>

حرصت الفنانة المصرية ” دينا الشربيني ” خلال تقديمها لحفل إفتتاح مهرجان القاهرة السينمائي الدولي الذي انطلق يوم أمس الاربعاء بدار الأوبرا المصرية في دورته ال 41 على الحديث عن الفنان الراحل ” هيثم أحمد زكي ” .

وتحدثت دينا الشربيني عن العلاقة التي كانت تجمعها بالفنان الراحل وإنه كان أخا وصديقا بالنسبة لها وإنه كان شخصا طيبا وإنه كان سريع الصلح إذا غضب من أي شخص وكانت تطلق عليه ” أبو ضحكة جنان ” .

فقالت : ” يمكن أحلى ميزة في مجال الفن في فكرة إن اللي بيمشوا مبيمشوش .. لما بيوحشوك ممكن يبقوا معاك وتتفرج عليهم وهتحس بيهم .. ومش عارفة أفوت النهاردة من غير ما اتكلم عن أخويا صاحبي الجدع اللي الناس كلها زعلت عليه رغم إنه في مكان أحسن من هنا بكتير هيثم أحمد زكي ” .

وتابعت : ” اللي معاشروش هيثم كان طيب وجدع وحنين وعيل صغير .. لما كان يضايق وتقوله خلاص يقولك خلاص أنا مش مضايق ” .

وأضافت : ” أنا متأكدة إن هو مش متضايق إن كل الحب ده مبانلهوش غير بعد ما مشي عشان هو طيب وقلبه أبيض وفي مكان أحلى من اللي إحنا فيه بكتير ” .

ووسط حديثها عن الفنان الراحل هيثم أحمد زكي وتصفيق الحضور بكى عددا من الفنانين من بينهم يسرا والمنتج محمد العدل .. وتأثر الكثير من الحضور في القاعة من بينهم حسين فهمي وهاني رمزي وتامر حبيب وإيناس الدغيدي وخاصة عند عرض مجموعة من الصور النادرة للفنان هيثم أحمد زكي في مراحل الطفولة والمراهقة والشباب وهو برفقة والده الفنان الراحل الفنان أحمد زكي .

 

 

 



شارك برأيك

تعليق واحد

  1. عالم منافقة وهو قطعا في مكان افضل من صندوق الزبالة اللي انتو فيه
    واحدة بتقدم مهرجان القاهرة السينمائى وكل مؤهلاتها انها الجيرل فريند للمتصابي عمرو دياب
    جاتكو البلاوي مليتوا البلد

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *