فيما لا تزال الشكوك والسخرية تملأ مواقع التواصل الاجتماعي حول الجهاز التي تزعم القوات المسلحة المصرية انه يستطيع شفاء أمراض الأيدز وفيروس “سي” وغيرها أعلن مقدم عن اختراع جديد تسعى ناسا لشرائه من الجيش المصري.

ونقل, موقع “اليوم السابع”, عن المقدم محمد إبراهيم الخبير الأمنى المصري قوله، أن القوات المسلحة المصرية نجحت فى اختراع مادة تحول الطرق غير الممهدة إلى طرق متساوية فى دقائق ولتمهيد الطرق بالفضاء، موضحاً أن وكالة “ناسا” للفضاء طلبت من مصر إجراء مفاوضات واتصالات لشرائها.

وأضاف خلال مداخلة هاتفية لبرنامج “القاهرة 360” الذى يقدمه الإعلامى أسامة كمال عبر فضائية “القاهرة والناس” أن هذا الاختراع يمكن استخدامه فى استصلاح الأراضى والفضاء، مؤكدا أن هذا الجهاز سيقلب الدنيا رأسا على عقب، وأن جهاز المخابرات المصرية كان يتابع عن كثب الاختراعات العلمية التى كان يعلن عنها فى الصحف، لاختيار ما يناسب الأمن القومى للبلاد.

شارك الخبر:

شارك برأيك

‫189 تعليق

  1. نفى العقيد أركان حرب أحمد محمد على المتحدث الرسمى باسم القوات المسلحة ما تم نشره فى بعض وسائل الإعلام حول نجاح القوات المسلحة فى إكتشاف مادة تحول الطرق الوعرة إلى طرق مستوية ، وأن العديد من الدول الأجنبية حاولت شراء هذا الاكتشاف.
    وأضاف العقيد عبر الصفحة الرسمية له أن  المعلومات المذكورة عارية تماما عن الصحة وصادر من أشخاص ليس لهم صفة رسمية داخل القوات المسلحة مشيراً إلى أن القوات المسلحة تسعى إلى إطلاع الرأى العام عن أى إبتكار أو إختراع جديد يفيد الشأن العام والقطاعات المدنية ، وذلك من خلال أجهزتها المعنية بالتواصل مع وسائل الإعلام. 
    ……………………………………………………………
    …حتى الناس بس اللي لسه مصدقة هالإعلام المنحط إعلام الكذب و التضليل في مصر المحروسة تشغل عقولها قبل ما تأيد كلامهم وتصدق تخريفاتهم وهذا غيض من فيض !!

  2. الاختراع المصري ام الاجنبي نور اصلهم فاضيين يخترعوا وقال وناسا عايزة تشترية انا هههههههههههههههههه
    أمي ههههههههههههههه
    أبوية هههههههههههههه
    اخوية مضحكش لأنة فلول ههههههه

  3. هههههههههههههههههههههههههه الله يسعدك يارب موتيني ضحك
    يعني كل العيلة بالسليم بس اخوكي فلول ..سلامة قلبه خليه يتعالج بصباع كفته عند الحاتي الجديد عبد العاطي وجهازه الخيالي اللي بيعالج كل الأمراض وان شالله يشفيه من هالوباء اللي اسمه الفلول !!

  4. ياريت تتكلمى عن جيش بلدك باسلوب احسن من كده حتى وان اختلفتى مع السيسى
    جيش بلدك اللى بيقدم كل يوم مجند شهيد على الحدود عشان يحميكى وتقعدى امنه مطمئنة فى بيتك
    استغفرى ربك وانا حدعيلك انه يصلح حالك

  5. ههههههههه هما اخيين والاتنيين مش فلول بالمعنى بس عارفة اللي يجي على طرف ضد الطرف مع أنهم يقولولك إحنا مش مع حد بس كلامهم اللي يجيب المرض ميبينش كدة هما مش مع القتل وكدة بس النظرية الحلزونية بتاعتهم الأخوان السبب وأنا مش بتناقش كتير لاني بيجيلي أعراض لي مرض الاستبحش هو انقرض من زمان بس هينشطوا في جدتي يعني جسمي من كلامهم

  6. الأحسن ما تناقشيهم ما دام هيك حتى ما يزيد الخلاف بينك وبينهم ..للأسف بسبب هالإنقلاب كل العائلات المصرية انقسمت بين مؤيد ومعارض …. عنا زوجي واخوه وابوه مع الإخوان وكارهين للسيسي وإنقلابه وأخوه التاني ومرته مع السيسي وضد الإخوان وحماتي محايدة ..بتسب على الجهتين هههههههه مع الوقت الحق رح يبان أكيد

  7. والله يا حبيبتي حدود اية اللي بتتكلمي عنها جيش بلدي اللي عمال يعتقل في البنات والشباب جيش بلدي اللي قتل اكتر من ٥٠٠٠واحد هما والشرطة في يوم واحد جيش اللي بيسجن وبيقتل الإشراف منهم زي ما حضرتك كدة مش عاجبك مرسي ولا الاخوان وشيفاهم وحشين وإرهابين انا شايفة اللي بيحصل من الجيش أجرام وكل واحد حر في راية وياريت نبطل نقدس في الجيوش دول مش بشر زينا مش انبية الجيش عامل اية لي بتوع سانت كاترين ممكن اعرف الجيش عمل اية للجنود اللي كانوا بيتقتلوا على الحدود مع إسرائيل ارحمونا من. نغمة الجيش لان الجيش مبقاش يفرقوا عن إجرامهم عن الشرطة في حاجة وياريت يا حبيبتي انا حرة في رأي واستغفر ربي من اية وهو اللي يتكلم عن جيش بلدة وحش بقت من الكبائر ومحتاجة استغفار شيء غريب كل واحد ياريت حر في كلامة ولو انت من وجهة نظرك اللي مع الشرعية إخوان احب اقولك دية مش تهمة ولا مسبة

  8. مسا الخير أختي نور ولجميع الموجودين ..
    قريت أمس المعلومة تبع الأحرف ..ومن يومها وانا عم بحبش على اسم ههه .. بس للآن ما لقيت ..

  9. ولما انتى بتقوللى هيك وميك يعنى انتى مش مصرية وتلاقيكى عمرك ماجيتى مصر ولا تعرفى تتراح منين يبقى ايش دخلك بقى فى اخبارنا؟؟
    ازاى بتدى لنفسك يا استاذة يا محترمةانك تتدخلى فى شئوب بلد مش بلدك وكأنك من اهل البلد
    كان الاكرم ليكى تكونى محايدة بدل ماتكونى سبب فى اشعال الفتنه والفتنة اشد من القتل
    ربنا يهديكى

  10. يا مصرية انت داخلة تتخنقي نور ولأنك جديدة جوزها مصري واولادها مصريين وكل واحد حر انت هتقوليلي لي مين يدخل وميدخلش يعني لو حد دخل وشتم في مرسي والإخوان بذمتك كنت هتقول متتدخلش لا توجهلنا كلام ولا إحنا نوجهلك وكل واحد حر في راية

  11. لما حد يغلط في الجيش يتحمقوا اوووووووي ويضيفوا لو حد مع الشرعية اتحمق لو الجيش عندك حاجة كبيرة دم الشهدا في رابعة والنهضة وكل الشهدا اللي ضد الانقلاب عندي أكبر انا صحبتي أبوها مات في رابعة عايزني ارد وأقول اية عن جيش مسؤول عن تيتيم بنات وولاد وغير كدة أرامل احب اقولك بس البنت ابوها أتقتل قدام عينيها وهي فاقدة النطق من ساعتها الجيش اللي عمالة تتدافعي عنة دمر أسرة

  12. مسا النور أخي مامون … ..وانا متلك قعدت دور شمال يمين ما لقيت ….معنها المعلومة صحيحة 🙂
    أنشرها ولك الأجر ههههه
    يا ست مصرية الجديدة ….متل مو شايفة حضرتك هي مو جريدة مصرية حتى تقرريلنا انت وغيرك بأي موضوع نحكي . وشو نقول ..بس ندخل على جرايدكم نعلق ساعتها منعينا حضرتك …
    هي جريدة عامة ونحن عم نقول رأينا سواء عجبك ولا ما عجبك … انت حقك تعلقي على الخبر وإذا حبيتي تناقشي حدا تناقشيه بذوق حتى يرد عليكي بذوق …ماشفت مكتوب على الخبر ممنوع تعليق غير المصريين او علقوا على الخبر بما يرضي داعمي الإنقلاب !!

  13. مصرية و أفتخر ،
    الجيش المصرى إللى إنتى بتسخرى منه ده ، هو الجيش الويحد المتاسك فى المنطقة العربية حتى الآن ! فخلى السُخرية تيجى من الأخوة العرب مش منك ! و أحب أجددلك معلوماتك :
    الجيش العراقى إتفكك و الجيش السورى دمروه مش متبقى غير إللى حضرتك بتسخرى منه دلوقتى !
    و بدعوكى لزيارة لموضوع الملك المغربى و إدخُولى إقرى التعليقات و شوفى إزاى أبناء البلد ( بياكلوا بسنانهم ) من يتكلم بمكروه على أهم رمز فى بلدهم !
    .
    و هو ده حال العرب جميعاً ، يدى انلفسه الحق يتكلم و يعيد و يزيد و يعترض و ينتقد فى شئون غيره بدوافع ” حُرية الرأى و الجريدة ملك الجميع ” ولا يسمح للغير أن يعطى رأيه لو بأدب فى أمور تخُصه بدوافع ( خليك فى حالك ) !
    ما تفرحيش باللى بيأيدك و بيقول عليكى بتاعة حق ! جربى و إغلطى فى رمز من رموز ببلاده و شوفى هيعمل فيكى إيه !!!

  14. الله عليك يا استاذ vip
    نفس الكلام اللى قولتهولها فى موضوع حبيبهم اردوغان
    طاب لما جيش مصر وحش وطبعا شعب مصر اللى ثار على التنظيم الدولى وحش…هى بقى مفتخرة بايه؟؟؟؟؟؟
    وعايمة على عوم ناس مش مصرية وبتطمعهم فينا
    بجد ربنا يهديها
    والله انا زعلانة عليها
    شئ مؤسف

  15. فيب متماسك فين الله يخليكم الجيش دة بشر زينا زيهم محسسني أنهم ملايكة مبيغلطوش في اية وبعدين يا فيب ما كان في ناس هنا كتير بتشتم في مرسي والإخوان مكنتش بتتكلم لية ساعتها هما دول مش مصريين ول عشان انت ضدهم ومش على هواك الجيش مكانة على الحدود مش في الجامعات والمدارس وبيعتقلوا بنات وشباب وطبعا الجيش الشرفة منهم يا أما بيتقتلوا يا أما بيتسجنوا لو أنتوا فعلا زي ما بتقلوا محايدين متجوش على طرف ضد تاني كل تعليقاتكم ضد مرسي وجماعة الاخوان عمري ما شافتك يا فيب في تعليق ما سكت حد من اللي بيشتموا مرسي وبيسخروا منة وقلتلة عيب لو انت في نظرك الجيش حاجة كبيرة وخط احمر ومش عارفة خط احمر على اية انا كمان دم الشهدا في رابعة والنهضة وكل الشهدا بعد الانقلاب حاجة كبيرة زي ما قولت لي مصرية الجيش اللي يصوب رصاصة ضد شعبة تتوقع يعرف يحارب عدو وعلفكرة اعرف عرب كتير ضد حكومة بلادهم وجيشهم عشان متوقلش بس لو قلت كلمك عنهم هياكلوني وأولهم نور قدامك اهو

  16. يانور **
    الصورة إللى رفقتيها دى قديمة جداً و من أيام مُبارك بنشوفها …….. و هى بتوصف نظرة الآخريين للمُسلمين عموماً فى أنحاء العالم و ليس فى مصر بعد ما سميتوه بالإنقلاب !
    .
    لا تشتركى فى الفتنة يا نور و كونى حذرة على قدر الإمكان !

  17. إذا كلامك موجه الي يا ابو ادم فالله يسامحك … تعليقي قدامك وعمري ما اهنت جيش مصر ولا شعبها ولما بعلق بحدد حتى ما ينفهم كلامي غلط إلا إذا شايف انه السيسي والانقلابيين هنن رموز مصر الحالية ومو لازم ننتقدهم !
    وحتى بمواضيعنا بتشوف يعيني كم الإستفزازات اللي نسمعها ومع ذلك نتغاضى عن كتير منها إلا اللي بتمسنا كشعب !!

  18. انا فخورة بي اني مصرية هو الجيش عندكم هو مصر شيء غريب وكل واحد حر في راية بقى مرسي كان بيتشتم ليل ونهار هنا محدش قال عيب لية يا جماعة مش دة برضة مصري ورئيس بلدكم حتى لو مختلفين معاه بس هو بالمزاج كدة واعتقد يا مصرية تقراي تعليقاتي مرة تانية نور اللي بتتكلمي عنها دية جوزها مصري وأولادها مصريين وبعدين ياريت متتضيقوش اوووي لما تلقوني بدافع عن الشرعية ومرسي تتضايقوا اوووي لو لقيتوا جنسية تانية مع مرسي والشرعية أما لو جنسية تانية برضة مع الانقلاب واللي بيحصل صم بكم يا جماعة انا حرة لعلمك حصلت فترة مشكلة بسبب رأي وطلعوني مش مصرية يا أما ابقى مع الجيش يا أما كدة مبقاش مصرية ويا حبيبتي انت ضد الاخوان وبس و يا جماعة بليز انا حرة في رأي وبس وانتهى الكلام

  19. مصرية و أفتخر إللى تبع الشرعية !
    ____________________
    طالما إنتى ما تعرفنيش من زمان فوجهيلى إستفساراتك فى حدود معرفتك بيا ! إسألى الناس القديمة إللى هنا من أصدقائك فى الشرعية عن رأيى أيام فترة حُكم مُرسى و هُما هيقولولك .
    ليا من التعليقات و من الأرشيف ما يرُد على كلامك و ليا من الموضوعات ما كان فى صالح مُرسى و الإخوان !
    .
    صحيح الجيش بشر و بيغلطوا زينا …. بس أنا لما باجى أتكلم بتكلم و بدافع عن مؤسسة أو كيان بالكامل مش بتكلم عن أشخاص بعينها ! بعدين ما تلومنييش إنى بثق فى جيش بلدى و بدعمه على الأقل أنا بدعم كيان مش أفراد بعكسك ! ثقتك فى أردوغان ( الفرد ) عمياء ولا تتوقعى أن يكون فاسد بالرغم إنه بشر زيينا و ليس ملاك !!!

  20. نسيت اكتب الجملة دية انت ضد الاخوان وبس مش ضد السيسي ولا حاجة لو انت فعلا ضدة ميرضكيش اللي بيحصل وبعدين معلش ما باسم يوسف اتريق على اختراع الجيش وهللتي لية في تعليقك دة اسمية اية مش هو أهان الجيش برضة ول انا بيتهيالي روحي راجعي تعليقك وبعدين أبقى كلميني

  21. نور** في مارس 2, 2014 1:58 م رد
    إذا كلامك موجه الي يا ابو ادم فالله يسامحك … تعليقي قدامك وعمري ما اهنت جيش مصر ولا شعبها ولما بعلق بحدد حتى ما ينفهم كلامي غلط إلا إذا شايف انه السيسي والانقلابيين هنن رموز مصر الحالية ومو لازم ننتقدهم !
    وحتى بمواضيعنا بتشوف يعيني كم الإستفزازات اللي نسمعها ومع ذلك نتغاضى عن كتير منها إلا اللي بتمسنا كشعب !!
    ___________________________
    أختى نور **
    أنا ماليش فى الكلام المُبطن يا نور ، ولو إنتى إللى عارفانى و ظنيتى فيا الظن ده فالله يسامحك إنتى !
    كلامى كان عموماً و مؤيدى مُرسى و الإخوان على نورت كثيراً جداً فمن الصعب ذكر أسماء الجميع و على العموم أنا أقصد أى حد سمح لنفسه أن يتكلم فيما يخصه و وقف بالمرصاد لغيره عندما تكلم في شئونه .
    أى حد من النوع ده أنا بقصده و بوجهله كلامى بطريقة مُباشرة !

  22. بخصوص هذا الجُزء :
    ( مرسي كان بيتشتم ليل ونهار هنا محدش قال عيب لية يا جماعة مش دة برضة مصري ورئيس بلدكم )
    __________________________________
    أنا عُمرى ما أهانت كل ما هو مصرى ، حتى مُبارك ….. نقدى ليه أو لغيره فى حدود الأدب ولا يتعدى حدود السُخرية ! و أتحدى أى أخ ، زميل ، قارئ على نورت أن ينسخ لى تعليق بهين فيه أى ريس مصرى بداية من مُبارك حتى مُرسى !!!
    .
    يا مصرية و أفتخر إنتى بتوجهى كلامك لمين بالظبط ؟! حددى الله يرضى عنك !

  23. يا اخ فيب ..انا ما أسات الظن فيك بس شفتك عم تقول الكلمة اللي هلأ كتبتها وهي انها جريدة عامة
    وبعدين الصورة اللي نزلتها يا ابو أدم .ما فيها ما يدعو للفتنة هي تقرير حال ونزلتها للأخت الجديدة اللي داخلة حامية حتى تعرف ليش كتير منا عم يهاجم الإنقلاب بمصر ..وانا قلت بتعليقي عليها أنه صاير هيك بكتير دول عربية مو بس مصر ..صايرين الناس ينظروا للمتدين على انه إرهابي ..إذا كلامي غلط صححلي ياه !!
    وبعدين شايف بعينك الأخت الجديدة داخلة حامية وعم تهاجمني مع اني ما قلت كلمة واحدة فيها إهانة إلا إذا شايف شي تاني !!

  24. فيب ما باسم يوسف اتريق على اختراع الجيش مشفتش هجوم علية لية منكم ممكن افهم والله الكيان دة بحترم المحترمين منة اللي مرمين في السجن والافراد اللي انت شيفني بدافع عنهم عارفة قد اية اتلظموا ومش عايزة اتكلم في الموضوع دة كتير اردوغان لو كان فعلا فاسد مكنش خلة تركيا كدة يا فيب روح اسال التركوة عن تركيا زمان خلينا حقاً نين طبعا هو بشر زينا ول أغلاطه اغلاط غن اغلاط تفرق اردوغان الرئيس الوحيد اللي فتح بلدة للسوريين وعملهم مخيمات ترضي ربنا اردوغان لو فعلا كان فاسد وحرامي فعلا تتوقع كان هيسدد ديون تركيا كلها
    كلمة أخيرة لو فعلا في حد في الجيش دة حد عدل كان هينهي بحور الدم اللي بتحصل بس طبعا لاني مفيش حد عدل فا بحور الدم مستمرة وانت يا فيب مقتنع بي حاجة وصعب تغيرها وأنا مقتنعة بحاجة وصعب اغيرها

  25. كلامي كان لي مصرية وبعدين يا فيب متعتبش على نور لان نور تعتبر مصرية بحكم جوزها وولادها مصريين ودية بلادهم بس يا فيب وكمان الأخ دلشاد عاتبك على الموضوع دة لو جنسية تانية اتكلمت عن مرسي وحش مكنتش بترد علية وتقولك متتدخلش في المقابل أي حد مع الشرعية تقولة بمعنى انت مالك ودية لاحظتها كتير فا متزعلش منى لأنك مقتنع بشيء صعب تبقى محايد

  26. اللي حصل في ماسبيرو ومحمد محمود ممكن اعرف مين اللي كان مسؤول عنها والبنت اللي اتسحلت واتعرت مين اللي عمل كدة مش ساعتها الجيش والدنيا قامت ول دلوقتي الجيش بقى حلو

  27. فيب ما باسم يوسف اتريق على اختراع الجيش مشفتش هجوم علية لية منكم ممكن افهم
    _________________________________________________
    علشان أنا مش مُتطرف ولا دماغى وسخة ! الراجل بينتقد ( تطبيل الإعلام و فئة من الشعب لشخص السيسى ) ، الراجل إنتقد تطبيل الإعلام ( لجهاز القوات المُسلحة ) !
    الراجل إنتقد نظام مُرسى و حكومته و الآن بينتقد نظام عدلى منصور او السيسى و حكومته هحاربه ليه ؟! هو لم يتعرض للمؤسسة العسكرية على فكرة و أنا مش تافه زى غادة عبد الرازق و شلة المطبلتية علشان اهاجمه علشان أرضى غيرى ! و بالمناسبة أنا عموماً ضد السُخرية و النقد السخرى !
    .
    .
    موضوع أردوغان ده أنا ضربت بيه المثل رداً نغمة ( الجيش بشر مش ملاك ) ، فولتلك أردوغان بشر مش ملاك و مع ذلك إنتى رافضة إحتمالية ان يكون فاسداً مع إنه بشر ! و كونك واثقة فيه من عدمه لا يُعنينى أنا ضربت مثل بأردوغان علشان أقرب وجهة النظر ليس اكتر .
    _____________________
    وانت يا فيب مقتنع بي حاجة وصعب تغيرها وأنا مقتنعة بحاجة وصعب اغيرها
    .
    و أنا مش بقولك غيرى وجهة نظرك ! إطلاقاً ،،، بس لما أشوفك عمالة على بطال تسخرى من الجيش المصرى فمن حقى إنى أظبطلك دماغك و أقولك إللى بتعمليه ده غلط ! بالظبط كده زى ما إنتى بتتحمقى لما حد يتكلم على الإخوان أو زويهم !

  28. و على فكرة ،
    بردوا هقولك حاجة أظبطلك بيها دماغك علشان إنتى لما بتعلقى بتلطشى فى الكل و بتاخدى العاطل بالباطل .
    أنا مع المؤسسة العسكرية أو مع الجيش المصرى عموماً مش مع شخص بعينه .
    كونك بقى تصنفينى مع السيسى أو السيساوية فهذا أخر همى ! طنطاوى رحل و ظل الجيش المصرى . و السيسى سيرحل و سيبقى الجيش المصرى إن شاء الله .

  29. الأخ دلشاد عاتبك على الموضوع دة لو جنسية تانية اتكلمت عن مرسي وحش مكنتش بترد علية وتقولك متتدخلش في المقابل أي حد مع الشرعية تقولة بمعنى انت مالك ودية لاحظتها كتير فا متزعلش منى لأنك مقتنع بشيء صعب تبقى محايد
    ______________________
    ما المقصود بهذا الكلام ؟! ترجميلى …

  30. و على فكرة ،
    بردوا هقولك حاجة أظبطلك بيها دماغك علشان إنتى لما بتعلقى بتلطشى فى الكل و بتاخدى العاطل بالباطل .
    أنا مع المؤسسة العسكرية أو مع الجيش المصرى عموماً مش مع شخص بعينه .
    كونك بقى تصنفينى مع السيسى أو السيساوية فهذا أخر همى ! طنطاوى رحل و ظل الجيش المصرى . و السيسى سيرحل و سيبقى الجيش المصرى إن شاء الله
    ـــــــــــــــــ
    الله ينور عليك يا استاذنا
    وسيبقى الجيش المصرى ولو كره الكارهــــــــــون
    مش لازم تكون عميل عشان تبقى خاين فيكفى ان تكون غبيا

  31. مصرية وافتخر في مارس 2, 2014 2:32 م رد
    اللي حصل في ماسبيرو ومحمد محمود ممكن اعرف مين اللي كان مسؤول عنها والبنت اللي اتسحلت واتعرت مين اللي عمل كدة مش ساعتها الجيش والدنيا قامت ول دلوقتي الجيش بقى حلو
    _______________________________
    يا أختى إنتى بتحاسبينى علشان أنا مش مُنافق ؟!
    المسئول عن احداث ماسبيروا طنطاوى ، و المسئول عن أحداث بورسعيد طنطاوى ، و المئول عن سحل الفتاة المجلس العسكرى بقيادة طنطاوى .
    قوليلى بقى يا مصرية و أفتخر :
    مين إللى عزل طنطاوى و عنان من غير حساب ؟ مين إللى عمل معاهم سفقة الخروج الآمن و عينهم مُستشاريين ليهم و أعطاهم قلادة النيل ؟!
    مين إللى وقف فى صف المجلس العسكرى عندما سحلوا فتاة القصر العينى ؟!
    كل الأسئلة دى الإجابة عليها ………. الإخوان !!
    .
    روحى حاسبيهم على نفاقهم يا مصرية .

  32. الله الله
    ربنا يكتر من امثالك يا استاذنا
    مين اصلا اللى عين السيسى ؟؟؟
    مين اللى قال عليه وزير دفاع بنكهة الثورة؟؟؟؟؟؟
    مين اللى باعنا فى محمد محمود ومجلس الوزراء ووقف ساعتها فى صف طنطاوى؟
    جاوبى يا مصرية

  33. على العموم يا فيب انا مش بلطش من الباب للطق أوكي جملة سخيفة منك من غير زعل وأنا دماغي متظبطة مش محتاجة حضرتك ول غيرك تظبطهالي هو طنطاوي بشحمة ولحمة اللي نزل وسحل البنت وعرها وهو اللي قتل الناس في ماسبيرو ومحمد محمود هو اللي كان بيدي اوامر القتل مين اللي كان بينفذ مش الجيش والجنود اللي فية يعني الجيش مسووءل زي طنطاوي وحد قالك انك منافق شيء غريب ومين قالك اني كنت مع تصرف مرسي لما كرمهم الاخوان مش اللي قالوا اللي ودها هناك وياريت تجبلي فيديو لي واحد إخواني قال كدة دة السلفيين اللي قالوا كدة ويا فيب زي ما قولتلك انت مقتنع بي كدة انا مقتنعة بي حاجة تانية وبس بصيت على طريقتي ومبصتش على طريقة بتوع السيسي وكانت من ضمنهم اللي اسمها شيرين وكانت بتشتم باقذر الألفاظ وتتكلم في أعراض الناس وأسلوبها زفت هتقولي مشفتش تعليقاتها ومقدرش احكم بس انا حضرتك عينك مبتجيش إلا على تعليقاتي واسلوبي ومعلش يا فيب الحوار انتهى

  34. لما تجاوبني على اسالتي الاول ماشي وياريت كل واحد من هنا ورايح ميدخلش في رأي حد انت. ليكي رأيك وحرة فية وأنا لية رأي وحرة فية ملكيش انت ول غيرك يدخل إذا كان انت مع بشار اللي مقتل نصة شعبة هتبقى مع الحق ازاي وخلص الكلام وياريت متوجهليش أي كلام بعد كدة

  35. والله لما تجاوبني على اسالتي الاول وبعدين زي ما قولة كل واحد حر في راية ولا تتدخلي في رأي ولا ادخل في رأيك كفاية بس انك مع بشار اللي قاتل نص شعبة دة كفاية اوووووي بالنسبالي وياريت متوجهليش أي كلام بعد كدة ولما يا حبيبتي تبقى جريدتك ابقى ساعتها ادخلي ما بدالك متكونيش لسة جديدة هتعلمي الواحد يقول اية وميقولش اية

  36. هو طنطاوي بشحمة ولحمة اللي نزل وسحل البنت وعرها وهو اللي قتل الناس في ماسبيرو ومحمد محمود هو اللي كان بيدي اوامر القتل مين اللي كان بينفذ مش الجيش والجنود اللي فية يعني الجيش مسووءل زي طنطاوي
    _________________________________________________________
    صحيح مش طنطاوى بشحمه ولحمه هو إللى نزل ضرب ، بس هو المسئول عن هذه الأحداث لكونها حصلت فى فتره هو الحاكم فيها …….. بالظبط كده زى ما مُبارك مش هو إللى نزل و قتل المُتظاهرين بشحمه ولحمه لكنه هو إللى إتحاكم فى القضية لكونه الرئيس فى هذه الفترة .
    .
    إيه هو شعورك بقى لما القضاء يكرم مُبارك و يديله قلادة النيل من غير ما يحاسبه ؟!
    هو نفس الشعور لما الإخوان كرمت طنطاوى و عنان و خروجوهم من غير حساب بالرغم من الضحايا إللى ماتت فى فترة حكمهم !
    نفسى أفهم ليه ضحايا رابعة عندكم أغلى من ضحايا محمد محمود و ماسبيروا و بورسعيد و غيرهم من القضايا إللى الإخوان تغاضت عنها ! إرحمونى من كلمة الدم و القتل إللى إنتو بتستعطفو الناس بيهم كلنا رافضين الدم و كلنا مش عاوزين دم و الإخوان نفسهم تغاضوا عن دم مئات آخرين من أجل الوصول للسُلطة ! أفكرك بالنائب أكرم الشاعر الإخوانى إللى راح عمل حفلة فى الصالة المُغطاه إحتفالاً بفوز النادى المصرى على النادى الأهلى متجاهلاً 74 ضحية من ضحايا النادى الأهلى فقط لكونه من أبناء بورسعيد و منتمى للنادى المصرى !! و كان وقتها نائب فى مجلس الشعب ! قال شرعية قال !

  37. الدم كله عندنا غالي ويادي الاخوان هما لما حصلت حادثة ماسبيرو ومحمد محمود وبورسعيد مين اللي كان في السلطة ساعتها مش العسكر الاخوان كانوا في مجلس الشعب واستنكروا اللي حصل إلا السلفيين وزي ما قولتلك إديني. فيديو فية إخواني واحد قال اللي ودها هناك ممكن وانت شفت بعينك الحفلة اللي عملها بلاش كلام الاعلام والجرايد اللي بتسمعة وترددة. عمال على بطال انت بتقول قال شرعية قال وأنا هقولك قال محاربة الإرهاب قال فيب انتهى النقاش بالنسبالي لو الاخوان وحشين بالنسبالك مش لازم يبقى غيرك زيك وأوعي تفتكر
    اني مش بغلط مرسي لا بغلطة في حاجات كتير بس مش مجرم وحرامي زي السيسي ومبارك أنتوا حاطين كفة مرسي متساوية مع كفة مبارك مش فاهمة ازاي وآخر الحوار ربنا ينصر الحق وسلام

  38. ههههههههههههههههه
    انا مع بشار؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    لا جديدة دى
    هاتيلى تعليق واحد انى مع بشار……..انا كنت بسأل السوريين عن حقيقة اللى بيحصل فى بلادهم
    هروبك معناه ضعف حجتك……………..
    انتى مش عاجبك الكلام مع ولاد بلدك وفرحانه بالعرب اللى بيقفولك
    انتى مصرية ازاااااااااااااااااااااااااااااى؟؟؟
    ــــــــــــــــــــــــــ
    نفسى أفهم ليه ضحايا رابعة عندكم أغلى من ضحايا محمد محمود و ماسبيروا و بورسعيد و غيرهم من القضايا إللى الإخوان تغاضت عنها ! إرحمونى من كلمة الدم و القتل إللى إنتو بتستعطفو الناس بيهم كلنا رافضين الدم و كلنا مش عاوزين دم و الإخوان نفسهم تغاضوا عن دم مئات آخرين من أجل الوصول للسُلطة ! أفكرك بالنائب أكرم الشاعر الإخوانى إللى راح عمل حفلة فى الصالة المُغطاه إحتفالاً بفوز النادى المصرى على النادى الأهلى متجاهلاً 74 ضحية من ضحايا النادى الأهلى فقط لكونه من أبناء بورسعيد و منتمى للنادى المصرى !! و كان وقتها نائب فى مجلس الشعب ! قال شرعية قال !
    ـــــــــــــــــــــــــ
    big likeeeeeeeeeeeeeeee

  39. هاتيلى تعليق واحد يفيد انى مع بشار……..انا كنت بسأل السوريين عن حقيقة اللى بيحصل فى بلادهم.
    هروبك معناه ضعف حجتك……………..
    انتى مش عاجبك الكلام مع ولاد بلدك وفرحانه بالناس الغريبة اللى بيسقفولك
    وليل نهار بتشتمى فى جيش بلدك ………..انتى مصرية ازاااااااااااااااااااااااااااااى؟؟؟

  40. نفسى أفهم ليه ضحايا رابعة عندكم أغلى من ضحايا محمد محمود و ماسبيروا و بورسعيد و غيرهم من القضايا إللى الإخوان تغاضت عنها ! إرحمونى من كلمة الدم و القتل إللى إنتو بتستعطفو الناس
    ــــــــــــــــ
    الله يا استاذنا
    big likeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

  41. Copy:
    (والله يا حبيبتي حدود اية اللي بتتكلمي عنها جيش بلدي اللي عمال يعتقل في البنات والشباب جيش بلدي اللي قتل اكتر من ٥٠٠٠واحد هما والشرطة في يوم واحد جيش اللي بيسجن وبيقتل الإشراف منهم زي ما حضرتك كدة مش عاجبك مرسي ولا الاخوان وشيفاهم وحشين وإرهابين انا شايفة اللي بيحصل من الجيش أجرام وكل واحد حر في راية وياريت نبطل نقدس في الجيوش دول مش بشر زينا مش انبية الجيش عامل اية لي بتوع سانت كاترين ممكن اعرف الجيش عمل اية للجنود اللي كانوا بيتقتلوا على الحدود مع إسرائيل ارحمونا من. نغمة الجيش لان الجيش مبقاش يفرقوا عن إجرامهم عن الشرطة في حاجة وياريت يا حبيبتي انا حرة في رأي واستغفر ربي من اية وهو اللي يتكلم عن جيش بلدة وحش بقت من الكبائر ومحتاجة استغفار شيء غريب كل واحد ياريت حر في كلامة ولو انت من وجهة نظرك اللي مع الشرعية إخوان احب اقولك دية مش تهمة ولا مسبة)

    يسلم لسانك يا مصرية . المصريين عامة من الازل عندهم عقدة تمجيد السلطة. ٣٠ سنة يذل فيهم مبارك الله لا يبارك فيه و برضو بيمجدو وبيبوسو ايدن احباب مبارك دلوقتي. انتو يا شعب مصر للاسف اللي اديتو فرصة للمؤامرة لكبيرة على مصر انها تكتمل. وجايين تحكيلو على اردوغان. اردوغان اللي تكالبت عليه قوى العالم علشان يلقولو غلطة ومش لايين.دهمه ليل نهار بيتصنطو عليه وربنا انشالله ناصره. انا مش مصرية ولا مع اخوان ولا غيره بس مصر لوغرقت كلنا راح نغرق.

  42. وبعدين انتي يا مصرية و افتخريابتاعت السلطة متغيري اسمك ولا الموضوع نكاية وخلاص

  43. اة فعلا انت مين اصلا عشان اهرب منك وانت مالك ولما كنتوا بتشتموا في مرسي ايام ماكان رئيس كنتوا مصريين ازاي مش انت ول غيرك اللي هتحددي إذا كنت مصرية ول لا احب الجيش ابقى مصرية اهجمة مبقاش شيء غريب لسة بقالها يومين هطلعني مش مصرية انا بقالي هوا ٣ سنين ومعروفة فا ياريت بلاش فلسفة والبيج ليك اللي عملاة لي كلامة قولتلة الدم المصري كلة غالي بالنسبالي مش زي ناس بالمزاج وأنا اديتك إسالة مجوبتهاش ول شاطرة بس تقتبسي كلام فيب وبعدها بلادي حاجة وجيشها حاجة ماشي مصر مش منحصرة بالجيش أوكي وقال يعني بقى مش عارفة اية اللي بيحصل في سوريا وبشار مش عميل امريكا اة ماشي روحي راجعي كلامك وبليز لاني زهقت ياريت ملكيش دعوة بكلامي بعد كدة وزي ما قولتلك لما تبقى جريدتك ابقى ادخلي زي ما انت عايزة
    اة ومتنسيش تراجعى تعليقك لما باسم يوسف اتريق على اختراع الجيش بلاش شيزوفرينيا ماشي وشغل شيرين المصرية ياريت نبطلة لو كلام مش على هواكم تطلعوني مش مصرية أنتوا مين اصلا على رأي القذافي من انتم

  44. مبروك عليكى واحدة مش مصرية بتدافع عنك وفرحانة بيكى هههههههههههه
    لكن حذارى تتكلمى عن بلدها او جيش بلدها او رئيس بلدها
    عندها خطوط حمرا……………..
    مرة تانية مبروك عليكى
    مبروك عليكى ان الاخت منال الشقيقه راضيه عنك هههههههههههههههه
    بس جربى انتقدى بلدها
    انتى الكلام معاكى ممنوش فايدة
    ربنا يشفيكى
    انها لاتعمى الابصار ولكن تعمى القلوب التى هى فى الصدور

  45. manal في مارس 2, 2014 3:43 م رد
    يسلم لسانك يا مصرية . المصريين عامة من الازل عندهم عقدة تمجيد السلطة. ٣٠ سنة يذل فيهم مبارك الله لا يبارك فيه و برضو بيمجدو وبيبوسو ايدن احباب مبارك دلوقتي. انتو يا شعب مصر للاسف اللي اديتو فرصة للمؤامرة لكبيرة على مصر انها تكتمل. وجايين تحكيلو على اردوغان. اردوغان اللي تكالبت عليه قوى العالم علشان يلقولو غلطة ومش لايين.دهمه ليل نهار بيتصنطو عليه وربنا انشالله ناصره. انا مش مصرية ولا مع اخوان ولا غيره بس مصر لوغرقت كلنا راح نغرق.
    ______________________________
    أخت منال ، بُصى يمينك و شمالك و إنتى هتعرفى مين إللى بيمجد فى السُلطة كويس ! و ما تروحيش لبعيد أنا أقصد هنا فى نورت !
    و زى ما حضرتك قولتى بالظبط : لو مصر غرقت كلنا هنغرق ! فالرحمة شوية بالجيش المصرى الله يرضى عنكم لأن الدولة دلوقتى مش متبقى منها غير الجيش المصرى !

  46. امانة عليكي يا مصرية تنتقدي بلدي فلسطين. طب والله لو الجريدة تسمحلي لامسح بكرامة البتاع بتعنا اللي في رامالله اللي احنا مش عملينله اي قيمة. اما حماس فالحاجة اللي انا مسكاها عليهم انو معظم الشغل الكويس في غزة بيروح للحمساوية وانهم في يوم من الايام حطو ايدهم بايدين ايران. غير هيك اضيهم زي الفل. عايزاني انتقد كمان ولا كفاية كده.

  47. لما رئيس بلدي يتهان في برنامج من واحد ولا يسوى وعرب كانوا بيشفوة ماكنتوش بتقولوا عيب لية ودة حتى لو مختلفين معاه أسمة رئيس مصر انا عايشة برة ماشي ايام مبارك واحدة قالتلي علية كلمة وحش مع اني بكرة رديت عليها وقولتلها زي ما أنتوا مبتسمحوش لي حد يجيب سيرة حاكمكم بكلمة انا كمان مبسمحش أما أنتوا كنتوا بتهللوا على حقارة وقلة أدب باسم يوسف على مرسي لما واحدة صحبتي سورية شافت الحلقة مع أنها بتكرة مرسي اتصدمت من كمية البذاءة وقلة الادب وانت وغيرك كنتوا بتهللوا وعجبكم اووووي وتسمحوا لي جنسية اخري يشتموة

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *