قال المستشار مرتضى منصور رئيس نادي الزمالك المصري السابق إنه تلقى اتصالاً من والدة باسم يوسف تطالبه فيه بمسامحته ووصفت ابنها بأنه (عيل عبيط), على حد تعبيره.

وقال مرتضى منصور في اتصال هاتفي مع قناة التحرير “باسم يوسف أمه اسمها نادية ، وكانت صاحبتي من 25 سنه ، وكلمتني قالتلي معلش سامحه ده عيل عبيط، وانت زي أبوه”.

وأضاف “باسم (زفت) ده أمريكا مقعداه على حجرها وبيقل أدبه على مخاليق ربنا، وده حتة عيل رقاص، ده عيل أراجوز عمال يتنطط ويلعب حواجبه”.

ووجه كلامه ليوسف قائلا “وحياة أمك لأخليك تندم على اليوم اللي أمك حزئتك ونزلتك فيه”.

وتابع “بقول للمحامين بتوعه عايز أشوف راجل فيكوا في المحكمة”.

وردا على كلام مرتضى منصور قال باسم في تغريدة على تويتر :”المهم اني للحظة شكيت و سألت أمي. انتي يا أمي كلمتي حد. قالتلي:”يا بني انا مش بأستنضف الاشكال دي اساسا,أكلمه إزاي؟”

شارك الخبر:

شارك برأيك

‫12 تعليق

  1. المذيعة بتقول باسم يوسف إعلامى , بآمارة آيه ياخلتى !
    فيه إعلامى محترم يجيب طبلة وتار ويغنى ويرقص , فعلاً ده آراجــوز وبيلم حواليه شوية من العيال التافهين بتوع الفيس بوك عشان يصقفوا له ويزغرطوا له ..

  2. لاحظت إنه غسل بمُرتضى منصور الأرض ، بالظبط كده زى ما غسل بعماد أديب الأرض فى أول حلقات البرنامج … والبروباجاندا الموجودة دلوقتى على الساحة هى نفسها البروباجاندا إللى عملها عماد أديب بعد الحلقه على مدار يومين و بعد كده ………………. ( مات الكلام ) !

    و بالظبط هو ده إللى هيحصل ما بين مُرتضى و باسم يوسف …… أتوقع و الله أعلم !

  3. باسم وامثاله من الوجوه اللتي برزت بعد الثورة وهم من المتطفلين على المجال الصحفي والاعلامي

    1. أختى Rim
      كل الإعلاميين فى مصر من المُتطفلين ! أبرزهم خريجى جامعات غير الإعلام أو السياسة و الإقتصاد ! يعنى الإعلام بالنسبة لهم هواية و سبوبة و ليست مهنية !
      .
      بصراحة أنا لو كنت خريج إعلام او سياسة و إقتصاد لكونت مُت من الحسرة ! كان الله فى عون خريجى هذه القنوات و هما بيتفرجوا على هؤلاء الإعلاميين خريجى كليات التجارة و الحاسب الآلى و غيرها !!

  4. اول مره يطلع حد يوقف مرتضى منصور عند حده !! دايما بياخذ الناس بالصوت وما حدش يقدر يغلبه !! بس المرادي باسم يوسف ثبته وخلاه يبقي في موقف بايخ جدا …سبحان الله اللي بتعمله في الناس يطلع عليك !!

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *