تجردت ربة منزل مصرية من جميع مشاعر الإنسانية، وقتلت زوجها بمساعدة عشيقها، بعدما علم المجنى عليه بالعلاقة غير الشرعية بينهما، والتى ربطتهما قرابة السنة والنصف، أنجبت خلالها ولدًا لم تعرف من فيهما والده، فقررت الزوجة التخلص من الزوج حتى يخلو لها الجو مع عشيقها، الذى عاشرها بجوار جثة زوجها، فتم القبض على المتهمين وإحالتهما للنيابة للتحقيق معهما.

البداية بحسب صحيفة “اليوم السابع” كانت بإخطار تلقاه اللواء عابدين يوسف، مدير أمن الجيزة، من العميد خالد أبو الفتوح مأمور قسم شرطة أول أكتوبر، يفيد العثور على جثة عامل ملقى فى مكان نائى، وبالانتقال والمعاينة تبين أن الجثة لعامل يدعى “عبد السلام .ص . ع، 38 سنة” يرتدى ملابسه كاملة وجسده ممزق بالعديد من الطعنات.

الزوجة القاتلة وعشيقها

تم تشكيل فريق بحث لكشف غموض الحادث وملابساته قاده اللواء جمال عبد البارى، مدير مباحث 6 أكتوبر، والمقدم هانى درويش، رئيس مباحث قسم شرطة أول أكتوبر ومن خلال التحريات الأولية عن المجنى عليه وعلاقاته وأصدقائه وخلافاته أشارت أصابع الاتهام نحو زوجته “هنيات.ش.ا،33 سنة ربة منزل”.

تم القبض على الزوجة، والتى اعترفت بارتكابها للواقعة بمساعدة عشيقها “صبحى.م.ا،36 سنة، سائق” حتى يخلو لهما الجو، وأفادت المتهمة فى اعترافاتها أن علاقة عاطفية ربطتها بعشيقها الذى حاول الزواج منها أكثر من مرة، إلا أن الظروف المادية حالت دون ذلك، ومن ثم اضطرت بالموافقة على الزواج من سائق يقاربها فى العمر، لكن الحب الأول ظل يداعب قلبها، ومن ثم ظلت علاقتها به قوية تلتقى به بين الحين والآخر، وتطور الأمر حتى سلمت له جسدها فى غياب زوجها عن المنزل.

وأضافت المتهمة بأنها كانت تستغل غياب زوجها كثيرًا عن المنزل بطبيعة عمله كسائق وتتصل بعشيقها الذى يحضر على الفور إليها لقضاء أوقات ممتعة، لافتة إلى أنها ظلت مع عشيقها قرابة سنة ونصف يجمعهما سرير واحد فى الحرام أنجبت خلال هذه المدة ولدًا لم تعرف من فيهما والده زوجها أم عشيقها.

وأوضحت المتهمة أن عودة الزوج المفاجئة بدأت تقلق اللحظات الممتعة التى تقضيها مع عشيقها، كما أنه تسرب إلى مسامع زوجها أنباء مفادها تردد شخص مجهول على منزله فى غيابه، ومن ثم بدأ الشك يتسلل إلى قلبه، مما جعله يتواجد فى المنزل أوقاتا كثيرة لكشف الزوجة اللعوب، وهو الأمر الذى أثار حفيظة الزوجة فلم تتحمل بٌعد العشيق، فاتصلت به وأبدت له رغبتها فى التخلص من زوجها، الذى نغص عليها حياتها، من خلال سيناريو رسمته الزوجة وباركه العشيق، عن طريق وضع مخدر للزوج فى الطعام بمعرفة الزوجة ثم الإجهاز عليه، وهو ما تم بالفعل إلا أن العشيق أصر على قضاء سهرة حمراء مع الزوجة الخائنة بجوار جثة زوجها فور الانتهاء من جريمتهما، ثم وضعا جثة المجنى عليه داخل جوال والقيا به فى منطقة نائية بأكتوبر، فتم تحرير المحضر اللازم بالواقعة وأخطرت النيابة لتولى التحقيقات.

المصدر: اليوم السابع

شارك الخبر:

شارك برأيك

‫56 تعليق

  1. بتستعبطونا ولا بتستعبطوا نفسكوا !
    ده منظر واحد عمره 36 سنة ! ولا دى منظر واحده عمرها 33 سنة !
    ليه يعنى ، ده أقل واجب ليهم يعدّوا النص التانى من الـ أربعينات !

  2. الاب عائل الاسرة يعمل ويجني ويتعب لاجل اسرته
    وامرأته المريضة وعشيقها المريض ايضا سنة ونصف وما تابو لله تعالى
    والاجمل في القصة انها لا تعرف ابو ولدها من هو الزوج ام العشيق
    حسبنا الله ونعم الوكيل
    ربي ينتقم من كل ظالم

  3. يا ترى ماذا سيكون حسابها في الآخرة؟؟؟؟
    العمى شو هالقلب الحجر اللي عندها…

  4. يا خراااااااااااااابي بعد هذا الخبر يبقى خلاص الرجالة لازم يؤسسوا جمعية “لا للعنف ضد الرجل”، واد يا ساهر الليل دير بالك من الولية النيجيرية ليكون عندها عشيق ماوكلي آخر في الأدغال النيجيرية.

  5. يالطيف وين الإنسانية كانت إطلقو أو بالأصل لاتتجوز واحد وهي بتحب غيرو
    الله يرحمك ياضمير الفاتحة على روحو@

  6. يا خراااااااااااااابي بعد هذا الخبر يبقى خلاص الرجالة لازم يؤسسوا جمعية “لا للعنف ضد الرجل”، واد يا ساهر الليل دير بالك من الولية النيجيرية ليكون عندها عشيق ماوكلي آخر في الأدغال النيجيرية.

  7. نسوان اخر زمن يوم اردنيه بتسكب الزيت المغلي على زوجها ويوم مصريه بتقتل زوجها بالتخطيط مع عشيقها . ياترى شو رح يكون الحكم عليها؟؟؟؟ بما انها متورطة بقضيتين قضية زنى وقضية القتل العمد.

  8. يعني حبكت تعملوها جنب الجثه؟؟ عمليه تحتاج موسيقى وضوء احمر وورد وشموع وكلمتين حلوات و شيبوب وريا عملوها جنب جثه؟؟؟ انتم عقابكم لازم يكون اتوبيس فاخر يروح داعس عليكم ..وسيخ يفوت من مناخيركم نطلعه من ودانكم ..ويروح نفس الاتوبيس الفاخر راجع داعس عليكم مره ثانيه!!

  9. ساهر هوانت لسة في رحلة البحث على عروس ا انا جبتلك احسن بنت و انت تكبرت على النعمة صاحبة الشال الاخضر فاكرها

  10. مونيا… ام الشال الاخضر ايدها والدبح زي الست دي ههههههه لا ياعم هو العمر بعزقه

  11. ليه ساهر تعرف زوجها تزوج عليها 89 مرة و ما قالتله اف وين تلاقي عروس بالمواصفات دي اليومين دول يرحم والديك

  12. لو كان في عدل ، فانه يجب على من بيده الامر ان يحكم علهما اولا ، بالرجم بأيدي اهل القتيل حتى تثخنها الجراح ،،، ثم يتم شنقهما حتى الموت مباشرة …. الشيطان يوسوس للانسان ، وهو العدو المبين له ، فاذا اتبع الانسان وسوسته ، تركه بعد ذلك وقال له ،انا لا علاقة لي بك ، فانا اخاف الله رب العالمين !!!!

  13. من قبل ما أبُص عالصورة وأنا متوقع ( لأ متأكد ) إنى هشوف المنظر ده ، لازم يطلعوا ( غلابة ) وعلى قدّ حالهم !
    هى ليه الأخبار إللى زى كده ما بنشوفهاش غير على العينات إللى زى كده من الناس ( الغلابة ) ، مع إن الطبقة ” الهاى كلاس ” بردو بيحصل فيها خيانة لأن المناخ والعيشة إللى موجودين فيها بتساعد على كده أكتر ، وده إللى بيبقى ملحوظ فى الأفلام والمُسلسلات ؟ ولا الناس دى بتكون مسندودة وبلاويها بيتكتم عليها !

  14. ■mounia في حزيران 21, 2011 | ليه ساهر تعرف زوجها تزوج عليها 89 مرة و ما قالتله اف وين تلاقي عروس بالمواصفات دي اليومين دول يرحم والديك
    ……………. طبعا مش حتقوله اف هيه حتشوفه امتى عشان تقوله اف الراجل مشغول على طول 90 وحده هو فاضي؟ ههههههه… مونيا تضمني ان عقلها مش اخضر زي شالها؟ ولو قتلتني ام الشال دي توناروز امي تروح فين؟؟ دنا اللي طلعت فيه من الدنيا حتتشحطط من بعدي ..خلاص مونيا انا موافق بس الفرح انشالله حنعمله في اي غايه انشالله؟

  15. الاعدام الاعدام الاعدام هو مصير الزوجه الخائنه ولا محاله
    وكذلك العشيف فى حاله اذا ثبت عليه المشاركه فى القتل .
    وهناك فى سحن القناطر للنساء ستزف كما لو كانت عروس
    وسيقوم السيد عشماوى بعقد قرانها الجديد على السيد حبل المشنقه .

  16. هو فيه بحوث عالمية بتقول ان الفول والطعمية والملوخية بتعمل طست في المخ.عشان كدا السلك بيضرب في بعضو.فتحصل الحوادث دي واكثر منها كمان.وياما حنشوف ونسمع.عشان كدا اوجه نداء الى المصريين من شان يعملو مليونية لا للفول لا للطعمية احنا عايزين بس ال………………….

  17. المصريات اخلاقن منيحة و متدينات ليش هيك
    الله يستر علينا و على اولادنا لمامات

  18. الاعدام الاعدام الاعدام هو مصير الزوجه الخائنه ولا محاله
    المصريات اخلاقن منيحة و متدينات
    الله يستر علينا و على اولادنا
    هى ليه الأخبار إللى زى كده ما بنشوفهاش غير على العينات إللى ( الغلابة ) ، مع إن الطبقة ” الهاى كلاس ” بردو بيحصل فيها خيانة أكتر ، ؟ ولا الناس دى بتكون مسندودة !!!
    copy from ikram -ahmad-and vip .
    copy.

  19. اني الي مقهرني واللي ولا واحد جاب بسيرتة هو الطفل شنو ذنبه وشنو مصيرة المسكين ويا ترى جان موجود في وكت الحادث الرب يساعده

  20. La 7awl elah yarab. Tab konty tetlob2y eltala2 mn gozek ya weleya talama enty 3’awya 5eyana.
    we 3ashe2ek kan ytgawezek we t3esho el7lwa we elmorra m3a b3d 7ta. hatro7o feen mn rabena.

  21. مريضة نفسية..معتوهة ..مجنونة..مهبولة..مقرفة..مقززة…الاعدام شنقا حتى الموت بساحة التحرير..لكي تكون عبرة..

  22. ريه وسكينه طلعوا اشرف … كانوا يقتلوا ويدفنوا القتيل .. والله ما اعرف شنو اقول .. ناس مرضى ولا عديمين الضمير ..
    الله يرحم الزوج .. وانزال اقصى عقوبه فيها وفي عشيقها.

  23. يا اخوان هي لم تقصد قتل الزوج انما ارادت ان تعمل مع عشيقها ليلة حمراء فتوجب وجود الدماء الحمراء هههههههه واحد اخر اراد يعمل ليلة حمراء قام حرق بيتهم ههههههه حلوة

  24. اسواء شيئ يقدم عليه الزوجان هو الخيانة .. يجب ان يكون الشنق عقاب لكل من يخون سواء كان الزوج ام الزوجة ..
    الطلاق احسن وسيلة للتخلص من بعضهم البعض ..

  25. ما حكم من يدبح دجاجة بزجاجة………….الاعدام بزقا حتى الموت….واني احكم على هدين الجرثومتين بالاعدام بزقا.

  26. هذي الامراض المجتمعية موجودة في كل انحاء العالم..
    لكن توطنت وتأصلت من فترة طويلة جدا في بعض البلدان بينما بدأت بوادرها وطفت على السطح في بلدان اخرى مؤخــــــــــــرا
    وشكراً

  27. بتستعبطونا ولا بتستعبطوا نفسكوا !
    ده منظر واحد عمره 36 سنة ! ولا دى منظر واحده عمرها 33 سنة !
    ليه يعنى ، ده أقل واجب ليهم يعدّوا النص التانى من الـ أربعينات copy
    ha ha ha ,,vip
    ta3li9akk 3asselll

  28. اعوذ بالله من غضب الله
    الاعدام قليل عليهم

  29. ليه واقفين جنب بعض شو عم ياخذوا صوره عائليه للذكرى, الله يساعد الاولاد من بعدهم وكانه الهبله ناقصها فقر, قتلتوه وفهمنا وليه الاذى ما لقيتوا محل تاني الا جنبه وكانه هو اللي غلطان معكم, حكم الاعدام اشرف للاثنين ليكونوا عبره لمن اعتبر.

  30. i think this shit happened before everywhere and it keeps happening everywhere. why r u so surprised???? life and its beings never change. get a life everyone and relax

  31. حضرة الاخ إللى ورا الكمبيوتر أظن الخبر قديم قبل الثوره ؟
    ولا حضرتك نزلت الخبر بثوب جديد علشان تعرف ردة فعلنا قبل الثوره وبعدها على نفس الخبر ؟

  32. دي قاتله وزانيه في نفس الوقت .. ياساتر

    يامصرين احكمو بالشريعه الاسلاميه .. عشان البلاوي الي عندكو دي تنتهي ..
    وسيبو الاحكام الدنيويه الوضعيه .. مش حتفيد
    انتو في مرحلة جديده ولازم يحصل تغير .. ..
    الله يستر عليكو من ثورة البكيني .. ( والانجاس الي وراها )

    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  33. لا يوجد جريمة كاملة ولا بد من ان يفضحهم الله على افعالهم ومكرهم
    ويمكرون ويمكر الله والله خير الماكرين

  34. فينك يافاتي تجي تشوفي مستوى صديقتك وتنصحيها أنا عارفة أنك مختلفة وواعية عليها؟؟؟؟؟

  35. اطلب من عنيات شيرين المغنية في الأفراح العشوائية اذا تريدين ان تهدء لكي الأعصاب من كثرت تطبال وتغياط روحي على موقع أنصار بورسعيد هناك حتقري أشياء مريحة جداً لاعصابك ههههههههههههههههههههههههههههههههه

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *