الصفحة الرئيسية فن “مايوه” هيفا استفزّ سما المصري: “اتجننت على كبر”!

“مايوه” هيفا استفزّ سما المصري: “اتجننت على كبر”!

1 4013

استفزّت الصور الأخيرة التي نشرتها الفنانة #هيفا_وهبي تظهر فيها بلباس البحر الراقصة المصرية سما المصري، لتعلق في أسلوب ساخر عليها وتصفها بـ”الجنون”.

المصري معروفة بإثارتها للجدل بتصرفاتها واطلالتها، استغلت الفرصة لتنتقم لنفسها من الانتقادات التي طالتها منذ سنة عندما نشرت صوراً لها بـ”البيكني”، وأعادت نشر صورة لهيفا بلباس البحر، وأرفقتها بتعليق: “النسوان اتجننت على كبر يا جدعان ويتسابقوا في لبس المايوه، نهار اسود، هنّ الفنانات ايه اللي حصل لهم؟ يعني الموضه السنه دي ما شاء الله مفيش واحدة ما لبستش المايوه”.

واضافت: “الصحافة عادي وانا من سنة لما لبسته اتعمل عليا حفلة، طبعاً دي برضو حرية شخصية وأيضاً هيفا مش مصرية فلها الحق تلبس وتقلع زي ما هي عايزة”.

سما ربطت بين صورة هيفا بالمايوه وبين صورة الممثلة #نيللي_كريم التي نشرتها منذ فترة ظهرت فيها أيضاً بلباس البحر وأثارت جدلاً كبيراً وانتقادات واسعة، فقالت في تعليقها: “زي ما قالوا على نيللي كريم كده انه وما له لما تلبس المايوه ما هي امها مش مصرية، اشمعن لما بيجوا يمثلوا افلام ولا مسلسلات بيبقوا مصريات؟”.haifa bikini

وقالت سما إنها تفكر أن تغير جنسيتها حتى لا تتعرض للانتقادات عندما تنشر صورها بـ”المايوه”: “افكر أغيّر جنسيتي وابقى بولندية عشان اللي يفتح بؤه وانا لابسه المايوه اخرم له عينه بالباسبور البولندي، انا مش هاشير صور لحد بالمايوه تاني باه عشان الموضوع كده بقى اوفر وبقى عادي كمان ومش عارفين نلم ورا مين ولا مين بصراحة، بس الصحافة مابتشوفش حد لابس مايوه غيري عشان تقطع فيه”.

هي ليست المرة الاولى التي تسخر فيها المصري من فنانة، فقد سبق لها ان سخرت من الممثلة المصرية #غادة_عبد_الرازق، بعدما اعتذرت من جمهورها بسبب ظهور جزء من ثديها خلال إطلالتها مباشرة في “إنستغرام”.

تعليق واحد

  1. يا جاهله ما لقيت غير البسبور البولندي يا فقريه !! نوتي تغربي غربي صح واستنضفي , على الاقل اختاري بسبور من اوروبا الغربيه الي جوازهم لهُ قيمه وقوي .
    اما عن المايوه يا استي اقلعي وخذي راحتك وما جت هي على شوية انتقادات , غيرك تحجبت مسحو بكرامتها الارض المسكينه .
    ان تعريتي مُمكن ينتقدوكي قليلاً ولكن راح يقدروكي واي انتقاد راح يكون كده وكده وتلاقيهم يفصلو صورك تفصيل ويبصموها بصم .
    لكن لو صليتي ممكن تُسجنين
    تعري خالتي تعري والدنيا حر وكل عام وانتي بخير .

ماذا تقول أنت؟

الرجاء, التأكد من الأطلاع على قواعد الكتابة في نورت قبل نشر تعليقك.