>

هاجم المستشار ” مرتضى منصور ” رئيس نادي الزمالك في برنامج ” الزمالك اليوم ” على قناة الحدث الفنان المصري ورجل الأعمال الهارب ” محمد علي ” على خلفية الفيديوهات التي قام بها محمد علي ونشرها على مواقع التواصل الإجتماعي تتضمن إساءة إلى الجيش المصري والرئيس المصري عبد الفتاح السيسي .

واتهم مرتضى منصور محمد على بإنه مدمن ويشرب الخمرة وشاذ جنسيا على حد قوله .. قائلا : “عيل تافه شاذ ملحد اسمه محمد علي بيهاجم البلد ومينفعش نتكلم عنه لأنه شاذ وقواد ” .

وأضاف : ” إنت يلا مفكر نفسك سعد زغلول ولا مصطفى كامل إنت كومبارس فاشل .. معرفتكش غير لما طلعت بالفيديوهات دي ” .

كما أشار مرتضى منصور أن محمد علي في موقف سابق له سب الذات الإلهية والكعبة ونفى وجود الله .

وتحدى رئيس نادي الزمالك أن يرد محمد علي ويكذب ما قاله مرتضى منصور في الفيديو .

وتابع رئيس نادي الزمالك : ” بطل قلة أدب أنا جيبت قرارك أديك أمارة البت السورية اللي معاها جنسية أسبانية هي اللي سحبتك .. ثورة إيه اللي بتقول عليها إنت أهبل يلا ومين دخلها في دماغك .. الواد الحرامي الشمام اللي سرق فلوس مصر وهرب فكر نفسه إنه مصطفى كامل ” .

وهاجم مرتضى منصور جماعة الإخوان المسلمين قائلا : ” الواد ده عاوز يتعالج من الشذوذ والإدمان ده عيل خمورجي وشاذ الإخوان متبنينه ليه ؟! .. أنا عاوز اعرف مش إنتم مسلمين ولا الإسلام بقى يتبنى الشذوذ ” .

وأكد أنه سيصدر مقطع فيديو بخصوص محمد علي يوم الخميس المقبل موضحا أنه سيفجر العديد من المفاجآت .

https://www.youtube.com/watch?v=TWm0RnVf3M8&t=242s

 

 

 

شارك برأيك

‫4 تعليقات

  1. مورتا ابو سيديهات الفاسد كل المعارضين عنده شواذ وفاسدين وخونة ما فيه وطني شريف الا بلحة والسيساوية الاغبياء امثاله …طيب محمد علي شاذ وملحد وفيه كل العبر ماشي اطلعوا كذبوا كلامه اللي قاله ..طلع طبيب الفلاسفة بلحة ايد كل كلامه وطلع بكل جبروت ووقاحة يعترف انه عم يبني قصور لانتصار والناس ميته من الجوع وعم تاكل من الزبالة ان شاء الله ياكله دود الارض عن قريب هو وعصابته

  2. عجيب الاهتمام الكبير لمحمد علي لفضائح ماليه للسيسي. مع ان فضائحه الاجراميه في البشر واضحه
    هل الاموال اهم من البشر ؟!!!!
    ولماذا تاثر الشارع المصري لمحمد علي ولم يتاثر لمن ماتوا ظلما ؟!!
    بصراحه الامور غير واضحه
    معقول شخص عادي يأثر هذا التاثير الكبير .
    سبحان الله شي عجيب .

    1. مفيش فضائح إجرامية الشارع متأثرش بيها!
      الفرق أن الفضائح الإجرامية بيقدمهالك بشكل رسمى، يعنى مؤبد لشخص فى شكل قضية خيانة! إعتقال لشخص فى شكل قضية تجسس! إعتقال لشخص فى شكل قضية إغتيال وهكذا،،،
      يعنى إنت بتبقى متوقع النتيجة من قبل حدوثها، بياخدك واحدة واحدة وبيأهلك للنتيجة وبيبقى مغلفهالك بلباس قانونى.
      أما الفضائح المالية فجت على المواطن فجأة دون أن يستعد لها! وبأرقام لم يكن يستوعبها! يعنى الناس كانت متوقعة إن السيسى بيبنى قصور رئاسية إيه الغريب، إنما قصر بـ 250 مليون! تعديلات داخل القصر بعد ما يتبنى بـ 25 مليون! سور خارجى مُحيط بالقصر بـ 30 مليون! بوابة للمقابر الخاصة به بمئات الملايين!
      هى دى الصدمة خصوصاً لما تعرف إن إللى عمل كده حد ياما طلع وقال إحنا فقرا اوى وإحنا أمة العوّز وكلام سخيف من هذا القبيل! وطبعاً بجانب الجُرأة إللى بيطرح بيها محمد على مواضيعه فجعلت فى الشارع المصرى كل هذا التأثير الكبير!
      لم يكن أحد يتوقع أن يأتى أحد وينتقد السيسى بهذا الشكل! ده معتز مطر والجماعة بتوع قطر وتُركيا مش بالجُرأة إللى فيها محمد على كل هذه الأسباب جعلت الحدث بهذا التأثير الكبير.

      فى النهاية أكيد الأموال ليست أهم من البشر ولكن طريقة تناول الحدث هى مربط الفرس وهى إللى بتقدر تصنع لللحدث أهمية أو بتحبطه على حسب الهدف والمنهج! بالظبط كده زى حادثة إغتيال الصحفى خاشقجى لولا تناول الجزيرة والميديا العالمية للحدث لما كان له أية صدى فى الشارع السعودى أو العربى مع إن خاشقجى بشر !

  3. يمكن والله اعلم ان السيسي كان يعتبر الاموال التي يأخذها من دول الخليج هي هبه له شخصيا ولعائلته ولا يجوز صرفها على الشعب المصري ولهذا صرف هذه الاموال كمصروفات شخصيه وعائليه

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *