قال الكاتب الصحفي مصطفى بكري إن قلة أعداد المشاركين في الانتخابات الرئاسية، تصيب المشير السيسي، المرشح الرئاسي بـ«الإحباط وقد يضطر للاعتذار عن المنصب بعد نجاحه في الانتخابات».
وأضاف «بكري» في حوار له على قناة «الحياة»، الثلاثاء: «الإخوان ليس لهم فضل في المشهد السياسي الحالي، فالمواطنون ضدهم، والشعب رافض لعودة الإخوان».
وأكد: «حالة السلبية قد تعيد الإخوان للمسرح السياسي، في العودة عبر الانتخابات البرلمانية».
وواصل حديثه: «هل تعرفوا معنى تصريحات المشير السيسي أن النتائج غير مرضية مستقبلا؟، معناه أن البلد في خطر، ورئيسك الذي سينتخب هيبقى عنده حالة من الإحباط وقد تؤدي لاعتذاره بعد النجاح».
وأضاف: «يقول أنا بعتذر، لأن اللي صوتولي 9 مليون دول أقل من مرسي أنا بعتذر».

شارك الخبر:

شارك برأيك

‫4 تعليقات

  1. يا بقري حاجتك خرط وكذب يعني بدك تقنعنا انه أبو قلب حنيين المشين اللي عمل كل هالمجازر حتى يصير رئيس بده يتنحى لأنه ما صوتوله إلا قلة من المصريين …أي لو حتى ما حدا صوتله بده يحكم بس مو مطول بإذن الله …بعدين إذا هو تنحى منحطك بداله ما رح يلاقوا المصريين منافق وكذاب أكتر من المشين الا أنت وأبولهب ..

  2. يابنى حـُب الشعب والدباديب والقلوب اللى عايزين ترسموها كل دى أوهاااااااااااااااام
    مين اللى بيأيدكم غير الأوساخ اللى بيرقصوا فى الشوارع وبرضة الأوساخ اللى ماليين أستوديوهات النفاق والكدب بتوع الإعلام الكاذب والعاهرات بتوع السينما والراقصات بتوع هشك بشك والأقباط
    آما كل رجالة وشباب ونساء وبنات مصر المحترمين فهم فى بيوتهم أو فى الشارع للتظاهر ضد الأنقلابيين الرقاصين وإن شاء الله الحق هايرجع لأصحابة

  3. ههه قال يتنحى عن المنصب قال !
    هو من دلوقتي عامل رئيس و مش مصدق متى رح ينصبوه كفرعون جديد
    وكل اللي بيطبلوا ليه حيرموه بالزنوبه بعد كم شهر

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *