>

صرحت الممثلة المصرية منى زكي أن غيابها الطويل عن السينما لم يكن مقصوداً بالتأكيد “كنت مرتبطة بفيلم «أسوار القمر» وتفرغت له فترة طويلة، لكن المشروع توقف فجأة، وخلال تلك الفترة عرض عليَّ المؤلف الكبير وحيد حامد فيلم «احكي يا شهرزاد» مع المخرج المتميز يسري نصر الله فقررت تقديمه لأنه عمل مميّز شكلاً ومضموناً ونصه مكتوب بحرفية شديدة”.

وعن فيلم “احكي يا شهرزاد” أضافت “يبدو الفيلم من عنوانه أنه خيالي، لكنه في الواقع يعالج قضايا اجتماعية في غاية الخطورة، وفي مقدمها نظرة المجتمع المصري إلى المرأة، من خلال قصص وعلاقات صيغت بشكل جديد ومتوائم مع إشكاليات العصر”.



شارك برأيك

‫16 تعليق

  1. طيب وبعديــــن !!! نريد ( زبــدة ) الكلام ….صلي على النبي ( عليه الصلاة والسلام )… وبس خلص الكلام يا شهرزاد زمانك ؟؟؟

  2. يعني دمك ودم هالمخبولة اللي قبلك خفيف ؟؟؟؟ روحو العبوا مع اللي قدكم وبلاش تفاهه, مش ناقصين كمان المعوقين ذهنيا يتفلسفوا على اساتذتهم … وخليكم عاقلين وبلاش تردوا لحسن امرمط بيكم الارض واحترموا اللي افهم منكن يا اطفال …..

  3. نور … انتى متعجرفة وهبلة ولا ادري من اي بلد انت وان كنت اظنك من جماعة كال وكلنا … على كل حال قلة ادب وسفالة ان تطلبي من رجل يسوى الف منك ان ( يخرس ) … اذا جاءتك مذمتى من ( ناقص ) … كملى الباقي اذا كنت تعرفين … واقول لك انت كالذي عناه المثل القائل ( سكت دهرا ونطق كفرا )) بطلوا تفاهاتكم وانتبهوا لحالكم المزري اولا …

  4. 3an jad enta ya barry yali lezm te3ref kif te7ki ma3 el 3alam w iza badak ana w sara mna3tik drouss bel a5la2 wel tehzib w betman e3ref min aya deheié enta 7ata etsarraf ma3ak 3ala asses moujtama3ak
    merci sara vous etes trés gentille

  5. (نور … انتى متعجرفة وهبلة ولا ادري من اي بلد انت وان كنت اظنك من جماعة كال وكلنا … على كل حال قلة ادب وسفالة ان تطلبي من رجل يسوى الف منك ان ( يخرس ) … اذا جاءتك مذمتى من ( ناقص ) … كملى الباقي اذا كنت تعرفين … واقول لك انت كالذي عناه المثل القائل ( سكت دهرا ونطق كفرا )) بطلوا تفاهاتكم وانتبهوا لحالكم المزري اولا …)
    shame on you bary ,excuse me put you are very sick man,i don’t know why you attacking people like that?

  6. انا بقول مايسحش تشتموا بعض علي موقع محترم زي ده المفروض ان مخوكوا اكبر من كده SORRY لو ادخلت في حاجة انا مليش فيها بس دي حرية التعبير

  7. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
    هده متزوجة و تنتقل من حضن راجل لاخر باسم التمثيل
    وانا ضدها و ضد الناقصات عقل ودين
    للتافهات:u girls u r very silly
    like cartoon

  8. min 7adertek 7ata ta7ekmi mouna zaki aw gaira esmek nourallah bas mech enti yali 5ala2ti el 3alam 7ata et7assbihon ok
    w 3ala koulen befteker ra2yak haida kassabek 5ati2a

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *