ألقت مباحث الجيزة بمصر القبض على ثلاثة لصوص بتهمة سرقة 7 عجول من حظيرة مواشي بمركز إمبابة، يملكها الفنان الشهير محمد هنيدي، وتمت إحالتهم إلى النيابة التي أمرت بحبسهم 4 أيام على ذمة التحقيق.

وتلقت مديرية أمن الجيزة بلاغا من الفنان محمد هنيدي باكتشافه سرقة 7 عجول من مزرعته، وبتكثيف التحريات تأكدت الشرطة المصرية أن وراء الحادث كل من أنور عبد العزيز “36 سنة” وسعيد علي إمام “36 سنة” وعلي محمد أحمد مسجلين خطر سرقات.

واستغل اللصوص غياب حارس المزرعة ثم قاموا بكسر الباب وجانب من الجدار وسرقة 7 عجول، وقاموا بتحميلها على سيارة نقل لبيعها في الأسواق.. ثم ألقي القبض عليهم وتمت إحالتهم إلى النيابة لمباشرة التحقيق، بحسب صحيفة الأسبوع المصرية.

وفي السياق ذاته أمر محمد السيد خليفة، رئيس نيابة شمال الكلية، باستدعاء حارس مزرعة محمد هنيدي لسماع أقواله في البلاغ، كما استمعت النيابة إلى أقوال المحاسب سمير سعيد، المسؤول عن مزرعة هنيدي.

وذكر المحاسب أمام النيابة أن الحارس المسؤول عن حراسة المزرعة اتصل به وأبلغه بالسرقة، وأنه في أثناء إطعامه المواشي فوجئ بهدم في الحائط الخلفي، واكتشف سرقة 7 عجول من داخلها فأبلغ بالواقعة.

جلسات عمل

ومن ناحية أخرى، يعقد محمد هنيدي حاليا جلسات عمل مع السيناريست يوسف معاطي للاتفاق على شكل الشخصية التي سيظهر بها في مسلسله الجديد المقرر عرضه في شهر رمضان بعد المقبل.

ولن يبدأ محمد هنيدي في تصوير المسلسل إلا بعد أن ينتهي من تصوير فيلمه الجديد المقرر عرضه في عيد الأضحى المقبل، الفيلم من تأليف يوسف معاطي وإخراج وائل إحسان، ولم يتحدد أسماء أبطاله حتى الآن.

يذكر أن محمد هنيدي كان من المقرر أن يبدأ تصوير فيلمه خلال الأسابيع المقبلة، إلا أن انشغال المخرج وائل إحسان بتصوير فيلم “نور عيني” لتامر حسني وإنتاج محمد السبكي هو الذي دفعه لتأجيل التصوير، على أن يبدأه بمجرد انتهائه من تصوير فيلم تامر حسني.

وآخر أعمال محمد هنيدي فيلم “أمير البحار” الذي شاركه في بطولته كل من شيري عادل وهناء الشوربجي وياسر جلال، وتم عرضه في موسم عيد الأضحى الماضي ووصلت إيراداته إلى 22 مليون جنيه تقريبا.

شارك الخبر:

شارك برأيك

‫20 تعليق

  1. ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    المال الحلال ما بيضعش يا هنيدى حمدلله ع سلامة عجولك ههههههه

  2. هاها 🙂
    كُنت متوقع إن التعليق رقم واحد (محجوز) لشخص قاعد للصقطة واللقطة.. ولسب ولعن كُل ما هو مصرى..
    ربى يهديك يا إبنى.. كُل ما بلمح تعليقاتك بشمئز وبدعيلك من كُل قلبى إنة يطهر قلبك من الحقد إللى جواه..
    قولوا أميـن..

  3. يا حرام الناس الجائعة مش عارفة شو تسرق لتاكل و تطعمي عيالها
    الله يعين العالم.
    اكيد ما في شي يبرر السرقة .. بس الجوع كافر .

  4. عم قول لحالي أبو الحن منيلو المصاري وعامل عزيمة على عجل ؟!!!.

  5. اسف ب غغغغغغغغغغغغ ل يربي في عجل
    يا توكتك انا مش ابنك و الله ما يشرفنيش انا تكون ابويا لانا ابي ما يعرفش هيفاء ولا نانسي ليكى يعلق عليهم مثلك قال ابني ابي لن يسمع بهده المساخر كيفايه انا عرفتها و استغفر لله علي النظر فيهم مش زي اللي يشكروهم انشر يا كاتب

  6. مش عارف إية دخل هيفاء ونانسى فى الموضوع!!
    وعلى العموم طيب يا شاطـر ومالو.. أنا بعرف هيفاء ونانسى زى ما بتقول بس دى حاجة تخُصنى أنا ما تخُصش أهلك.. وكفاية والد سعادتك يعرف فُلة والشاب مامى..
    آآآآآآه قولى بصحيح هو الشاب مامى فين دلوقتى.؟؟ وياترى تُهمتة إية..؟
    كفاية عليك تعلقين..؟ دول كمان كتير على سحنتك العكرة الحقودة..

  7. ياتكتك مامي انت ادرى وين و مامي مهم عمل من قرف يبقي رجل مش حريم لكي يخاف عليه يا واوا لكن نحن ما نقولش انو هو رمزنا متل انت ما تقول نانسي و هيفا هم رموزكم ما انتم ما عندكمش رموز الا دول معليش ربنا معكم يا تكتك

  8. هضطر أرد عليك علشان أثبتلك تذبذُب شخصيتك يا مُنافق!
    أولاً أنا ما قولتش فى مرّة إن نانسى عجرم وهيفاء وهبى يعتبروا رموزنا! عارف لية ؟ علشان أنا مش جاهل يا جاهل، وعارف إن الرمز الوطنى لازم يحمل الجنسية إبلدة.. ونانسى عجرم وهيفاء وهبى مش مصريين علشان أقول عليهم رموزنا! دى أوهام إنتو إخترعتوها من دماغكم علشان تهدّوا بيها النار إللى جواكم وبمُجرد إن نانسى عجرم أو هيفاء وهبى تعلن تضامُنها مع مصر تقوموا نازلين سب ولعن فيهم كعادتكم وتقولوا هؤلاء رموز مصر!
    بالله عليك ما تقوَلنيش كلام ما قولتهوش.. ولو عندك دليل إثبتلى يا همجى!
    ثانياً أنت تقول: (ياتكتك مامي انت ادرى وين و مامي مهم عمل من قرف يبقي رجل مش حريم لكي يخاف عليه)
    وهو علشان راجل يبقى يحق لية يغلط ويزنى ويقل أدبة ! هى دى وجة نظرك !! أحب أعرفك حاجة إن الأخلاق ما بتتجزئش يا مُحترم، ومافيش حاجة إسمها أصلة راجل ومافيش حاجة تعيبة، لكن الحريم لو غلطت يبقى تتعاب ويتعلقلها المشانق!! تفكير عقيم مُتخلف يدل على الجهل والرجعية!
    إرحمنى الله يرضى عنك مش خلاص ضاقت بيا الدُنيا علشان أحتك بيك إنت!

  9. يا تكتك فهم روحك ساعات توصفني بي الهمجي و سعات تقولي يا وحترم هل انت مريض بي النسيان يا تكتك قالك واحد مريض بي النسيان نسياء التنفس فا مات عندك تجرالك يا تكتك
    و بعدين مين حا يعلق علي هيفاء ابو الرموز
    نرجو النشر يا كاتب فهو مريض بي النسيان

  10. vip سيبك منه ده لسه عيل مايعرفش قيمه الكلمه فاكره بلايستيشن دماغه فاضيه مايعرفش معني الحوار هو عاوز الزويدي اول مايشتمه يتكيف ويسكت لو كان عنده حاجه يكتبها كان زمانه الان زي الناس المحترمه الموجوده في الموقع اللي عندها حيويه في الفكر

  11. أهلاً أخى احمد المصـرى..
    رغم إنى قديم على الموقع.. لكن عُمرى ما إحتكيت بالشخصية دى! بجد شخصية أقل من التافهة سهل جداً وبمُنتهى البساطة ترُد على كلامة الساذج بس ما بحاولش أحتك بيه لكن بيضحكنى دايماً تعليقاتة نمبر وان على أى الموضوعات المصرية، وياسلام بقى لما ييجى واحد مصرى يعلق على مضوضع يخُصهم ويكون كلامة حتى مُحترم.. تلاقية محموق أوى ويقولة إية إللى دخلك على الموضوع دة دة ما يخُصكش ياالمصرى!
    بيفكرنى بالبواب أو شيخ الحارة إللى قاعد للصقتة واللقطة!!
    هعمل بنصيحتك أخى الكريم وهسيبنى منه.. لإن مش هوة دة إللى هشغل تفكيرى بيه!
    تحياتى أخى الكريم ويومك سعيد..

  12. مومو أنت ليه دايماً بتعلق بطريقة مش حلوة؟
    اذا انت كُنت زعلان عشان نانسي عجرم أو هيفاء وهبي غنت لمصر
    اسمع الشيخ عائض القرني ماذا يقول عن مصر وهو بالطبع غير مصري
    استمتع:

  13. هوا حضرتك يخويا يا هنيدي تاجر مواشي والنبي مكنتش اعرف
    يخويا المعلم فستق الجزار هادد حيلنا ربونا يهدو يخويا

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *