هنأ الدكتور محمد البرادعي، رئيس حزب الدستور، مساء الأحد، المسيحيين في مصر بمناسبة عيد الميلاد المجيد.

الميلاد المجيد
وكتب «البرادعي» في حسابه على «تويتر»: «خالص التهاني لأهلنا وإخوتنا المسيحيين، وكل عام وأنتم بخير، سيظل الدين لله والوطن للجميع».
وتشهد الكاتدرائية المرقسية بالعباسية قداس عيد الميلاد المجيد، الذي يترأسه البابا تواضروس الثانى، بابا الإسكندرية، بطريرك الكرازة المرقسية، ويشاركه لفيف من الأساقفة والكهنة، بينما يترأس القداس فى الكنيسة المرقسية بالإسكندرية الأنبا رافائيل، سكرتير المجمع المقدس، أسقف عام كنائس وسط القاهرة.

شارك الخبر:

شارك برأيك

‫4 تعليقات

  1. والله يا دكتور البرادعى انت خسارة فى الاخوانجية ومؤيديهم… الناس دى مش هاتعرف قيمتك، ولا انك الوحيد اللى كنت على حق، وان كل اللى قولته من سنين هو اللى بيحصل، الا لما ينكوا بنار الاخوان فى مصالحهم الشخصية.
    كم احترم هذا الرجل، واتمنى اقابلك وجهاً لوجه لاغتذر لك عن وجهة نظرى السابقة فيك، لانى كنت من ضمن المعتقدين بانك سبب اساسى فى غزو العراق.

  2. فتوتى انتى عرفتى الخبر اللى كان اشبه بالصاعقه ع الاخوان النهاردة؟
    ان البرادعى وابو الفتوووووووووووح وعمرو خالد حيعملوا حزب موحد ينزلوا بيه انتخابات مجلس الشعب
    الصراحه هى توليفه غريبة هههههه

    1. سمعته يا شيرى بس ده خبر غير مؤكد على ما اعتقد.
      اللى سمعته كمان انه دكتور ابو الفتوح وافق على التحالف مع حزب دكتور البرادعى والتيار الشعبى لصباحى، وكمان الانضمام لجبهة الانقاذ بس بشرط…
      ان موسى والبدوى يكونوا بره جبهة الانقاذ بس مش عارفة الخبر ده كمان صحيح ولا لا.
      ياريت بجد يتوحدوا كلهم مع بعض… بس كمان ياريت مايخنقوناش بموضوع الانتخابات البرلمانية دى، انا شخصيا مش موافقة على خوض اى حزب معارض للانتخابات دى لانها هى والدستور والشورى باطلين، فايزاى يشاركوا فيها انا هاتجنن!!!

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *