حاولت مصورة في إحدى الصحف، اقتحام صلاة جنازة الفنان الراحل نور الشريف داخل المسجد؛ لالتقاط الصور للجثمان والمصلين، قبل منعها من قبل أحد المصلين؛ حيث حاول أخذ الكاميرا منها لكن تدخل المصلون وأبعدوه عنها.

https://www.youtube.com/watch?v=6DKuk2QZUGs

وكانت صلاة الجنازة على الفنان نور الشريف انتهت منذ قليل، وخرج المشيعون بالجثمان، وسط انهيار أسرته وأصدقائه.

وردد المشيعون هتافات لوداع “نور الشريف” قائلين: “لا إله إلا الله”، قبل نقل جثمانه إلى مثواه الأخير بمقابر العائلة في مدينة 6 أكتوبر.

شارك الخبر:

شارك برأيك

‫7 تعليقات

  1. الإخوانجية عاملين صفحة بإسم الأزهر اليوم، الأزهر إللى تبرأ منهم و إللى هُما مسميين شيخه ” بابا الأزهر ” يعنى ما شُفتش بجاحة أكتر من كده !
    .
    بُصوا للصورة كويس، وشوفوا إزاى بيستغلوا الحدث لخدمة أهدافهم ! الراجل إللى مات ما راعوش أنه فى ذمة الله دلوقتى و مهما كان عاصى هو من يتولى حسابه و ليس غيره، و الناس إللى وقفت فى عزائه و إللى بوظوا الأمة زى ما بيقولوا هما هُما الناس إللى إستقبلهم مُرسى فى القصر الرئاسى و إتصور وسطهم كـ واقعة أولى لم تحدث لرئيس جمهورية مصرى أن يستقبل فنانيين فى قصره الرئاسى !! ممممم و نلاحظ فى أخر كلامهم بيقولوا: و ستلحقون به بعهركم و بوقوفكم مع العسكر القتلة ! جُملة ملهاش أى موقع من الإعراب ! بس هى بتخدم أهدافهم و هى مربط الفرس إللى البوست معمول علشانه!
    .
    بفتكر الإخوانجية و هما بينشروا على صفحاتهم رأى الفنان الراحل خالد صالح فى الإخوان و بيستشهدوا بكلامه زى ما بيعمل كده الأخ سراج هنا على الجريدة و داير ينقل الصورة و يستشهد برأيه كأنه مكانش فنان شأنه شأن أى فنان أخر من الفنانيين إللى بيسُبوهم فى الصورة و أشوف ردود فعلهم دلوقتى و هما بيتبرأوا من الفنانيين مبلاقيش غير رد واحد عندى و هو : إتفُخس !

  2. يا فيب
    انا نشرت صورة لخالد صالح وهو بيعترف أن الإخوان المسلمين من أنبل ما رأى وأنهم يدفعون ثمن الحرية من دماءهم
    واستشهدت بكلامه لإنه كان معادي لهم في الأول …ونزل في 30 يونيوا مؤيد للخسيسي
    .
    ولكنه …أحس بالندم ونطق بالحق
    .
    .
    هذا فقط ما أردت أن أظهره
    .

  3. عمى على هالوقاحة وقلة الحيا …ما فيه حرمة للمسجد وللصلاة حتى تدخلي بين الرجال تصوري
    انا ما بعرف اصلاً ليش بيسمحوا للصحفيين يدخلوا يصوروا داخل المسجد .!

  4. بدها ضرب بالكاميرا على وجهها ياعيب الشوم وياحرام
    مصلى رجال وبدات الصلاة والمصورة بيناتهم اخس

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *