رد الإعلامي أحمد موسى على سخرية زميله يوسف الحسيني منه قائلا: “أيوه هقول حسني رئيس يا سيدي.. إنت كنت أيام مبارك بتلحس جزمته، واللي هيقول على ثورة 25 يناير سلمية هديله على قفاه”.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=XFvs186PFwQ

وأضاف “موسى”، خلال برنامجه “على مسئوليتي”، في قناة “أون تي في”: “برنامج يوسف الحسيني لا يشاهده أحد ويريد أن يشتهر على حسابي.. وهو آخر واحد يتحدث عن الوطنية، عاوزك تخليك في شغلك فقط”.

وتابع: “يوسف الحسيني بيضرب أسفينات في زملائه ومش عاوز أتكلم على الهواء علشان لو اتكلمت هقعد ناس في بيوتها”.

وكان “الحسيني”، سخر من “موسى”، في حلقة اليوم من برنامجه، قائلا: «هاتولي وكيل نيابة واحد لم يتحدث بالإجلال والإعزاز لثورة يناير، بالمناسبة هو أحمد موسى، هيقول إيه عن النيابة يا ترى، إبقي رد بقي بعد التتر».

شارك الخبر:

شارك برأيك

‫7 تعليقات

  1. الإعلام ده وصل لقمة الذروة فى النفاق و الله.
    بعد ثورة يناير مباشرة الكل هاجمها بلا إستثناء او على الأقل المشاهير منهم، مافيش إعلامى ماهاجمش الثورة… و بعد أيام منها إلتزموا الحياد مبقوش عارفين الكورة هتروح فى ملعب مين علشان يطبلولوا ! و بعد مالكورة راحت لملعب الثوار كلهم بقوا ثوار ضد مُبارك و كلهم بقوا مع الثورة و فى ميدان التحرير بياخدوا صور تذكارية مع الثوار و مع الدبابات و هكذا،،،
    و بعد الحكم على مبارك بالبراءة إلتزموا الصمت و بيحاولوا يمرروا الحدث !
    .
    ماحدش خرب مصر غيركم ! حسبى الله و نعم الوكيل فيكوا و فى كل من أراد لمصر مكروه سواء كان حاكم أو حزب أو حركة أو فرد !!!

    1. لا ولا يهمك أخى طارق،
      و على فكرة و الله كلامك مازعلنى… أنا مقدر إحنا كعرب بنفكر إزاى و على فكرة رديت عليك فى الموضوع التانى . و غردت خارج السرب علشان أحاول أقرب وجهة النظر .
      و على فكرة :
      رأى الناس فيا مش بيزعلنى ما دام كلام الشخص عنى فى إطار الأدب. إذن لا مانع 🙂

    2. بُص يا أخ طارق،
      فى كلام أنا مش بحب أكتبه على الجريدة هنا لأنى مش ببقى مُضطر لكده، و علشان مش بيبقى ليه مناسبة. زى مثلاً إمبارح لما روحت البيت و فى وقت العشاء قلبت على القنوات علشان عاوز أعرف رد فعل الغعلاميين على قرار المحكمة . المهم لقيت وائل الإبراشى سيبته شوية :
      لقيته بيقول قرار براءة مبارك ليس معناه إفشال الثورة ؟! الثورة حققت اهدافها و قبل ما يكمل كلامه حولت !!! مش عاوز أسمع الباقى لإنى إستنتجت نواياه .
      لقت لاميس الحديدى بتقول : مين إللى قال أن ثورة 25 يناير فشلت ؟! هو علشان مبارك خرج براءة تبقى الثورة فشلت ! فضحكت و قولت بصوت عالى على الرغم إنى كنت قاعد لوحدى :
      طب لو المحكمة قررت على مُرسى بالبراءة هيكون ده رد فعلك يا لميس !
      ________________________________
      بُص يا اخى طارق، أنا ضد الإخوان لأسبابى، لكن مش معنى كده إنى أقبل بالظلم أنا مش من الناس دى، و مش بحب إللى يتناول القضية بأسلوبين بشوفه بعيونى منافق. علشان كده وجهت لـ لميس السؤال ولونها مش سمعانى و قولتلها : لو مُرسى أخد براءة هيكون هو ده رد فعلك ؟!
      .
      ليا بوستات على صفحتى ع الفيس بسخر فيها من قرار المحكمة، بس مش مُضطر انقلها هنا علشان أعجب حد أو علشان حد يقول عليا حيادى ! بالعكس بحب أكتب قناعتى بغض النظر عن كلامى هيعجب مين أو لا، مش تكبر ولا تناكة و الله، بس علشان مش بحب أربط رأيى برغبة الأشخاص 🙂
      .
      تحياتى،،،

  2. مافيش جديد
    إعلام النفاق بتاع نعم ياريس و99,9%
    واللى يتجوز أمى أقوله ياعمى

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *