>

قضت محكمة القاهرة للأمور المستعجلة في مصر اليوم الخميس برفع اسم الرئيس السابق محمد حسني مبارك وزوجته سوزان ثابت من جميع الميادين والشوارع وكل المنشآت، وكذلك صوره الموجودة بها وإلزام رئيس الوزراء بصفته رئيس الحكم المحلى بتنفيذ ذلك.

وذكر موقع بوابة “الأهرام” الإلكتروني أن المحامي سمير صبري كان أقام دعوى أمام المحكمة يطالب فيها رئيس الوزراء برفع اسم مبارك وزوجته من جميع الميادين والشوارع والمنشآت العامة.

وقالت المحكمة في حيثيات حكمها إن الشعب “اكتشف رحلة فساد مبارك التي بدأت من المنصة، وانتهت في ميدان التحرير، واتضح أن الفساد الذي يتم الكشف عنه كل صباح أصبح فوق الخيال ولم تتوقف دائرة الفساد عند أحمد عز والمغربي وجرانة وأسامة الشيخ وإنما وصلت إلى أرفع المناصب التي كانت تتقلدها مجموعة من الفاسدين بمساندة مبارك ونجله”.

وكانت محاكمة مبارك مطلبا للمحتجين الذين لم يتوقفوا عن الضغط على المجلس العسكري بالمظاهرات حتى أصدر الأمر بسجنه.

وفي الأسبوع الماضي أمرت النيابة العامة بنقل مبارك إلى مستشفى عسكري في ضواحي القاهرة، مؤكدة أن التحقيق سيستأنف معه حال تحسن صحته بما يسمح باستجوابه، ولكن لم يعلن حتى الآن أن مبارك في حالة صحية تسمح باستجوابه من جديد رغم أن المصادر الطبية تقول إن صحته مستقرة.
المصدر: وكالة الأنباء الألمانية



شارك برأيك

‫181 تعليق

  1. لا و الاحلى شايفة في ناس عم يشجعوا !!! مع انه لا علاقة لهم فقط ليربحوا منيحة !!! فعلا الشيتة راها دايرا كراعها فنورت

  2. imene
    لاوالله رب السموات والارض لاوحياة امي والله ياخذني اذا انا كاذب ..
    انا ماعندي شئ على الجزائر او على اي دوله عربيه ….
    لكن احزن وقلبي يتالم ويتفطر عندما هذا الي اسمه مومو يشتم العراق الجريح
    الذي عانا من الظلم والمعاناة ..
    واسالك بالله ياايمان انتي ماتزعلي لما واحد يشتم العراق البلد الجريح ؟؟

  3. كفاكم يا جزائريين حقدا على المصاروة
    والصقر المصرى بالتأكيد هو مومو الحقود المريض
    الغيرة والحقد راح يقتلوك يا ميمى
    يكفى البلطجيه التى ترسل الى ليبيا من بلدكم لدعم القاتل مخرب القردافى
    وقد اعلن الثوار ضبطهم لبلطجيه من بنى جلدتكم
    وقد بعتموهم من قبل لضرب لضرب المصريين فى السودان
    ما عندكم غير بلطجيه؟؟؟يا بلد المليون بلطجى

  4. ايمان راكي عارفة الشيتة قصدي البروصة راها غالية خصوصا أنه هذيك المسرارة لي يبغي يضربهالها جات دوك هذا وين ينطلق!!

  5. ايمان سكري الموضوع الان ونتكلم في على الماسنجر بعديين ..
    وانتي ادرى باخلاقي من ان اقول اي كلام وسخ على اي دوله عربيه ..

  6. عايزة افهم وليه من الاول سميتوا الشوارع باسم سوزان ومبارك

    معقول؟؟؟؟
    شارع باسم زوجة الريس
    جنون
    احد يسال احد تاني ” لوين رايح ي” يقولو يعني لعند سوزان ولا لشارع سوزان ولا ايه بالضبط

  7. الضوء الشارد
    هو احنا ناقصيين … يالهوووووووووووووووووووووووووي على قوله المصريين .

  8. الضوء الشارد في نيسان 22, 2011 |
    كفاكم يا جزائريين حقدا على المصاروة
    والصقر المصرى بالتأكيد هو مومو الحقود المريض
    الغيرة والحقد راح يقتلوك يا ميمى
    يكفى البلطجيه التى ترسل الى ليبيا من بلدكم لدعم القاتل مخرب القردافى
    وقد اعلن الثوار ضبطهم لبلطجيه من بنى جلدتكم
    وقد بعتموهم من قبل لضرب لضرب المصريين فى السودان
    ما عندكم غير بلطجيه؟؟؟يا بلد المليون بلطجى
    ———————————————
    جميل جدا هذا أول الغيث شكرا على الاطراء والمديح يا شارد

  9. ماتخافوا يا مصريين (وراكم رجاله) على قولتكم
    ونحنا بالاردن نقبل جباهكم ونقبل تراب بلدكم الحرة

  10. ■الضوء الشارد في نيسان 22, 2011 |
    ابقى في حالك في مثل يقول لا يدخل بين الظفر و اللحم الا الوسخ الي زيك.. البلطجية الي يرسلهم النظام لمساعدة القذافي ربما لأنه لا يريد أن تتكرر ديمقراطية العراق و أفغانستان في ليبيا على القليل فيه شوية أصالة مش مثل معظم العرب هذا ان كان فعلا هذا الكلام صحيحا!! +++ قضية أم درمان طوينا صفحتها و الحقيقة كلها ظهرت باعتراف المعنيين أنفسهم فابقى في حالك يا عب.ري و عارف أنا أقصد ايه بآخر كلمة..

  11. لكان شو كان الها داعي هديك الجملة ؟؟؟ يعني الحكي انت الي قلته مو جايبته من راسي ! ولا قلتها بس هيك !! ملئ فراغ ! اذا ايه بفهمك
    و حكي بالموضوع مافي لا هون و لا بالماسنجر عندي اولويات و اهمها ايجاد مزيد من البلطجية لابعتهم ع ليبيا مثل ما قال الشارد .

  12. ++ ملاحظة الي يقول كلام سيء عن الجزائر أنا نقول أضعاف مضاعفة عن بلده رانا عاقلين خلونا عاقلين!!

  13. الضوء الشارد في نيسان 22, 2011 |

    كفاكم يا جزائريين حقدا على المصاروة
    والصقر المصرى بالتأكيد هو مومو الحقود المريض
    الغيرة والحقد راح يقتلوك يا ميمى
    يكفى البلطجيه التى ترسل الى ليبيا من بلدكم لدعم القاتل مخرب القردافى
    وقد اعلن الثوار ضبطهم لبلطجيه من بنى جلدتكم
    وقد بعتموهم من قبل لضرب لضرب المصريين فى السودان
    ما عندكم غير بلطجيه؟؟؟يا بلد المليون بلطجى
    ==============================================
    عمري ما سمعت سوري يقول ‘(المصاروه) غير في المغرب العربي يقال هكدا لهم تونسي او جزائري او مغربي اتكلم بجنسيتك يا ح ق ير انت حاشم ببلادك وتقول انك سوري وتخساب الجميع متلكم

  14. imene1114 يخرب عقلك ههههههههههههههههههههههههههه
    ” ايجاد مزيد من البلطجية لابعتهم ع ليبيا ” ههههههههههههههههه
    ربنا يقويكي ياايمان على فعل الشر ههههههههههه
    ايمان اتركيه هذا مثل الي قبله يريد ان يعمل مشاكل لااكثر .

  15. امين و الله غير امّاينا !!! شيتا عيني عينك و عيش يا لقلْيل

    قول لي راك على صاحبنا هاداك هاد الشارد هو ؟ !!!

  16. خلاص راح اخرج من الجريده لخاطرك يا بن العراق الغالى
    ماشاء الله كل الجنسيات العربيه يدافعون عن شقيقتهم الكبرى
    ما النا غيرها بحق ربى
    سأزورها بعد شهرين لما تبلش العطله الصيفيه
    بخاطركم

  17. مصطفى

    الان يمكن ان اقول

    الحفلة بادية
    هههههههههههههههههههههههههههههههههه
    كل المعزومين اجاو
    ماشاء الله
    ==============================
    انا راح اجيب الحلويات
    فاتي انتي جيبي الشربات
    هههههههههههههههههههههههههههههه
    صطوف انت الي راح تقدم كلشي للمعازيم
    ههههههههههههههههههههههههه

  18. أمين
    انا عارف انك تقصدني اخي لكن اطمن انا عمري ماحشتم اي دوله عربيه ..
    حتى لو شتم بلدي انا مسامحه لخاطر الطيبيين .

  19. الضوء الشارد
    تسلم اخي والجزائر ايضا عربيه منا وفينا ودمها دمنا …
    ونحن مانقطع لسان اي حد يجيب سيرة مصر او الجزائر او اي دوله عربيه .

  20. كيمو واضح فعلا ان السمع والنظر عندك عال العال، ماشاء الله عليك تتحسد والله.
    خـــــــــــــــــــــلاص الكل يقفل الموضوع، واللى مش عاجبه المصريين زى دوا الكحة ده يبطل يعلق على موضوعاتنا ويفكه مننا خالص.
    بصراحة اول مرة اشوف حد بيكره حد، وشايف انه محترم ومؤدب وفيه الخير ووطنى وعروبى وشجاع وهمام…. وشاغل نفسه بغيره.
    نورت انهى التعليق هنا، واقفلى الموضوع وامنعى اللى مايتسمى من التعليق.
    ملحوظة انا ماشية دلوقتى يا اللى ماتتسمى، لو عايز تشتم اشتم وانا موجودة…. يعنى خليك راجل واشتمنى فى وجودى.

  21. ههههههههههههههههههههههه
    =================
    برنس
    انت مع اي جبهة
    اتكون ضدي ههههههههههههههههههه
    هجوووووووووم

  22. حسنه تسلمي . انا موافق .
    لكن انا حروح الان .
    مع السلامه من الجميع .

  23. حسنا …………..
    فاتي انتي جيبي الشربات
    شوا معنى الشربات ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  24. مصطفى … مو بس هو الي عم يعمل مشاكل
    الي يزت سم و يختفي بيعمل مشاكل
    و الي يلت بالحكي على سم الاول خصوصا اذا هذا السم مو موضوع بكاسته يعني اخدها مروة و ما كان يسكت كمان بيعمل مشاكل لان فتح المجال للمتطفلين الشاردين انهم يحكوا على اسيادهم !

    يعني بنورت صايريين مفتعلي المشاكل اشكال !!!

  25. انا يا حسنا مع الناتو ههههههههههههه
    لاكن ممكن التفاوض حسب المصلحة ههههههههههههه
    فاتي حاشرة المعلقين ومودية فيهم بسبعين نيلة
    انتى يا فاتي قذافي ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

  26. ايمان يرحم الشيباني وامين تاني فكونا ايا نروحو لادرار ما تزهيها غير قرقابو

  27. ايمان في ميزك شعال كاين من عب.ري فالجريدة شوفي كيفاش فهم تعليقي و ره ماشي
    مصطفى حكينا معك ألف مرة و لكن كل مرة تعيد نفس الغلطة أنت قلت له سأقول كلام سيء عن بلدك يغضب الكل يعني أنت قلته من دون أن تقوله حتى أنا أستطيع الحديث عن العراق و أعرف العديد من الأمور و لكن العراق الجريح في القلب و لا يمكنني الحيدث عنه و مفيش بلد عربي صافي..

  28. نعم انا اتفق معك ايمان.
    momo رجل محترم وطيب وما يعمل مشاكل ..
    انا اذا ضليت بنورت ساعه واحده والله والله يصبني الصداع واصير مجنون .
    خلي بالم من نفسك ايمان .
    والسلام عليكم اجمع .

  29. امين يجزيك الخير حبيبي والله انت وعبود عقلاء وعقولكم ناضجه .
    الله يخليك وخلي بالك من نفسك .
    مع السلامه .

  30. شاتي انا احب المصرين برشه لكن انتم تحبو لي يجملكم وانا لا اجمل احد ولكن اعشق الدزيريين اكثر ههههههه ولا اجملهم واقول قول حق في حقهم ونشكرهم على لف لوس ليرسلهنا شكرا يا دزيريه نحبكم

  31. اه احب اهدى مقاطع من اغنية اهل كايرو لحد معين.

    ياما البدل بتدارى..ز سلطة وماحدش دارى
    هنا حرامى قالوا عصامى… عامل فيها للشرف محامى
    هنا فلاتى قال شعاراتى… وبالليل هات نفس ياسامى
    كان اللى يغلط على راسه بطحة… بقى النهارده يا عينه يا جبايره
    انا ليا طلب عندكم والنبى علشانى
    فيه حد معاه تليفون دكتور نفسانى
    اصل العيشة دى معلش… همبكة كدب مالهوش داعى
    وكله لابس وش المصلح الاجتماعى.

    اغنية تجنن بصوت حسين الجسمى

  32. لك مصطفى تركنا من الشعارات الفاضية !!! اخي مو هاممنا نكون عرب او لا الاهم مسلمين و مسلمين اكثر من العرب نفسهم الحمد لله 99.99% يعني العروبة استغنينا عنها !!! سماح اترك الي بدوا يطلعنا من قاموس عروبته يطلعنا العمى بهالقصة مفتخرين بشي اصلا ما ظل شي يصلح فيه الا كون القران بالعربية غيره يجيب ربي !!! منه العوض و اليه العوض

    و الله يديم اخوتك بالشارد

  33. الشربات يعنى الشربات… حاجة زى العصير بتتشرب فى الافراح والمناسبات.
    شيمووو احنا ولا عايزينك تحبنا ولا تكرهنا، ابعد عنا وخلاص… ولا منتظرينك تجاملنا اصلاً، يعنى مش هانموت لو ما جاملتناش.
    وبعدين احنا اكتر ناس الكل بيدخل ينقدهم فى كل حاجة ومابنتكلمش يعنى ولا بتسيبوا ولا فنان مصرى ولا سياسى ولا حتى عامل بسيط الا وتنقدوه وكمان تشتموه وصفحات نورت تشهد بذلك.
    اما عن اللى يجاملنا، اى وحد واى شعب بيقدر الكلمة الحلوة ويبقى كذاب اللى يقول غير كده.
    اخ الضوء الشارد، تنور مصر انت وكل اهلك وعيلتك على راسنا من فوق.
    سلام

  34. مصطفي يا شعال نيران انت واضيع وم نح ط مادخلك هنا الاخرين نعرفهم راكعين اما العرقين نعرفهم رجال انت لست عراقي اصيل اسمك احسن منك
    ديكاج

  35. مصطفى في نيسان 22, 2011 |

    نعم انا اتفق معك ايمان.
    momo رجل محترم وطيب وما يعمل مشاكل ..

    لما تصير تفهم كلام الناس تعال و جادل !!!
    حكيت : “الي يزت سم و يختفي بيعمل مشاكل”
    و بظن بلشت فيه قبل ما احكي عالتانيين … انت ما تفيد فيك النصيحة 100 مرة صرت قايلتلك لا تدخل بشي ما بيعنيك و اذا تدخلت خلي التدخل خفيف بلا مسلسلات و دراما و مجوهرات تاج و عقد و مدري شو !!! نحنا تاج راسنا ربنا ما حدى له فضل علينا غيره

  36. سلام للجميع مومو علق وغلط وود عليه الاخ VIP وانتهي
    لكن هناك من يزيدوا من التعليق وتنصب بنفس الفتنه اذا كانت هناك مهاترات الافضل ان نتجنبها وليس ان نثيرها .

    كل نفسا بما كسبت رهينه اتقوا الله كنت ادخل بمهاترات وتعليقات فعلمت انها حرام واتقيه الله واقسمت ان أتجنب اي مهاترات اتقوا الله وصلوا علي التبي وجمعتكم مباركه
    غدا تفارقوا الاحبه وادخلوا اللحد ولن تذهب معكم أنسابكم او بلدكم او أموالكم كله سيعود وسيبقي العمل الصالح.

    كنت اكثر الناس مشاكل وتهجم واتقيه الله وربي يسامح الجميع .
    سلام للجميع ايمان كيفك .

  37. لبنى راني جاية لادرار و جدي لاتاي و القرقابو السهرة رايحة تكون غناوية

  38. أیش یا أیمان راکی دایرة العصبیة, هدی أعصابک رانی أهدی فیکی, متدیریش العصبیة دیری الهدوء

  39. نعم انا اتفق معك ايمان.
    momo رجل محترم وطيب وما يعمل مشاكل ..
    ولي يختلف عن هدا غير الجبان كل ما ادخل الجريده اركم تجرون واراء مومو هههه معقدكم تحيا مومو نريد مومو نريد مومو هههههههههه لكي يتخرس الا نجاس يا قهرهم يا مومو النضام يريد مومو ولمصرين ولمجرابه يريدون اسقاط مومو هههه

  40. اوكي فاتي
    كيمو ايا بركات خلونا من الهدرة الزايدة
    ايمان شوفي شوفي الدليل رجعت باينة يا ما يا با
    حسنا عجباتك الحالة راكي من الصباح و أنت تهرهري

  41. ■BAghdad في نيسان 22, 2011 |
    أیش یا أیمان راکی دایرة العصبیة, هدی أعصابک رانی أهدی فیکی, متدیریش العصبیة دیری الهدوء
    —————
    هههه يحتاجوك في الجمعي فاميلي

  42. هههههه يوخدك نتي تاني كرفستيلها يمات يماها للهجة هههههه
    راني درت الهدوء … ههههه مليح هكا ؟
    بغداد انا رايحة نقرقب شوية فادرار لا حبيتي تجي تقرقبي الحقيني

  43. هههههههههههه أدری أیمان أنا قلبته هندی بس قولیلی بشرفک أمین أیش قال علیه, رانی درت عدم الفهم لجملته

  44. hhh imene ana chwia mweswes bsh hadek seyed maye3jebnich deja choufi ki ma3nitlah beli 3rafnek rah malgré ke je l’ai insulté apres wela ycommenté avec son vrai pseudo w 9al les 2 mots taw3ah ta3 tjrs za3ma yhabna

  45. الضوء الشارد في نيسان 22, 2011 |
    كفاكم يا جزائريين حقدا على المصاروة
    والصقر المصرى بالتأكيد هو مومو الحقود المريض
    الغيرة والحقد راح يقتلوك يا ميمى
    يكفى البلطجيه التى ترسل الى ليبيا من بلدكم لدعم القاتل مخرب القردافى
    وقد اعلن الثوار ضبطهم لبلطجيه من بنى جلدتكم
    وقد بعتموهم من قبل لضرب لضرب المصريين فى السودان
    ما عندكم غير بلطجيه؟؟؟يا بلد المليون بلطجى
    ………………………………………………………………….عليك ايها المتشرد وعلى امثالك وكل من يتطاول على الجزائر الوضوء قبل ذكرها

  46. ههه بغداد قلت لها أنه أنت لازم يصوروا معك حلقة بالمسلسل الكوميدي الجمعي فاميلي كانوا كل مرة يجيبوا أجنبي يعلموه اللهجة الجزائرية فتطلع معه تحفة زيك هههه

  47. هناك مثل مصري شهير عندما يقوم شخص تافــه بإثاره المشاكل وإثاره الفتن بين طائفتين او عائلتين…الخ
    المثل يقول
    يا يجيبهالك كلــــبك يا ابنك
    بما انك لاتحسب علي الشرفاء والمحترمين الجزائريين يا مومو يا من تحمل رقم ترخيص 75
    اذن انت لست الابن انما انت الآخر
    وخليك محترم وانا عارف انه صعب علي امثالك من اشباه الآدميين ان يكونو محترميين
    لكن حاول ويكفيك شرف المحاول يا كوكو!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    …………………
    الضوء الشارد خليك في حالك الله يباركلك موضوعنا مع الجزائر احنا طوينا صفحته ورجعنا اخوان وبقينا زي السمنه علي العسل اطلع منها خليها تعمر وحياه ابوك

  48. تريبل جاي في آخر المعركة لكن أنا رائحة دمك توصلني اينما كنت ههههه
    ع السلامة يا اخي

  49. هلا لبني ازي اخبارك انا برضه باجي علي ريحه الدم بي يا خساره جيت بعد الوليمه مآنتهت بس ملحوقه نصتاده في يوم تاني ان شاء الله بعد مايكون استعاد عافيته بعد اللي اتعمل فيه انهارده

  50. على اساس سيد القوم ويا سلام جاي بعد ما العشاير أخدت الاخضر واليابس لا دخلت قتال ولا جيت بصلح هههه
    انت المصري الوحيد اللي ما قلناله مبروك على انجازات الثورة

  51. الله يبارك فيكي اعتبري نفسك قولتي مبروك
    سيد القوم ايه بلا سيد القوم بلا نيله ماخلاص صادروا فلوسي في بنوك سويسرا وقصري في الارجنتين حتي الشاليه بتاع موناكو مالحقتش اتهني بيه ادي يا ستي اللي بناخده من الثورات ههههههههه

  52. الله يسلمك يا برنس سامع انك مولعها علي نورت يا معلم مين قدك ياعم 😉

  53. هههههههههههههههههههههههههههه شو مولعها يا تريبل شايفني كبريت

  54. هو انتي ماتعرفيش يا لبني انا علي قائمه المطلوبين انا كنت العقل المدبر لمبارك والمحرك الرئيسي لسياساته (الله يحرقــه) بس ماعرفوش يمسكوني ههههههههه
    كبريت مين يا عمنا دانت طلعت نووي وانا مش عارف

  55. السلام عليكم
    تريبل ازيك؟ و الله افتقدناك يا اطيب مصري
    أما عن مصادرة فلوسك يعني أنت متكونش بتكلمنا من سجن طرة ههه

  56. هلا وغلا باحلي امين ازيك يا معلم بس والنبي وطي صوتك شويه علشان احمد عز نايم جنبي الله يكون في عونه تعبان موت بعد ما غسل هدوم المساجين كلهم وطوق دورات المياه وانت عارف دورات المياه في السجون شكلها ايه

  57. حكام الدول العربيه بدون إستثناء أول ما يتمكن من الحكم يقوم بتوزيع إسمه على كل شىء فى الدوله !
    المدارس بإسمه …. الحدائق بإسمه …. الشوارع بإسمه … الاسواق بإسمه … الملاعب والانديه الرياضيه بإسمه !
    يصبح مقرر يومى على المواطنين وكأنه يقول للشعب عظمونى وألهونى عن طريق ذكر إسمى كل لحظه فى كل مكان والعياذ بالله منهم !
    ما عمرى سمعت إن فيه ملعب أو بطوله بإسم أوباما أو بوش مع إنهم زعماء دول مستبده !

  58. ههه تسلم حبيبي مين كان بيقول أنه الراجل الي كانوا بيلبسوه حذاءه صار بينظف تواليت السجون ههه ان شاء الله المساجين كلهم يجيلهم اسهال و هو عليه انه ينظف ههه
    يلا سلام أحلام سعيدة للجميع

  59. أمين في نيسان 22, 2011 |
    ان شاء الله المساجين كلهم يجيلهم اسهال و هو عليه انه ينظف
    ———————-
    من بقك للمان طره يلا تصبح علي خير يا امين وقول لصاحك يعقل شويه

  60. ماكل هذه التعليقات ؟؟
    وماذا يحدث هنا بالضبط ؟؟
    …………………………
    ■momo75 في نيسان 21, 2011 |
    مازال هناك حكم آخر و هو على كل مصري يسمى ” مبــارك ” أن يغير إسمه أو إسم عائلته. كذلك يجب عدم إستخدام كلمة ” مبارك ” عند التهنئة بالأعياد، فبدلا من ” عيد مبــارك ” نستخدم ” عيد سعيد ” و بدلا من ” مبــارك عليكم ” مبروك عليكم. عبد الناصر تسبب فى نكسة مصر و الجيش المصري و أضاع القدس لذا يجب حذف إسمه من جميع الأماكن وهده اقولكم وليس من عندي، أيضا من اقولكم حل الحزب الناصري. يقال أن حرب 73 كانت تمثيلية و السادات خان مصر و العرب لذا يجب إزالة إسمه من جميع الأماكن و عدم الإحتفال بنصر إكتوبر. انتم المصريين شعب جحود و ناكر للجميل. ابقو في عبادت امون واتون وام الهول وانسفو كل ماهو مسلم…
    …………………………………………….
    سكت دهراً ونطقت كفراً
    من أنت حتى تقول مازال هناك حكم آخر أو غيره .؟؟
    كيف تتجرأ وتفتى فيما لا يعنيك ؟؟
    هل حقدك لم يبرأ بعد ؟؟
    لقد كان هناك الكثير ممن ردوا على كلامك .. واكتفى بما ردوا به
    ولن أطيل معك سوي بجملة واحدة
    “” إذا اقتربت من مصر ، فأنت تلعب بالنار ، وهذا تحذير لك حتى تنقى قلبك
    وتنزع مابه من سموم ، نحن أدرى بما لدينا ولا نحتاج منك لقول أو نصيحة ، فإحتفظ بها نفسك ، وإحذر لكلماتك ، ومن يتعدى فعلى الباغي تدور الدوائر”

  61. اطلب من الجميع سواء ان كانوا مصريين او جزائريين او اي جنسيه عربيه اخرى.
    ان يذهبوا الى الاعلى الى التعليق السادس ..
    ويقرؤا المسمى مومو ماذا قال :
    ” momo75 في نيسان 21, 2011 |
    انشر خاليها تولع ”
    وشكرا .
    وهذا يكفي .

  62. والله يا مومو يعني أنا مستغربة منك جدا
    كنت ايام الثورة مش مصدقة نفسي لأنك كنت معانا ومع حريتنا والتخلص من حكم حسني..كنت بتمدح في الشعب… وقلت لنفسي الحمد لله
    كنا فين وبئينا فيــــــــــن ؟؟؟
    مومو بطل يكرهنا والثورة غيرت شوية من تفكيره ونظرته الشاملة لكل الشعب علي إنهم هما والفنانيين بتوع أم درمان واحد
    لكــن دلوقتي أنا مستغربة أكتر لسببين:
    1 دفاعك عن حسني دلوقتي علي أي أساس ؟؟ وعلي أي أساس كان تشجعيك للشعب ضده ؟؟ ولا انت كل شوية برأي
    نسيت الشهداء اللي كنا بنترحم عليهم أيام الثورة !! ونسيت الجرحي اللي اتبهدلوا علي إيد بلطجيته ؟؟
    2 وده الأهم : أومال لو مكنتش عارف إن الأزمة اللي حصلت بيننا وبينكم
    كانت مقصودة ومدبرة من طرف حسني وإعلامه !! والكراهية اللي موجودة جواك لحد دلوقتي لينا هو السبب فيها
    لا حول ولا قوة إلا بالله…والله يا أخ مومو أنا محتارة فيك
    أوقت تتكلم بالدين وقال الرسول وأوقات بتشتم وبتكره
    ليه التناقض ده ؟؟ حقيقي فهمّني لو لسا بتكرهنا بعد ما اتصافينا
    أكيد لده سبب .. أتمني تقوله..يمكن إحنا الغلطانين
    والسلام ختام

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *