طالب الإعلامي عمرو أديب لاعب نادي الأهلي والمنتخب المصري السابق محمد أبو تريكة بالرحيل من مصر والكف عن ممارسة «الماسونية والغموض»، حسب تعبيره.

https://www.youtube.com/watch?v=PBsy4CZlKa0

وتابع “أديب”، خلال برنامج القاهرة اليوم، المذاع على فضائية “اليوم”، “إنتو ليه بتاكلوا وتشربوا من الوطن اللى إنتو بتكرهوه؟”.

وأضاف “أديب” أن «أبوتريكة»، كان شمعة منورة في عهد نظام الرئيس الأسبق حسنى مبارك، وعلاء وجمال مبارك، وتغير في عهد الاخوان وما بعد الاخوان.

شارك الخبر:

شارك برأيك

‫269 تعليق

  1. يا اديب هي أرض مصر ملكك أو عزبة أبوك حتى تطلب من ابو تريكه الرحيل ومن أعطاك هذا الحق وكيف تشك في وطنيته وحبه لبلده دع القانون ياخد مجراه وسكر خشمك

  2. اُؤيد كلام الاخت هند وبشده
    وازيد على قولها
    يا اديب ابو تريكه ياما رفع اسم مصر عالياً وانت يا اديب والكُل يعلم كم انت مُنافق وكم انت مُتلون وكم خلقة مشاكل لمصر , انت المفروض تنقلع من البلد .

  3. يعني كثيرين مصريين يا اديب مُقيمين بالخليج وباوروبا وامريكا وما بياكلو من خير مصر , يعني تطردهم من مصر ؟؟؟
    الغلط مش عليك الغلط عالمصريين الي مخلينك بعدك تدخل بيوتهم من خلال برنامجك !
    انقلع

    1. المصريين رأيهم فى عمرو أديب زي رأيك بالظبط و أكتر شوية يا أبو ناشى .. عُمرك شُفت حد بيهلله مثلاً ؟! وجود عمرو أديب أو من هم على شاكلته من الإعلاميين على الشاشات ليس برغبة من الشعب المصرى إنما برغبة من الحكومات لزوم الدعم!
      فبلاش تحامل على الشعب المصرى يا عسل و يومك جميل !

  4. زمن النفاق والتلون كالحرباء مع كل وضع !!!! الوطن يسع الجميع بصرف النظر عن توجهه يا اديب … وكما كان يسع معارضي مبارك ومعارضي مرسي فهو من المفترض ايضا يسع معارضي السيسي ايضا .. واذا كنت تعتقد يا عمرو اديب بكلماتك الجوفاء تتقرب للنظام شبرا فتأكد انك تبعد عن الشعب اشبارا واميال … فالوطن والشعب باقي ومثلك والانظمة ذاهبون والتاريخ دائما مع المخلصين الشرفاء

  5. ابو تريكة ماسوني يا اقذر مخلوقات الأرض !
    ..ابو تريكة اللي الكل بيشهد بأخلاقه وادبه وانسانيته واللي اسعد العرب مو بس المصريين واللي رفع اسم مصر بالعالم كله واللي فاتح بيوت فقراء كتير بمصر صار ارهابي وماسوني كله بس لأنه مع محمد مرسي والاخوان
    الزلمة كافيكم خيره وشره وما عم يتدخل بشيء شو الكم فيه يا حقراء …شو هالغل والحقد اللي بقلوبكم عليه ..بس لأنه ضد مشينكم المجرم وعصابته ..بس لأنه ما قدم فروض الولاء والطاعة لنظامكم الانقلابي صار ارهابي وماسوني ولازم يترك مصر !
    اللي بده يشوف اقذر البشر يسمع للشمتانيين بأبو تريكه وكلامهم بتشمئز نفسه من هيك عينات
    بس تصير مصر عزبة اللي خلفك انت والمشين تبعك ساعتها قول لأبو تريكة او اي معارض للسيسي يرحل عن مصر ….هي بلدهم وبلد اجدادهم وولادهم من بعدهم وما رح يتركوها للفجرة المنافقين امثالكم …

  6. الله يخرب بيتك ياشيطان يالعين والله الشيطان أنضف منك ويستحيي أن يفعل ماتقوم به.خلاص حكمت على الراجل انه ماسوني من اعطاك الحق لكي تشهد عليه بهدا الكلام الزور يامنافق ياعديم الاخلاق والرباية.لكن الحق مش عليك الحق على إلي سيبينك في مكانك وتشتغل بكامل حريتك وتشعل الفتن بين الناس باكاديبك.مصر إدا ارادت أن تتقدم إلى الأمام يجب أن تغير إعلاميها المنافقين كلهم وأوهم هذا الأقرع أبالهب.

  7. بدل ما يتشطروا علي ” مبارك – وعز – وحسين سالم وكل الشله الوسخه والمعرصة” رايحين يتشطروا علي ” أبو تريكه ” ‫#‏الدولة_المعرصة‬
    ‫#‏أبوتريكة_خط_أحمر‬
    هادا ليس بجديد ..لي مثيري الفتن قاتلي الاطفال و النساء و العزل الله الوكيل و المستعان
    ابو تريكة الخلوق و المؤدب و اللاعب الفنان ………………………مهما حاولوا النيل منك ستبقى قامة شامخة في قلوب كل العرب و لا نذكرك الا خيرا…..هذا ما وعدنا الله و رسوله…….يأتي زمان يؤتمن الخائن و يخان الامين..

  8. صحيح كلام أديب… ومش بس ينطبق على الإخواني أبو تريكة… لا ينطبق على كل خواني موجود في مصر مفروض أنه يمشي منها ويحل عنا لوثو البلد بنج ستهم ونفاقهم.
    ثم تريكة بالفعل بيمارس القية زيه زي أغلب إخوانه، وهو وجماعته جزء من الماسونية العالمية….. فقط ال ح م ير مايستوعبوش كده.
    بس مافيش مشكلة طالما هم وجماعته محبوبين عربيا نقدر نرحلهم على سوريا علشان الإرهابية تفرح أكتر وأكتر…. ممكن نرحلهم على المغرب…. وممكن نرحلهم على غزة كمان.
    قال أبو تريكة فرح مصر قال، فرح مصر وبيمول جماعة بتقتل جنود مصر والمصريين…. ربنا يردهالكم أأأأأأأأمين.

    1. إزايك يا فاتيما، كيف الحال ؟ يارب بخير،،،
      .
      أصبرى شوية يا فاتيما على الأقل لما التحقيقات تثبت إنه بيمول عمليات إرهابية، لكن لحد دلوقتى هو تهمته إنه إخوانى فقط ! و دى مش تُهمه يترحل بسببها بره مصر و يتحفظ على أمواله !
      ولا إيه ؟

    2. فقط ال ح م ير مايستوعبوش كده.
      ==========
      ما في داعي لقلت الادب , وهذا تحذير الك ,لاني طولت بالي عليكي كثير وساعتها ما راح احد يلومني

      1. بقالك سنة بتقول طولت بالي طولت بالي ده على أساس إني بجري وراك علشان أعلق على تعليقاتك، قولتلك قبل كده أعلى ما في خيلك أركبه.
        وبعدين أخدت الكلام على نفسك ليه؟ سبحان الله!!!

        1. باختصار خذي هاي العضمه وانبحه لوحده واسمعه الخلاصه
          الحمييير اهلك الي ربوكي هالتربايه , تربايه زرايب .
          بالنسبه الي انتهى .

          1. أخد العظمة على أساس إني كل ب…. وماله ال ك ل ب كائن وفي ومخلص ويشرفني أكون متحلية بطباعه.
            بس سوري يا بنغالي مش هاقدر أخد منك العظمة، أصلي بتقرف مش أي حد أخد منه وأكل… بحب أستنظف.
            الحمد لله على الأقل كان عندي أهل وربوني.
            انته!!!!! طيب عقبال اللي في بالي ماينتهي من الدنيا خالص.

  9. ‫أبوتريكة_خط_أحمر‬
    ابو تريكة الخلوق و المؤدب و اللاعب الفنان ………………………مهما حاولوا النيل منك ستبقى قامة شامخة في قلوب كل العرب و لا نذكرك الا خيرا…..هذا ما وعدنا الله و رسوله…….يأتي زمان يؤتمن الخائن و يخان الامين..
    الله يخرب بيتك ياشيطان يالعين والله الشيطان أنضف منك ويستحيي أن يفعل ماتقوم به.الراجل يامنافق ياعديم الاخلاق يا عمرو أديب .

  10. لا يا فاتي انا مش معاكى فى اللى بتقوليه
    طبعا يسقط كل اخونجى عميل لكن ابوتريكة حتى وان كان هواه اخوانى بس هو مش خاين ومش عميل
    ابو تريكة حبيب الملايين
    الانسان النضيف المحترم
    فيب هو البنغالى هو نفسه ابوناشى ؟؟
    عموما يا استاذ بنغالى بتعيب على المصريين ليه فى وجود نماذج زى عمرو اديب
    كل بلد فيها الحلو والوحش وكل مصر بتكره هذا الكائن
    واحد رخم بيطلع على الشاشات احنا حنعمل ايه يعنى سبحان الله !!

    1. يا دكتوره شيرين انا بعتب على الشعب المصري لانه هذا المخلوق تسبب لهم بمشاكل , والله ما هو تهجم حشا لله .
      تحياتي ام حمزه

  11. أهلا وسهلاً بأبو أأأدم.
    عن نفسي فيب لو كنت ماسكة منصب في البلد دي كان أول قرار هاخده هو ترحيل كل إخواني واسقاط الجنسية عنهم بصرف النظر بيمول جماعته أو لا لأنهم من وجهة نظري أخطر أداة بيستخدمها الغرب لكسر مصر، وهم فعلاً أداة من أدوات الماسونية…. غير أن مصر مش عاجباهم فليه نجبرهم يعيشو في بلد قطبهم المقبور قال فيها وفي غيرها ما الوطن إلا حفنة من التراب العفن!
    ومرشدهم قال قبل كده المسلم الماليزي أقرب لي من المصري المسيحي والمسلم غير المنتسب للإخوان…. وهم تفكيرهم كده، غير أنهم جماعة عاملة في قوانينها زي اليهود مابيكلوش إلا من بعض مايشتروش إلا من بعض مايتجوزوش إلا من بعض والأخيرة دي هي أحسن حاجة عملوها بصراحة ويشكرو عليها علشان مايلوثوش باقي جينات المصريين.
    كون أبو تريكة واحد منهم يا فيب فهو في نظري مدان بصرف النظر عن قضيته خاصة بعد ماراح اتصور مع أم قاتل شهداء كرداسة بدون حيا ولا خشا.

    1. الله يسامحك يا نورت !
      كتبتلك رد يا فاتيما، و نورت صادرته ! ظهرتلى رسالة باللون الأخضر تم إرسال تعليقك بنجاح لكن لسه متنشرش !!!
      عموماً إنتظريه لإنى مش هعرف أرتب أفكارى تانى لإنى أصلاً مُشتت نص عقلى معاكم و النُص التانى فى الشُغل !

      1. أقولك حصل معايا كذا مرة علشان كده لما بجي أكتب تعليق طوووويل في الغالب قبل ما ابعته بعمل كوبي منه، ولو اتحجب بعمل بيست ليه واقراه تاني ولو فيه كلمة ممكن أحسن أنه هايتحجب بسببها بكتبها بحروف بعيدة عن بعضها 🙂

  12. مش خاين ومش عميل طب أيه دليلك؟
    طب لو أنا بتجنى عليه لأني مابثقش في أي كائن إخواني وعارفاهم كويس… أنت يا شيري أيه اثباتك أنه مش خاين ومش عميل؟ علشان فرح مصر 10 سنين، وعلشان خلوق يبقى فوق القانون وفوق الشبهات؟

    1. تصحيح … وايه الدليل اصلا انه خاين وعميل ؟؟
      هو مش اخوانى هو متعاطف معاهم لانهم قدروا يضحكوا عليه ويعملوله غسيل مخ ..لكن ابو تريكة الخلوق مستحيييييييييييييييييل يأذى بلده

  13. #تريكة مصدر السعادة لمصر منذ 2006
    #تريكة حبيب البسطاء
    #تريكة فرحة الغلابة
    #تريكة صديق الشهداء
    #تريكة رمز الوفاء
    #تريكة معني الإنتماء
    #تريكة سيد الأخلاق
    #تريكة خط احمر

  14. ما أنا قولتلك كونه إخواني ده أقوى دليل عندي على أنه عوج. ده غير شركته بتاعت السياحة أشمعنى شركة سياحية يعني؟؟؟؟ ليه السياحة بالذات.
    عمرك شفتي الخلوق ده اتعاطف مع خبر مقتل مجندين مثلاً؟ وليه راح زار أم القاتل الإرهابي؟
    يعني يا شيري الأربع صور اللي حطتيهم دول هم دليل نقاء المدعو أبو تريكة؟!
    أنتم عندكم هو خط أحمر، وأنا عندي بلدي وجيشها اللي خط أحمر… وبطلت اتخدع بالمظاهر خصوصا لو حد بيدعي وبيظهر التدين.

  15. مرسي برضو أيام ما انتخبتوه وعصرتو لمون كان حافظ القران والإخوان كانو أطهر البشر…. صح؟!
    ثم مش أنتم عايزنها دولة قانون، سيبو القانون ياخد مجراه، ولا أبو تريكة فوق القانون.

  16. فاتيما،
    محدجش فوق القانون، و أبو تريكة لو مُدان يتحاسب… لكن هى إيه إدانته حتى هذه اللحظة ؟!
    لو إدانته إنه إخوانى فدى مش تُهمه ، ولا يستاهل علشانها يترحل بره مصر ولا تتصادر أمواله ! أنا بحاسب الشخص على تصرفاته أو أعماله و ليس على إنتمائه !
    القانون فعلاً مش فوق حد، لكن تقدرى تقوليلى حسين سالم حد قدر يقرب لفلوسه ؟! طب إشمعنى هو فوق القانون ، زكريا عزمى ، أحمد نظيف ، قضايا الفساد إيه أحكامها ؟! طب فين الفلوس إللى إتسرقت الفترة إللى فاتت ؟! إشمعنى دول فوق القانون ؟! طب القانون عالكُل محدش يقدر يفتح بًقه .
    فى حاجات تغيظ يا فاتيما، لازم نأخذها بعين الإعتبار !!!

  17. latifa
    May 10, 2015 at 1:22 pm
    لاإله إلا الله بيقلولو طور ويقولو احلبوه.غباء بعيد عنكم.
    ——— copie
    Hhhhhhhhhhhhhhhhh sdk wallah

  18. التهمة اللي هو وغيره موجهة ليهم بسبب شركات السياحة اللي بيمتلكوها واللي فيه شبهة إنها بتمول الجماعة الإرهابية….. والإدانة مش علشان هو إخواني ولا علشان ميوله معاهم، علشان شركة السياحة اللي بقولك عنها.
    القانون يا فيب لا يحمي المغفلين، وكون حسين سالم وغيره فلتو منها لأنها حرامية بس حرامية محترفين ماسابوش وراهم غلطة تدينهم، والقانون بيحكم بالورق والأدلة اللي قدامه حتى لو كان القاضي عارف أن اللي قدامه مجرم، ميقدرش يحكم عليه طالما مافيش دليل إدانة.
    جميل أنك تقول أننا لازم ناخد اللي بيحصل بعين الاعتبار ويبقى الكل سواسية…. وده اللي كلنا بنطلبه…. بس تتحول قضية تريكة من قضية ممكن يخرج منها زي الشعرة من العجينة زيه زي الإخوان اللي افرج عنهم وماحدش اتكلم، وزيه زي رموز نظام مبارك لقضية يتساوى فيها تريكة بالوطن ويبقى خط أحمر، ويستغلها ال خ رفا ن اللي الكرة كانت بالنسبة لهم حرام، ويستغلها النشطاء اللي جابونا لورا علشان يوقعو البلد فلا وألف لا.
    بلدي وجيش بلدي أولا وفقط لا غير.

  19. الشرفاء والامناء يكرههم اعداء الشرف واعداء الامانه
    لك الله يابو تريكه

  20. اين اشيائى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    انا اتمنعت من التعليق

  21. هههههههههههه شيري اتعديتي من فيب.
    على فكرة أنا كمان حطيت تعليق في موضوع تاني وتحت الملاحظة هههههههه
    فيب عدانا.

  22. وكون حسين سالم وغيره فلتو منها لأنها حرامية بس حرامية محترفين ماسابوش وراهم غلطة تدينهم، والقانون بيحكم بالورق والأدلة اللي قدامه حتى لو كان القاضي عارف أن اللي قدامه مجرم، ميقدرش يحكم عليه طالما مافيش دليل إدانة.
    ____________________________________________________
    كلام جميل جداً يا فاتيما، و أنا كمصرى بحترم القانون و أؤيد و بشده أن لا يكون أحد فوق القانون، لكن تفتكرى إللى قولتيه ده حقيقى؟! حسين سالم و مُبارك و رموزه فلتوا من الحبس علشان هما حرامية مُحترفين و القانون بيحكم من واقع الورق !!! لأ يا فاتيما الناس دى فلتت من الجبس علشان النيابة إللى بتجمع الأدلة و القضاه إللى بتحكم من واقع الأدلة عاوزين كده ؟!
    المجموعة دى كلها من مطبخ واحد يا فاتيما، جميل جداً إننا نحب بلدنا و نعوزها جميلة و نضيفة لكن منكدبش الكدبة و نصدقها !!!
    بقى مفيش دليل إدانة واحد على مُبارك و حسين سالم و رموزه و كل الأدلة إتلمت من السوق و إتصادرت ؟! طب إمتى ؟! الثورة قامت يوم 25 يناير و مُبارك إتنحى يوم 11 فبراير و خضع للمحاكمة فى نفس الشهر ؟ قدر يحرق آدلات الإدانة دى إمتى إن مكانتش النيابة شغاله لحسابه ؟!
    .
    عموماً زى مبقولك، لو أبو تريكة برئ يخرج و يعيش حياته طبيعى ولو مُدان يتحاكم زيه زى أى مواطن مصرى، ده إللى إحنا بنقوله.

    1. الدولة العميقة الفاسدة للاسف مستمرة يا فيب
      حسبنا الله ونعم الوكيييييييييييييييل ..لنا الله
      اول رد فعل للخلوق ابو تريكة بعد قرار المصادرة

  23. والله يا فيب الأيام اللي فاتت من ساعة ثورة 25 يناير وفتح السجون واتهامنا للشرطة، وبعدها معركة الجمل و 28 يناير واتهامنا كمان للشرطة…. واللي حصل بعدها وبعدها وبعدها يخليني اتروى في الحكم على نظام مبارك أيام الثورة، ويخليني انتظر أدلة جديدة هاتثبت أن إخوان الشيطان هم وراء كل مصيبة، ده فيما يخص القتل والدم… أما السرقة وفساد نظام مبارك فمين عارف يمكن اليوم اللي هاناخد حقنا منهم أقترب واحنا مش عارفين، وأنا عندي ثقة أن جديد هايحصل وهايتم إدانتهم والعيشة هاتبقى فلة.
    اصبر يا فيب الشغل على كبيرررر اوووي اووووووي.

  24. صراحه فيه مثل يقول
    ان الطيور على اشكالها تقع
    صح ياعمر
    الشريف شريف والنص يظل نص
    هههههه

  25. والمثل بيقول البدوي دايما على راسه بطحة بيحسس عليها.
    أشباه الرجال (المنسونيين) كترووو وانتشرووووووووووووووووووووووووووووو بس من مميزاتهم ويمكن الميزات الوحيدة أنهم عندهم فطانة بتخليهم يعرفو نفسهم، وده مايخليناش نستغرب لو شفناهم قريب مع المذيعة اللي بتستضيف المتحولين…. أقصد المتحولالالالالات…. أقصد المخ نثي يين…. المنسونيين.

  26. ياختي عليك يأيوية (شربات) بتفهميها وهي طايرا مش بحال (قمقيمو) ههههههههه

  27. إزايك يا شيرين، عاملة إيه ؟ يارب بخير إنتى و الواد حمبوزو ،
    و الله يا شيرين أنا واحد بين البينين، بمعنى :
    فى ناس مُتحاملة أوى على أبو تريكة ، و فى ناس متعاطفة أوى أوى أوى مع أبو تريكة كأنه أستغفر الله العظيم نبى !
    أنا لا من دول ولا من دول، باصص للموضوع بنظرة طبيعية و باصص لأبو تريكة كمواطن مصرى و ليس كنجم مشهور، رافض التحامل عليه علشان هو إخوانى! و رافض التمجيد أوى فيه علشان هو فى الأول و فى الأخر إنسان و مواطن .
    باصص للموضوع كقضية و رافض للظلم أيً كان إنتماء الشخص المُدان !

  28. يكفي ابو تريكه ان يكون اكثر من يدافع عنه اهل فضل وادب وقد يختلف معه البعض بمنطق وبادب اما اهل قله الادب واللي مش متربين فيكفي اعترافاتهم وسلحان من جعلهم يسبون انفسهم بانفسهم ويظل
    اهل الفضل في فضلهم واهل العفن في عفنهم 🙂

  29. خلصت أكل اللبانة يا منسون لا لسه…. ياريتها كانت بركت عليك لما ولدتك وكانت خلصت العالم من منسون ممسوحة بكرامته الأرض يا بيضة ههههههههههه
    ولا بلاش بيضة دي أصلها زعلت مني قبل كده الأخت عربية أصيلة.
    هاقولك يا شابة يا سودة

  30. سبحان الله
    اهل الفجور وقله الادب الخ صفاتهم متشابهه

    يحي عليه السلام قتل في بغي
    وموسى صلى الله عليه وسلم اتهمه اهل الباطل فبراه الله مما قالو وكان عند الله وجيها
    وسيدنا محمد صبى الله عليه وسلم تكلم عنه عديمي الشرف وكذلك اهل الفضل في كل زمان ومكان لابد ان ياتي اشخاص لايرتبطون باي رابط اخلاقي ولا لهم صله بالشرف فيسبون اخل الاخلاق
    افلا يسعنا ماوسع انبياء الله والصالحين وقد قيل
    ولو اني بليت بهاشمي خؤلته بني عبد المناف لهان على ماالقى ولكن تعالوا فانظروا بمن ابتلاني
    🙂

  31. اللبانة لسه ماخلصتش وواضح أنها مش هاتخلص إلا لما تكتمل عملية التحول وتطلع في برنامج من برامج قناة ten عن المتحولين…. المتحولالالالات…. يوووووه مش عارفة هانطلع عليكم متحولين ولا متحولات، بس اللي اعرفه أنكم هاتنورو الشاشة قريب، ولا الهيئة هاتمنعكم وقتها.

  32. هههه
    مساكين اهل القواميس المعفنه ههههه
    كل كلماتهم حقيره مثلهم هههههه
    الحمدلله الذي عافانا مماابتلاكم به وفضلنا على كثير ممن خلق تفضيلا
    🙂

  33. ابو تريكه مُحترم وملتزم والله يبارك فيه . اما الغير مُحترمين اكيد ما بيعجبهم , واوسخ حيط يخبطو رؤوسهم .
    المحترم يُحترم والغير مُحترم باسلوبو بنرد عليه وسهل جداً

  34. فاتى اطلعى من الصفحة دى و ماتخليش حد ينجح انه يستفزك
    انا رايحة ………… لازم اطلع دلوقتى
    خلى بالك من نفسك

    1. خليها احسن عشان ينعملها غسيل وكوي كالعاده
      الظاهر تعودت عالبهدله .

  35. سلام يا شيري.
    ياسلام أشباه الرجال بيمدحو دايما في نفسهم، وبيكلمونا عن الاحترام والأخلاق وهم مايعرفوش عنها إلا الاسم بس.
    ماذا نقول وكيف نصف من يمدح نفسه؟!

    1. فاتيما، بعد إذنك إسكُتى إنتى و إسمحيلى أنا أتكلم مع الأخ أحمد و الأخ عمر أبو ناشى .

      1. للاسف يا فيب انتو المصريين اصبحتم حساسين كثير , الظاهر المشاكل الي بمصر الي تفاقمت بعصر السيسي عكست على تعليقاتكم هُنا بنورت .
        اتحداك يا فيب تجيبلي تعليق اني ضد مصر او ضد السيسي
        انا قلت انا ما بحبو وهاي حريه شخصيه اما اعتراضي على حكمو فهاد مش من حقي ولحد الان اتحداك تجيبلي تعليق اني معترض عليه .

  36. يا أخ أحمد، و يا أخ عمر أبو ناشى ،
    كيف الحال ؟
    تقدروا تحطوا رأيكم دون التعليق على رأي غيركم ! تجنُباً للمشاكل،،، و تسلمولى …
    .
    فاتيما،
    مُمكن متروديش و تغيرى الموضوع ده خالص حتى لو دلوقتى .

    1. كيفك فيب
      انا فعلاص ما علقت على تعليقات حد بس لقيت ردود على تعليقاتي وللاسف منك كان في رد تتهمني اني بتحامل على المصريين وانت غلطان فيب .
      تحياتي لالك فيب يا محترم ولاحمد الطيب .

  37. يا بنغالي أنت اللي بتاخدني غسيل وكوي…. الله يرحم تعليقاتنا من كام شهر، كويس أن نورت مامسحتهاش.

  38. يا فيب أنا بتكلم عن ال ح مير…. هو زعلان ليه مش فاهمة.
    وبعدين ماله الحمار، ده كائن مسالم وهادئ ومحترم وكافي خيره شره، والله انفع من بعض البشر.

  39. حاضر علشان خاطر أنت ابن بلدي بس… علشان خاطر مصر أم الدنيا وابن بلدها.

  40. يا سم ههههههههههههه
    والله يا فيب ماتزعلش ده آخر رد هنااااا يا خويا…. سلام قبل ما تحدفني بالفازة اللي جنبك.
    سلامي لآدم وأم آدم.

  41. يا أخ عُمر و يا أخ أحمد،
    بتقولوا دايماً أن فاتيما بتجُر شكلنا و بتغلط فينا، و دايماً فى مشاكل مع بعض و أصلها عملت و أصلها غلطت و هكذا،
    طب تعالوا نمسك الحالة إللى إحنا عليها دلوقتى و نتكلم و نحكم و نكون حياديين.
    هى دخلت هنا قالت رأيها فى الموضوع و إبتدى النقاش بينى و بينها و بين شيرين، دخلت الأخت لطيفة و جرت شكلها، و المشكلة كانت هتتحول لصراع مصرى مغربى لكن الحمد لله التعليق بتاعها عدى على خير، بعدين دخل الأخ أحمد و جر شكلها !! بعدين إنت !!!
    طب متدخل تقول رأيك فى الموضوع و إنت حُر لكن ليه تجُر شكلها بعدين تقول أصلها قالت عنى و أصلها غلطت فيا ؟! إيه مُبرراتكم لكده ؟

      1. مين الي نعت المعترضين على كلام اديب وسمتهم بال حم ير ؟؟؟

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *