تقدم أحمد إمام المحامى ببلاغ للنائب العام المستشار عبد المجيد محمود حمل رقم 725 ضد توفيق عكاشة مالك قناة الفراعين ومقدم برامج “مصر اليوم” يتهمه فيه بتوجيه الإساءات والسب الإهانة في برنامجه على قناة الفراعين لعدد من رؤساء وحكام الدول العربية.
حيث اتهم أمير دولة قطر بالعمالة لإسرائيل والخيانة حيث قال: “خائن العرب- حاكم قطر”، ووصفه “بالفيل أبو شنب”، كما وصف زوجه أمير قطر بالشيخة “جميزة”.
وأشار مقدم البلاغ إلى أن هذه الإساءات لأمير قطر تهدد العلاقات الدبلوماسية بين البلدين.


شارك الخبر:

شارك برأيك

‫50 تعليق

    1. alllllllllah ma 2jmal 7akyetak 5alaaaas 8airnah lebe2 lban8ale sar leb2ow LFEIL ABOU SHANAAB bas nseit sha8lei lfeil abo mozah 6atel aboh whebel ebnow l3ameil le ma fe 5eir la bayow ma ra7 ykon feh 5eir la 7adah

  1. معقول حدا بياخد على كلام توفيق عكاشة ليش ما بتعرفوه أنه أهبل
    رجاء لا تحبسولنا ياه ما عاد لنا غيره بعد ما مات القذافي مين بدو يضحكنا من بعده اذا انحبس

  2. على آى حال لا يغيب على النائب العام كره وســخـط الكثير من الناس فى الدول العربية على أمير قطر , وفى نفس الوقت لا يصح توجيه أهانة بهذا اشكل الواضح على قناة فضائية .

  3. القناة هي مشبوهة
    وقلة ادب منه هاد الاهبل يتكلم بلغة الشوارع هي متل كتير ناس ما بتعرف شو عم تحكي للاسف “

  4. الله الله الله عمار يا مصر لسة فيكي رجالة تقول كلمة الحق وما بيخافو الا من الي خلقهم
    لعنة الله عليك يا برميل قطرائيل

  5. عيب يا عكاشه ما يصحش !! وبعدين انته شفت الشيخ حمد كيف صار سمبتيك و رشيق !!
    الغلط ممنوع الخليجيين ناس محترمين و بنعزهم

  6. أعوذ بالله من الشيطان الرجيم : ألم تر كيف فعل ربك بأصحاب الفيل, ألم يجعل كيدهم في تضليل, وأرسل عليهم طيرا أبابيل ترميهم بحجارة من سجيل ,فجعلهم كعصف مأكول 0 صدق الله العظيم
    حيث اتهم أمير دولة قطر بالعمالة لإسرائيل والخيانة حيث قال: “خائن العرب- حاكم قطر”، ووصفه “بالفيل أبو شنب”، كما وصف زوجه أمير قطر بالشيخة “جميزة”.
    (بالنسبة لموضوع الفيل أبو شنب هذه نكتة جديدة لأننا لانعرف أن هناك فيل بشنب بل بزلومة خرطوم وهذه قد يؤاخذ عليها الأستاذ توفيق عكاشة)
    وجميزة أو موزة كلاهما من النباتات ولاأعتقد أن في ذلك أهانة0
    أما بالنسبة لموضوعي العمالة والخيانة فان أبو زلومة لايستحي منهما بل يفاخر بأنه صديق للأسرائيللين بل وقد صرح بان÷ يساهم ببناء المستوطنات لهم0
    وبما أن القضاء على حسب علمي يتناول القضية سلة واحدة فان الخاسر الأكبر في هذه القضية هو الشاكي أبو زلومة , هذا بافتراض أن القاضي لم يقتد بموضوع المتهمين الأمريكيين ؟؟

  7. هذا حال كثير من المصريين قلة ادب وتربية شوارع وملاهي ليليه واقسم بالله اني لم ارى شعب متخلف اكثر من المصريين هذه الايام شعب يجهل كل شي ويعيش خارج الزمن واذا اردتم التاكد من ذلك فليغلقوا عل سبيل المثال جميع وسائل الاعلام من صحف وقنوات مصريه التى يظهر عليها المصريون ويقولون الكلام الفاضي وشوية الكلمنجيه امثال هذا المتخلف عكاشه ففي حينها لن تجد لهذا الشعب اي اثر وسوف يتلاشى لانه لا يعرف سوى الفول والطعميه والمواطن المصري يعيش ويموت عليها وليس له اي لازمه وليس له اي مستقبل يعيش وياكل الفول ثم يموت لانه لا يملك اي شي في هذا العالم سوى شوية لسان فليس لهم اي ذكر اما عن الشعب القطري على سبيل المثال وحتى ان قطعت عنها وسائل الاعلام حال ان تذهب الى اي مكان في العالم فيقولون لك انت من قطر اليس كذلك انت مصانع بورش انت هارودز انت اكبر منتج للغاز في العالم انت اعلى دخل فرد في العالم انت شركات سينسبري وبورش انت كاس العالم انت المدينه العصريه انت باريس سان جيرمان انت ابراج شارد وعقارات اوف كناري وانت صاحب القريه الاولمبيه في لندن وانت بنك باركليز وانت فنادق سافوي وتشيرشل في فرنسا وبريطانيا وانت 25 في الميه من البنك الزراعي الصيني وانت بنوك اليونان وامريكا واوروبا وجزر في اليونان وغيره وغيره وغيره الكثير وكل هذا يعلمه ويعرفه العالم من غير تطبيل شوية المتخلفين امثال عكاشه لدوله اكل عليها الدهر وشرب واصبح لديها تبول لاارادي وشعبها مجموعة عن شوية عمال صعايده و40 في الميه من الشعب امي والفقر وصل الى ثلاثة ارباع الشعب حتى اصبح منتهى الحلم لديه ان ياكل اللحم مرتين في الشهر وحاول يامصري ان تذهب الى احدي الدول المتحضره وعندها ستعرف قدرك فالقدر ياتي من الاخرين وليس ان تمدح نفسك بما ليس فيك وكل راس مال المصري شوية العنتريات عل شاشات الفضائيات ولما تيجي تقوله تعالى زود الشعب عشرين جنيه عشان يعيشوا عيشة البني ادمين وعشان متكلوش البرومه يقوله منين احنا بنشحت ياابني مهو محدش من الخليج ساعدنا ويردحوا زي النسوان ففرق بين الثرى والثريا وشوية المصريين اللي عملوا حاجه كويسه مثل زويل والبرادعي ومجدي يعقوب فده عشان سابوا الوساخه والزباله اللي كانو عايشين فيها في مصر ودرسوا في امريكا واوروبا ولو كانو واحد مثل البرادعي عاش في الزباله دي كان زمانه موظف ارشيف بياخذ خمسين جنيه في الشهر الشعب الهندي اكثر من مليار ومع ذلك استطاعوا شراء نصف عقارات لندن والمصريين المتخلفين لسه بيبيعوا فيها جرايد ومجلات في الشوارع

    1. يا بوعبدالله العلم نور والجاهل زى الثور
      إذا ذكرت أسم مصر فيجب أن يكون مقرون بدول عظمى , وده مش بمزاجك ده غصب عنك
      وإذا تحدثت عن إمارة الموز بتاعة تلاتة ولا أبعة آلاف كيلو متر مربع و٧٠٠ ألف نسمة ممكن تتكلم عن جزر القمر أو كوالا لامبور , وبرضة ده مش بمزاجك ده الواقع

    2. لما ارادت قطر ان تشتري هارودز اهانت شاربها واشترته من مصري وهو الفايد حمو الاميرة ديانا !
      ولما ارادت قطر ان يكون لها مفتي بفتي في الدين والسياسة قبلت يد الشيخ القرصاوي اتفقنا او اختلفنا معه هو اولا واخرا مصري !
      ولما ارادت قطر ان تلعب بغير حدود اتت بأحمد منصور المصري , وقس على ذلك في كل شيء ترى ان اصله مصري قد صنعه الفول !!!! واعجبي منه واعجبي

  8. بوعبدالله
    في مارس 7, 2012 1:29 ص
    هذا حال كثير من المصريين قلة ادب وتربية شوارع وملاهي ليليه واقسم بالله اني لم ارى شعب متخلف اكثر من المصريين هذه الايام شعب يجهل كل شي ويعيش خارج الزمن واذا اردتم التاكد من ذلك فليغلقوا عل سبيل المثال جميع وسائل الاعلام من صحف وقنوات مصريه التى يظهر عليها المصريون ويقولون الكلام الفاضي وشوية الكلمنجيه امثال هذا المتخلف عكاشه ففي حينها لن تجد لهذا الشعب اي اثر وسوف يتلاشى لانه لا يعرف سوى الفول والطعميه والمواطن المصري يعيش ويموت عليها وليس له اي لازمه.
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    *الحقيقة ماعتقدش أننا تربية شوارع، والدليل الحمد لله أغلب اهلى واخوانى واخواتى المصريين والمصريات هنا فى نورت.
    *صعب أننا نكون شعب متخلف، لانه شعب زى شعبنا صاحب حضارة تاريخها عمره اكثر من 7 الاف سنة، وتكون جيناته قابلة للتخلف والهمجية، وده بشهادتة الناس اللى بتفهم طبعاً_أنت مالكش علاقة بيهم أكيد_ أنا معاك أنه فيه نسبة من المتخلفين فى مصر، ودول طبعاً تواجدوا وظهروا بسبب الزيجات المشئومة بين المصريين، وبين اجداد واهل بلدك اللى أنت جاى منه. ومهما بلغ عدد هؤولاء الجهلة، فهم قلة قليلة بين 90 مليون مصرى.
    *بالنسبة لاننا عايشين خارج الزمن، واننا لولا شوية الكلمنجية دول، فلن تجدوا لنا أثر… كلام لم ولن يكون، لاننا شعب رجال، شعب بتجرى فى عروقه الحضارة والثقافة، اللى كنت مغيب عنها أنت وأهل بلدك لاللاف السنين… معلش المسألة دى أنت واللى زيك مش هاتقدر تفهمها لانها صعبة على محدثى النعمة… اللى الغرب بينهب فلوسهم، وبيضحك على كروشهم. بس معلش لا عتاب على محدثى النعمة، اللى مابيفهموش السما من العما.
    * يكفينا شرفا أن الغرب بيحترمنا بسبب حضارتنا… أنت بئا واللى زيك، الغرب بيديهم على قفاهم، وبيضحك عليهم، ولو سالت غربى عن بلد …. هايقولك ايه دى؟؟؟ ودى فين فى الخارطة؟
    يتبع

  9. بوعبدالله
    في مارس 7, 2012 1:29 ص
    وليس له اي مستقبل يعيش وياكل الفول ثم يموت لانه لا يملك اي شي في هذا العالم سوى شوية لسان فليس لهم اي ذكر اما عن الشعب القطري على سبيل المثال وحتى ان قطعت عنها وسائل الاعلام حال ان تذهب الى اي مكان في العالم فيقولون لك انت من قطر اليس كذلك انت مصانع بورش انت هارودز انت اكبر منتج للغاز في العالم انت اعلى دخل فرد في العالم انت شركات سينسبري وبورش انت كاس العالم انت المدينه العصريه انت باريس سان جيرمان انت ابراج شارد وعقارات اوف كناري وانت صاحب القريه الاولمبيه في لندن وانت بنك باركليز وانت فنادق سافوي وتشيرشل في فرنسا وبريطانيا وانت 25 في الميه من البنك الزراعي الصيني وانت بنوك اليونان وامريكا واوروبا وجزر في اليونان وغيره وغيره وغيره الكثير وكل هذا يعلمه ويعرفه العالم من غير تطبيل شوية المتخلفين امثال عكاشه لدوله اكل عليها الدهر وشرب واصبح لديها تبول لاارادي وشعبها مجموعة عن شوية عمال صعايده و40 في الميه من الشعب امي والفقر وصل الى ثلاثة ارباع الشعب حتى اصبح منتهى الحلم لديه ان ياكل اللحم مرتين في الشهر وحاول يامصري ان تذهب الى احدي الدول المتحضره وعندها ستعرف قدرك فالقدر ياتي من الاخرين وليس ان تمدح نفسك بما ليس فيك وكل راس مال المصري شوية العنتريات عل شاشات الفضائيات ولما تيجي تقوله تعالى زود الشعب عشرين جنيه عشان يعيشوا عيشة البني ادمين وعشان متكلوش البرومه يقوله منين احنا بنشحت ياابني مهو محدش من الخليج ساعدنا ويردحوا زي النسوان ففرق بين الثرى والثريا وشوية.
    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    *ايزاى مايكونش لينا مستقبل، وبلدنا مليئة بالكنوز والخيرات من ذهب لبترول ولغاز طبيعى… بالاضافة للصجحراء، والمناطق السياحية، والنيل، والبحر الاحمر والأبيض، والواحات، ده غير العقول المصرية العبقرية اللى صدرت للغرب زويل ومشرفة ويعقوب وغيرهم؟؟؟
    فيه خبر اتنشر فى نورت من فترة كان بعنوان “مصر تحقق أعلى أحتياطى من البترول والغاز بتاريخها”، ياريت تبقى ترجعله وتشوف الخبر، هاتعرف مستقبل مصر ممكن يبقى عامل ايزاى لو اتوفر حاكم عادل يحكم بلدنا ام الدنيا. وياريت كمان تبقى تلقى نظرة على منجم السكرى للذهب، وتعرف لو مصر استغت مواردها الطبيعية والبشرية صح، ممكن تبقى أيه وتعمل أيه؟
    بس ماتنساش وأنت بتقرأ الاخبار دى، تجيب معاك مدرس مصرى علشان يعلمك القراءة الصحيحة.
    المصرى اللى بتعايره بفقره وانه بيحلم ياكل لحمة، لسوء حظه انه حكمه فاسد اكل الاخضر واليابس… لكن أنا عايزة أطمنك، أن الوضع ده مش هايستمر… واحسنلك أنت وكل محدثى النعمة انكم تخافوا، لانه لو مصر نهضت، أنت والبد اللى متفشخر بيها دى مش هايبقى ليكم لازمة.
    وعايزاك تعرف كويس أنه_وأنت طبعاً عارف الكلام ده كويس_ انه لولا تراجع مصر عن دورها الاقليمى والعربى والعالمى، ماكنش اللى زيك طلعله حس من الاساس… بس معلش افرحولكم يومين، لانكم بعد كده، وقريب اوى هاتعرف قيمتكم الحقيقية.
    * للاسف عتبى على الجنزورى، اللى جعل مجموعة من السفهاااء يتطاولوا علينا، لكن برضه معلش، هاااااانت… انت بس روق وممكن نبعتلك فول وطعمية من هنا، اصلهم اكتشفوا مؤخرا أن الفول والطعمية، الاكلة الوحيدة اللى بتصنع الرجال… والحمد لله بلدنا بلد الرجال.
    ابقى فكرنى ابعتلك سندوتشين، مع انه للاسف الامل مفقود.
    يتبع

  10. بوعبدالله
    في مارس 7, 2012 1:29 ص
    ففرق بين الثرى والثريا وشوية المصريين اللي عملوا حاجه كويسه مثل زويل والبرادعي ومجدي يعقوب فده عشان سابوا الوساخه والزباله اللي كانو عايشين فيها في مصر ودرسوا في امريكا واوروبا ولو كانو واحد مثل البرادعي عاش في الزباله دي كان زمانه موظف ارشيف بياخذ خمسين جنيه في الشهر الشعب الهندي اكثر من مليار ومع ذلك استطاعوا شراء نصف عقارات لندن والمصريين المتخلفين لسه بيبيعوا فيها جرايد ومجلات في الشوارع
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    * طبعاً فيه فرق كبير بين الثرا والثريا… دى أحسن حاجة قولتها فى اللى أت قولته… بس الظاهر أنك عندك حول مخليك مش عارف مين الثرى ومين الثريا… بس معلش عتبى على الدكتور المصرى اللى عالجك عنيك، أكيد كان دارس فى جامعة من الجامعات اللى فى بلدكم، وبالتالى ماكنش فاهم انه علشان يعالجك لاززم يتخصص فى الطب البيطرى… معلش سامحنا، المرة الجاية هانبعتلكم الدكاترة المتخرجين من الجامعات المصرية، زى زمان كده.
    البرادعى وزويل ويعقوب ومشرفة وغيرهم كتير، فعلا خرجوا بعد اكمال دراستهم الجامعية، ولانهم مصريين اولاً، وعقول نيرة ثانياً الغرب فتحلهم ابوابه، بس غيرهم كمان اتعلموا فى مصر ونجحوا واصبحوا اعلام فى كل المجالات… مصر مصنع للعلم والعلما، والرجال والشرفاء.
    بس عايزاك تقولى بئا، أنتم صدرتم مين؟؟؟؟ مين الاسماء اللى برزت فى سماء العالمية وشرفت بلادكم؟؟؟
    ممممممممممممممممممممممم اوعى تقولى موزة وحمد!!!! دى تبقى كارثة.
    عموماً مش مشكلة، مايهمناش رأى البدو _طبعاً دى مش شتيمة_ اللى يهمنا الغرب، اللى لما يذكر مصر بيقول بلد الاهرامات، الفراغعنة، الازهر، بلد يوسف وزليخا، بلد زويل، يعقوب، محفوظ.
    مش بيقولوا بلد موزا وحمووودة.
    تحيااااتى لك أخى الفاضل، أتمنى ماتزعلش منى يعنى اوعى تزعل لحسن حواجبك تقع، او يجيلك انبعاج فى الحجاب الحاجز.
    🙂 بهزر معاك طبعاً احنا اخوات هههههههههههههههههههه اوعى تزعل من كلامى يا أخى العزيز والفاضل!!!!!!!!!!!!!!!

    1. ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
      رهيـــــــبة يا فـــــاتي
      قال إوعـــي تزعـــــل أخي الفـــاضل 🙂

      1. 🙂
        يا نونو يا قلبى، كله الا زعل الأخوة الأشقاء، دووول حبايبنا، يعنى ومانرضاش زعلهم أبداً، خصوصاً اللى جايين من عند طنط موزه.
        هى موزا بالالف ولا الهاء؟؟؟؟
        معلش اصل اللى درسولى اللغة العربية مش مصريين للاسف… يالا دنيااااااا
        🙂

  11. ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    لذيذة معلقتك يا أخ بورش….ده انت حاقد علينا حقــــد وكاتم في قلبك.
    لا لا بس استوقفتني انت بنك كذا وانت فندق كذا وانت سيارة كذا…فلوس آه بس فين الفكـــر؟
    فين علماء قطر مع إني عارفة إنك مش قطري ؟؟ كلها أجانب شغالين والقطريين مرحرحين.
    واكلين شاربين نايمين والناس بتشتغللهم.
    علماء مصر معروفين علي مستوي العالم والفول والطعمية اللي حارقين دمك دول هما اللي خلوهم حاجة كويسة في بلدهم …وأمريكا وأوروبا مقبلوهمش عندهم إلا بعد ما أثبتوا نبوغ في بلدهم.
    وبيتعلموا في الخارج _واللي بيسافر يتعلم كأنه بيجاهد في سبيل الله يعني مش عيبة في حق البلد وإنها طاردة لعلمائها_ويرجعوا يفيدوا بلدهم باللي إتعلموه ( لأنها بلــــدهم اللي طلعتهم علماء ونوابغ يا أخ مفروس)
    ثانياً الفول والطعمية بيشرفونا الحمد لله نعمة ربنا وحــلال..مش حاجة تعايرنا بيها لا هي لحم خنزير ولا خمرة.
    وأنا مش هلومك بس هلوم اللي سمح للراجل الجاهل الأمي ده يطلع في التلفزيون يسوء سمعة المصريين( مع إني مسمعتش الفيديو ولا يهمني أسمع كلام الشخص ده )
    وشكراً لأخلاقك المحترمة.

  12. أخى العزيز بو عبدالله…. أنت ليه مابتتهدش؟؟؟
    كل يوم باسم شكل، علشان تشتم بلد شكل؟؟!!!
    روح الله يهديك

  13. نورت وين تعليق على هذا بوعباس وعلى ب غل قطر ؟ اقصد امير قطر.؟
    يعني هو لما يشتم ام الدنيا تنشري له وانا لما ارده تمنعيني.!! عجائب.

  14. كلمت حق تُقال مصر بلد المُثقفين والحضاره والمصريين أهل الكرم والجود وهم من أطيب الناس وأرقى الناس بالمُناقشه والدليل كُثر مصريين هنا بنورت ولم نري منهم ألا الأدب والاحترام للغير . كلمة حق

  15. فعلا يا كاتيا سياسه غير عادل لكن كل ما احاول اني افارقها حنين اصدقائي يرجعني اليها.
    اروح انا احسن لي. نشوفك على خير كاتي.

  16. ومين سمعك اخي والله انا ما احب افارق نورت من اجل اصدقائنا الي فيها وخاصة القدمى
    في امان الله اخي الطيب موبيلات بقى هههههههههههههه

  17. هلا وغلا فيكي حبيبتي رحال اسعد الله صباحك ولا مسائك على حسب المكان الي انتي فيها 😉

  18. اه نسيت اقولك حاجة يا أخى العزيز والفاضل بو عبدالله.
    ابقى خالى حمد يتشطر الأول على مندوب روسيا فى مجلس الام واللى اتداله كلمتين خلاه ماينطقش ويكش فى نفسه لما قاله… قاله… قاله…؟
    نسيت قاله أيه، بس تقريبا قال فيما معناه “لو ماسكتش بلدك مش هاتبقى موجودة”… مش عارفة بئا هل هايسفرها تصيف فى الريفيرا الفرنسية، ولا الايطالية… انت ممكن تبقى تخلى سفير قطر فى روسيا يسال المندوب هايسفركم فين.
    يالا بئا باى باى

    1. هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
      حرام عليكي يا فاتي كنت هنام صحّيتيني…كده تحرجي الراجل وتخليه مش عارف يرد علي إيه ولا إيه ؟؟
      علي ما يحاول يرد علي معلقة من بتوعك نكون إحنا نمنا وصحينا 🙂
      يدّينا ويدّيكي العمر علي ما يرد…بس يسفرهم فين إيه ؟؟ مانتي عارفة إنه مش قطري.
      بس ممكن من حبه في قطر يروح يساعد في عملية نقل العفش بتاعها…يالا لما يرسوا علي مكان هيبلغونا أكيد بالعنوان ورقم التليفون عشان نبئا نشئر عليهم.

  19. شكراً لكم جميعاً على كلامكم الطيب.
    وحمداً لله على السلامة أخ رحال… بقالك فترة طويلة جداً مش بتعلق، لعل المانع خير.

    1. أهلاً فاتي الله يسلمك والله موجود مرات أعلق ومرات ألأخوه والأخوات ما بقصرو بدون ما نعلق بعبرو عنا وزياده , شكراً لكي على السؤال , الله يوفقك

  20. شكراً جزيلاً لكم أخ رحال وكاتيا..وأخ مصطفي عنده حساسية بس هقوله شكراً.
    أخجلتونا بكلامكم…مصر أخت لكل العرب_بيقولوا كانت أم:)_بس مشيها أخت.
    وبتحب اللي بيحبها ويحترمها…غير كده يلعب بعيد.
    سلام يا جماعة….تصبحو علي خير

  21. مافي اطيب واحلى شعب مثل الشعب المصري .. اكثر صداقاتي هنا مع مصريات لانهم قمة الادب والاخلاق .. مع احترامي لجميع الجنسيات هههههههههه ولو مونيا حبيبة قلبي غاليه عليه كثير . واللقب بحق امير قطر ممتاز يستاهل اكثر ,لازم يسميه فيل بدون شنب لان شنبه ما اله فايده لشو الشنب وانت راكض ورى موزه مثل التوتو.

    1. شكراً ندوووووووووش عاش من شافك
      إوعي تكوني إنتي كمان زي بعض الإخوة عندك حساسية منّي 🙂
      يالا قلت أسلم قبل ما أمشي وإذا مرديتيش مفهوم.
      تصبحو علي خير أخر مرة

      1. نانا
        قال حساسيه قال
        انا حتى لو عندي حساسيه منك اخذ اقوى دواء بالعالم من شان تروح .. يا احلى نانا انت وفاتي مكانكم في القلب والله اعلم ..انت من الناس الطيبين اللي كنا نعلق دائما مع البلدوزر الله يذكره بالخير مع ذكر البط هههههههههههه والين واريج والله ماتنسي الايام الحلوه والعشره الطيبه مع احلى الاصدقاء.

  22. لا شكر على واجب وشهادة حق لازم تتقال انتم ناس محترمة وعشرتنا في المتنيلة نورت تشهد بكدا
    الله يدوم المحبة والاخوة الي بنا

  23. nana
    والله كنت رايح انام بس قلت نانا لازم تعلق وتقول كلام مش معقوله تقعد عاقله.
    حساسيه طيب ايه العلاج يا دكتورة ؟؟
    على العموم لا داعي للشكر فقلت للجميع والجميع يعلم ماذا تعني مصر لي وما معنى اصلا كلمه مصر لي وهي بلدي الثاني بعد العراق.
    فلا داعي لشكر ابن البلد للدفاع عن عن كرامه بلده.
    شكرا لكي انتي.
    مع السلامه. انا ايضا اذهب . استودع الجميع.

    1. مش معقولة تقعد عاقلة !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      1. ههههه ليه حاطه 100 علامه استفهام وكأني شتمت او كتبت شئ خطأ.
        مش معقول تقعد عاقله.
        يعني لازم ترميلي كلمه زي ” عنده حساسيه ”
        كتبت هذا التعلي عشان ما تفهمي خطأ.
        خلاص ياجماعه لازم اروح الان سلاااام للجميع.
        _______
        سلامي لناديه والاخ رحال.

  24. ههههه نادية صدقتي حبيبتي بس شنب ابو زلومة حمد هو الي مسكها موزة ومشياه على العجيب ما يلغبطزش

    1. كاتيا ههههههههههه
      اي اكيد هو راجل يعملها ويلخبط العجين ! لتعمل منو قطه مو فيل .

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *