيني على الصورة التي تم تداولها لـ ريم طارق، عروسة الفنان الشعبي حسن شاكوش، من حفل زفافها والتي ظهرت فيها ساجدة على الارض.

وقالت رضوى الشربيني، في احدث حلقات برنامجها “هي وبس”، تعليقا على هذه الصورة “انا حاقول ايه ست فرحانة وبتعبر عن فرحتها وبتعبر عن شعورها يمكن هي شايفة حسن شاكوش الرجل اللي بتعمله الحركة دي في الفرح قدام الناس”.

وتابعت “صحيح هي حركة اوفر جدا واحنا كنا اخر حاجة منشوفها ان الرجالة هي اللي بتسجد وبتسجد بعد ما يجيبوا جوال في ماتشات الكورة نحنا اخرنا كنا منشوف العرايس لما بتكون فرحانة اوي ومبسوطة اوي بتبوس ايدين جوزها تبوس راس جوزها تبوس كتف جوزها تحضن جوزها الحمدلله يا رب انت اديتني الراجل الصالح”.

واضافت “لكن ست تسجد في فرح شكر لربنا امام الناس وامام الصحافيين ما شوفنهاش قبل كده ولكن كل واحد من حقه يعبر عن طريقة فرحه او فرحته بالطريقة التي تعجبة وهذه الطريقة التي لقتها مناسبة”.

ووجهت رضوى الشربيني نصيحة للنساء قائلة “يا ريت ما في ولا واحدة فيكن تعمل كده عشان ده ما يبقاش ترند وكل واحدة نلاقيلها صورة وهي ساجدة على الارض بفستان الفرح بتحمد ربنا على عريسها”.

وتابعت ضاحكة “ما يصحش يعني فكرة اني وحدة ست هانم لادي تنزل على ركبها ومن ركبها على الارض امام الناس يعني بفستان الفرح ولبسي وحاجاتي كله ما يصحش وبعدين يعني كأنثى لا ايه ده”.

كما وجهت رسالة الى حسن شاكوش قائلة “يا رب تكون قد اني في وحدة سجدت لربنا سبحانة وتعالى في وسط الناس عشان تقول للناس كلها الحمدلله انه اداني حسن شاكوش فيا رب تكون على قد المشهد”.

شارك الخبر:

شارك برأيك

‫3 تعليقات

  1. وتابعت ضاحكة “ما يصحش يعني فكرة اني وحدة ست هانم لادي تنزل على ركبها ومن ركبها على الارض امام الناس يعني بفستان الفرح ولبسي وحاجاتي كله ما يصحش وبعدين يعني كأنثى لا ايه ده”.

    كما وجهت رسالة الى حسن شاكوش قائلة “يا رب تكون قد اني في وحدة سجدت لربنا سبحانة وتعالى في وسط الناس عشان تقول للناس كلها الحمدلله انه اداني حسن شاكوش فيا رب تكون على قد المشهد”.

    “”””””””””””””””””””””””””””

    كلام رضوى صحيح بالنسبة الي هذه حركة لا تليق
    ببنات الناس مهما تكون فرحانة بعريسها لا يوجد
    عريس يستحق انها تسجد مستحيل !
    دائماً لازم تكون شخصيتها قوية و لها مكانتها
    و فرحتها المبالغ فيها بالعريس تخليها بينها و بينه افضل ! ما في داعي للحركات الي كلها
    لأجل الترند و التقليل من الشأن .
    لكن هي حرة ب النهاية حتى لو شيء انا ضده
    وكثار ضده .
    أما العريس الشاكوش الي من سن أبوها كلها كم سنة و رح تندم على فرق السن الكبير بينهم
    بعد ما يعجز رغم انه متصابي و يصبغ شعره
    لكنه رح يعجز .
    ان شاء الله يصونها و يحترمها و يقدّر حركتها
    الي عملتها و يكون على قدر المسؤولية!

  2. في ولايا هههههههه ما يصدقون يلاقون عريس ههههههههه فتلاقي الوحدة تبقى تركض وراه وتناديه دكتوري دكتوري انا شوموطتك ههههههههه او تبوس الجزمة تبعه ، ولو كان في البيت وفي السرير كان مشيناها ههههههههه لكن امام كاكا فرك ههههههههه الي اصلا هو ضايع بالسروال تبعه فما قدر يستحمل هههههههههه فقالها لها مباشرة انتي ما شايفة والا شنو قصتك هههههههه اركزي يا ولية عيب ههههههههه وهي ما تسمع حتى من طفش العريس راحت كتبت رسالة انتحار هههههههههه بلاوي

  3. مافي رجال هههههههه
    وكما قال المغاربة اهل الحكمة ههههههه
    في اخر الزمان: يكثروا الجواج والحجاج ويقعدوا البنات بلا زواج هههههههه
    والطفلة على امها تعواج هههههه
    والنساء تصير جواج والتجارة في الدجاج ههههههههه
    على المغربيات ان يترجموا ههههههه

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *