«بمناسبة مرور عامين على أول انتخابات رئاسية نزيهة»، احتفلت أسرة الرئيس المعزول محمد مرسي بتلك الذكرى، لاختيار «أول رئيس منتخب في 2012»، حسب الشيماء محمد مرسي نجلة الرئيس المعزول.

ونشرت الشيماء، ابنة الرئيس المعزول محمد مرسي، في صفحتها على «فيس بوك»، بجانب «التورتة» صورة لمرسي ومكتوب عليها «الشعب مع الشرعية.. الانقلاب هو الإرهاب».

وقالت ابنة مرسي في ردها على إحدى متابعيها على حسابها الشخصي عندما قالت: «قولي لأبوكي مكنش ينفع تكون رئيس لشعب رقاصين، هم محتاجين هاشتاج زيهم»، فردت بقولها: «قريبا يا حبيبتي الصبر بس حتى يميز الله الخبيث من الطيب».

شارك الخبر:

شارك برأيك

‫5 تعليقات

  1. ازيك يا استاذة نور؟
    على فكرة انا بعزك وبقدرك رغم انك اخوانية لانك بتنقدى السيسى من وجهة نظر سياسية بحته وعمرك ماشتمتى على مصر زى بعض الحاقدين والحاقدات اللى هنا واللى بيتخذوا من السيسى سبوبة مش اكتر لشتم مصر كبلد وكشعب
    بس هى دى تورتة ؟؟ اصلها كبير اوى وكذة دور واكيد مصروف عليها ياما وانا مش حقدر اكل معاهم عشان الدايت هههههههههههه
    مش عارفة ليه الاخوان دايما بخلة رغم ان محدش فى اليلد عنده فلوس قدهم !

  2. هلا عزيزتي رغدة ..كيفك إن شالله بخير ؟
    .الله يعزك ويخليكي هادا من ذوقك صدقيني فيه كتير حتى اللي بتشوفيهم عم ينتقدوا الشعب المصري وإن كنت ضد الإهانات لأي شعب عم يحكوا من قهرتهم وحرقة قلبهم من اللي عم يصير بمصر ومن اللي عم يعملوه بعض المصريين بعهد السيسي وكتير منهم فرح لمصر وللمصريين وهنؤهم لما قامت الثورة لو شفتي تعليقات الناس بوقتها كنتي عرفتي أديش فيه ناس بيعزوا مصر والمصريين وانه كلامهم هلأ من غيظهم مما يحصل وليس كره وحقد ضد المصريين …بعدين يارغدة أنا ما بدعي شرف إني أخوانية …وإن كنت متعاطفة معهم هلأ لأنهم ظلموا كتير على يد حكومات مصر كلها وصبروا
    أما التورتة فهي تورتة منزلية يعني ما بتنفع يعملوها طبقات حتى يعزموكي هههههه

  3. أطمئن يا مرسي ياراجل ياطيب
    مصر فيها رجالة وشعبها الحقيقى الأصيل لم يشارك فى هذه المهزلة ولن يرضى المهانة وعودة الأستبداد من جديد

  4. هههههههههههههه
    ماشى يا استاذة نور مش حتريق على التورتة ……..و انا اصلا مش معزومة 🙂
    لا مش ممكن الناس دى كانت مبسوطة لمصر فى يوم من الايام مع احترامى ..فيه اتنين تلاته مستحيل ينطبق عليهم الكلام ده واحدة منهم بتدخل باربع اسماء !
    رامز باشا هما مطمئنين من غير ما توصيهم
    اطمئنان يصل الى حد الانفصال عن الواقع ههههههههه
    يلا فتكوا بعافية 🙂

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *