أعرب المستشار مرتضى منصور، عن ثقته الكاملة في أنه سيصبح الرئيس القادم لجمهورية مصر العربية، في انتخابات الرئاسة المقبلة، ودلل على حب الشعب المصري له بأنه لا يستطيع السير في الشوارع، لأنه المواطنين يرغبون في التصوير معه، متهما أنصار البرادعي بتقطيع صوره من الشوارع.

واستنكر منصور، خلال مشاركته في برنامج 90 دقيقة على قناة المحور أمس الثلاثاء، الهجوم على اللواء محسن الفنجري، عضو المجلس الأعلى للقوات المسلحة بسبب إشارات إصبعه في الخطاب الأخير قائلا: “هما زعلانين من الفنجري ليه ؟ هو مش صباع الفنجري ده هو اللي حيا الشهداء وهو اللي حارب في حرب أكتوبر، ولا أنتوا بتقسموا بمزجكوا!!؟”، وشدد منصور على احترام الجيش لأنه “هو اللي حمانا”.

وانتقد المرشح الرئاسي المحتمل، أداء حكومة الدكتور عصام شرف، وقال: “هو عصام شرف عمل إيه من ساعة ما مسك الوزارة، إلغاء التوقيت الصيفي، تجميد محافظ قنا، وقفل مسجد النور”، مضيفا: “رئيس الوزراء واللي حواليه قرفونا”.

ونفى منصور علاقته بموقعة الجمل، قائلا: “اقسم بالله العظيم أنا لا اعلم بموقعة الجمل إلا يوم الحادث بالليل ، هعمل اعتصام لان اللي بيحقق معايه هو كمان متهم في نفس القضية لازم يحقق معاه ذي ما أتحقق معايا”، وأضاف: “لا يوجد حاجة اسمها تباطؤ في المحاكمات لازم القضاء يأخذ وقته في المحاكمات ، هو القضاء ده توك توك عاوزينه يمشي بسرعة”.

شارك الخبر:

شارك برأيك

‫23 تعليق

  1. جاتك نيلة ، بتفكرنى بنبيه الوحش ( بُعبع الفناننين ) بتاع كلام !
    بعدين قولى ، هو إنت كُنت فلحت فى إدارة منظُومة صغيرة زى نادى الزمالك لما هتفلح فى إدارة بلد عربى كبير زى مصر ! أعد ساكت يا أبيض يابو خطين 🙂

  2. أعرب المستشار مرتضى منصور، عن ثقته الكاملة في أنه سيصبح الرئيس القادم لجمهورية مصر العربية، في انتخابات الرئاسة المقبلة، ودلل على حب الشعب المصري له بأنه لا يستطيع السير في الشوارع، لأنه المواطنين يرغبون في التصوير معه، متهما أنصار البرادعي بتقطيع صوره من الشوارع.
    …………………………………………………………..
    لو لم تكن غبيا لما ادليت بهذا التصريح الذي يقطر غرورا وعجرفة…لدرجة ان من راودته نفسه في انتخابك سيتراجع عن ذلك… فعلا ” المنطق سعادة”
    ورب كلمة قالت لصاحبها…دعني”!!!!

  3. مرتضى منصور: أنا رئيس مصر القادم… …………..
    ………………………………
    تصريح في منتهى قلة الذوق والغباء بل هو انتحار سياسي!!

  4. مرتضي منصور انسان رائع لكن عيبه الوحيد انه عصبي وسعل استثارته بس برضه هيكون رئيس كويس علي الاقل علشان مش محتاج يسرق لانه شبعان فلوس ودي ميزه

  5. ماما حلوة يا مرتضي
    ولو انت كسبت الانتخابات وبقي قبلني انا مش هرجغ مصر تاني

  6. جاتك نيله يا مرتضى ..كل البلاوى اللى فيها الزملكاويه بسببك
    وعلى رأى احمد اللى مخلكش عارف تدير الزمالك حتمسك بلد بحالها داخلين على ال85 مليون !!!!
    طبعا شعارك فى الحمله الانتخابيه: انتخبوا مرتضى منصور رمز السى دى…
    وهو البنى ادم مننا ايه غير ملف فى امن الدوله وسى دى عند مرتضى منصور !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  7. هههههههههههههههههههههههه
    ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    وحياة ربنا مش قادرة امسك نفسى من الضحك من ساعة ماقريت الخبر ههههههههههههههههههه حد يمسكها معايا ههههههههههههههههههه
    لا مصدق نفسه…. سبحان الله، العقل فعلاً فى اجازة.

  8. اقول للآملين في الترشح ( وليس الفوز بالطبع ) أن يرتاحوا فالحكم محسوم لم يملكه الآن ،،، والشاطر يفهم …..

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *