بوابة الأهرام – قالت مصادر مقربة من الرئاسة المصرية بعد ظهر الأحد إن منسق جبهة الإنقاذ الوطني محمد البرادعي لايزال المرشح الأوفر حظًا لتولي رئاسة الوزراء، والمشاورات لاتزال مستمرة مع حزب النور السلفي حول مشاركته فيها.

وقالت المصادر إن البرادعي لا يزال المرشح الأوفر حظًا، مضيفة: “الاتصالات جارية مع حزب “النور” حول تمثيله في الحكومة ومشاركته فيها”.

أكد مصدر مقرب من البرادعي أنه يصر على التوصل الى توافق مع حزب “النور” وأنه لن يقبل إقصاء أي طرف”، وتابع المصدر: “لو شكل البرادعي الحكومة فإن الإسلاميين سيتولون حقائب فيها”.

وكانت وكالة أنباء الشرق الأوسط الرسمية قد أعلنت مساء السبت تكليف البرادعي رسميًا بتشكيل الحكومة قبل أن يعلن أحمد المسلماني المستشار الإعلامي للرئيس المؤقت عدلي منصور أنه أبرز المرشحين، ولكنه لم يصدر بعد قرار رسمي بتكليفه، وأن مشاورات مازالت جارية مع القوى السياسية التي أبدت تحفظها على تعيينه، في إشارة إلى حزب “النور”.

شارك الخبر:

شارك برأيك

‫99 تعليق

  1. أخ دلشاد ،
    عارف أن الرئيس السابق محمد مُرسى تعرض لحملة نقد لم يتعرض لها اى رئيس مصرى او غير مصرى و ده غللى كان مخلينى أديله الفرصة كاملة و ياما دافعت عنه ، لكن بردوا الإخوان كان عنهم إعلام زى قناة مصر 25 و الرحمة و الناس و غيرهم ، سيبك بقى من المعارضة و إللى بتعمله و تعالى كلمنى كمصرى إيه إللى إدهولى الدكتور محمد مُرسى من ساعة ما إستلم الحكم ؟
    أنا ما شُفتش غير أخونة لجميع مؤسسات الدولة ! على فكرة ده شئ كان مرفوض من البداية !
    شايف خيرت الشاطر هو إللى بيحكم ؟! طيب إنت يا دكتور مرسى صفتك إيه ؟! و الشرعية مع مين ؟

  2. لسه أبو هولوكست مرشح لرئاسة وزراء مصر المحروسة وكمان قال مشترط أنه يكون عنده كامل الصلاحيات ….ألف مبروك للمصريين صبرتوا ونلتوا !
    كنت عم اتحسر على الشام ومتفائلة خير بمصر هلأ بعد هالإنقلاب بمصر عليه العوض ومنه العوض
    خاصة إذا هالبردعة هو اللي حكم !
    مسا الخير للجميع …الحمد لله على السلامة أبو أدم ….أزيك ؟
    كان بودي هنئ على الثورة متل ما هنأت على ثورة يناير لكن للأسف مو شايفتها ثورة شايفتها نكسة وانقلاب وربنا يستر من تداعياتها
    انا معك أبو أدم بكل اللي قلته والاخوان و الرئيس مرسي له أخطاء كثيرة في هذه السنة لكن أمانة عليك هالأخطاء اللي ارتكبها أو الجريمة عملها بتتناسب مع حجم العقاب اللي عم يعاقبوه عليه هالضلالية اللي ما فيهم لا ضمير ولا دين ….مبارك اللي أفسد 30 سنة وخرب مصر وأفقرها ونهبها وقتل شبابها ما عملوا معه كل هالشيء ولا شفنا منهم حجم هالكراهية والتشفي اللي عم يعملوها مع مرسي !
    لكن لا بارك الله فيه الغير مبارك يروح على بيته مع عيلته بشرم الشيخ وبحراسة معزز مكرم وحتى
    لما حاكموه خلوه بكل احترام بمستشفى الجيش ومرسي اللي لا نهب ولا سرق ولا قتل ولا ارتشى يعتقلوه بعيد عن عيلته وما حدا يعرف طريقه وكأنه شي دكتاتور ومجرم وبعدين جايين تحكوا عن الحق والانصاف !
    هادا غير التصريحات اللي تطلع نطالب بمحاكمة ثورية واعتقالات ومش عايزينهم ولما حدا يموت منهم تلاقي التعليقات كلها في ستين داهية ولازم حل جماعة الإخوان وحزب الحرية والعدالة ومنعهم من العمل السياسي غير احتفالات الجيش بالانقلاب وغير رقص الشرطة بالشوارع مع ميدان التحرير وحملهم على الأعناق وكأنهم أبطال محررين بعد ما كانوا قتلة ثوار ورجال مبارك وفاسدين معقول هادا الشيء …لا تزعل مني هادا إسمه فجور وتدليس ونفاق … لهالدرجة لغوا عقولهم وصارت عواطفهم تحركهم .!!

  3. أخت مصرية و أفتخر ،
    خليكى معايا الله يخليكى شكلك جديدة هنا ! ماتشغليش بالك تجاهلى !
    أقسم بالله لو دخلتى معاه فى جدال ما هتخلصى و ماهينوبك إلا تضيع وقتك ! شايفه بنت بلده إللى بيقول عليها دخلت كتبت إيه و هو بمنتهى البجاحة جاى يقولك إنتى و إبن بلدك فى همكم !!!
    طيب و إيه إللى حشرك إنت و بنت بلدك فى همنا يا ثقيل الدم !

  4. هو انت ظهرت يا فارس افندي انت كنت بتتتريق علية امبارح وبتقول لي دلشاد بسبب رقة ونعومة مصرية وافتخر بقيت بحب الاخوان حضرتك بتتمسخر مثلااااااااا

  5. انا قديمةةةةةةةةةةة علفكرة يا vip من السنة اللي فاتت بس مكنتش بعلق كتير وكنت بشوف تعليقاتك

  6. انا اسمي فارس البغدادي مش فارس افندي
    وبس تتعلمي الحكي
    واكون فاضي ارد عليكي
    تحياتي

  7. أختى نور ،
    كيف حالك يارب تكونى بألف خير …
    بُصى يا أختى لعبة السياسة قذرة زى ما الدكتور مُرسى قال الجملة دى فى خطاب من خطاباته ! و إللى يدخلها يبقى أدها ، مش لازم علشان أنا بنتقد الدكتور مرسى دلوقتى و جماعته يبقى أنا موافق على البرادعى او على غيره من الحكومة المنتظر تشكيلها !
    أنا دلوقتى بعلق و بتناقش عن نهاية نظام و هل هذا النظام يستاهل إللى حصله ولا لأ .
    بُصى يا أختى الإخوان لحد العزل كان فيه لسه ناس كتير متعاطفة معاهم حتى من غير المؤيدون لهم ولكن بعد العزل ، رد فعلهم خسرهم كتير !
    يعنى إيه أنا يا الدم ؟!
    أنا من رأيى هو كان قدامه فرصتين يخرج منهم بطل قومى :
    الاولى كان طلع كده فى خطاب من إللى قالهم قبل 30 يونيو و قال و الله أنا هعمل إستفتاء شعبى على بقائى ! ولو تم الرفض كان ممكن يعلن عن إنتخابات رئاسية مُبكرة طالما أنه بيراهن على الأكترية المؤيدة له ! ولو كان خسر كانت الناس هتفتكرله موقفه ده على الأقل مكانش هيبقى معزول و كانت بقيت مصلحة مصر فوق كل إعتبار !
    كان إيه لازمة العند ؟!

  8. عـــــــــــــــــاجل
    اقسم لكم بالله المنيا الان تنتفض لتاييد الدكتور مرسى..
    اقسم لكم بالله المنيا الان تنتفض لتاييد الدكتور مرسى..
    اقسم لكم بالله المنيا الان تنتفض لتاييد الدكتور مرسى..
    اقسم لكم بالله المنيا الان تنتفض لتاييد الدكتور مرسى..
    افتحوا الجزيرة مصر مبااااااااااااااااااااش
    ________
    يسقط الخونه المنافقين ..
    ربنا ينتقم من كل غادر خائن قاتل..و لكل طرطورررررررر

  9. أهلاً أخى فارس ، أعذرنى تعليقك تاه فى الزحمة و لسه واخد بالى حالاً .
    يارب تكون بخير ،،،

  10. قالوا ع مرسى المنتخب طرطور ….جالهم طرطور مُعين

    قالوا ع مرسى مابيعرفش يتكلم …جالهم البرادعى الفصيح

    قالوا ع مرسى بيرجع فى كلامه ….نص ساعه والبرادعى اتشال

    قالوا ع مرسى ده شكل رئيس …جه ليهم توم كروووز

    قالوا على مرسي ديكتاتور.. في ساعة وحدة ألغي إرادة 13 مليون مواطن و 230 ألف و 231 صوت واسقاط رئيس منتخب و إلغاء إرادة 27 مليون مواطن و 65 ألفا و135 صوت في اسقاط مجلس الشورى
    وأ غلقت 18 قناة إسلامية

    قالوا على مرسي هو السبب في أزمات الكهربا والمياه والسولار.. و فجأة من يوم و ليلة كل الأزمات اختفت بعد ما انكشفت مؤامرتهم .

    قالوا بعد ما مرسي يمشي البلد هتستقر.. والبلد من يومها كل يوم بتزيد فتنة..

    طلع الخروف اللى جواك و قول ان يوم 30 كانت ثورة شعب…
    إعلامOكدابOشعبOمغيبOسيسيOخائن

  11. اخ vip انت تقول الاخوان اخذو كل المناصب ووو. انت تعرف يا اخي البلد الي انا عايش في ، بريطانيا، عندما تفوز اي حزب، كل الوزارات والمناصب تكون لذالك الحزب، وهذه بريطانيا ام القانون. ببساطة اقولك اخ vip. انت كنت مع الاخوان وتركتهم. مثل ما قالت الاخت مصرية وافتخر، كانت لا تحب الاخوان فاحبتهم حتى الذي حصل لهم. انا رجل كردي عراقي واعيش باروبا ولا بحياتي كنت اسمع عن الاخوان، ولكن الان احبوهم حتى النخاع. بغض النضر عن بعض اخطائهم، لكن مبدأهم ومبدأ السيد قطب و حسن البنا يخلوني اقف لهم باجلال ولا اتركهم في المحن. ساكون معهم باصعب ايامهم. تحياتي…

  12. أنا معك كان لازم يعمل استفتاء لما تدهورت الأمور بهذا الشكل لكن غلطته كانت كبيرة هي ما حدا بينكرها لكن الحل اللي طلع فيه السيسي كان غلطة أكبر لأنه زاد بإنقسام البلد أكتر لأنه مستحيل لأي عاقل بالدنيا يفكر أنه الاسلاميين رح يقبلوا بكل سهولة بهذا الحل وخاصة بعد ما اعتقل كل قادتهم بعد ساعات من الخطاب وقفل قنواتهم يعني معقول فيه عاقل بالدنيا بيصدق أنه بعد كل هالإجراءات يهدوا ويقبلوا بالأمر الواقع …لو كان السيسي اقل وعنده حسن نية كان اقترح عمل استفتاء على الرئيس وإذا كان الشعب رافض بقاء مرسي يتفقوا على حل يرضي الكل على الأقل كان سحب أي ذريعة للإخوان أو غيرهم لكن أنه ينصر طرف على أخر هادا اسمحلي قمة الغباء وعدم المسؤولية
    لكن واضح للجميع انه هالإنقلاب مبيت له من زمان من الجيش واستنوا الفرصة بس حتى ينقلبوا عليه

  13. والله مش انت اللي هتعلمني اتكلم ازاي يا فارس افندي ماشي

    1. والله كان بودي اعلمك
      بس انتي حاولي تتابعي تعليقات الصبايا بنورت
      وشوي شوي راح تتعلمي
      لانو كل تعليقاتهم حلوة وناعمة
      بعدين الي مابيعرف مش عيب
      العيب انو الواحد مابيتعلم
      تحياتي

  14. أخى دلشاد ، أنا مكنتش مع الإخوان ……. تفرق كتير ،
    أنا راجل إنتخبت الدكتور محمد مُرسى علشان مش عاوز الفريق شفيق ورغم الهجوم الرهيب عليه منذ توليه الحكم أصريت أن اعطيه الفرصة لكى أحكم عليه ……….. و خاب ظنى ! و نفس الشئ لو كان الفريق أحمد شفيق هو الفائز بإنتخابات الرئاسة لكنت اعطيته الفرصة كاملة أيضاً لكى احكم عليه ..
    أنا مش بحب أخلى رأيى يتأثر بأراء الاخرون ، تعاطفت مع الأخوان فى البداية لكثرة الهجوم عليهم ولشعورى انهم عندهم نزعة دينية ………. فعدنما تثق فى أحد و يخذلك لا تستطيع إعطاءه فُرصة أخرى بسهولة !
    تانى شئ أنا عارف أن الرئيس الفائز حزبه هو الذى يتمتع بالأغلبية فى الحكومة ….. بس مش فى الحكومة و البرلمان ؟! و بعدين أصلاً من أحد متطلبات الثورة على مُبارك عدم الإستحواز و حكومة و برلمان ملئ بالشباب ؟! طب وقت الجد هما فين الشباب ؟!
    هقولك على حاجة كمان أخى دلشاد ………. أنا معنديش مانع تكون الأكترية فى الحكومة او فى البرلمان تكون لحزب الرئيس الفائز كما موجود فى أمريكا و بريطانيا ولكن لو كان عند الحزب ده رؤية و أفكار و فن إدارة الأزمات ! ده إللى مالقيتهوش فى حكم الإخوان !

  15. السلطة التشريعية كاملة في يد الطرطور

    ايه دددددددددده ؟؟؟؟؟

    ثورة ايه وهباب ايه يا شوية كلاب خونة قتلة

    قمة الديكتاتورية والكذب والخيانة!

  16. حصل خير يا جماعة و ربنا يولى لمصر الأصلح إن شاء الله …..
    سعدت بنقاشكم جميعاً ، أستأذنكم و إن شاء الله آرائكم فى وقتٍ أخر قريب بإذن الله ..

    تحياتى ،،،

  17. فارس ،
    مالك بمصرية يا فارس ! ما تسيب كل واحد يقول رأيه طالما بأدب ! هى بتأيد الدكتور محمد مُرسى إيه المانع .
    على فكرة مش مهم نختلف مع بعض ، المهم إن هدفنا فى الإختلاف يكون مصلحة مصر ! و كل واحد فينا بيشوف مصلحة مصر بطريقته .
    .
    سلام مصرية و أفتخر سلام الجميع ،،،

  18. وياريت انت كمان تشوف تعليقات الشباب في نورت وانت تعرف يعني اية احترام مش تتمسخر وعلفكرة عشان تبقى عارف في الموضوع الي فات كنت بهزر معاك مش قصدي حاجة انت اخدتها وفهمتها بطريقة تانية انا مش برر بس كان ممكن ترد علية من غير ما تتمسخر وعلفكرة اسال اي حد انا بكلمة ازاي وبرد علية ازاي انت بذات اول موضوع كلمتك فية كنت بكلمك بكل ادب واحترام وبعدين قلبت مش مطلوب مني واحد مش محترمنى احترمة وتقبل اعتذاري لو كنت غلطت في حقك بايخة منك علفكرة لما تقول اتعلمي الرقة والنعومة من الصبابا يعني تحب اقولك اتعلم الرجولة من تعليقات الشباب هناا بايخة الصراحة

  19. لا لا وصلت للحد، ليه ما عندكم كبير، بيقولو الي ملوش كبير يدور علي، وبيقولو الي ما عندو كبير ما لو تدبير، وانا الكبير قوي بس مش المزراطية هههه. اكيد فارس اليوم موش مرتاح من كدة عمال يحكي، فلازم نعرف ايه الي جرا يا راجل، و الاخت المصرية انت طيبا واعلامية يعني سايسي شوية. فارس قلبو طيب وانسان فكاهي، و الاخت المصرية محترمة و مأدبة وكمان الاخ فارس مأدب و محترم. شوفو اذا لم تقفو فسوف اصفحكما صفحتا خفيفة على جبينكما، طبعا بعد ان تأذنان لي. لماذا راح اصفحكما اذا اخذت الاذن منكما، لا سوف لا اعملها اصلا. ههههههه

  20. شكرا اخوية دلشاد بس يعني الجملة دية

    الاخت المصرية انت طيبا واعلامية يعني سايسي شوية

    انت قول يارب وابقى اعلامية واجي استضيفك اول ملتحي وليس ارهابي ههههههههههههه

  21. بس فارس حبيبي لا تزعل مني، انت كتاباتك قصيرة جدا، كانها كلمات متقاطعة، فاعتقد انت لا تبرر ما الذي عملت مثلا، حتى الامور توصل الى هذا الحد. مثلا الاخت المصرية. تكتبلك كتابات طويلة وتحاول تفهمك الموضوع. فأتعب نفسك شوي وقول الي انت تشوف غلط حتى الطرف الاخر يقدر بان يجاوبك. انت قلتلي بتمون فمن هذا انصحك نصيحة اخوية، وانا اكبر منك هه هه هه..

  22. انشاء الله ويكون لي الشرف وعلى حسابي التيكت، والله مو مجاملتا. دقيقة راح اكتبلك الي حصل لي من قبل علشان اللحية..

  23. دلشاد
    شيرگو معناها الاسد بالكردي صح
    والله يادلشاد عندي 100 شغلة براسي
    وانا اختصرت الموضوع واعتذرت

    1. داشاد
      على فكرة انا اكتب التعليق
      وبعد ساعتين لما اقراة ماافهم شو كان بدي اقول
      ههههههههههه
      اعتقد المشكلة لانو انا افكر ب لغة واترجم للعربي
      لانو لغتي الام مش عربي

  24. انا اساس ان شاء الله لو ربنا اراد هكمل ما جستير في لندن او امريكا

    1. هههههههههههه
      لا دلشاد بس انا تولد اوربا
      وكلمة شیرگو کان عندي صديق اسمه شيركو

  25. خلاص الي فات مات و الحكي عن الماضي نقصان في العقل . الان حان وقت تجميع صفوف مصر و توحيدها . اثتبت التجارب ان حكم الدين لا ينفع في بلدان ذات تعدديه . مع اني اكره البرادعي كره العمى و ارى انه خائن عميل . الا انه من اجل مصر التي لو استمر الوضع المتردي ستعلن افلاسها اقتاصاديا قريبا لانها تصرف اكثر من مليار و نصف دولار شهريا اكثر من ما جيب ان تصرفه كنفقات حكوميه بسبب انعدام الاستقرار فمن اجل ان لا تحدث كارثه الافلاس هذه يجب ان يساهم كل مصري من اجل الاستقرار تحملو البرادعي و تحملو المرحله المقبله حتى يفرجها الله و تبنو مصر الجديده الديمقراطيه . حبو بعضكم مسلمين و مسيحيين … متدينين و علمانيين .. من اجل مصر لا تسمحو للغريب بالتدخل .. كل بلد عانت من حروب طائفيه كان بسبب السماح للدول الاخرى بالتدخل في شوؤنها انتبـــهو يا مصريين من قلب محبه وصادقه .. والله ولي التوفيق!

  26. خلاص الي فات مات و الحكي عن الماضي نقصان في العقل . الان حان وقت تجميع صفوف مصر و توحيدها . اثتبت التجارب ان حكم الدين لا ينفع في بلدان ذات تعدديه . مع اني اكره البرادعي كره العمى و ارى انه خائــ ن عميل . الا انه من اجل مصر التي لو استمر الوضع المتردي ستعلن افلاسها اقتاصاديا قريبا لانها تصرف اكثر من مليار و نصف دولار شهريا اكثر من ما جيب ان تصرفه كنفقات حكوميه بسبب انعدام الاستقرار فمن اجل ان لا تحدث كارثه الافلاس هذه يجب ان يساهم كل مصري من اجل الاستقرار تحملو البرادعي و تحملو المرحله المقبله حتى يفرجها الله و تبنو مصر الجديده الديمقراطيه . حبو بعضكم مسلمين و مسيحيين … متدينين و علمانيين .. من اجل مصر لا تسمحو للغريب بالتدخل .. كل بلد عانت من حروب طائفيه كان بسبب السماح للدول الاخر- ى بالتدخل في شوؤنها انتبـــهو يا مصريين من قلب محبه وصادقه .. والله ولي التوفيق!

  27. شكرا اخت المصرية، الله يبارك فيكي. بيني وبنك انا لست سبورت مان، قبل شوي اتصلت بصاحبي فقالي مبروك، شفت ايش سوينا، قلت اي طبعا، عملت نفسي عارف هههههه ولا اعرف اي دوري اصلا، ليش الاخوان و مرسي خلو بعقلنا حاجة ههههه.

  28. كيف الماء والزيت ما ممكن يكونوا مع بعض، هيك لازم يصير بالدين والسياسة،
    هيدا الحل بكل العالم العربي

  29. لا بورك في شعب مصر إن سكت على الظلم و الجور ، الدماء ستسيل في كل الأحوال فلتسل على الحق عوض أن تسيل هضرا والله لن تقوم الإسلامين المصلحين قائمة إن سلمت السلطة للبرادعي و أمثاله من الليبراليين و الناصريين المفسدين إلا أن يشاء الله شيئا ….. وطوالع نياتهم جلت عند توقيفهم للعلماء والشيوخ و غلقهم للقنوات التي وصل إشعاعها و هدايتها إلى أقصى المغرب من حيث أكلمكم نعم لا بورك في شعب مصر أن خذل مرسي ليس لشخصه و لا لجماعته إنما لمبدأ الديمقراطية لمن يتبجحون بالديمقراطية و لنصرة الحق و دين الله لمن يزعمون أنهم والله يكفيني أن أرى كل الفساق و الفاسقات من أهل الفن و الإيباحية يهللون و يسفقون للإنقلاب على مرسي لأعلم أن الحق معه و أنه الإختيار الصواب في مجمله وإلا فلكل عيوب و زلات و كبوات لكن بعضها أهون من بعض و عملا بقاعدة أخف الضررين فمرسي أولى من الكل بالحكم ، وإن كنت لا أرى ضررا في حكمه أللهم بعض لأخطاء التي لابد منها إن أخذنا بعين الإعتبار أنها تجربتهم الأولى في الحكم ….

  30. قال المتحدث باسم الرئاسة المصرية احمد المسلماني مساء الاحد انه سيتم على الارجح تعيين الخبير الاقتصادي زياد بهاء الدين رئيسا للوزراء ومنسق جبهة الانقاذ محمد البرادعي نائبا للرئيس المؤقت عدلي منصور.

    واكد المسلماني في تصريح لقناة اون تي في المصرية الخاصة انه “بنسبة غالبة سيتم تعيين زياد بهاء الدين رئيسا للوزراء والدكتور البرادعي نائبا للرئيس”، وتتواصل المشاورات منذ بعد ظهر السبت حول اختيار رئيس الوزراء الذي سيتولى تشكيل الحكومة الجديدة.

    واعلنت وكالة انباء الشرق الاوسط الرسمية مساء السبت تكليف البرادعي رسميا رئيسا للوزراء الا ان المتحدث باسم الرئاسة عاد وقال انه لم يتم تكليف اي شخصية رسميا بعد ان اعلن حزب النور السلفي تحفظه على هذا الاختيار باعتبار ان البرادعي من اشد خصوم جماعة الاخوان المسلمين.
    وزياد بهاء الدين هو خبير اقتصادي ومالي معروف في مصر ويحظى باحترام الطبقة السياسية المصرية، وزياد بهاء الدين في الثامنة والاربعين من العمر، نشأ في اسرة مثقفة فوالده احمد بهاء الدين كان من ابرز الصحافيين والكتاب المصريين على مدى العقود الاربعة الاخيرة من القرن الماضي، درس زياد بهاء الدين القانون في جامعة القاهرة بالتزامن مع دراسته للاقتصاد في الجامعة الاميركية في العاصمة المصرية.

  31. وفضلا عن كونه خبيرا اقتصاديا وقانونيا، فان خبرته داخل جهاز الدولة المصري من شأنها ان تساعده في المهمة الصعبة التي سيتولاها كأول رئيس وزراء بعد اسقاط الرئيس الاسلامي محمد مرسي خصوصا انه يرث بلدا على وشك الافلاس المالي، ويتمتع زياد الدين على بسمعة طيبة في الدوائر السياسية فهو معروف بالنزاهة وطهارة اليد كما انه يتسم على الصعيد الشخصي بالهدوء والاتزان.

  32. دكتور زياد بهاء الدين راجل كويس و كفء مفيش كلام بس الراجل محتاج و قت و هدوء في البلد عشان يعرف يشتغل ربنا يقويه هيمسك البلد في ظروف هباب و أعتقد انه أفضل من البرادعي للمنصب لأنه فضلا عن كفاءته و نزاهته فسيكون عليه توافق وطني كبير

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *