نشرت الفنانة المصرية ” زينة ” عبر حسابها الشخصي على موقع ” إنستجرام ” صورة صورة لسيدة تحمل طفلها المريض بالسرطان أمام المعهد باكية بعد الحادث الذي شهده معهد الأورام بعد انفجار سيارة أمامه وأسفر غن مقتل 20 شخصا وإصابة حوالي 50 .

وأعلنت زينة دعمها الكبير لمعهد الأورام وضحايا ومصابي الحادث ودعت للتبرع من أجل إعادة ترميم المعهد .

وكتبت زينة في تعليقها على الصورة قائلة : ” اللي أقوى من مرض السرطان نفسه اللي في عين الست دي خوفها اللي بيزيد علي ضناها في المرض جالها خوف أقوى من المرض نفسه.. حسبي الله ونعم الوكيل.. الواحد عنده كم وجع ومرارة غير طبيعية وعجز من نظرة الأم اللي ربنا العالم بقلبها واللي فيه ” .

وعن دعمها لهم ودعوتها إلى التبرع قالت : ” وفي كام أم زيها وفي كام قلب محروق علي ضناه مش مكفيهم وجع قلب كل أم علي ضناها من مرض ما بيرحمش وسهر ودعاء ووجع لا كمان يحرموهم من حس عيالهم في الدنيا .. أنت القادر الحكيم المقتدر المنتقم .. ياريت كلنا وأنا أولكم نحاول نتبرع وربنا يقدر الجميع يمكن نقدر ننقذ اللي باقي وربنا يقدرنا جميعا ” .

https://www.instagram.com/p/B0zXJ0gFKbc/

ليأتي تعليقا من أحد المتابعين ساخرا منها وطالبا إياها بالتبرع قائلا : ” طب طالما قلبك وجعك من الصورة دي ما تساعدي الناس دي .. مش انتي بس باقي الفنانين بدل الساحل والحفلات اللي بملايين وجهة نظري الكلام أو بوست مش هيعمل حاجة .. أكيد حضرتك هتردي وتقولي مين قالك إني مش بساعد الناس دي أو غيرهم وأنا هقولك إيه الفايدة طالما المساعدة مش في المكان الصح ” .

وجاء رد زينة بانفعال على تعليق المتابع موضحة إنه ليس الوقت المناسب للحديث عن تلك الأمور وكتبت قائلة : ” اتنيل والنبي علشان مش وقتك الواحد قلبه بيتقطع بجد اسكت خالص أنا بموت ومش فايقة لك .. اتبرع ولا ولو بـ10 جنيه وانا اتبرعت وكل ما هقدر هتبرع .. مبسوط كده لازم اقول ” .

 

 

شارك الخبر:

شارك برأيك

‫3 تعليقات

  1. هذه زينه ثقيلة دم وقبيحة يا لطيف طبعا غير فضائحها الله يستر على عبادو
    للاسف المشاهير ومن يحاول الشهرة يستغل اي حادثة او قضية عامة
    ويبدا يتفلسف ، ساعدي وتبرعي انزلي الشارع واتعبي روحي لأهالي
    الضحايا مش بس كلام بعدين الي بدو يتبرع مش ضروري أمة لا اله الا الله
    كلها تعرف والله عيب ، بعدين المعلق معو حق سهراتهم وحفلاتهم في ناس بمصر محتاجين جدا وأطفال بحاجة للعلاج والتعليم ، شاطرين وفود فنانين يسافروا ألمانيا وأوروبا دعم للسيسي ههههههه يخرب بيتكم شو منافقين

  2. من قام بتفجير هذا المشفى بني ادم بدون قلب وارهابي وعلى الدوله ان تكشف المتسبب الرئيسي دون رمي التهم بدون دليل
    ومنع الاعلام المصري من الكلام بهذا الموضوع لكي لا يصبح موضوع سخيـف لانهم يقلبون الحق باطل والعـكـس اصح

  3. صورت المسكينه وهي تحتضن طفلها مؤلمه
    رحم الله ما مات بالحادث وشفي مرضاهم وبالاخص اطفال السرطان ?

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *