انتقد الإعلامي المصري سيد علي، ملابس النجمة اللبنانية مايا دياب، التي ظهرت بها خلال الحفل الذي أحيته بمنتجع “ستيلا دي ماري” بالعين السخنة، يوم السبت الماضي، على هامش الاحتفال بعيد الفطر.

https://www.youtube.com/watch?v=OZ3ekd8KX_s

وقارن “علي”، خلال برنامج “حضرة المواطن”، المذاع على فضائية “العاصمة”، بين ملابس مغنية كليب “سيب إيدي”، وبين ملابس مايا دياب.

وطالب “علي” بإلقاء القبض ومحاكمة مايا دياب أسوة بصاحبة كليب “سيب إيدي”، مضيفا: “القانون لا يفرق بين النصف الأسفل والأعلى”.

وأضاف علي باستغراب “ولا الست بتاعة سيب ايدي ملهاش ضهر وما عندهاش بودي جاردات وما عندهاش حد يدفعلها”.

شارك الخبر:

شارك برأيك

‫82 تعليق

  1. هذه هي الموجة التي أتتكم مع الخسيسي، عليه لعنة الله. لو اطلعت عليه لوجدته ربما هو من استقبلها على سلم الطائرة . يقبض عليها مين يا شيخ ، احلف لك ان لو دنى منها احد ولو بكلمة ، لخلت (الدبان لزرق ما يعرفلوش طريق) على حسب تعبيركم.

  2. نصف إعلاميين مصر حرام يطلعوا و يحكوا
    ملابس مكشوفة و لكن هذةِ حرية شخصية يا تافة.

  3. قارنوا بين الشعب الأردني الذي احتشد بأعداد مهولة لكي يحضر محاضرة إسلامية للشيخ محمد العريفي في الأردن وبين الشعب الآخر الذي يحتشد لمشاهدة أفلام العيد ويحتشد لمشاهدة حفلات المغنيات النصرانيات العاريات لكي تعرفوا الفرق بين الشعبين .

    ألم أقل لكم بأن الشعب الأردني شعب جاد ومجتهد وعقليته كبيرة ما شاء الله عليه ؟؟

    لاحظوا أن الأردن استضافت شيخ إسلامي لكي يعطي محاضرة لشعبها المسلم الأردني الرائع في الوقت الذي لا أسمع عن البلد العربي الآخر سوى استضافت الراقصات والمغنيات والعاريات وهز الوسط , بصراحة أنا في حالة ذهول من هذا البلد الذي لا يعرف سوى أفلام ومسلسلات ومغنيات وحفلات ورقص . فعلا شئ عجيب !!!!

    1. _ الشعب الاردني ايضا يحضر حفلات فنانين لازم ما سامع بمهرجان جرش.
      – مصر ايضا استضافت العريفي والقى محاضرة بجامع عمرو بن العاص وكان الحضور جماهيري بل والتقى به قنديل في مكتبه وقتها.
      – الشعب المصري لم تخرج منه مظاهرة مويدة لداعش كما حصل في الاردن بالتحديد في مدينه معان.
      يعني ماكو داعي تنذهل ولو اني متاكد انك ما مذهول كل ما في الامر هو انك تحب الفتن وخلق المشاكل والتعدي على الاخرين باسلوب سمج ومبتذل ……شوف الفيديو وشوف كيف الاردنين طالعين مظاهرة لتائييد داعش الصناعة الايرانيه كما يحب البعض ان يسميهم خصوصا هنا على نورت

      https://www.youtube.com/watch?v=IQERKn2EEM4

  4. الزميل أردني عربي: أنت قلت للمذيع المصري ما يلي : ” ملابس مكشوفة و لكن هذةِ حرية شخصية يا تافة ”

    وأنا أقول لك: وما قاله المذيع المصرى أيضا حرية شخصية فهو حر أن يقول رأيه فلماذا وصفته بأنه تافه يا زميلي أردني عربي؟؟

  5. مواطن ومخبر وحرامي المنافق حالته حالة وبئت تصعب حتى على الكافر… وواضح أن الخازوق اللي أخده من حد من المصريين كان كبر، والكف اللي خده على قفاه من مصري أخر لسه معلم لدرجة أنه بئا زي الختم اللي بيختمو بيه الب هايم.
    الحالة ميؤس منها والراجل مقطع نفسه من صفحة لصفحة عمال ينافق الشعب ده، ويمدح في الشعب ده، ويجامل الشعب ده…. وكل ده بيعملو يمكن يلاقي حد منا يعبره ويقوله ليه بتمدح الآخرين ومش بتمدح الشعب المصري ههههههههههه
    ياعيني بيذل مجهود جبار علشان يثير الغيرة في قلوبنا (حسب ماهو بيعتقد) وعلى أساس أننا لما نشوفه بيمدح الآخرين (عن نفاق وليس محبة) كده هايكيدنا… مسكين.
    فكرني باللي كانو بيشجعو فرق أخرى لما تلعب مع مصر علشان يكيدونا ههههههههههههههه أيام.
    يالا الحمد لله الذي عافانا مما ابتلى به المواطن الاعرابي… وربنا يقدرنا دايما كمصريين على أصابته هو وغيره من الحاقدين بشلل الرعاش والحمى والجلطات… والحمد لله إن أثاله من المنافقين لا يمدحون مصر وشعبها، والحمد لله أن أمثاله يظهرون نقائص عقولهم وقلوبهم وأطباعهم… وفي النهاية يحضرني القول الشهير (وإذا أتتك مذمتي من ناقص… فهي الشهادة بأني كامل).
    والله الموفق والمستعان… وكل عام ومصر بخير
    والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته… دامت مصر ودام شعبها ودام فنها وفنانيها وعلمائها

  6. إلى الزميلة المصرية فرعونة مصرية 2: أنت قلت عني ما يلي : (( والراجل مقطع نفسه من صفحة لصفحة عمال ينافق الشعب ده، ويمدح في الشعب ده، ويجامل الشعب ده…. وكل ده بيعملو يمكن يلاقي حد منا يعبره ويقوله ليه بتمدح الآخرين ومش بتمدح الشعب المصري ههههههههههه )).

    وأنا أقول لك: أولا: لو كان ما قلتيه عني أنت هو هدفي فعلا لكان هدفي قد تحقق حيث أن الزميلة المصرية dr shereen pediatrician قالت لي بالحرف الواحد ما يلي : (( انت مش بتكره غير المصريين و بس مفيش دولة عربية ماشكرتش فيها من المحيط للخليج الا مصر )), فإذن هدفي قد تحقق , أليس كذلك ؟

    ثانيا: أنا أعلق بناء على الأخبار التي تنشرها جريدة نورت ولا أعلق بناء عن حب أو كره وأنا أعلق بناء على ما يكتبه المعلقين فمثلا أنا مدحت الأردن ولكني علقت سلبل على ما كتبته الزميل الردني أردني عربي حين تناقض في كلامه . فالمسألة ليست مسألة حب أو كره ولكني أعلق فقط بناء عن الأخبار التي اقرؤها .

    ثالثا: أنا دائما أكتب بأني لا أقصد الشعب المصري بأكمله ولكني أعلق على المجموعة التي قامت بهذا التصرف سواء كانوا مصريين أو عرب من بلدان عربية أخرى .

    رابعا: الأخ الفاضل المصري أمير سراج وهاج هو واحد من أقرب المعلقين لي وهو مصري فكيف أنا أكره المصريين وهو الأخ سراج وهاج هو من أقرب المعلقين إلي قلبي وعقلي ؟؟

    خامسا: اقرئي جريدة نورت فلا أجد فيها أخبار عن مصر إلا راقصة رقصت بالعلم المصري ومغنية لبنانية تلبس لبس خليع في مصر أو الشعب المصري احتشد لمشاهدة فيلم أو لحضور راقصة أو تكريم الراقصة فلانة الفلانية كأم مثالية في مصر وهكذا فلم أقرأ خبرا واحدا عليه القيمة لكي أعلق بشكل إيجابي عليه فمثلا جريدة نورت نشرت أن الشعب الأردني احتشد لحضور ندوة إسلامية للشيخ محمد العريفي فشكرت أنا بمن حضر هذه الندوة وبمن استضاف شيخ مسلم للشعب الأردني وفي المقابل فإن جريدة نورت دائما تنشر بأن الشعب المصري احتشد لمشاهدة أفلام العيد أو لحضور حفلة غنائية للمغنية العارية فلانة فأعلق عن هذه المجموعة التي حضرت لهذه المحرمات وصرفت أموالها بما لا يرضي الله تعالى . هاتي لي خبر يسر القلب نشرته جريدة نورت عن مصر وأنا أعلق عليه بشكل إيجابي .

    أنا أعلق بناء على تنشره جريدة نورت من أخبار فقط لا غير .

    1. الأخ مواطن عربي مسلم إلي بيتنشر في الجرائد والمجلات مش كل هو ما يحدث في مصر ،،،،،، مصر كبيرة و ناسها كتيرة وفيها ناس كتير طيبة وبتعرف ربنا مايصح نحكم على الجميع ،،،،،،، أنت لو كنت من شي 6 سنين في هلجريدة كنت كرهت سيرة بلدي من كترت مبتنشر نورت عنها يعني أنت لو كنت في داك الوقت كنت شبعت شعبنا شتم مع العلم أن بلدي هي الأخرى فيها ناس كتير طيبة وبتراعي ربنا ،،،،،، مش كل الناس متل بعض يا أخي وشكرا

      1. صباح الخير أُخْت مغربية ، رأيت إسمك فأحببت أن أُلقي عَلَيْكِ التحية قبل أن أخرُج . تحياتي لكِ و لرجاحة تفكيرك .

  7. هاعملك قيمة شوية وهارد عليك اهو هعتبرها زكاة من مصرية لاعراب 🙂
    وكويس أنك جبت سيرة شيرين وردها عليك… كنت منتظرة وأنا بكتب تعليقي هنا أنك تقولي كده… وبالمرة أرد عليها كمان.

  8. أولاً هارد على شيري تعقيبا على تعليقين ليها في موضوع اسمو (بالفيديو.. شاهد ماذا فعل الملك عبد الله الثاني بعد اصطدام موكبه بسيارة مواطن أردني؟):
    drshereenpediatrician
    انت مش بتكره غير المصريين و بس مفيش دولة عربية ماشكرتش فيها من المحيط للخليج الا مصر حتى الاردن اللى ليه علاقات دبلوماسية مع اسرائيل برضو داخل تشكر فى ملكها.. فاكرالك تعليق لما كنت بتعلق ساعتها على خبر حادث سير فى مصر يعنى بيحصل فى اى مكان فى الدنيا وقولت مالذ وطاب من المسبات من نوعية اصله شعب بعيد عن الله.. اصل الله بينتقم من هذا الشعب! الوحيدة اللى طالبتها انها ماتتكلمش لهجتها لان لهجتها “غير مفهومة” هى انا…!!!! مش طايق حتى تشوف حد بيتكلم مصرى !! اكيد الموضوع سببه عقدة من المصريين من ايام الطفولة انت مدعاة للشفقة ورب الكعبة ربنا يديك على قد نيتك وعلى قد حبك لشعب ام الدنيا قادر يا كريم 🙂 ملحوظة: انا ماعنديش اى مشكلة مع الاردن ملكا وشعبا دول حتى اقرب الشعوب لينا فى كل حاجة

    drshereenpediatrician
    اللهم احفظ كل الشعوب العربية مش عايزة حد اردنى يفهمنى غلط يا سراج بيه انت عارف كويس انه بيكرهنا وبيحتقرنا كشعب وتعليقاته كلها كدة…وتعليقه فى موضوع حادث السير اللى كان من فترة “على ما اتذكر قطار البحيرة” اكبر دليل على كدة ولانه مش مسجل فى نورت مش عارفة اجيب الكومنت ..هذا الشخص فسر قضاء الله وقدره وقتها على انه غضب من الله على الشعب رغم ان كل الدول فيها حوادث عبد الله ده لو كان بيدخل بس يشتم فى السيسى ونظام الحكم فى مصر مكانش فيه مشكلة هو بيتعامل معانا من منطلق تانى خالص وربنا يديله على قد نيته تجاهنا
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    يا شيري يا حبي… شفت تعليقك ده من فترة تحديدا في رمضان وماحبتش أرد، وكنت بحاول التزم بضبط النفس لحرمة الشهر الفضيل.
    بزعل منك يا شيري بسبب حاجتين أو تلاتة ويمكن أربعة 🙂
    لما بتبالغي زيادة عن اللزوم أو بتجاملي زيادة عن اللزوم… ولما شفت التعليقين دول كمان زعلت لأنك وقعتي وحققتي للأعرابي غرضه ومبتغاه اللي هو متواجد في نورت علشانه أصلاً…. هو متواجد هنا في نورت بالذات علشان يسب مصر والشعب المصري، ويحاول يعمل لنفسه قيمة على حسابنا… وأنتِ للأسف بالتعليقين دول حققتله جزء من مبتغاه، وراضيتي غرور فيه كان نفسه يتملي بسبب عقدة النقص اللي عنده بسبب المصريين.
    يا شيري خاليكي ناصحة (نبيهة) هو نفسه ومنى عينو أنه كان حد منا يعبره ويقوله ليه بتقول عنا كده، وكان نفسه يحس بالاهمية اللي تخلي مصري أو مصرية يستعطفوه أو يعتبو عليه في النقطة دي بالذات.
    هو فعلا بيكرهنا وده شرف لينا، بس مايقدرش يحتقرنا، لأنه لولا تعرضه للاحتقار من قبل مصريين (وواضح أنهم مصريين كتار) ماكنش يعمل كل ده ويحاول يستفزك لدرجة تخليكي تعملي لتعليقاته حساب… لولا نظرة المصريين ليه واحتقارهم ليه ماكنش هايبقى (سايكو) وعنده عقدة المصروفوبيا… خاليكي ناصحة يا شيرين… اللي حاسس بالنقص والاحتقار هو اللي يسخر كل مجهوده ووقته لمهاجمة شعب ودولة.

  9. إلى الزميلة فرعونة مصرية 2: أنا رددت عليك بالحق فأنا أعلق بناء على ما تنشره جريدة نورت من أخبار فلو أن جريدة نورت نشرت بأن البلد العربي الفلاني استضاف الراقصة الفلانية لعلقت سلبا على من حضر لهذا الحفل وعلى من استضاف هذه الراقصة ولو قرأت بأن الشعب العربي الفلاني استضاف العالم فلان الفلاني لشكرت بهذا البلد وبمن حضر هذه الندوة الإسلامية .

    أنا كتبت أحلى كلام عن عمر الشريف رحمة الله تعالى عليه وهو مصري لأنه كان يهوديا وأسلم لأنه أعجبني جدا حين قال بأنه جلب معلما يعلم حفيده اللغة العربية والقرآن الكريم فعندما نشرت نورت هذا الخبر عنه مدحته لأنه حريص على تعليم حفيده القرآن الكريم .

    وأكرر كلامي مرة أخرى: ” هاتي لي خبر يسر القلب نشرته جريدة نورت عن مصر وأنا أعلق عليه بشكل إيجابي .”

  10. أما أنت أيها الأمعة الأعرابي… فكرهك أو عدمه، ومحبتك وعدمها للشعب المصري ولمصر لا يمثل لنا أي أهمية… ولا رأيك له أي اعتبار عندنا… هو صحيح الواحد بيزعل لما ناقص زيك يتعرض لمصر بالكلام… ولكن هذا هو حال الكبار… يواجهون نقص الناقصين ونباح ال… (حاشاهم) ومع ذلك القافلة المصرية كانت ومازالت وستزال متقدمة رغم مذمات النواقص 🙂
    الحمد لله يكفينا فخرا أن منافق مثلك ضدنا، وبنسمتمع لما بنلاقيك مضيع وقتك وشاغل نفسك بينا، واحنا برضو ماشيين في طريقنا وشايفينك هاتموت بمرض المصروفوبيا.
    مش ضروري تكون في أخبار حلوة عن مصر علشان تعلق عليها بالأيجاب والمدح… يكفينا إننا بنسخر منك واحنا شايفين نفاقك للشعوب الأخرى واللي عندهم اللي عندنا من سلبيات وأكتر ومع ذلك بتمدح فيهم لمجرد أنك تغيظ المصريين ههههههه قصور عقلي لمسته عند أغلب الأعراب بس من خلاله بنعرف قيمة وجحم مصر…. وبالمناسبة حتى راقصاتنا اللي بتتكلم عنهم ليل نهار وشاغل نفسك بيهم وعارفهم واحدة واحدة يتورعو عن اسلوبك ده… هو صحيح أسلوب حريمي نسواني… بس حتى الراقصات في مصر مابيعملهوش.
    النهاية احنا بلد كاملة ومتكاملة فينا كل الأشكال والألوان… عندنا الطالح بس الصالح أكتر منو… عندنا الفن والجمال والهزل والعشوائية والقبح… عندنا الشر بس الخير أكتر منو…. احنا بلد وحضارة كاملة ومابننكرش عيوبنا، والفنانيين المصريين اللي أنت وغيرك بتعيبو عليهم برغم أنهم أنظف بكتير من باقي فنانيين العرب هاتموتو وتنسبوهم لكم، لدرجة أن بعض المهاويس منكم بيألفو على النت وبينسبوهم لغير مصر.
    مش حابة أضيع وقتي مع أعرابي أكتر من كده بس…. ويمكن تكون شيرين حققتلك جزء من اللي أنت عايزه بسبب اندفاعها… بس لازم تعرف أننا كشفينك وعارفينك ومش هانولهالك… وانبح كما شئت، فنقاقك اللي اغلبنا ملاحظه (باستثناء المنافقين) هو دوائنا… والقافلة تسير والمواطن الاعرابي مازال ينبح.

  11. إلى الزميلة المصرية فرعونة مصرية 2: إذن دعيني أسألك السؤال التالي:

    ما الذي لا يعجبك في بلدك مصر وتودين لو صححته ؟

    انتظر الرد منك

  12. تسلمي يا اجمل فرعونه كلامك صح مليون في الميه الراجل دا مسكين وعنده حقد من مصر مش عادي ربنا يحمي مصر والمصريين من الحقودين

  13. حبيبتي ننوسة أخبارك أيه؟ ومبروك فوز الأهلي على غريمه التقليدي 🙂
    اظهري يا شيري بئا.

    آآآآآآآآآآآآه تنويه صغير وبسيط…. سراج منفجر مش مصري ولا يحسب على المصريين… ده إخواني يعني شعب تاني وجنسية تانية… شتان شتان شتان.

  14. الزميلة Nanosa: يعني ضاقت فيك الدنيا ولم تجد لك اسم محترم لكي تشاركي به في كتابة تعليقاتك سوى اسم ” ننوسا ” أهذا اسم إنسانة محترمة ؟!!!!

  15. ننوستي ده ماطلعش عنده حقد من مصر بس، ده حتى عنده حقد من اسمك هههههههه ماترديش عليه، وسلامي لبنوتك الحلوة يارب تكون بخير.

  16. ما معنى هذا الاسم؟ ننوسه ؟ يعني ضاقت الدنيا في هذه البنت المصرية ولم تجد لها اسم محترم سوى ننوسة ؟

    يعني حتى في الأسماء المستعارة فيها قلة قيمة ؟ كيف يمكن أن أقول لها ما يلي : ” إلى الأخت الفاضلة الكريمة ننوسه ” ؟؟؟ !!!

    ما هذا الاسم الذي لا يعكس أي احترام ؟ ننوسه ؟؟!!!

  17. الأخت الفاضلة الكريمة MAGHREBIA:

    أولا: أنا حريص جدا في أغلب مداخلاتي أن أكتب بأنني لا أتكلم عن كل الشعب ولكني أتكلم عن هؤلاء الذين قاموا بهذا الفعل الذي لا يليق وأنت تستطيعين قراءة مداخلاتي فستجدين ذلك في أغلبها .

    ثانيا: أنا كما قلت سابقا فأنا أعلق على الأخبار التي تنشرها جريدة نورت وهذا ما تنشره جريدة نورت عن مصر وهذا ما أعلق أنا عليه فعندما تنشر جريدة نورت خبر فأنا أعلق على هذا الخبر .

  18. فتوتى مبرووووووووووووووووك ليكو الفوز 🙁 🙁
    بقلوب يعتصرها الالم والحسرة نهنئ اشقائنا الاهلاويين الشريرين المفتريين بهذا الفوز الكبير
    وهو فوز مستحق وغير مستحق
    صورة حصرية للكائن الموكوس مرتضى ابن منصور بعد الماشت ماخلص

  19. مُنافق مُسلم عربى ،
    أنت بتجامل فى كلا الشعوب العربية و بتعقد مُقارنات بينهم و بين الشعب المصرى لغرض ما فى نفسك!
    و أنا بقولك إلعب غيرها يا مُثير للفتنة مدحك للشعوب العربية على حسابانا لن يجُرنا إلى صدام مع هذه الشعوب لأننا نعرف نيتك المُسبقة فى إثارة الفتنة و بنقرا إللى بين السطور !
    .
    بتجاهلك لأبعد درجة، و عندى ثقة و قُدرة أنى أرد على كل مٌهاتراتك و أخرصك أسألتك كلها تافهة و أكتر من سؤال ممكن يترد عليه من تعليقاتك ولكن ببعد عنك و بتجاهلك علشان ما أجعلش ليك قيمة و أجعل لكلامك و أسئلتك الثقيلة قيمة خصوصاً أنى فاهم نيتك و مُبتغاك !
    بستغرب كل الإستغراب من الأصدقاء إللى بيحققولك هدفك و بينجروا معاك بسهولة للمكان إللى إنت عاوز تاخُدهم فيه ! إنسان تافه مُلاوع مش واضح و مش صريح ! تسأل سؤال لصديق و يجاوبك عليه تقوم سأله سؤال جديد من واقع إجابته إللى جاوبك فيها على سؤالك الأول ! و هكذا و تفضل تاخده و تاخده و تاخده معاك للمكان إللى إنت عاوزه و هو ماشى معاك !!! و لو هو وجهلك سؤال تتجاهله ! أما شخص عجيب فعلاً !
    بستغرب إزاى لحد الوقت ده مش عارفين يتعاملوا معاك و يفهموا إنك ما هو إلا شخص مُثير للجدل و مُثير للفتنة ! أوافق الأخت فاتيما لما قالت :
    فرعونة مصرية :
    الحالة ميؤس منها والراجل مقطع نفسه من صفحة لصفحة عمال ينافق الشعب ده، ويمدح في الشعب ده، ويجامل الشعب ده…. وكل ده بيعملو يمكن يلاقي حد منا يعبره ويقوله ليه بتمدح الآخرين ومش بتمدح الشعب المصري ههههههههههه
    __________________________
    بالظبط هو ده إللى إنت عاوزه، أو بمعنى أصح عاوز حد من المصريين يستفزه كلامك يقوم يغلط فى شعب البلد إللى إنت بتمدحه و يحصل إللى إنت عاوزه يحصل !
    أنا عن نفسى مش خايف منك لأنى مش حققلك إللى إنت عاوزة و بتجاهلك من بداية مشاركاتك ، بس بصراحة عارف أن فى ناس كتيرة مش بتفكر زى و خايف لتقع فى فخ تعليقاتك الكريهة المُثيرة للفتنة !
    إنت إنسان غامض تقدر تقول لحد جنسيتك إيه ؟! أتوقع متجاوبش لإنك إنسان غامض و غير صريح !
    و بالمُناسبة الأخ مورفين 10 رد عليك و بغض النظر عن محتوى تعليقه أو عن كلامه عن الأردنيين بس هو رد عليك مع ذلك إنت عملت عبيط !

    1. اخ فيب ماكو داعي تغض النظر عن كلامي عن الاردنين الشعب الاردني حاله حال كل شعوبنا العربيه فيه الصالح وفيه الطالح وبيه ناس تروح سينمات ومهرجانات وناس تستقبل العريفي وناس تتظاهر تائييدا لداعش لكن المواطن العربي المستثمر ( حسب اعترافه شخصيا)حب يستثمر الموضوع و يخلق فتنه على نورت عمل مقارنة اقل ما يقال عنها تافهه بين الشعب المصري والعشب الاردني ونازل مديح بالشعب الاردني …اذا كنت غلطت بحق الاردنيين او تجنيت عليهم بتعليقي فياريت توضح لي وتحياتي الك ولكل الاخوة المصريين…..

  20. ، بس بصراحة عارف أن فى ناس كتيرة مش بتفكر زى و خايف لتقع فى فخ تعليقاتك الكريهة المُثيرة للفتنة !
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    لا يا باشا ماتخافش ..احنا جامدين اوووي اوووي وتعلمنا الدرس خلاص 🙂
    بالمناسبة اشكر واحيي الزميل الطبيب مورفين 10 على تعليقه بس خليها مورفين 5 خلى ال10 للـ 🙂 pulmonary oedema ..تشكر يا طبيب
    واشكر اختى مغربية على ذوقها واخلاقها العالية تسلميلنا يا قمر

    1. و الله يا شيرين أنا ضامن نفسى لكن كُل خوفى من أى مصرى يقع فى المصيدة إللى بيفضل ينصُبهالكم كل يوم !
      ركزى فى تعليقه هاتيلى مُبرر واحد لإقحامه شعب الأردن فى التعليق ؟! صدقينى المنطق مفيش . لكن لو دخل دلوقتى واحد مصرى و نزل شتايم و عك و سب فى شعب الأردن يبقى هو وصل لمُبتغاه و العياذُ بالله !
      أنا بتجاهله لأبعد الحدود كما قولت و لولا هذه النقطة لما تدخلت ! أنا غرضى فعلاً إنى أنبهكم الراجل ده غرضه خبيث لا حد عارفله جنسيه ولا حد عارفله أصل !
      خليكى زى ماقولتى يا شيرين و نبهى أى مصرى من الشخص المنافق ده مُجاملاته الرقيقة فى الشعوب الأخرى حق مشروع ولا تستفزنا ، و كما قولت له بالأمس مذمتك لمصر و للشعب المصرى شهادة فخر و إعتزاز لمصر و للمصرين خصوصاً لما تبقى طالعة من مُنافق .
      .
      تحياتى يا شيرين و كل سنة و إنتى طيبة ،،،

  21. عاوز أشد إنتباهك لحاجة تانية يا شيرين،
    هو مسابش شعب غير لما مدحه، شعب الأردن مدحه و شعب الجزائر مدحه و شعب المغرب مدحه و شعب فلسطين مدحه و شعب العراق مدحه كل الشعوب مدحها و بكده كسب مُعلقين هذه الدول، فلما يغلط فى الشعب المصرى المعلق العربى الأخر هيبقى بين خيارين ، الأول يرد عليه و يتصداله و الخيار التانى يُسكت و يقول و أنا مالى و ليه هحشر نفسى و أخسره المهم إنه معانا كويس و بيكتب عنى و عن بلدى كويس، و غالباً المعلق هيختار الغيار التانى لأنه أسهل وعلشان يبعد عن نفسه المشاكل و الجدال خصوصاً أن هى دى سمة المعلقين أو هو ده طبعنا كعرب بنحب المُجاملات و بنضعف قُدمها. و أنا بعتبره فى الحتة دى ذكى هو بيكسب الباقيين علشان يشتغل عليك كمصرى كويس !
    .
    لا تنجروا لإستفزازاته ، تجاهلوه على قد ما تقدروا كارهينا لو زادوا واحد مش هتفرق !

    1. اعتقد المواطن العربي المستثمر عمرة ما مدح العراق واذا مدح فيكون مدح اهل السنة والجماعه حصرا وليس كل العراقيين

  22. مرة كان ليه تعليق يا فيب اقسم بالله فطسنى من الضحك بالامارة كان فى رمضان وكنت بعمل ساعتها صينية كنافة
    الخبر كان بيتكلم عن نشأة عمر الشريف والخبر كان بيقول ان المدرس بتاع العربى بتاع عمر الشريف كان اردنى الاصل لقيته داخل بيقول فى تعليقه نحيي اهل السنة والجماعة فى دولة الاردن ودولة فلسطين ودولة سوريا ودولة لبنان ووالد عمر الشريف اتى بمدرس اردنى وليس مصري لان معروف ان الاردنيين افضل شعب فى تعليم اللغة العربية هو وشعب فلسطين وشعب سوريا وشعب لبنان…………نسى ان الخليج كله اتعلم العربى على ايد المصريين ..نسى انك ممكن تدخل مدرسة خليجية ماتلاقيش اى جنسية تانية بتعلمهم غير المصريين سواء عربى او ديناميكا او استاتيكا “يمسيكى بالخير يا شامية 🙂 ”
    نسى ان اللى خطط وعمر وهندس مدينة دبى باكملها فى اوائل التسعينيات هو عبد الرحمن حسنين مخلوف المهندس المصري وابن الزقازيق محافظة الشرقية
    عرفت من ساعتها انه مسكين داخل عايز يستفزنا وخلاص باى شكل وباى محتوى حتى لو هذا المحتوى خارج حدود المنطق والحقيقة

  23. يا أختى هو مش ناسى كُل إللى إنتى قولتيه هو عارفه كويس و علشان إحنا عارفين و فاهمين إنه مش ناسى و عارفه كويس يبقى نتجاهله هو و سخافاته المُملة ! أنتى بتقولى إن هو قال :
    لقيته داخل بيقول فى تعليقه نحيي اهل السنة والجماعة فى دولة الاردن ودولة فلسطين ودولة سوريا ودولة لبنان ووالد عمر الشريف اتى بمدرس اردنى وليس مصري لان معروف ان الاردنيين افضل شعب فى تعليم اللغة العربية هو وشعب فلسطين وشعب سوريا وشعب لبنان
    _____________________
    يعنى شايفه إستغل من تعليقك كلمة و دخل مارس عليها مهامه الخبيثة ! عقد مُقارنة بين مصر و بين كذا و كذا و كذا و كذا علشان نسب و نلعن ! ولكن الحمد لله كل الشعوب الأخرى فوق دماغنا و خليه هو يموت بالهاجس إللى راكبه !

  24. شيررررررررررررري هههههه الله يبارك فيكي… ماتقلقيش أنا سبقتك وعملت عليكي حفلة في موضوع الزمالك فاضله نقطة 🙂 روحي شوفيه… تعرفي الواحد فرحان أكتر مش علشان الأهلى فاز على الزمالك لأن ده المعتاد 🙂 🙂 🙂 🙂 🙂 لكن الواحد فرحان في مرتضى منصور… هاردلك يا شيري للزمالك.

    شيري أنا شفت التعليقات دي في رمضان… ولما كتبتله هنا أول تعليق كنت عارفة أنه هايقولي شيرين بنت بلدك قالتلي كده، لإني عارفة أن ده هدفه الأول والأساسي أنه يحسن أن مجهوده وتعبه وشقاه على نورت مارحش هدر… بس ماكونتش متوقعه أبدا أنه يكون محتفظ بتعليقك وينشرهولي بالسرعة دي… واضح أنه نسخ التعليق وحفظه على جهاز وكل يوم يشوفه ويقراه ههههه ماهو هو ده اللي كان نفسه فيه… المهم يا شيري خدي بالك بعد كده… وافتكري أيام زمان هنا في نورت أيام مباراة المنتخب مع المنتخب الجزائري لما كانت الشلة إياها بتشجع الجزائر مش حب فيها قد ماهو كيد لينا ههههههه (طبعا مش كلهم بس أغلبهم) وكان نفسهم حد منا يقولهم ليه مش بتشجعونا ههههههههههه.
    مغربية حبيبتي أنتِ طيبة ومحترمة ومش واخدة بالك من أهدافه… هو عارف كل اللي أنتِ بتقوليه ده، بس هو عنده هدف ومخطط ومهما تقوليه هايقولك أنا بعلق على الموضوع… لاحظي أنه هنا بيقولك أنا مش بتكلم عن الشعب مع أنه قايله بالحرف في تعليقاته الأتنين ومش بس كده ده تعجب من البلد… تناقض ونفاق واضح… صدقيني ماجدلتهوش في النقطتين دول بالذات لأنه عدى عليه موضوعات ياما عن ممثلات وأحوال بلاد وعباد ولا اتكلم ولا اتهبب واخرهم موضوع سوزان نجم الدين ههههههه… بس يمكن هو بيستتقل دمها وبيستخف دم الممثلات المصريات… عنده حق بصراحة 🙂

    مورفين… تحياتي يا أخي العزيز، بس والله ماتتعبش نفسك مع هذا المواطن.

    فيب كل سنة وأنت وكل عائلتك بخير

    1. مساء الخير الأخ الكريم مواطن عربي مسلم لا أكدب عليك مابتابع التعليقات ولا باقرأ معضمها بس أثار انتباهي كلامك أنك بتعلق على اللي بتنشره الجريدة بس ،،،،،،
      وحبيت أنبهك لاشيا قد تغيب عنك و مقارنة شعب مصر بالأردن أو أي بلد آخر
      غير منصفة عشان مثل مافيه ناس محترمة في أي بلد فيه كمان في مصر و لو اكتفينا بللي بتنشره الجرائد راح نغلط في شعب مصر أو أي شعب اخر ،،،،،،،،،،، شكرا أخي الكريم عالرد و أرجو تقبل تدخلي،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
      الأخت الكريمة dr shereen pediatrician كلام اللي قلتو حقيقة و مش شيء غير موجود أو مجاملة استحق عليها الشكر ومقتنعة بها الألف بالمية تحياتي لك ،،،،،،، الأخت الكريمة فرعونة مصرية 2 بما أن الأخ مواطن عربي مسلم قال أنه بعلق على اللي بتنشرو الجريدة ننتضر ييجي شي موضوع كويس على شعب مصر و نشوف ردة فعله لوول،،،،،، أخاف أضلمه و الله وحده أعلم بالنيات لاني بصراحة ماقرأتش له الكتير و مش متابعة كل تعليقاته و ياريت نورت ماتحرمنة من المواضيع الحلوة الإنسانية للشعب المصري ،،،،،،تحياتي و ميرسي على كلامك الجميل في حقي ،،،،،

    2. لا يا ستي لا تعب ولا حاجه انا الصراحه يعجبني اقراء تعليقاته واسلئته المكررة عشرات المرات واللطيف انه اذا احد ساله سوال اغلب المرات يطنش لكنه يتمسك باسلته ويعيد ويكرر بيها

  25. اقرئي جريدة نورت فلا أجد فيها أخبار عن مصر إلا راقصة رقصت بالعلم المصري ومغنية لبنانية تلبس لبس خليع في مصر أو الشعب المصري احتشد لمشاهدة فيلم أو لحضور راقصة أو تكريم الراقصة فلانة الفلانية كأم مثالية في مصر وهكذا فلم أقرأ خبرا واحدا عليه القيمة لكي أعلق بشكل إيجابي عليه
    أن الشعب المصري احتشد لمشاهدة أفلام العيد أو لحضور حفلة غنائية للمغنية العارية فلانة
    /////////////////////////// copy
    hhhhhhh 100/100

    1. الشعب المصري احتشد لمشاهدة فيلم أو لحضور راقصة أو تكريم الراقصة فلانة الفلانية كأم مثالية في مصر
      ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
      الشعب المصري 90 مليون كلهم احتشدوا لمشاهدة فلم؟؟ هو في سينما تستوعب 90 مليون؟ او في قاعه او مسرح يغني عليه المغنون يستوعب هذا العدد؟؟ طيب اذا كانت نورت تنشر فقط هذه النوعيه من الاخبار ثقفوا انفسكم وابحثوا عن الاخبار الجيدة عن مصر يعني مثلا ابحثوا عن احمد زويل عالم الكيمياء الحاصل على نوبل او مثلا البرادعي ايضا حاصل على نوبل هل تعلم ان عدد العرب الحاصلين على نوبل هم 6 اشخاص ( 4 من العرب حصلوا جائزة نوبل للسلام 2 منهم مصريين) 4 من مجموع 6 هم مصريين ( 2 حصلوا عليها بالكيمياء والادب) مقابل مايقارب 350 يهودي حاصل على جائزة نوبل في مختلف المجالات يعني بين قوسين االمصريين رافعين راسكم امام العالم …..

  26. اخي مورفين الطبيب الطيب اكثر الله من امثالك المنصفين ..
    في بداية هذا العام منحت الملكة اليزابيث الدكتور المصري العالمي مجدي يعقوب وسام الاستحقاق الاول عن كونة اشطرcardiologis في العالم
    في شهر فبراير الفائت حصل مصري من طامية محافظة الفيوم ومصرية من محافظة الدقهلية علي المركز الاول والتاني في مسابقة عالمية في تحفيظ القران لكريم والمسابقة شارك فيها اكتر من 35دولة واقيمت في ماليزيا
    المنافقين والمتنكرين واشباه الرجال وهم جميعا من انصار الجماعة الارهابية مايعرفوش ان لو مفيش خبر عن مصر في الجريدة غير الراقصات تبقي مشكلة الجريدة مش مشكلة مصر
    مازلت اعتقد وعندي يقين ان نورت لا تنشر الا الاخبار السلبية عن مصر ام الدنيا وارض الكنانة وده عشان تستميل الاخوان وانصارهم مش اكتر لانهم اغلبية علي الموقع ودي سياسة بتتبعها نورت من زمان لاني مش جديدة هنا

    1. الأخت dr shereen pediatrician إنتي مش محتاجة تتكلمي عن العلماء المصريين و المثفين احنا بنعرف بوجودهم و اللي يقول مصر مفيهاش ناس متقفة ومحترمة و علماء دين وغيره يبقى بيكدب على نفسو وجود فئة فاسدة في مصر لا يعيبها و أي بلد فيها فئات فاسدة مع إختلاف نسبتها وبردو مبعيبش هالدولة متل مافيه الخبيت فيه الطيب و اللي حابب يعرف عنك غير الاشيا و الاخبار الوحشة راح يعرفها غير هي بس و يغمض عينه عن الأشياء الحلوة مهما فعلتي وقلتي و أعطيتي في أدلة على كلامك ،،،،،، المشكل فينا احنا البشر كل واحد بعلق على حسب إحساسو نحو داك البلد لو هو بحب داك البلد راح يشوف غير الحلو فيه ويغمض عينيه عالوحش و لو هو بيكرة داك البلد راح يشوف كل شي وحش و مهما سمع و قرأ عن الأشياء الإيجابية في داك البلد لن يعترف أو يغمد عنيه عليها و يحب يشوف و ينشر غير الأشياء المسيئة للبلد اللي بيكرهو ،،،،،،،،،،،و اتمنى الأخ مواطن عربي مسلم مايكونش من ها النوع و يورينا حسن نيتو قريبا ،،،،،،،

  27. 🙂 والله يا جماعة أنتم طيبين فعلا… الراجل لا بيعلق على الموضوعات اللي بتنشرها نورت واللي كلها (حسب مابيقول) عن الراقصات والمش عارفة أيه… الراجل بس بيبرر لنفسه بعد ماضربته في مقتل وعرفناه أننا كاشفينه… ولو كان كامو صحيح (وهو مش صحيح) ماكنش يكذب علنا هنا ويقول أنا بقصد فئة من الشعب مش الشعب مع أن تعليقينه اللي فوق بيوضحو كدبه ونفاقه… وطالما هو مابيلاقيش غير الأخبار دي عن مصر وبيتكلم علينا بالطريقة دي… مافيه مليون خبر وخبر عن سوزان نجم الدين والدبة اللي بتحلل المشاهد الجريئة في مسلسلها وغيرها وغيرها وغيرها… أيه مابعديش عليه النوعية دي من الأخبار… ولا هو مش شايف غير راقصات مصر وممثلاتها؟!!!!!!!!
    عموما كويس أن اتكلم في النقطة دي لأن عندي إضافة ليه
    نورت وغيرها مكسبهم ودخلهم قائم على نقل أخبار مصر وبالتحديد يعني أكل عيش الصحافة العربية هو نقل أخبار مصر بفنانيها بحوادثها بكل نفس يتنفس فيها… ونورت وغيرها عارفة نوعية المعلقين العرب وأيه اللي بيجذبهم علشان كده بتنشر أخبار راقصاتنا… عارفاكم وعارفة نوعياتكم ونفسياتكم وعلشان كده بتنشر أخبار ممثلاتنا… لولا وجود سياتدك واللي زيك ماكنش هايبقى لاخبار صوفينار وبرديس وممفيس لازمة 🙂
    بس إن جيت للجد طلعت راقصات مصر ليهم فايدة ولازمة عنك وعن اللي زيك… طلع ليهم شغلة ومشغلة وبسببهم ناس كتير وصحف كتير بتاكل عيش وبيدخل لها رزق :)… شفت حتى أوحش مافينا (طبقا لوجهة نظر بعض مدعي التدين) وفي مجتمعنا ليه فايدة ولازمة… ليك حق تنقهر والحقد والحسد ياكلو في قلبك.
    وعلى فكرة أنا احترامي لراقصات وفنانات مصر تحديدا يفوق احترامي لكل متاسلم… الراقصة المصرية برغم مهنتها لكن أغلبهم شريف بيتزوج مرة واتنين وتلاتة وعشرة، يعني مش من السهل تفرط في نفسها بسهولة.. ولما بتخلف بتربي بناتها وأولادها أحسن من مليون متأسلم ولينا في بنات فيفي عبدو خير مثال… الراقصة مش بتأذي غير نفسها وحسابها عند ربها… بخلاف المتاسلم اللي شوه صورة الدين وتسبب في الحاد كتير من الشباب.
    بس هو فين الأعرابي؟!! من امبارح مش ظاهر ليه؟ ااااه تلاقيه بيتابع فيلم لفيفي عبده وبكره هاتيجي يشتمها ويشتم بلدها هههههههههه

    1. اي خبر مخزي عن اى دولة تانية يا اما بيتجاهله من الاساس يا اما يدخل يقولك :لا دي اشاعة مستحيل الشعب الفلاني يعمل كدة اتاكدوا من اخباركو
      الا عندنا ..مابيصدق 🙂

  28. معلش يا شيري مسكين… لازم نديله العذر ههههههه
    تحياتي مرة تانية لأخت مغربية وللأخ مورفين.
    وملاحظة أن لطيفة وأمونة مختفيين بقالهم يومين… لعل المانع خير!

    1. شكرا عالتحية الأخت فرعونة مصرية 2 ،،،،،،و تحياتي للأخت لطيفة ،،،،

  29. لطفطف والله سألت عنك قبل ما أشوف اسمك في أحدث التعليقات 🙂
    مساء الخير وانشاله تكوني بخير.

  30. فتفيت السكر ازيك عاملة ايه . والله انا غطسانة في المطبخ بكرة عازمة واحدة جارتنا بالمغرب هي وبنتها جات لفرنسا عشان تشوف بنتها الصغيرة تعبانة وبتعالج هنا عشان كد عزمتهم هما الاتنين وتعرفي في رمضان مكنتش بنضف كويس المطبخ عشان كان الجو حار ومع الصيام يعني كنت مسخسخة عشان كد قلت خلاص لطيفة اومي اتحزمي وشوفي الي وراكي في تنضيف البيت.تعازينا ليكم في الناس الي ماتت الله يرحمهم.اما امونة مين لقااحباب بئ نسي صحابو.هي لسة بالمغرب المسكينة ترتاح شوية عقبالنا.

  31. مساء الخير اختي مغربية.اسول فيك الخير يالربح والله اكملك بعقلك ماشاء الله عليك

    1. شكرا لطيفة والله ياختي هادي هي حقيقة البشر ،،،،،كون عرفتي في 2009 كانو دايرين لينا حالة بحال احنا أعدائهم مكينش اللي يقوله زوينة فينا وكنت نقرا ونقول حسبي الله ونعم الوكيل ،،،،، الله يسامحهم

  32. للأسف لم أقرأ الموضوع إلا الأن
    وكم كنت أتمنى أن أكون متواجد أمس كي أقرأ وأتابع وأرد على هذه العقول أو اللاعقول حتى أكون منصف
    .
    وكم هالني وأحسست بالحزن وأنا أقرأ رد لاحدهن .. المفترض اولا انها مسلمة ثانيا مصريه وأخيراً أنثى تخاطب رجل وتقول له ( وواضح أن الخازوق اللي أخده من حد من المصريين كان كبر، )
    .
    والمصيبة لم أجد أحد يقول لها أختشي عيب
    هناك ألفاظ وكلمات يمكن أن تهاجمي من لايعجبك ..دون أن تنقص من قدرك كمسلمة وأنثى وتفقدي أحترامك
    .
    وطبعا … هي عطي صورة سيئة للمرأة المصرية …أنها بيئه وقليلة الأدب والحياء
    .
    .
    هجوم حاد على الأخ المحترم المواطن المصري ..رغم حرصه على نظافة لسانه وعدم كتابة أي شئ يخدش الحياء أو يخرج عن أطار الأحترام
    كل جريمته فقط
    أنه يحاول أن يبين لنا الخطأ ومواطن الخلل وما لايرضاه فيما يحدث في مصر …
    كل جريمته أنه حريض أن يكشف لنا الاشياء التي تغضب الله تفعلها مصر علانية وجهارا
    .
    ولإن مصر عزيزة عليه ..فهو يغضب وينتقد لانه حريص عليها كدولة اسلاميه له تأثير وكيان في الدول الاسلاميه العربيه
    .
    وزمان نسمع ..أن من يحبك …هو من يظهر عيوبك
    .
    ولو لم يكن يهتم أو يحمل لها مودة …ما اعطى من وقته ليكشف الأخطاء والعيوب
    وكان ريح نفسه واهمل أي موضوع لمصر حتى لا يكون هدف للهجوم عليه
    .
    هو يعلم أن جميع الدول بها عيوب وأخطاء واشياء تغضب الله …ولكن عندما تكون من دولة الأزهر …فهذا مالايرضاه كمسلم
    .
    أخيرا
    نحن مسلمين ….. وبما إنه مسلم
    إذن فهو أخ لنا
    ومن حقه أن ينصحنا ويرشدنا ويخبرنا بما يحدث من سالبيات تغضب الله ورسوله والمؤمنون … بل هو فرض عليه لإننا إخوة مسلمين
    .
    أعتذر عن التكملة الأن
    .
    الله أكبر
    الله أكبر
    حي على الصلاة
    حي على الفلاح
    ( تذكره لمن أذن وقت الصلاة عنده )

  33. خليهوم انقصو علينا الذنوب اتكلمو حتى اعياو ويسكتو ماغادي ايزيدونا ولا انقصونا

  34. لطفطف مساء الفل… رحت أكلت بسرعة وجيت… الله يشفي البنوتة وتبقى بخير… وربنا يعينك على العزومة.
    والله عندك حق الواحد خارج من رمضان وحاسس أنه مجهد بسبب الحر والصيام وقلة الميه… الحمد لله عدى على خير وربنا يبلغنا رمضان الجاي.
    أجازة مباركة لأمونة… وعقبالك لما تروحي أجازة للمغرب… وعلى فكرة مبسوطة اوي أنك وشيري كلمتو بعض 🙂 عقبال شيري وأمونة ♥

  35. أنت يا سراسيج اللي بتتكلم عن التربية والاخلاق؟! أنت ياللي طعنت في بعض البنات هنا وتطاولت عليهم؟!
    أنت اللي نزلت في نورت صورة لسيدة عجوز رافعة صابعها الأوسط؟! وبعدها نشرت صورة لعجوز تانية بتقوم ببعض عادات النساء الخاصة؟
    أنت يا إخواني ياللي فسرت أغنية الليلة الكبيرة (طار في الهوا شاشي) طبقا لبيئتك القذ رة وعقلك العفن ووساختك الاخواني؟
    أنت يا إخواني يا بتاع عرص ومش عرص زعلان من كلمة خازوق؟!!!
    أنت اللي بتتكلم عن الاخلاق والشرف والعيب والحرام!!!!! هزلت… ومالووووووووو هي جت عليك يعني سراج يتحدث عن الاخلاق كما تتحدث …. عنها ههههههه
    على فكرة الأنوثة سيبتهالك أنك والمنسون هههههههه تناسبكم أكتر.

  36. حتى لا يذهب عقل من يقرأ فسوف أعيد نشر الصورتين لسيدتين من مؤيدين السيسي
    وكنت أريد أن أظهر للجميع هنا حقيقة مؤيدين الخسيسي واخلاقهم
    .
    صورة لإمرة عجوزه تستعد للنزول للأحتفال والرقص للسيسي وهي بتخطط حواجبها ..
    وبتقول ( عرص عرص …هو أنا لقيا )

    تقريبا هذه الصورة الثايه ..لا أتذكر

    1. لا مش دي انت نشرت صورة واحدة تانية كانت لابسة عباية سودة وطرحةسودا وبتقول فيما معناه ان ده اللي خدوه بتوع السيسي
      مش دي اللي انت حطتها ساعتها انا فاكرة كويس

  37. انت ليه كل كلمة يا د /سراج بتفسرها من منظور مش برئ؟؟
    كلمة خاذوق دي عمرها ماكانت عيب
    زي مثلا طار في الهوا شاشي واللي هي مسرحية من تاليف صلاح جاهين واتغنت علي المسرح القومي اعتبرتها كلمة ابيحة وانت ساعتها عملتلي حفلة 🙂
    هو انت من اي محافظة او قرية بالظبط ؟؟ يمكن لهجتك تفرق عن لهجتنا
    لاننا انا وفاتي بنقول كلام عادى بلهجتنا احنا وانت في منظورك هو كلام جنسي بحت وعلي فكرة انا هنا بفترض حسن النية يعني انت ممكن تكون تابع لقرية مصرية بتعتبر كلامنا ده اللي احنا بنقول بلهجتنا عادي انتو في قريتكو بيبقي كلام جنسي
    ولو انت بتقول الكلام ده افتراء يبقي دى حاجة تانية
    اما الصور بتاع الست اللي بتشاور بصباعها الاوسط والست اللي بتعمل عادة نسائية “ماقدرش اقول بتعمل ايه”وانت ساعتها اعتبرتها حق مشروع فدا بقي اللي لا يختلف عليها اتنين انه تصرف اباحي من الدرجة الاولي مهما اختلفت القرى والمحافظات

  38. لو عندك الصورتين نزليهم لاني لا أتذكر وليس عندي أستعداد أبحث عنه
    وتأكيد أعادة نزولهم حتى يحكم الأخرين على الصور والتي أحببت أن أعرف الناس ان معظم من يؤيد السيسي هم بيئه وغير محترمين ..فلا يؤيد الباطل إلا من كان قلبه غير نظيف
    .
    ثم نفترض أنني أنسان سئ ….
    طيب هل أساء الأخ المواطن المسلم طيب إيه ذنبه هو لكي حتى تهينه بهذه الطريقه
    ومن أنثى يفترض فيها أنها تكون محترمه وتخجل وعندها جزء ولو قليل من الحياء

  39. أما أنا ماشوفتش بحاجة ولا كدب زي كده… مش هي دي الصورة اللي نشرتها ولا كانت لمؤيدات لا سيسي ولا برادعي… كانت صورة لسيدة عجوز من الريف وهي بتشير باصبع الوسطي وكانت متفبركة… وحطيتها هي والصورة الاخري لسيدتين مسنتين وكانت مفبركة برضو وهي بتزيل شعر الوجه… وشبهتنا بيهم… نشرك لصور زي دي في حد ذاته قلة أخلاق منك ودليل على وضاعة أخلاقك.
    اما الصورة اللي أنت حاططها دلوقتي مش هي اللي كنت حاططها مع العلم أن دي كمان مفبركة ومعمولة فوتوشوب… ونشرك ليها في حد ذاته كمان دليل على وساخة معدنكم… مشكلة لما تكون اخواني فده يعني وضاعة + غباء + انحلال خلقي.
    علشان كده ربنا سلب منكم السلطة… وكل ما تدعو بتترد دعوتكم عليكم ههههههههههه

  40. من يؤيد السيسي بيئة وغير محترمين ! يمكن علشان مش بيمارس جهاد النكاح فمن وجهة نظر الاخوانجية بيئة هههههههه حلوة كلمة بيئة دي الواحد لما يبص لصور مرسي والاخوانجية ايام زمان يعرف مين البيئة… ده حتى دلوقتي اشكالهم تسد النفس… فكرتني باعتصام رابعة والله مجرد السيرة شميت ريحة مش حلوة.

    وأنا اجيبلك ليه الصور… ما اسمك موجود وانت مسجل وكل تعليقاتك بخلاف اللي نورت حذفتها موجودة.
    انا عايزة انصحك نصيحة لوجه الله استبدل اسمك باسم سراج الو ضيع.

  41. ما أنا قولتلك سبتلك الأنوثة لايقة عليك ههههههه
    شيري والله كنت هاقول كده واضح انه فلاح… بس خفت حد يزعل ويفهم غلط 🙁

  42. لا يا أم حمبوزا
    أنا من عائلة .. أقل شئ يلمح لشئ سئ نعتبره عيب وغير مقبول
    لايمكن أن تجدي أحد رجل أو إمرأة شاب أو فتاة تقول أخد خازوق كبير … ويخرج من لسانها أي كلام مهين لرجل
    .

    وبعدين أنا لست مثلكم انتي والفرعونه وفيب وأخرين ..أبحث في مشاركات قديمه كي أحاول أخرج كلمات أو أخطاء حتى أظهر عيب من أمامي …فلو فعلت لطلعت بلاوي تخجل لها النفوس الطيبة الصافيه
    .
    اكتر من 4150 مشاركه مني …كويس قوي أنكم لم تجدوا سوى هذه الأشياء البسيطة
    لاني بشر ..أخطئ وأصيب ولا أدعي أني معصوم من الخطا
    .
    وكثيرا ما كتبت وقلت ..من يراني قد خرجت عن الصواب ..فلينصحني وينبهني وأكون شاكر له

  43. الصور مسحتها نورت بالامارة كانت الخناقة اصلا مع رغدة ونايا وسوزي في موضوع يخص اردوغان علي ما اتذكر وانا كنت ساعتها اون لاين بس ماعرفتش اتدخل لاني كنت في نوبتجيه وفي العادة لما بكون في المستشفي بتصفح بس ومش بعلق لاني ببقي on callولو استدعوني بنزل الاستقبال فورا ولما رجعت لقيت نورت ماسحة الصور كلها ومسحت كمان شتايمك وشتايم رغدة

  44. ههههه هاتخرج لنا بلاوي تخجل منها النفوس الطيبة؟! النفوس الطيبة اللي زي سعادتك اللي بينشر صور الاصابع الوسطى ويتحدث عن اللي طار في الهوا ويطعن في البنات؟!!
    طب لو حتى احنا تجاوزنا في الكلام فاحنا علمانيين (حسب تفكيركم) الدور والباقي على المتاسلمين اللي زيك واللي ناشر الصورة اعلاه وبيقول أنه ابن عيلة ومش شايف انها اقل ما يقال عنها صورة قذرة… لا واضح أنك ابن عيلة هههههه

    ما أنت اخواني، يبقى أكيد ابن عيلة… مافيهاش كلام 🙂

  45. كلمة خاذوق مش عيب يا د سراج
    كلمة عر….هي اللي قلة ادب وقلة تربية وسفالة وقذارة ..الكلمة دي لما كان حد بيقولها انت بتبقي مبسوط وبتثني علي اخلاقه حتى لما بتبقي بنت !!!
    انت اللي علي مزاجك بتخليه عيب واللي علي مزاجك بتخليه حلال
    الحلال بين والحرام بين
    اتعجب من واحد شايف كلمة خاذوق اللي هي بمعني مقلب عيب وكلمة عر..حتي لو من بنت حلال حلال حلال ومش عيب!!!
    اللي انا مستغرباه انا ازاى في يوم من الايام انتخبت جماعتك ؟؟عمري ماحسامح نفسي علي اللي عملته في حق بلدى

  46. أنت إخواني فطبيعي الهوية الوطنية عندك تكون منعدمة وغضبتك لعرضك اللي هو أرض بلدك وناسها مش هايخليك تجامل متعدي بغير حق على كل ما هو مصري… أنت إخواني فطبيعي تتلذذ لما تلاقي أعرابي بسب بلدك طالع نازل لأنها البلد اللي لفظتكم ولانها بلد الشعب اللي سحب منكم عرش مصر فطبيعي رد فعلك ده… ومش مستغرباه ما أنتم معفوركم قطب قال ما الوطن الا حفنة من التراب العف ن وهو ده اللي أنت وجماعتك بتؤمنو بيه وبتؤمنو بدينكم الاخواني اللي صبحي صالح قال فيه (اللهم امتني على دين الاخوان)… وبالتالي فانت دي وث… والدي وث مش بس اللي مابيغيرش عن عرضه من نساء أهل بيته لا ده كمان اللي مابيغيرش على عرض ارضه…. صعب اشرحلك احساس أي مصري وهو شايف الاهانة موجهة عن عمد لبلده لان أنت فاقد الاحساس بالوطن والوطنية… روح يا شيخ الله لا يبارك فيك، ويعطيك على نفاقك نفاق ونفاق ونفاق علشان تبقى منور في الدرك الاسفل من النار أنت والاخوانج خوارج العصر.

  47. هو كل ما نزل صورة تقولوا فوتوشوب
    طيب ودي كمان فوتوا شوب يا فرعونه
    .

  48. ههههههههه لا وجايبها فيديو كمان… مافيش خجل والله وجاي يقولنا كونو محترمات… انا متاكدة ان الوساخة اللي كانت ماشية عملو اكتر من كده، وده رد طبيعي حتى لو كان مرفوض… معلش يعني خرائركم ورجالتكم اللي زيك حطولنا الاصبع من قبل اي مظاهرات… يكفي يا راجل ان آيات عرابي بتؤيدكم.

    1. انا نزلتها علشان ابين كذبكم وافتراكم لما تقولي ان دي صور فوتوشوب بيعملها الأخوان المتأسلمين

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *