>

يعيش محمود شكري نجم “ستار أكاديمي” حالة نفسية سيئة بعدما علم بوفاة صديقه اللبناني رامي شمالي. ومنذ علمه بالخبر وهو يمتنع عن تناول الطعام، ما أدى إلى سوء حالته الصحية.
وأكد محمد شقيق محمود شكري بأنّ “محمود خضع في ألمانيا لعمليات جراحية عدة في قدمه وكتفه الأيمن، ويقضي حالياً فترة نقاهة في المنزل. لكن فورعلمه بوفاة رامي، امتنع عن تناول الطعام، ما قد يؤثر في وضعه الصحي”.
وعن إمكان السفر مرة أخرى لاستكمال العلاج في الخارج، أشار محمد إلى أنّ الأطباء في ألمانيا أكّدوا بأنّه يمكن استكمال العلاج في القاهرة، خصوصاً أنّه يتضمن جلسات علاج طبيعي تستمر شهوراً يمكنه بعدها ممارسة حياته بشكل طبيعي.
وعن رد فعله عقب علمه بوفاة رامي، قال إنّ حالته ازدات سوءاً، خصوصاً أنّه كان يسأل عنه باستمرار، ويرغب في السفر إلى بيروت لزيارة عائلة رامي.

وأشار محمد إلى أنّ عدداً من زملاء محمود شكري في “ستار أكاديمي” يزورونه ويحاولون مساندته في هذه المحنة مثل رانيا نجيب، وأسماء المحلاوي، وشاهيناز محمد.
وكان محمود شكري تعرّض لإصابات بالغة في حادث سير وقع يوم 8 تموز (يوليو) في أعلى كوبري “أكتوبر”، حيث كان برفقة صديقه رامي، وأسفر الحادث عن وفاة رامي.



شارك برأيك

‫84 تعليق

  1. هيدا العزاب يلي بحس فيو …واصابتو في كتفه اليمين وهيدا بيعني ان شكري هوه السايق ………….

  2. مسكين يا محمود ميعرفش ان فيه بعض الاخوة لبنانيين وغير لبنانيين يطالبون برأسه ازاى رامى يموت وهو لأ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    بمعنى اصح ليه اللبنانى يموت والمصرى يعيش ..مش كفايه انه مصرى كمان مايموتش
    شوفوا التعليقات فى موضوع والدة رامى..مالذ وطاب من السب والاهانه فى حق مصر والمصريين
    يا امه ضحكت من جهلها الامم !!!!!!!!!!!!!!!

  3. آه طبعا يا مصرية, هو حد جاب الهم غير الحمام المحشي, قُطُع وقُطع ريشو

  4. تانيا انصحك بعرض هذه القضيه على الامم المتحدة وهى(مين اللى كان سايق)
    وانا اوعدك انك حتخدى الحكم اللى يريحك وهو الامر باعدام 80 مليون مصر
    خبر سعيد للكثيرين مش كده هههههههههههه
    مرة اخرى:
    يا امه ضحكت من جهلها الامم
    يا ترى اللى ماتوا فى العربيه التانيه وهو رجل مسن وزوجته المسنه مين حياخدلهم حقهم
    حسبى الله ونعم الوكيل

  5. ليكي انا مني ضد محمود ولا حتى ضد اي مصري انا اصلا عندي رفئات كتير من مصر وجد جد انهون كتير مناح بس انا تعليئي كان انو ليه لحتى ينكرو انو هوه السايق مو من شان شي وغلاوتك …انا ما بتمنى لحدا يموت متل موت رامي وخصوصي شكري بعدين انا سبئ وئلت اعتراضي على ليه لحتا ينكروو انو هوه السايق مو على ليه هاد يعيش وله هاي يموت استغفرالله ..هيك ارادت الله ما في اعتراض

  6. احنا في عن ان 2 يموتوا…انا بحترم شكري انه حس بتعذيب الضمير…و انشالله ربنا يعافيك و يديك الصحة…و يرحم رامي و انشالله يكون في مكانة أفضل

  7. ماينفعش يصوم و هو مريض اصلا…له رخصة من الله سبحانه و تعالي أنه يفطر و يعوض بالصوم في ايام تانية او بالصدقة علي القفراء…

  8. لا انت لابد أن تأكل و تتشافى لأنك انت و صديقك قتلت روحين و لازم تتحاسب أمام القانون

  9. غاده تعذيب ضمير ايه؟؟؟!!!
    انا بحيي اسما محلاوى ع فكرة البنت دى قلبها طيب انا سمعت انها فضلت معاه فى مصر وسافرت وراه المانيا ع نفقتها الخاصه
    انا بقول كده بس انا بردو كان ليا اعتراضات كتيرة ع تصرفاتها

  10. يعني تعذيب الضمير فقط على رامي
    ماذا عن الزوجين المصريين اللذان راحا ضحية شابين طائشين..
    ما مصير الطفل الذي اصبح بدون والدين لان حضارات خريجي ستار اكاديمي كانو مهلوسين وطايرين في السماء
    لا حول ولا قوة الا بالله…هذا غضب الله على خريجي هذا البرنامج الفاسق….انشر جزاك الله خيرا

  11. أكيد الحادثة دي حتأثر في محمود جدا…و انا أتمني أنه يعيد النظر في حياته تاني…و يراجع نفسه…و يسيبه من الحياه الغربية اللي عايشها دي…و يعيش عيشة أهله و دينه

  12. يضرب عن الطعام هاهاها….ضحكتنى يا فراس بتعليقك…
    المفروض اللى تقول اتنن متهورين دي تورح تبص على نفسها الأول لأنها ش ر ش و ح ة

  13. ان كان رامي السائق او محمود فالاثنين خسروا واحد حياتو والثاني صحته ونفسيته ويقول الله تعالى ياتيكم الموت ولو كنتم في بروج مشيدة …ما بقى تحكو بالموضوع يا اصدقاء الله هو الذي يجزي ويثيب رمضان كريم عليكم يا مسلمين وتحياتي اليكم يا مسيحين ..

  14. ماني فاهم لشو بيضرب عن الطعام متل ما بيقول اخوه كنوع من الدعاية ، وشو مطالبه لحتى يفك الاضراب ، وبعدين يمكن يكون صايم ! فهل الصيام اضراب عن الطعام ! مجنون يحكي وعاقل يسمع ،! كل هيدا حتى يرقق قلب الناس عليه وكانه الناس بيهمهم مين هوة ، نحنا بيهمنا بس الحقيقة .

  15. وانا رأي من رأيك يا زين …انا بس بدي الحئيئه تضهر ولانو حرام رامي يتسبب بموت 2 تانيين وهوه ما دخلوو

  16. منيح أخيرا عرفنا انو في احتمال يكون عندو شوية ضمير و احساس.
    حرامي عندو ضمير ههههههههههه
    بس عداب الضمير يا ويلي شو صعب.

  17. انت يا سي MouMoUh افندي انت ياللي بتدخل ب100 اسم وحاقد ع المصريين وبتدخل في كل موضوع وتقول عننا حرامية
    ليه كنا سرقنا اهلك ولا حاجة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    ايه القرف ده..اعتقونا بقي حتي في رمضاااااااااااااااااااااان؟؟؟؟؟؟
    استغفر الله العظيم
    اصل امثالك عايزين فليت ويترش عليهم عشان نخلص من لسانهم الطويل
    وانا لو عايزة اغلط في بلدك هغلط ولا هيهمني بس انا محترمة ومش هشتم بلدك
    يالا يا بابا روح من هنا
    وكون متأكد اني هشتكيك وهيمنعو تعليقاتك ..اطمن وحط في بطنك بطيخة قرعة

  18. you are all kafireen bellah. stop this crap and do your ramadan better for you. you make me hate coming here on nawart. what kind of muslums you are?

  19. وانت يا اخ زين لو سمحت انت واحد مش لبناني
    انت سوري يبقي ايه دخلك في الموضوع نفسي افهم
    انت المتحدث الرسمي باسم اللبنانيين ولا حاجة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    وانت زي سي مومو مبتطيقش المصريين
    ربنا يهدي

  20. يا نهار ابيض انتوا لسة فى الموضوع دة
    ييعنى مش فاهمة فى اية
    واحد اتوفى خلاص هنعملوا اية يعنى ربنا يرحموا وخلصنا
    والتانى مريض ربنا يشفية
    وفى اتنين تانيين ملهمش اى ذنب اتوفوا دول الضحية
    ربنا يرحمهم ياااااااااااااااارب
    وياريت تنسوا بقى المصريين شوية ارحمونا احنا حتى فى رمضان
    رمضان كريم

  21. يا Na Na lovely في أب 13, 2010 |
    لافرق بين مسلم من اهل سوريا او العراق او مصر او غيرها الا بالتقوى والامة كل فكري شعوري اي ان مثلها كمثل الجسد اذا اشتكى منه عضو تداعى له الجسد بالسهر والحمى، وكل مشكلة تواجه اي بلد اسلامي او شعب اسلامي هي مشكلة لكل الامة ككل…والتفريق بين المسلمين بناء على الحدود المصطنعة التي رسمها سايكس وبيكو ورعاها الحكام العملاءوحرسوها ،لا يجوز شرعا لانه من العصبية التي نهانا عنها رسول الله عليه السلام قائلا دعوها فانها نتنة”.واخيرا تقبل الله صيامك…وجنبك فصل الدين عن الحياة وعن السياسة وعن مشاكل المسلمين…صياما مقبولا، وفصلا غير مقبول للصيام عن مشاكل الامة!!

  22. شو دخل المصريين في الموضوع هلأ ، مو ياللي ماتوا اتنين مصريين ابرياء ، والا لانهم مو في ستار اكاديمي ما الهم قيمة ؟ هلا معرفة مين ياللي كان سايق حتى هو يتحمل ذنب موتهم عيب ؟ والا نلبسها لواحد مات ، يعني متل المتل ما بيقول موت وخراب ديار كمانه ، والمجرم الحقيقي بيتعالج في المانيا مما يدل على انه واحد غني ومدعوم. الحق يجب اظهاره خصوصا انه احنا في رمضان ، والا رمضانكم غير رمضانا ؟!

  23. اخ زين اولا رمضان كريم
    ثانيا حضرتك مش شايف ان الموضوع خد اكبر من حجموا جدا
    يعنى نفترض ان محمود هو الى كان سايق بردوا كان رامى هيتوفى لان هو دة عمروا
    وبعديين لية يعنى هيخبوا يعنى لو هو الى سايق
    الموضوع حادثة بتحصل فى كل البلاد
    يعنى مفهاش شبهة جنائية
    يعنى اعتقد لو هو الى كان سايق كانوا هيقولوا اية الى هيخوفهم
    وبالذات ان كلن فى شهود والاسعاف هما الى قالوا ان رامى الى قاعد فى مكان المخصص للقيادة
    وبعدين خلاص الموضوع خلص
    ثلاثة اتوفوا وواحد مريض
    يعنى ندعى للذين اتوفى بالرحمة والى مريض بالشفاء والموضوع يخلص
    الموضوع حادثة ياريت متكبروش الموضوع

  24. مو مشكلتنا اختي مها في العالم العربي انه نحنا دايما بنقول عفا الله عما سلف ، ولو كنا بندور على الحقيقة لما وصلنا الى ما وصلنا اليه ، وهيدا على فكرة ياللي بيخلي حكامنا يعرفوا كيف يسوسونا بالكرباج لانهم عارفين انه احنا كشعوب طيبين وبننسى بسهولة . لازم نكون شعوب بتدور على الحقيقة والا سنظل مدعوس على رقابينا دائما من قبل الجميع .

  25. زين هتفرق معاك ايه لو محمود اللي كان سايق او رامي ما أنيل من سيدي الا ستي زي مابيقولوا اتنين متهورين تسببوا في دمار اسره وبعدين المسعفين اللي خرجوهم من السياره اكيد شافو مين اللي كان جالس في مكان السائق وهما قالوا ان امي اللي كان سايق وبعدين ده عادي جدا الولد لسه مطلع رخصه السياقه جديده وتلاقيه كان فرحان بيها وحب يوري محمود انه بيعرف يسوق والنتيجه ان اسره مصريه كامله اتدمرت بسببهم يعني كفايه من قصه صلاح الدين الايوبي محرر القدس دي!
    كفايه قرفنا منها بامانه!!!!!!!!!!!

  26. اعتقد ان الموضوع كبر اكثر من حجمه يااخوان هذا قضاء وقدر فلو كان المرحوم رامي هو السائق ايضا سوف يموت واذا كان محمود السائق ايضا فسوف يكون رامي فالاثنان هم اخوه ولاداعي من بعض الاخوه ان يشتموا الاخوه المصريين فلو كانت النتيجه معكوسه وان محمود هو المتوفي لاسامح الله فهل الاخوه المصريين يحملو رامي واللبنانيين المسؤليه هداكم الله ورمضان كريم للجميع

  27. القضية خرجت من كونها عن رامي والا محمود والا الابريا ياللي اتوفوا بالحادث الاليم ، القضية اصبحت رأي عام ومن حق الجميع يطلب الحقيقة وما الها علاقة لا بمصر ولا لبنان .

  28. والله كلام عاقل يا اخ العراقى
    ربنا يباركلك ياريت كل الناس زيك
    رمضان كريم

  29. الاخ العراقي : تقبل الله صيامك…وجعلك ممن يستمعون القول فيتبعون احسنه
    هل تعتقد يا اخي ان الانسان الذي يسوق سيارة ويمضي الوقت في التحدث بالخلوي اثناء القياد’ فيعمل حادثا…اتعتقد ان هذا الفعل يقع في دائرة القضاء والقدر ام في دائرة الافعال التي يجاسب عليها الانسان؟؟؟
    اظن ان تعريف القضاء والقدر شرعا :هو الافعال التي تقع من الانسان او عليه رغما عنه ولا قبل له بردها”….وعليه فسياقة السيارة والشخص مسطول او مخمور- ان صحت الاخبار في حالة الحادث المذكور -لا توصف بالقضاء والقدر بل بالجريمة ….قكر في المسالة وناقشني… !!!!!!!!!

  30. الاخ العراقي: قولك “المرحوم رامي”..مخالف للاسلام واسال النت عن ذلك!!

  31. الى كل المصرين برأيكون منو حرام انو رامي يتحمل مسئوليه شي ما الو زنب في ؟؟؟ ممكن جواب ؟هيدا الشي ما دخلو لا بلبنان ولا بمصر …وانا مني ضد اي مصري نحنا اخوه وراح نبئا اخوه …بس متل ما قلت هيدا الشي ما دخلو بلنان ولا بمصر …بس الشي الازم يضهر هوه الحئيئه …والله انا كتيير مزعوجه انو رامي يتحمل كل هالشي بنظر الناس …بعدين مو حرام 2 ماتو واكيد الكل مفكر انو هيدا زنبو لرامي بتعرفو ليه ؟ لانو الكل مفكرين انو رامي هوه السايق ….لهيك ما تزعلو من اي لبناني لانو كل الشعب البناني بدو تضهر الحئيئه وبس. والكل بيدعي لشكري بالشفاء ….

  32. الاخ العراقي الحكم على الاقوال- والافعال- عند المسلمين يحكم عليها بالمقياس الشرعي، لا باقوال البشر مسلمين كانوا او كفارا ،فضع اقوالك على محك الشرع ،فان كانت صوابا شرعا، فهي كذلك وان لم تكن صوابا فلا يغرنك ثناء اي كان ،لانك لن تستفيد شيئا، اذا خسرت نفسك اي اخرتك وربحت ثناء اي انسان على اقوالك!!

  33. لمن يزيد ويعيد في هذا الموضوع اقول
    اصحاب العقول في راحه
    الاثنين لا قيمه لهما مدمني مخدرات
    قتلو ابرياء وشردو اطفالهم وانتم هنا
    تتحدثون عنهم كانهم محرري القدس
    عجبا لكم ولعقولكم الفارغه ياعرب !!!!!!!

  34. احسنت يا أحمد المصري واوجزت… وتقبل الله كلامك وصيامك!!!

  35. يا تانيا وهو احنا كنا معاهم علشان نعرف مين اللى كان سايق؟
    يعنى بصراحة لو كان محمود سايق ليه هايقال رامى؟
    عموما الموضوع بيدل على مدى علاقة الصداقة المتينة بين رامى ومحمود، وللاسف فيه ناس لاتقدر معنى الصداقة الحقيقية علشان كده فاكرين ان محمود يسعى للشهرة.
    ربنا يهدينا جميعاً.

  36. يا nanosa تقولين”محمود شكري لا هو مدعوم ولامسنود من عائلة عادية
    واقول لك:ولكن الله جعل للكافرين على المؤمنين سبيلا …لان المسلمين تمردوا على احكام الله فاذلهم….ولو كانت ابطال الحادثة التي قرفونا بها كلهم مسلمون لكان خبرا عاديا كاخبار المئات الذين يقتلون يوميا دفاعا عن حق الامة في الكرامة والحياة العزيزة!!

  37. اوكي يا فاتي انا معك وحكيك صحيح بس الا ما تضهر الحئيئه ما هيك ؟ وحتى لو طلع رامي السايق او شكري بضلو رفئات بس انا متل ما قلت ((الحئيئه ))وحتى لو كان رامي ما حدا هيزعل ……..

  38. انا لا اسال النت ولكني اؤمن ان كل البشر من خليقه الله سبحانه وكل الذين بتوفوا على الارض يحاسبو امام الخالق الجبار وما علينا الا ان نطلب لهم الرحمه وهو الحكيم بذلك فنحن ليس الهة على الارض حتى نحاسب الناس على اعمالهم فلنطهر انفسنا اولا وبعد ذلك نحاسب الناس اذا كان ذلك جائز

  39. على رأي حنان نتمنى لك الشفاء وبعدين تتعاقب لوحدك لأنك إنت وصديقك ونتيجة تهوركما قتلتما
    أرواح بريئة

  40. مها في أب 13, 2010 |

    يعنى نفترض ان محمود هو الى كان سايق بردوا كان رامى هيتوفى لان هو دة عمروا
    وبعديين لية يعنى هيخبوا يعنى لو هو الى سايق
    لموضوع حادثة بتحصل فى كل البلاد
    يعنى مفهاش شبهة جنائية
    يعنى اعتقد لو هو الى كان سايق كانوا هيقولوا اية الى هيخوفهم
    ===========

    إذاي مفيش فرق ….. طبعا فيه فرق ومهم كمان

    الموضوع مطول وفيه قضية كبيره

    طبعا لو ثبت أن محمود هو اللي كان سايق …
    حيتحمل كل شئ …فقد تسبب في موت اثنين وخسارة سيارة الفقيد الثاني

    هناك دية شرعية للضحايا (التعويض)
    وتحمل تصليح السيارة الأخرى

    ولو ثبت في المحضر إنه كان متعاطي أي منشطات أو مخدرات أو سكارى
    تبقي المصيبة أكبر …وأكيد السجن

    أما إن كان رامي هو اللي سايق …..

    فليس عليه شئ ولايتحمل أي مسؤلية جنائية إلا إذا كانت سيارته هو ملكه
    وبالتالي فسوف يتحمل جزء من القضية

  41. نحن ليس الهة على الارض حتى نحاسب الناس يا خي بل نحن عباد لله وواجبنا عندما ينهانا الله ان نترحم على غير المسلمين الا نترحم والا كنا عصاة
    والحكم الشرعي هو انه لا يجوز ان نترحم على اي ميت غير مسلم!!!!
    …والالتزام بهذا هو كالالتزام باي نهي اخر كعدم شرب الخمر او عدم الزنا، فالزنا حرام لان الاسلام قال لاتزنوا ،والترحم على غير المسلم حرام لان الاسلام قال لا تترحموا….فهل نكون الهة ان قلنا للناس لاتسكروا ولاتكذبوا ولا تتمردوا على اوامر اله!!!!

  42. أهلا فاتي كيفك وكيف حال ماما إنشاء الله تكون بخير
    إنت إشتريت فانوس هههههههه

  43. اهلا هنوووود اخبارك ايه؟
    واخبار الصيام ايه؟
    هههههههه اه طبعا اشتريت فانوس واشتريت عروسة كمان ههههههههه
    ماما كويسة الحمد لله.

  44. الله يشفيك محمود لنشوف اذا بيصحا ضميرك ياترى ولا بدك تتكتم ع الحقيقة وتلبس الجريمة لرامي لانو مات وماتت الحقيقة معوو اذا خبت الحقيقة عذاب الضمير لح ينخر جسمك نخر

    الله يرحمك رامي

  45. أنا عدت من سويسرا كانت رحلة كويسة إنبسطت كثير
    رجعت ووجدت رمضان ينتظرني
    خبر كويس عن ماما يارب يطول في عمرها وأكل من يدها حمام محشي هههههه

  46. تعالى شرفينا فى مصر يا هند، وهاتكلى احلى حمام محشى فريك وكمان رز.
    تنورى مصر يا قمراية.

  47. قال شو المدام Na Na lovely بدا تشتكيني و حيمنعو تعليقاتي يلا تفضلي شو عم تستني
    ادا حبيتي تعرفي ليش ما بحب المصريين مو مشكلة انا رح الك :
    *اجا لعندكم عرب متلكم مسلمبن متلكم شو عملتو ؟؟ رميتهم بالحجارة متل الشيطان . بس شو فرحت بلي عملوه فيكم بأم درمان طلعتو بلد نسوااااااااااااان ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه.
    *اجا لعندكم شب متل القمر شو عملتو فيه ؟؟؟
    هلأ أنا رايح بعدين بنهيلك (يتبع)

  48. MouMoUh keDdAnI
    هو انت نزلت مصر وحد عملك حاجه لسه ماثره فيك ولا ايه؟؟؟
    انت تعرف ايه عن مصر يا جاهل؟
    طيب مش تعرفنا انت من اي داهيه علشان نعرف نرد عليك؟؟
    علي العموم دائما كده الشجره المثمره ترميها الناس بالحجاره

  49. اما حكايه الشب اللي زي القمر والاخ احمد رد عيلك خلي شبابك المخنثين موجودين عندك احنا مانحتاج امثالهم

  50. هو انتو نفعلتو كدة ليه , يا عم هدي أعصابك الضاهر انو الحقيقة بتوجع
    كتيييييييييييييييييييييييييييييييييير .
    أصدي ب”شب متل القمر” شب بعز شبابو , مستقبل زاهر عم ينتظرو .
    الدئب بيتكلم عن عمايلو.
    حظ بالسحاب وعقل بالتراب .

  51. MouMoUh keDdAnI
    اولا موضوع الجزائر له أسباب قديمة و حكاية ان احنا ضربناهم بالطوب لو انت حيادى بجد فعليك أن تنظر ماذا فعل الجزائريون بمنتخب مصر فى عنابة فى اخر مباراة بالتصفيات2001 و بعدين تعالى احكى معنا

    ثانيا أما تريقتك على المصريين بأم درمان و و صفهم بشعب نسوان وضحكتك الطويلة البلهاء بمعادلة بسيطة الجمهور المصرى كان 3 الاف شخص منهم فنانين أما الجمهور الجزائرى 10 الاف شخص يعنى أكتر من 3 اضعاف المصريين هم من بدءوا بالهجوم بالعصى و الاسلحة البيضاء و الاشتباك مع المصريين و المحصلة ماذا اصابات الجزائريين أكثر من اصابات المصريين و فقا للجانب السودانى المحايد و عليك أن تقرأ هذا الجزء ” المفاجأة الرابعة تلك التي كشفها الدكتور مسعود حمد الله الطبيب الجراح بمستشفي الخرطوم العام، حيث أكد أن عدد المصابين الجزائريين الذين وصلوا إلي مستشفي الخرطوم العام والمسجلين في دفاتر المستشفي الرسمية والذي أكد امكانية اطلاعنا عليه تفوق أعداد المصريين الذين قيل إنهم أصيبوا في شارع المطار علي حد قوله.
    فطبقا لما اعلنته وزارة الصحة المصرية والتي أفادت أن عدد المصابين، يترواح بين 22 إلي 26 مصابا، وصل عدد المصابين الجزائريين في مستشفي الخرطوم العام فقط إلي 32 مصابا، وكانت إصابتهم بالغة، فالبعض أصيب بجروح غائرة حول العين والبعض كان يعاني من نزيف حاد وجروح قطعية في الشفتين والوجه بالإضافة إلي الكدمات والخدوش السطحية، ووفقا لكلام الدكتور السوداني فأن المصابين الجزائريين اتهموا مجموعة من المصريين وعناصر من الأمن السوداني بالاعتداء عليهم.” فرجاء يا أخ محمد لا تتمازح مع المصريين لأن المصرى صحيح طيب و صبور و أعصابه باردة لكن لما يعصب ممكن يشويك على نار حامية

  52. رمضان كريم
    يا اخوان مصري لبناني جزائري سوري ليبي تونسي عراقي…الخ
    مسلم ومسيحي .. سيد او سيده …ولد والا بت
    داثما نقول ان العرب اخوه , السنا نحن اصحاب بلاد العرب اوطاني ؟ اليست بلادنا هي جنة الله في الارض ؟
    كلما تعرضت بلادنا لاية ازمه ترانا نجيرها الى الغرب ونقول انهم اعداء العروبه ؟ لا يريدون للعرب ان يتقدموا . فلماذا ناتي الان ونزرع بايدينا بذورا للحقد والكره بل والفتنه ندسها بين عيوننا , ترى هل مل اعداء الامه من اثارة المشاكل بيننا فاصبحنا نحن نقوم بهذه المهمة ؟

  53. الموضوع هو حادث مروري اولا واخيرا وهناك محققين وسلطات قضائيه هم الاقرب الى احقاق الحق . فان كان اصحاب الحادث مشهورين وسلطت الاضواء عليهم لانهم خريجو السورب عفوا ستاراكاديمي ففي النهاية لايصح الا الصحيح وليس القضاء بغافل سواء كان او ماكان وكان الله مع الجميع وكلنا اخوه

  54. لا حول ولا قوة الا بالله انتو ليه مسحتو تعليقاتي؟؟؟؟؟؟؟
    استغفر الله العظيم من كل ذنب عظيم
    مرة تانية يا اخ مومو انا مش مدام..انا عندي 21 ولسا متخرجة اوكي؟ دي اولا
    ثاينا: فرحتك العارمة بضرب المصريين في السودان حاجة ترجعلك، انت حر ان شاء الله تفضل تضحك من هنا للسنة الجاية
    ثالثا :انا مفمهتش مين الشاب اللي بتتكلم عنه اللي بهدلناه في مصر ده!!!!
    قصدك رامي يعني؟؟؟؟؟
    والله لو قصدك عليه فده نصيبه يموت هنا ومحدش قتله يعني قضاء وقدر
    رمضان كريم ع الجميع مصريين ولبنانيين وجزائرين وكل الدول العربية
    ـ نور ما شاء الله كلامك جميل وربنا يكملك بعقلك..قولي والنبي للناس اللي داخلة تتخانق دي وبتقول شكل للبيع واحنا في رمضان وحتي مش عاملين احترام لشهر زي ده

  55. لا حول ولا قوة الا بالله ايه الموجود فى الفيديو ده؟؟؟؟
    انا عمرى ما شفت كده!!!!
    بس برضو حنقول انهم لا يمثلوا الشعب الجزائرى الطيب
    اخيرا يا moumouh روح انبح بعيد عن هنا

  56. نانا شفتى الفيديو؟؟؟انا منكنتش اعرف ان كان فيه مشاكل قبل كده
    انا مصدومه

  57. مصرية ازيك يا حلوة عاملة ايه؟؟؟؟؟؟؟
    قال بيقولي مدام !!!!!!!!!!
    هههههههههههههههههههههههههههههههه
    انا علي فكرة متفرجتش ع الفيديو عشان محرقش دمي وهو اصلا الجو نار خلقة ومش ناقصين حريقة في الصيام

  58. لا بصراحة انا عارفة بالمشاكل دي من زماااااااااااااان بس بامانة مقدرتش اتفرج ع الفيديو
    تقدري تقولي ان طول عمرنا احنا وهما زي القط والفار هههههههههههههههه
    يعني موضوع السودان ده نتيجة لمشاكل كتير سابقة

  59. طاب حاولي تشوفيه بعد ماتشربى التمر هندى ههههههههههههههه

  60. هههههههههههههههههههههه مبحبش التمر هندي انا اشتريت راني بالخوخ
    افطر بيه اصلي بحبه اوي واوعدك بعد ما اشربه واهدي هقعد اتفرج ع الفيديو عشان احرق دمي تاني من اول وجديد ولا تزعلي ههههههههههههههههه
    شكلي النهاردة هشتري كرتونة راااااااااااني هههههههههههههههههههههههه

  61. هههههههه…نانا خلي بالك علي صحتك…بلاش تشوفيه لحسن يجيلك الضغط و انتي لسه في عز شبتبك يختي…انا شخصيا مش ناوية اتفرج عليه عشان مايجيليش السكر

  62. ههههههههههههههههههههههههههههههههه اوكي يا قمر هاخد بالي من صحتي
    وسلامتك يا جميل من السكر وانتي كمان في عز شبابك

  63. هو أصل الموضوع ايه عن الكرة ولى عن شكري هههههه
    نهاركم سعيد يا بنتات يامصريات

  64. هههههههههههههههههههههههههههه نهارك جميل يا هنودة
    هو طبيعي انك تستغربي بس الناس داخلة هنا تشتم محمود وبلده ويتكلمو عن موضوع الجزاير
    فقعدنا نحكي بقي في اللي راح
    وبصراحة نفسي اللي راح ده الله لا يرجعه تاني لانها كانت ايام سودا علينا كلنا كمصريين
    ربنا يلعن اي حد بيوقظ الفتنة بين الشعوب..اميييييييييييييين يارب

  65. فاتي فرنس
    احنا مشتمناش حد احنا بنبعبع مع نفسنا وبس وصاينين لساننا
    نهارك سعيد
    استأذنك هقوم عشان بنحضر الفطار
    صوم مقبول للجميع

  66. لا يا حبيبتي انتي فهمتيني غلط انا مبقولش اعتذري عن النصيحة
    انا بس بوضحلك ان مفيش حاجة تستاهل تضيع صيامنا
    وشكرا لنصيحتك الحلوة زيك
    باي باي يا جميل

  67. الله يرحمك ياراااااااااااااااامي ويدخلك فسيح جناته والله انك اروع واطيب واحن مخلوق في الدينا

  68. الى كل من كتب تعليق فى موضوع رامى ومحمود اولا رمضان كريم عليكم انا طبعا مصريه وبوجه خالص التعازى لكل لبنان انا كتير بحب رامى الشمالى ومش قادره انساه موته كتير اثر فيا بس بجد محدش عارف فين الحقيقه ومين اللى كان سايق وحتى لو كان رامى اللى سايق احنا مش بنحمله ذنب الاسره اللى ماتت لانه ده عمرهم وكل حاجه مكتوبه وده قدر رامى ولو محمود اللى سايق اكيد الحقيقه هتبان ولو انى ده مش هيغير حاجه رامى خلاص مات وترك كل محبيه فى جرح اليم واعتذر لكل اللبنانين عن اى لفظ مش حلو خرج من المصرين احنا اخوه

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *