قام الرئيس المصري، عبدالفتاح السيسي، اليوم السبت، بزيارة دار القضاء العالي لمشاركة القضاة في الاحتفال بعيد القضاء الأعلى، وذلك وسط إجراءات أمنية مشددة، وفق ما أفادت صحيفة “الأهرام” المصرية.

وكان محيط دار القضاء العالي ليلة أمس قد شهد تعزيزات أمنية، وقام خبراء المفرقعات بتمشيط المنطقة، كما تفقد صباح اليوم اللواء علي الدمرداش مساعد وزير الداخلية لقطاع أمن القاهرة، الخدمات الأمنية، وشدد على ضرورة اليقظة والتصدي بكل قوة للمخربين، مؤكدا على التمشيط المستمر لمحيط المحكمة بالكلاب البوليسية.

وكان النائب العام المستشار هشام بركات، والمستشار أحمد الزند رئيس نادي قضاة مصر، في استقبال الرئيس عبدالفتاح السيسي بمبنى دار القضاء العالى، حيث تعد هذه الزيارة هي الأولى له منذ توليه منصبه، وذلك لمشاركة القضاة احتفالاتهم بعيد “القضاء” الذي من المقرر إحياؤه في قاعة عبدالعزيز باشا فهمي، أكبر قاعات محكمة النقض.

كما كان في استقباله عدد من أعضاء النيابة العامة وعدد من رؤساء وأعضاء الهيئات القضائية، وحضر معه وزير الدفاع الفريق الأول صدقي صبحي، واللواء محمد إبراهيم وزير الداخلية، لحضور تلك الاحتفالية.

شارك الخبر:

شارك برأيك

‫127 تعليق

  1. من فرعون توت خان امون الي سيسي فيفي بوسي ههههه شعب الرغيف والفول المدمس

    1. ينعل أبو الغيرة يا جدع !
      لو بنت رجالة قولى إنتى منين و أنا هعرف مقام شعبك جنب شعب الفول المدمس !

      1. لك كل الإحترام يا VIP
        يا أخي لما أنت بتنعل أبو الغيرة كنت فين مبارح لما بنت بلدك كانت تسيئ لشعب بكامله لأنها شكت في معلقة او إثنين أبدو برائيهم على فلم دنيئ مع العلم أن دنيا عراقية كما نعلم جميعا فلم تتعرض للإهانة من نت المختنة بنت بلدك
        كن عادلا ومحترما كما عاهدناك وخلينا نحترمك

        1. أنا عُمرى ما كُنت عنصرى و لا عُمرى كُنت منافق علشان أرجع عادل كما كُنت !
          عن أى موضوع تتحدثى ؟! و من هى التى تقصُديها ؟! من كلامك أستطيع أن أخمن أنك تقصُدى فاتيما أو فرعونة مصرية بإسمها الجديد !!!
          القديم هنا يعرف فاتيما من زمان، ولها أرشيف من التعليقات ملئ بالتعليقات الهادفة و المُثمرة يمكن لكم أن تطلعوا عليه إن أحببتم. مسألتوش نفسكم هى ليه بتعمل كده ؟! تفتكرى إتجننت مثلاً ؟! مهى لو مجنونة كانت تبقى مجنونة من زمان ! لكنها زى ما بنقول بالبلدى ( طفح بيها الكيل ) و بقيت تمارس نفس أسلوب بعض المعلقات الغير مُحترمات.
          ليه زعلانيين منها ؟! ده أنا أبقى منافق لو هاجمتها ! آه مُمكن أكون رافض إستخدام أسلوبها لكن ما ينفعش ألومها لما تمارس أسلوب ناس بيمارسوه فى حقها و حق بلدها ؟! عن أى عدل تتحدثى يا أخت حسيبة ؟! ليه عيونكم مش بتيجى غير على تعليقات المصريين ؟! ليه بتحكموا من نُص الفيلم ؟! طب ما تجيبوا الفيلم من أوله و تتابعوه علشان تقدروا تقولوا رأى عادل و تعرفوا مين أساس جر الشكل و مين إللى بيبتدى ! إنتى تعليقك هنا مناسبته إيه ؟! تقدرى تقوليلى ؟! داخلة تجُرى شكلها ولما تقل أدبها عليكى و على بلدك و على شعب بلدك تدورى عليا علشان تشهدينى عليها و تقوليلى كُن عادلاً يا أخ VIP و قول كلمة الحق ؟!!!! لا و الله إللى بتطلبيه ما فيهوش ريحة العدل أو الحق ؟! و ياترى ليه إنتى مش بتدخلى لما حد يدخل يغلط فينا و يسبنا طالما بتطلبى منى أن أتدخل و أمنع من يسبكم ؟!
          بُصى يا ست الكُل فى مرة من المرات دخل مُعلق سب المصريين فطلبت من معلقة من نفس البلد أن تمنعه فقالتلى بالحرف الواحد ( أنا مش مسئولة عن تصرفات غيرى و كل معلق مسئول عن تصرفاته ) بالرغم إن إبن بلدها داخل يسب بطريقة مُباشرة و تكرر هذا الموقف مع أكثر من معلق بجنسيات مختلفة و كان رد أبناء نفس البلد نفس رد المعلقة الأولى ! ليه بتزعلوا لما المعاملة تبقى بالمثل ! أنا ياما حذرت و قولت ممارساتكم ضد المعلقين المصرين مش هتستحملوها و لو حد مصرى إستفزكم هتزعلوا ! دلوقتى صدقتوا ؟!
          فاتيما تمارس هذه الطريقة رداً على تجاوزات البعض تجاهنا و ليس كنوع من أنواع جر الشكل مثلما تفعلوا !!!
          هل تعليقك فى هذا الموضوع ليس جر شكل أم ماذا ؟! ولماذا لا تكونى أنتى عاقلة و عادلة مثلما تطلبى منى الآن ؟!
          .
          خالص تحياتى ،،،

          1. على العلم أنا لم أقصد فاتما في تعليقي عفوا علي التأخير في الرد لأني أكتب من الموبايل لك مني جواب من بعد

        2. هناك فرق بين الفعل و رد الفعل !
          أتحدى أن فاتيما تدخل موضوع تسب فيه شعب دون أى سبب ! كل شجارات و صدامات فاتيما مع المعلقين بتكون رد فعل يعنى واحد غلط و هى ردت عليه ! عكسكم تماماً !
          .
          لكن يا ترى تعليقك هنا إيه مناسبته يا أخت حسيبة ياللى زعلانة من تجاوزات الغير فى حقك ؟!

        3. بنت الم خ ت ن ة بنت بلدك أنا مرقباها من كم شهر وهي على نفس الإستوانة مع أن عمها جوجل على حد قولها واليوتوب مليئ بفديوهات الفساد والعهرو زنى المحارم في بلدها لكن لم أنزل إلى مستواها الدنيئ وخليها تتفرج عليهم !!!!!

        4. بُصى يا أخت حسيبة، طالما كلمتينى حد شخص يبقى تحترميه علشان أكمل معاكى الحوار ! إنما إستخدام ألفاظ خارجة فى حق أى معلق مش موجود معانا أنا لا أقبل بهذا الأسلوب.
          إنتى بتقولى متابعة فاتيما من شهر ! و أنا بقولك لها أرشيف تخطى الخمس سنوات تستطيعى بسهولة أن تتصفحيه و لو لقتيها كانت بتغلط فى حد يبقالك الكلام !
          هناك فرق بين الفعل و رد الفعل و إن كانت فاتيما فى مرة بدأت فى سب أى شعب يبقالك الكلام !!!
          ____________________________
          و بالمناسبة، مش محتاجة تروجى للعم جوجل علشان تجيبى بلاوى عن مصر، يا ستى مصر فيها من الفساد و الفضائح ما يُشيب له الشعر ! و وجودكم هنا على نورت أصلاً للتسالى على هذه المواضيع يعنى الحكاية مش محاتجة جوجل! ولكن السؤال :
          هل سائر الدول العربية لم توجد بها مثل ما يوجد فى مصر من فضائح و زنا محارم و شذوذ و خلافه ؟! أكيد موجود !
          فعلشان كده أنا بقول الطيب أحسن و بلاش نجُر شكل بعض علشان مافيش حد أحسن من حد !

  2. ربي يهدي ما خلق
    صرنا معاير بعض بالأكل و كانو حرام
    أصلا ما كنت اعرف الفول المدمس حتى اغتربت و الله بنين بزاف يعني لذيذ كثير

  3. يمكن خاننى التقدير و توقعت فاتيما خطأ نظراً للهجوم الزائد ضدها و على العموم إللى قولته عنها هو رأيى الحقيقى هى تفتعل هذا الأسلوب كنوع من أنواع الرد المقابل ولكنها إنسانة مُثقفة و بنت ناس و عيلة.
    أما عن التى قصدتيها فلا أعرف من هى ؟!

  4. و ياترى ليه إنتى مش بتدخلى لما حد يدخل يغلط فينا و يسبنا طالما بتطلب منى أن أتدخل و أمنع من يسبكم ؟! يعني إنتم وليس المصريين ككل!!!!!!! أتمنى أن تفهمني
    أخلاق رفيعة وأسلوب حسن ورقة في الكلام تجبر الناس على إحترامك هدا ما قصدته في كلامي الأول

    1. أسف، أنا إللى مش فاهم بصراحة إيه إللى عاوزه تقوليه ؟!
      ممكن توضيح علشان أقدر أجاوبك …

  5. و بالمناسبة، مش محتاجة تروجى للعم جوجل علشان تجيبى بلاوى عن مصر، يا ستى مصر فيها من الفساد و الفضائح ما يُشيب له الشعر ! و وجودكم هنا على نورت أصلاً للتسالى على هذه المواضيع يعنى الحكاية مش محاتجة جوجل! ولكن السؤال :
    هل سائر الدول العربية لم توجد بها مثل ما يوجد فى مصر من فضائح و زنا محارم و شذوذ و خلافه ؟! أكيد موجود !
    فعلشان كده أنا بقول الطيب أحسن و بلاش نجُر شكل بعض علشان مافيش حد أحسن من حد !—————————
    ان ياتي النقد من مغربي فهو مفهوم…لكن ان ياتي من شخص بلده يغرق في الفساد و الدعارة و القتل و الفوضى و يعطينا دروسا في الاخلاق فهو غير مقبول… ناخذ الدروس ممهن هم ارقى منا ففاقد الشيء لا يعطيه

    1. 7assiba
      ناخذ الدروس ممهن هم ارقى منا ففاقد الشيء لا يعطيه
      ____________________________
      الله ينور عليكى ، و علشان كده أنا مش بتقبل نقد العرب لينا، لإنى مش شايف فيهم الرٌقى إللى يخليهم يعطونا دروس سواء فى الأخلاق أو فى الشرف أو فى الكرامة !!!

        1. بعض تعليقاتك مُبهمة ! فى تعليقات ليكى مش بفهم إللى عاوزة توصليهولى !
          يعنى مثلاً إيه إللى إنتى عاوزة توصليهولى فى هذا التعليق مثلاً ؟

  6. الله ينور عليكى ، و علشان كده أنا مش بتقبل نقد العرب لينا، لإنى مش شايف فيهم الرٌقى إللى يخليهم يعطونا دروس سواء فى الأخلاق أو فى الشرف أو فى الكرامة !!——————————————
    هذا ما كنت أريد ان تصل إليه بكلامي عن”أخلاق رفيعة وأسلوب حسن ورقة في الكلام تجبر الناس على إحترامك”هذا ما كنت أريد ان تصل إليه بكلامي عنا فالفرق شاسع بين جوابك وإن وجهت نفس هذا الكلام لمسمية حالها “دكتورة”

    1. بس إللى أنا فهمته غير كده و إللى إنتى كنتى عاوزة توصليلى مش إللى بقوليه ده ! بل بالعكس أنا فهمت إنك عاوزة تستفزينى بس أنا أصريت إنى مدكيش الفُرصة !
      إيه إللى يتفهم من حد بيقول لما الكلام يبقى من مغربى يبقى مفهوم و مقبول إنما من شخص بلاده تغرق فى الفساد و فى الدعارة و القتل و الفوضى غير مقبول. نأخذ الدروس ممن هم أرقى منا ؟!
      عاوزة توصليلى أن بلدك المغرب أرقى من بلدى مصر ولكن بطريقة غير مُباشرة و دون سب او تبادل الإهانات!

    2. بعدين ليه بتقولى كلام و مش بتعملى بيه ؟!
      يعنى مثلاً إللى تبقى مقتنعة بالكلام ده و تقوله :
      ( أخلاق رفيعة وأسلوب حسن ورقة في الكلام تجبر الناس على إحترامك هدا ما قصدته في كلامي الأول )
      عُمرها ما تقول الكلام ده :
      ( من فرعون توت خان امون الي سيسي فيفي بوسي ههههه شعب الرغيف والفول المدمس )
      _______________________________
      إنتى كده بتجبرى الناس تحترمك ؟!

      1. يا أخي هذا رئيي في سيسي .ورد بالك أنا لما قلت “شعب الرغيف والفول المدمس ” لم أعمم الشعب المصري ككل

        1. رأيك فى السيسى إنتى حُرة فيه، و أعتقد أنا مشُفتكيش بتنتقدى السيسى و تدخلت ! أنا فقط تدخلت عندما تكلمتى عن الشعب الغلبان إللى بتقولوا دايماً أنكم معاه !!!
          مع العلم أنكم ما بتقبلوش حد ينتقد ملككم ! بس ما علينا حُرية الرأى مكفولة للجميع.
          ______________
          ( ورد بالك أنا لما قلت “شعب الرغيف والفول المدمس ” لم أعمم الشعب المصري ككل )
          بقى بالله عليكى ده إسمه كلام ؟! يعنى تدخلى و تقذفى الشعب بالكامل و تقوليلى أنا لا أقصد الشعب المصرى ككل !!! لو حصلت فيكى هيكون رأيك كده؟!
          .
          .
          و إنهاءاً للجدال … أتمنى يكون فى دروس مُستفادة من تبادل تعليقاتنا فى هذه الصفحة .

          1. أنا قلت سيسي فيفي بوسي ههههه شعب الرغيف والفول المدمس —————— اذا كنت أريد التعميم بكلامي كنت كتبت ( .الشعب المصري)شعب الرغيف والفول المدمس

          2. و مالو يا ستى، لو إنتى شايفاها عادى خلاص بس إيه رأيك لما أقولك :
            محمد السادس و السابع و الثامن ههههه شعب الكُسكس و البقولة

  7. الزيارة و الاحتفالات ماشي شي يطمن و لا يفرح ناس ما تحليلش الأحداث بعقلها
    السيسي قالها لهم مباشرة انه القضاء العسكري يتولى تقريبا كل القضايا يعني حضرته له السلطة المطلقة بالقضاء و احنا شفنا الخطوة الاولى اكبر افراج ليك يا فرعون مصر حسني 🙂
    الدول الديمقراطية عندها القضاء مستقل لا تابع لا عسكر و لا حزب
    و الغريب بهذا كله الغلابا لي يهللولوا ..

  8. سلام على الجميع وخاصه VIP الشأن المصري يهم كل العرب سواء كان رأينا سلب او إيجاب في ما يدور في مصر نتمنى كل الخير لشعبها الطيب الرئيس السيسي خطواته موفقه انشاء الله سياسته الهادئة والواضحه مفتاح نجاحه رغم صعوبت المرحله وما ورثه من وضع تعبان تحتاج مصر سلم أهلي صلح حقيقي مع الاخوان وإعطائهم فرصه للضهور وممارسة الحياة السياسيه بدل التهميش وظطرارهم للعمل في الخفاء وارباك الدوله وتعريض مصر لمخاطر كبيرة احتواء السيسي لخصومه يكون النجاح الحقيقي والعبور بمصر الى بر الأمان الإقصاء تدمير للبلدان والسير بها نحو المجهول تحياتي

    1. أهلاً أخ آدم، كيف الحال ؟
      إحنا كمصريين لا نمنع أحد من الإهتمام فى بالشأن المصرى، و ده إللى واضح من كتاباتنا، و لك أن تأخذ هذه الصفحة كدليل. فقط نتدخل عندما يتحول الإهتمام إلى إساءة !
      و هناك فرق بين النقد السلبى و الإساءة ! يا 100 أهلاً و سهلاً بالنقد السلبى ولكن فى نفس الوقت لا أهلاً ولا سهلاً بالإساءة . و على كل معلق أن يفرق بين المعنيين قبل أن يتدخل بإعطاء رأيه حتى لا يسمع ما لا يحمد عقباه.
      هذا فقط ما نُريد دائماً أن نوضحه…
      لك تحياتى و يومك سعيد ،،،

  9. W YA SALAM!!!!!!!!!!!!LAW FOUL MEDDAMIS B T’HINA, BASSAL AKHDAR, W TAMATIM W L 3ICH Y KOUN SOKHN W JANBO M’KHALIL YA OOOOOMI!
    AL AKL KOLO NI3MA AL HAMDOLAH FIH NASS WALLAH RAH TISH’TAK HABA FOL AW HABA KAM’H

  10. ياأخ فيب كلامك وتحليلك غير منطقي بالنسبة لتبريرك لهجوم بنات بلدك
    علينا بالكلام الفاحش ومستواهم المتدني جداً و بعدين جيب لي تعليق
    واحد لشي مغربية تشتم فيه بلدك أو بنات بلدك لكي تقول هي بترد بنفس الطريقة فإن كنت تقصد مريم فمريم الحق يقال هي تعلق في مواضيعكم لكن عمري ما شفت لها كلمة دنيئة أو شتمت شرف أو عرض بنت رغم طريقتها المستفزة للبعض لكن شهادة لله عمرها ما وصلت لمستوى بنات بلدك و بعدين ليه ما يردو عليها بنفس طريقتها ليه يشتمو بلد بأكمله …ووحدة منهم اللي تدعي أنها دكتورة تقول أنها اسفة أنها كانت تحترم في يوم من الأيام بعض المغربيات بالله عليك هل هدا كلام وحدة عاقلة هههه ؟؟هل لأنها تشك في كل من علق في مواضيعكم أنهم مغربيات تنزل لهدا المستوى وتتكلم في أعرضنا وتشتم البلد كامل بدون ماتتأكد من المعلقة اللي علاقة في موضوعكم…. هل هده أخلاق؟؟ وهل هده تصرفات وحدة متعلمة مادا تركت للأميين وللجهلاء
    ولله إن لم تعد عاما تفعله ربنا راح ينتقم منها على الفتنة اللي عاملاها بين بلدين مسلمين و يبتليها بالفتنة في أهلها و صحتها….
    أنا متأكدة أنها راح تدخل بإسم تاني و ترد عليا كالعادة …وكالعادة تهدد بنشر فيديوهات وتشتم بنفس الطريقة ونفس الكلمات اللي تعودنا عليهم الملك والركوع والسحر والدعارة رغم أن كل هاد مواصفات موجودة بكترة في أي بلد بما فيهم بلدها والفيديوهات موجودة والمجلات تتحدت عن العجب العجب …. ولا تخلو أي بلد من هده الأشياء ….لكن هل الامر يتطلب منهم أن يشتمو من لا دخل له بهده المصائب الموجودة في بلده وأن ينزلو لهدا المستوى وينزهو بلدهم رغم معرفتهم بأن مايشتمون به الغير موجود وبكترة في بلدهم أي منطق هدا !!!!!و بعدين ما دنب الاخرين و هل هما قالو لهم أنهم موافقين عليه …..

    1. يا أخت صن شاين،
      أنا لا أقصد أحد مُعينو إن كنت أقصد أحد بعينه فأنا كفاءة أن أذكر إسمه بطريقة مُباشرة ! أو على الأقل قادر على مواجهته ولومه وجهاً لوجه، مش هروح أشتكى لحد عليه !!!
      بإختصار، أنا ليس لى عداوة مع معلق بعينه أو مع شعب بعينه أو لدولة بعينها ولا أسعى لذلك. ولكن عندما أرى مسبة و إساءة و قلة ذوق من معلقين ذات جنسيات عربية مختلفة تجاه بلدى و يقوم معلق مصرى بإستخدام نفس الأسلوب ليس من العدل أن تلوموه و تلوموا كل المعلقين المصريين !
      يا ست الكُل بقولك لما جيه واحد شتمنا قبل كده و شهدت معلق عاقل من نفس البلد على سلوكه قالى أنا ليا نفسى و ماليش دعوه بغيرى !!! ليه دلوقتى بتلومونى على رأيى فى موضوع شيرين و فاتيما و رغدة !
      أنا عن نفسى مش بستخدم الطريقة إللى إستخدموها، و لحد الأن بقولهم حاولوا تغيروها و ترجعوا زى الأول لكن أنا مقدرش أئمرهم على تنفيذ ذلك. هما مصريات و بيشوفوا مسبة بلدهم بعينهم و أحرار فى الطريقة إللى يستخدموها فى التعامل مع المعلقات الأخارى !
      دائماً حريص على عدم إشعاال الفتنة بين المعلقين المصريين و المغاربة. لا أريد ذلك أو اتمنى ذلك ولكن يجيب على كل العاقلين من الدولتين التصدى لكل التجاوزات التى تصدر من أبناء البلد . مش كل حاجة إتفرج يا VIP و شوف يا VIP ده مش عدل بصراحة !
      فاتيما و رغدة و شيرين قالوها بالعربى الصريح هنعمل زى ما بيعملوا و إللى هيشتم هنشتمه و إللى هيتكلم هنتكلم !!!
      خلاص يبقى الحل عند الطرفين كل طرف يحترم التانى و بكده ماحدش يزعل .
      تحياتى أختى صن شاين، و صدقينى إحنا عُمرنا مكونا سبب لأى تشاجرو عمر تعليقاتنا مكانت سبب لأى فتنة بين بلدين على نورت !

      1. أنت تقول” يقوم معلق مصرى بإستخدام نفس الأسلوب ليس من العدل أن تلوموه و تلوموا كل المعلقين المصريين”——————————–
        أنا قلت لك انا المدعوة بنت بلدك شكت في معلقتين ابديا رأيهما في فلم ولم يشتما الشعب ككل
        وأكرر أبديا رأيهما في الفلم و شكت (حتى أنا لا أ عرف هل هما مغربيات أم لا!!!) هاجمت و شتمت البلد بالكامل بالكلام الفاحش و المستوى المتدني جداً

  11. طب يا أخ فيب جيب لي تعليق واحد من معلقة مغربية ونا اتفهم ردت فعل بنات بلدك أما أن يشكو فكل من شتمهم أنه مغربي
    وينزلو شتم اسمح لي هدا غير منطقي !!!من قبل كانت وحدة منهم تشتكي من وحدة اسمها سلوى رغم انني كنت اقرأ تعليقات سلوى لم تكن فيهم تجاوزات كالتي في تعليقات بنات بلدك بل كانت تحب مصر كتير هدا مالمسته في تعليقاتها والله على ما أقول شهيد لكن حتى لو كانت سلوى تجاوزت فداك في الماضي
    ولم نعد نقرأ لها تعليقات تاني ادا مادا يريدون بنات بلدك بالضبط أنا أرى أنهم يبحتون عن الفتنة و بس
    أظن كمان أن بنات بلدك حاقدات على كل ماهو مغربي فقط لأن المغرب إختار وإنتخب حكومة إسلامية وهل هدا يعطيهم الحق أن يتهجمو علينا بدون سبب ويعتقدون كل من ينتقد حكومتكم مغربي أو يتضاهرون أنهم فاكرين المعلق مغربي ليستغلو الفرصة و يبدأو بقلت أدبهم كالعادة
    اخترنا حكومة إسلامية وهدا شأننا لا تحملونا دنب الاخرين إن انتقدوكم أو شتموكم ولا تعممون ارتقوا شوية في تعليقاتكم…..
    تحياتي لك أخ فيب

    1. Sunshine
      طب يا أخ فيب جيب لي تعليق واحد من معلقة مغربية ونا اتفهم ردت فعل بنات بلدك أما أن يشكو فكل من شتمهم أنه مغربي
      ________________________________
      لأ إسأليهم هما بقى عن الموضوع ده ، لإنه بالنسبالهم قديم و له توابع و جذور، هما إللى يجيبولك تعليقات و هما إللى يقولوا رأيهم فى الموضوع ده مش أنا.
      أنا تدخلاتى فى هذا الموضوع منذ بدايته كان رداً على جُملة يا VIP بنات بلدك بيشتموا فينا و إنت سايبهم ! فكان ردى : و الله بنات بلدى بيقولوا إنهم بيتشتموا و بيتهانوا فبيردوا الإهانة بإهانة ! و أنا فى هذه الحالة مقدرش ألومهم أو أئمرهم يسمعوا شتيمتهم و الخوض فى أعراضهم و يسكتوا ! و أعتقد موقفى ما يزعلش حد ! هو مش كل حد مربوط من لسانه ؟! هو مش كل حد بيتحاسب على أفعاله ! فموقفى ما يزعلش حد لإنى ما بشُفش أى معلق بيتصدى لأبناء بلده لما بيهينوا فى خلق الله ! بعدين انا مش على نورت طول اليوم علشان أعرف الأحداث و أخزنها و أثبت بالدليل عند السؤال ! هذا الأمر يخص شيرين و فاتيما و رغدة إللى هما من وجهة نظر كثير من المعلقين شخص واحد !!!
      و عموماً لن اكن أتمنى أن يصل الحال لما هو عليه الآن !!!

      1. أنا لا أسألهم ولا يسألوني أنا وجهت لك الكلام لانني متأكدة أنك شخص محترم وتتفهم الكلام ولا تنهج نفس مستوى مدعواة شرين وفرعونة المسؤولات عن هده
        الفتنة بين المعلقين من كل البلدين فهم يتحملن ما وصلوا له المعلقين من تراشق بالشتائم والالفاظ وهم السبب من عارف بكرى يجي شي رجل
        يقلهم كلام يخجلهم كنساء هدى ما يبحتون عنه …..

        1. و أنا علشان عاقل يا أخت صن شاين ما ينفعش أحكم عليهم من غير ما أسمع وجهة نظرهم ! إنتو قولتوا كل إللى عندكم . باقى بقى نسمع منهم مُبرراتهم علشان نقدر نحكم مين الغلطان و مين إللى بيفترى على التانى.
          أتمنى فى مرة تكون كل الأطراف موجودة و نعمل حوار مفتوح مبنى على معايير مُعينة يتفق عليها المعلقين و كل طرف يقول إللى عنده.

  12. ما فهمت القصة من الاول و لا عايزة افهم بس كل لي فهمتو ام حمبوزو في القصة 🙂 وقالت لي ديما تقوله و تردده و لو أني بحث في تعليقاتها ام طمنطلاف و مية و طمنية و طمنين 🙂 عشان اقرأه ماظهرش عندي يمكن أتمسح …طب خلاص هي لو محترمة زي المحروس فيل لي يدافع عنها 🙂 كانت الجريدة مسحت الكلام ..
    هذي ام حمبوزو تربية شوارع سوقية و تحلف عليها خريجة بارات شارع الأهرام مش كلية الطب 🙁 ده مرة قريت لها تعليق بيني و بينكم يا بنات بتكلم واحد راجل و تقوله انت عارفني انا بسخن بسرعة هههه
    طب كيف ما كانت نيتها مش عيب تتكلم بهاذ الطريقة مع راجل تقول انا دمي يسخن دمي يحمى …ده لازمها دروس كيف تكلم بأدب
    و انا قلت هذا الكلام حتى تعرفوا مستوى بنت ام المثالية و ما تاخذوا كلامها على محمل الجد …

    1. و ماذا تنتظرى من الأخت شيرين عندما تقرأ تعليقك ؟!
      هل تنتظرى كلاماً طيباً فى حقك مثلاً أم ماذا تنتظرين ؟! طيب يا من تتكلمون عن الحكمة و الكلام الطيب و الرقيق، ألا تعلمون أن الجدال لن ينتهى مادامت الطريقة المُستخدمة فى الحوار مثل هذا الكلام !
      هتدخل شيرين دلوقتى تشتم و ئام ! و بعدين كمان كام يوم ييجى معلق مغربى يقولى إنت ما شُفتش بنت بلدك عملت إيه يا VIP ؟! طيب ما الإساءة متبادلة عاوزين إيه بالظبط !
      زعلانيين من فاتيما و شيرين و مش عاوزين شيرين تزعل لما يتقالها يا بنت المثالثة كـ نوع من أنواع التريقة ! أى عدل هذا يا خلق ؟!
      و بالمناسبة يا و ئام، عندما تذكُرى مناسبة عليكى أن تنقليها بمنتهى الأمانة إتقاءاً لله ،
      شيرين لما قالت أنا بسخن بسُرعة ! كانت لها مناسبة .
      كنت بلومها هى و فاتيما على تغيير أسلوبهم و قولتلها أنا عارفك يا شيرين بتسخنى بسرعة و بلاش تخلى حد يستفزك ! فردت عليا و قالتلى أيوة إنت عارفنى بسخن بسُرعة و بنفعل و طبعاً الجملة دى عندنا فى مصر معناها سرعة الإنفعال ! إنما إنتى تخديها بمعناها التانى يا وئام و تُنشريه هنا على الجريدة نكاية فى شيرين يبقى العيب فى دماغك إنتى !
      و راعوا حرمات الناس علشان الناس تراعى حُرماتكم !

  13. ههههههه تدخل الزكتورة تشتم ويام هههههه انت قلت لك قبلا انت ضارب اكثر من صحن فول بالراحة على معدتك ما تستحملش و تاثر على قدرة التفكير عندك…
    هي الزكتورة تشتمني انا زي ما شتمتها و لا تشتم كل المغرب شفتي بقى الفرق بينا و بين ام حمبوزتك ههههه الي انت تلتمس لها الاعذار بكل موضوع ..
    الاحسن لك يا تذخل بخير و حيادية …. يا تصمت و تريح نفسك قبل ما تريحنا 😉

    1. أم حمبوزو كفيلة تسمعك أكتر من إللى قولتيه، و إللى هى بتعمله معقول جداً مع شخصيات زيك مُثيرة للغثيان 😉
      و تدخلى على تعليقك فقط للرد على الجُزء الخاص بـ إنت عارفنى بسخن بسُرعة . لإنى مكُنتش أقدر ما أردش على حاجة عارف إن تم ذكرها لإثارة الفتنة و الخوض فى أعراض الناس !
      ولو كنتى قريتى تعليق بنت بلدك حسيبة و هى بتقول الكلمة الطيبة بتجبر الغير على إحترامك كُنتى قولتى كلام طيب يا ست يا مُحترمة !

  14. و لو أني ما شتمتش بس رديت بنفس الكلمة لي استخدمتها انت … انا انا قلت لي فيها لا غير

  15. معلش اتدخل يا جماعة لاني صايرة ملقوفة هاليومين 🙁
    الخوات المغربيات والمصريات الحق عليكم انتو لتنين. وكلامكم انتو لتنين لبعض ابدا مش كويس ومحزن. عمرها اتهاماتكم لبعض متخلص. انا اتدخلت قبل هيك وطلبت من اخت مغربية تتوقف وهي طلعت جدعة وتوقفت. الستات المغربيات والمصريات احسن ستات وحرام نشوفكو كدة. اخت وئام بما انك هنا ارجوكو توقفي هالدوامة اللي مارح تخلص ونفس الرجاء بوجهو للدكتورة. والله احنا بندخل نورت من قرف وضغوطات الحياة , سهلوها علينا الله يسهلها عليكم ( حاسة نفسي بشحت عباب جامع هههه) .
    تحييياااااتي للكل ول VIP

    1. تحياتى يا منال ؟ كيف حالك يارب بخير،،،
      عرفت إنك مش هتتغاضى على ولا مليم أحمر 🙂 بس إنتى دماغك راحت لبعيد مكُنتش أقصد كده 🙂 العروسة نتقّلها بالدهب 🙂

      1. بضحك معك والله يا VIP . احنا ياسيدي ما بنطلب شقة , انتو عليكو المهر والباقي كلله عليه. المهم العريس يطلع يا دكتور يا مهندس.
        بصراحة يا VIP متقدم لاختي عريس مصري دكتور زي الفل لو ادم يطلع زيو انا اديهالو علطول 🙂

        1. إن شاء الله يطلع زيه 🙂 إن شاء الله مش هقصر معاه لحد ما أشوفه راجل مُحترم و له شأن 🙂
          .
          مُضطر أخرج دلوقتى و أشوفك و الأصدقاء على خير إن شاء الله …
          سلامى للجميع.

          1. انشالله يكبر وتشوفه احسن حد في الدنيا 🙂
            اذنك معك VIP ويومك سعيد.

  16. و راعوا حرمات الناس علشان الناس تراعى حُرماتكم !

    ياريت تقول نفس شيء لبنات بلدك لأنهم هم من ابتدأن بقدف أعراض الناس يا أخ فيب فأنا لا استغرب أن أرى معلقا ترد عليهم ولو بنصف ما ينشرون …..لا أدري يا أخ فيب هل لا ترى ما نرى من شتائم قبيحة وقدف للاعراض وفيديوهات اللي بتنازلها بنات بلدك أم لأنهم بنات بلدك تدافع عنهم ….والمصيبة أنهم يتهمون كل شخص يعلق في مواضيعهم أنه مغربي بدون ما يتأكدو و يشتمون بالالفاض قبيحة وتريد من وئام ومن غيرها أن يحترمهم !!!!!!

    1. لأ أكيد طبعاً بشوف،
      بس الحاجات دى مثلاً فى موضوع فيه تعليق زى تعليق الأخت المحترمة وئام كده ! طب وليه نبعد بعيد … موضوع زى إللى إحنا فيه ده و تلاقى معلق مغربى دخل كتب تعليق كده زى التعليق الأول بتاع الأخت حسيبة و تلاقى المعركة إبتدت !!! فلما أنا ادخل بقى على موضوع زى ده و الاقى التعليقات وصلت لـ 160 تعليق كلها سب و قذف و فيدوهات منشورة ما ينفعش نمسك فى طرف و نسيب التانى ! كده الطرفين غلطانيين و غن جيتى للحق المفروض نلوم إللى بدأ !
      و على فكرة يا أخت صن شاين لو فعلاً تعرفينى و متابعة نورت من زمان، هتعرفى إنى أكتر معلق رافض إستخدام الإساءة و أكتر معلق بيمنع ولاد بلده من الغلط !
      هاتيلى بقى حد مغربى أو حد عربى أصلاً منع حد من الغلط !

      1. يا أخ فيب لا تنتظر من شرين وفرعونة ييجو يناقشو هم لايعرفون سوى لغة الشتم وقدف الأعراض ….. أنا مرة حاولت أن أكلم شرين وأفهمها ردت عليا بالشتم والافاظ القبيحة وهددتني بنشر فيديوهات لفضايح هههه تصور!!! هههه ضحكت والله ضحكت على افكارها .ماتنشر وانا مالي ؟ و مال هدوك اللي في فيديوهات و مال مصر و مال المغرب ….. و بعدين متل مافيه فيديوهات لساقطات مغربية فيه فيودهات لساقطات مصرية ما الفرق و بعدين ماهدا التفكير الغريب ….!!!!!! بنات بلادك هما اللي ابتدأنا الله يهدي الجميع

        1. Sunshine
          و بعدين متل مافيه فيديوهات لساقطات مغربية فيه فيودهات لساقطات مصرية ما الفرق و بعدين ماهدا التفكير الغريب ….!!!!!!
          _________________________________________________
          الله ينور عليكى، ده إحنا عارفينه كويس و الله. بس أتمنى من جميع مُعلقين الجنسيات العربية إنهم يعرفوا كده هما كمان !
          إن إللى بتنتقدنى عليه النهاردة موجود عندك أكيد و بلاش نقلب لبعض فى الدفاتر و خلونا حبايب ………… ده إللى ياما نادينا بيه و الله يا أخت صن شاين.
          و بكررها لو إنتى قديمة و متابعة لنورت هتعرفى أن شيرين و فاتيما مثقفات و ولاد ناس بس جربى تبقى مصرية و إنتى مش هتتحملى إستحمال سخافات هتخرجك عن شعورك !

  17. هههههه انا عارفة انك حتدافع على ام حمبوزو في النقطة دي بالضبط لما قالت تسخن هههه لانها كانت تكلمك انت و لأنك دائماً تدافع بانحياز لبنت بلدك … عشان كدا قلت مهما كانت نيتها لا مش عادي عندكم و لا عندي اي حد لما تقولها بميوعة و ضحك متبوعة ب هههههههههه داه انا لي ست لو انا راجل و زوجتي قالت لواحد راجل انا …… متبوعة بضحكة ههههههههه كنت عملت حجتين رميت عليها الطلاق فورا و لا كسرت عظامها ههههههههه
    عشان كده قنا لك عايزلنا تأديب لمصلحتها انت بس أركن عجنب 😉

    1. سنفورة انا لغتي وانا صغيرة كانت فرنسي بس بعدين حولت لمن زهقت, اصلي بزهق بسرعة هههه.
      نهارك اسسسعد

        1. الله يسعدك ويهنيكي سنفورة.
          عن اذنك حبيبتي وخللينا دايما نشوفك. وانشالله بنشوف ابو ناشي كمان وبنتطمن عليه.
          تحياتي

  18. يا الله استودعكم خير 🙂
    أنتم يا مصريين مشهورين بكثر الكلام و انا يومين اجازة بس مش حققضيه في كلام لا يودي ولا يجيب انشا الله أكون ضيفة خفيفة على قلبكو 🙂

  19. يا اسفي عليكم في من فرطتم فيه . انتظروا اياما عجاف مع هذا المدعي المنافق ، سيستكثر عليكم حتى الفول والمدمس بل الماء والهواء. وسيطلب منكم شد الأحزمة حتى تلتصق ضلوعكم ببعضها البعض ولن يكفيه ذلك فقد رضيتم بالذي هو أدنى عما هو خير. فتعسا لمن والاه منكم ولتعلمن اي منقلب سوف تنقلبون.

  20. “بسخن بسرعة” ……………كلمة فى اللهجة المصرية معناها بتنرفز بسرعه وسريعة الغضب
    ابن بلادى المحترم كان بيلومنى فى احدى المواضيع قائلا :يا شيرين لاحظت انك بتسخنى بسرعة …فرديت واعترفت لانى واحدة منصفة حتى لو مع نفسى وقولتله :فعلا يا فيب انا بسخن بسرعة وبعترف بكدة
    قامت المغربية وئام فسرته تفسير جنسى بحت…دماغها دوغرى فكرت فى الجنس
    لهذا فالسياحة الجنسية مزدهرة فى المغرب والمرأة اللعوب فى الدراما المصرية والخليجية حتما جنسيتها مغربية والمغربية عامة سمعتها سيئة ومن قبل كريمة المحروقى كمان …. لان المغربيات لا يفكرون سوى فى الجزأ الاسفل من الجسم والدليل وئام المغربية

  21. بالنسبة لحسيبة اللى شتمت امى فاكيد امى اشرف من امك يكفى انها ليست مغربية

  22. النهاردة حنتعشى فول مدمس بالزيت الحار والفلفل الاسود والطحينة
    وجنبهم بدنجان مقللى وجبنة حادقة ..وحنحبس بشاى فى الخمسينة
    الله الله
    عظيمة يا مصر يا ام الدنيا
    الفول هو طعام الاحرار الذى لا يركعون ولا يسجدون الا لله وهكذا البدنجان خصوصا لو مخلل 🙂 🙂

  23. لا خير في ود إمرئ متلون
    إذا الريح مالت .. مال حيث تميل مبارح كنت مع مرسي واليوم مع سيسي وبكرة مع ميمي أما عن سيسيكي فيريد ان يصبح أتترك الثاني ههههههههههههه
    فليس ببعيد ان يستبدل العبرية بدلا من العربية ويقول هاذه لغة موسي وموسى مصري!!!!!!!!!
    بكرة الأيام بيننا يا زْك تورة يا بنت علياء المهدي

    1. علياء المهدى عملت ايه جنب كريمة المحروقى؟؟و اللى رفعت علم المغرب غير الشقيق مع نص رجالة اوروبا ههههههههههه
      مش فاضيالك ولا فاضية لامثالك ..انتو عوانس عواطلية لا شغلة ولا مشغلة سمعتكو فى الارض
      لازم امشى بس اكيد راجعالكو تانى لانه من واجبى كبنت ام الدنيا انى اعلم امثالك الادب
      تشااو يا روحى وسلميلى على اللى بتسخن بسرعة بتفكيرها هى 🙂 وماتنسيش تسلميلى على بقية شلة العوانس

  24. this is very sad indeed. shereen you are an educated doctor, so there is no need to drag yourself into such an endless stupidity, you are better than this

  25. كلنا كنا مخدوعين في بعض “الأشخاص”التي أصبحت رائدة في قلة الأدب والإساءة للآخرين ففقدت للأسف احترامها اصبحنا نشك في تعليمها وحتى مستواها الإجتماعي عامة

  26. the fact that we are here commenting on different subjects shows care , integrity and concern about our nation, so i am sure that the ladies here either Egyptian Moroccan Lebanese… are not bad ladies at all, and i hope they can get over pity differences, because unfortunately we are all in the same boat that is sinking as we speak

  27. و مين سمعك ????!!!!! أنا لايهمني من يحكم مصر حتى لو كان عفريت إذا كانو راضيين به فما بهمني على الإتلاق لكن لما بشوف وحدة محسوبة على المتعلمين تشتم وتعمم على شعب بأكمله لإن واحد قال رئىه هذا غير مقبول هي عندها مشكلة مع بنت من بلد أوكي لا لوم عليها اذا كانت الإجابة للشخص بعينه

  28. they are not bad people, they get mad and provoked very easily but i am sure they will come around. life is too short to waste it on anger and hate

  29. هههه والله يا شرين انتي قمة في التخلف تجمعين كل نساء المغرب في سلة واحدة وفيهم محترمات و محجبات ومتقيات الله أحسن منك بالأف مرة
    طيب مارئيسكي السيسي الدي تعبدينه أمه مغربية لمادا تموتين عليه ؟؟؟؟
    أما والله انتي إلي شفناكي وشفنا كل تعليقاتك عن الجنس و دماغها دوغرى يفكر فىه وأكبر دليل تعليقاتك هده وكل يوم داخلة تتكلمي على قلت الحياء و الدعارة والله كل إناء بما فيه ينضح خلي عندك شوية حياء يا قليلة الأدب….لكن على الشتم ممكن نوقفك لكن احنا مش بمستواكي هدا ضحكتي الناس عليك

    1. احنا انتخبنا حكومة إسلامية والحمد لله راح نصلح بلدنا مع أننا والحمد لله أحسن من غيرنا بكتير وكلامك هدا لن يقلل فينا شيء هو راح يقلل من شأنك انتي لأنه ببين كم انتي متخلفة وغبية وتهينين بلدك أكتر منا …وتظهرين مستوى المتعلمين الدكاترة عندكم….

  30. أهلا وسهلا ابو أدم طول عمرك ذوق
    والله يا أحمد لو خيرتي بين لحم مسوي وفول مدمس أختار الفول احنا في المغرب شعب يحب البيصارى هههههه

  31. dr shereen pediatrician
    January 10, 2015 at 7:02 pm

    بالنسبة لحسيبة اللى شتمت امى فاكيد امى اشرف من امك يكفى انها ليست مغربية
    أقول لك شيئ واحد وهو حسبنا الله ونعم الوكيل فيك ليس لأنني لا أجيد الشتم ولكن حكمت العادل يقص لكل إمراه مغربيه أنت دكتوره !!!!!!!!!

  32. Om hampoz si5nat hhhhhhhh
    نسيت لما الجريدة منعتها لما قالت كلام في ج ن س هههه
    اتكلم عن سفيهة مصر شرين

  33. بتضايق اوووي لما أوسخ خلق الله يعملو شرفاء وولاد ناس… وتناسو أن ليهم سجل من التعليقات القذرة المحمل بالشرشحة والكلام البائس والفاحش اللي نصه اتحذفه واللي أقل كلام فيه كان ردح ومعايرة بأن زوجها أمريكي عيونه زرقا هههههههههههههه
    اهو واحدة زي حسيبة دي اسمها أول مرة أشوفه في نورت وظهر تعليقها امبارح بعد فترة وماكنش ضمن أحدث التعليقات… لأن التعليق بيتأخر لما يكون الاسم جديد… ويرجعو يزعلو لما نقول أن أغلب المتنكرين منا.
    فيب يا أخي العزيز، أنا مش عارفة إيزاي أنت استحملت أنك تتكلم معاهم الفترة دي كلها، المفروض نديلك كأس البطولة… بس لما واحدة تقولك منهم هاتلي تعليق لإساءة قولها أنك الوحيد اللي رديت على بن الح رام اللي قالت أن المصريات خائنات لأزواجهم علشان كده المصري مابتجوزش منا… قولها أن المشعوذة وئام عايرتنا بالفقر والوحيد اللي رد عليها وقالها عيب هو أبو ناشي، قولها أن تعليقات المشعوذة وغيرها من المعقدات كلها إساءة… ولا ليه تقولها… فات زمن الكلام باحترام والتبرير، ومين اللي بدأ ومن اللي بيرد.

  34. يا نهار اسود ومنيل على قلة الادب وقلة الحيا
    على فكرة يا ادمن انت لو خايف على سمعة الموقع لازم تمنع كل المغربيات من التعليق …بجد دول شبهة انا كنت دايما بسمع عنهم كدة ودلوقتى اتأكدت.
    كفاية البنت بتاعة ستار اكاديمى مش فاكرة كنزة ولا ريتا اللى مارضيتش تاخد هدية من المغربية ابتشاع المصطنعة اللى كانت دايما لازقة فى الواد الخليجى .مامتها قالتلها فى التلفون اوعى تاخدى من المغربية حاجة والخبر انت جبته يا ادمن وطبعا ده اكبر دليل على موضوع السحر واكبر دليل انهم مشهورين بكدة
    يعنى ماجبناش حاجة من عندنا
    نصيحة اخوية يا ادمن امنع دخول المغربيات انا اعرف مواقع كتير حرصا على سمعتها بتمنع المغربيات من التعليق لانى كمان سمعت انهم ممكن يعملوا العمل عن طريق النت .ربنا يكفينا شرهم
    سلام قول من رب رحيم

  35. الفول والطعمية والعيش يا محسوبة زورًا على الإنسانية بيربو رجال مش خرفان بقرووووووون زي اللي أنتِ متعودة عليهم.
    والفول والطعمية نفسهم اللي بيخلو المختنة بملييييون راجل… فبنت المخت نة لا تقارن ببنت العا هرة… فالأولى هي الأشرف دائمًا.

    السيسي أمه مغربية؟؟ وتزعلو لما نقول خرفان؟!
    ماهو طبيعي أنتم والإخوان واحد يبقى لازم الذكاء يبقى باهت عليكم، والكذب ده فيكم من زمان.

  36. كنت متوقعة راح تدخل رغدة إلي هي طبعاً شرين ههه مرضت الله يشفيكم
    والله شكلكم يضحك ويتير الغثيان بشفق عليكم 10 بعقل واحد

  37. ازيك يا فرعونة
    انا افتكرت حاجة
    الاخوان بتوعنا لما حبوا يشتموا السيسى قاله عليه امه مغربية باعتبار انها اكبر مسبة ان الواحد تبقى امه مغربية يعنى مش عارف مين ابووه
    براافو عليكى يا فرعونة فى النقطة دى ..انا كنت دايما بسأل نفسى اشمعنا الاخوان لما حبوا يسبوا السيسى اختاروا ان امه تكون مغربية مش اى جنسية تانية
    الى صن شاين اللى هى مريم شئ طبيعى ارد غيبة بنت بلدى واهل بلدى يا حيمارة
    بس اموت واعرف مين ام حروف مشفرة دى اللى كلها YYYY هههههههههه

    1. مع أني لست مضطرة انني أقسم والله العضيم أنا لست مريم قسماً بالله
      بس إقسم لنا بالله أنك مش شرين يا شريفة هههه

  38. الرد اللي حافظينه كلهم احنا مايهمناش مين اللي يحكم مصر ههههههههههههههههه
    اومال لو كان يهمكم كنتم عملتم أيه يا اسوأ مخلوقات الله!!!
    ده أغلبكم إتجنن لما عزلنا مرسي تقول شيلنا عاه ر المغرب بتاعهم!!
    والمشكلة أنهم مصدقين نفسهم وعايشيين الدور ويقولولك الاعلام المصري شاغل دماغه بينا… احنا انتخبنا حكومة إسلامية مالكوش دعوى.
    ههههههههههههههههههههههه وهو حد قالكم أننا مهمومين بحكومتكم ولا يفرق معانا توجهها ولا أنتم أصلاً من الأساس تفرقو معانا… بالعكس عن نفسي وغيري كيررر من المصرررييين اللي عرفوكم على حقيقتكم نتمنى الإخوان يسوقوكم أكتر وأكتر، ما أنتم الحلة اللي لقت غطاها.
    بلاش كمان الإسطوانة المشروخة أنكم أحسن من غيركم وعندكم أمن وأمان ومش عارفة أيييه… أضحكو بيها على غيرنا، أو على المصريين اللي لسه مايعرفوش عن بلاوي بلادكم حاجة.
    وبالنسبة للأمن والأمان عايزيين تعرفو معناه أكتر تعالو مصر برغم الفوضى فبنمشي فيها والحمد لله واحنا متطمنيين… صحيح مش 100% لكن لأننا متعودين على الأحسن فالأقل منو شوية يفرق معانا.
    ولا بلالالاش تيجو احنا مش ناقصين بلالالاوي، اعملو عندكم ثورة وشوفو الانفلات هايبقى إيزاي وقتها هاتعرفو معنى الأمن والأمان الحقيقي.
    ثورة بجد مش تنزلو تهتفو أنكم هاتفدو مليككم بـ…….

  39. لا حول و لا قوة إلا بالله
    لماذا الهجوم الدائم على المصريين ؟؟
    إذا كانت الأسباب سياسية هم أدرى بشوؤن بلدهم الداخلية !!!
    لماذا التدخل الوقح في نمط حياتهم الذي إرتضوه لأنفسهم
    كل الناس لديها ما يكفيها في بلدها و لا أجد داعي للمعايرة
    لكن لدي ملاحظة للأخوة المصريين ان لا ينجروا للكلام القبيح
    سلام للأخت فاتي و د .شيرين و الأخ الحترم أبو آدم

  40. يا فرعونة هى ليه الصفحه كلها اسماء جديدة ؟؟؟
    علقوا باساميكو .اتارى الجبن سيد الاخلاق يا جدعان هههههههههههه

  41. لدلك نحن نؤيد الإخوان لكي ينظفو بلدنا من أمثال أللي تعلمت الفسق من الفاسقات بتوعكم اللي بتؤيديهم أنتِ متل عرياء المهدي ودينا الرقاصة وفيفي عبدو وروبي الرقاصة المصرية بتاعكم المثل الأعلى بتاعكم …شفتِ كيف هههه نريد الإخوان أن تنظف بلدكم لكي لا تصدرو لنا أفلام ساقطة كي لا تتعلم منها نساءنا الفسق مثل روبي وغيرها…….
    خلاص حان الوقت لتنظيف البلاد وهي من عشرينات مخلية الرقصات دايرات على حد شعرهم فساد وفسق…..ومدارس عالمية للرقص…يعلمون أبناءنا الفسق وقلة الحياء ويلوموهم في الآخر—————
    فبنت المخت نة لا تقارن ببنت العا هرة طبعا لاتقارن بفيفي الأم المثالية

  42. المغربيات أشرف منك وخصوصاً إلي في نورت لو كانو فعلاً كما تدعين ماكان ايدو الاخوان وحدة بس أكبر دليل على أن مؤيدات السيسي كلهن سقطات إلا من رحمة ربك
    ومستواهم ساقط ساقط ساقط ……
    وتاني شيء يا غبية شو دخلنا احنا في وحدة في ستار أكاديمي أكيد انتي مجنونة ومتخلفة الله يشفيك

  43. رغووودة يا قلبي، مسا النور والهنا على الموجودين هنا بس مش المشعوذات منهن ههههههههههه
    يارغدة طبيعي يفتكرو أنك شيرين وإني رغدة، ما هم شغلتهم على المدفع برررررم هههههههههههههههه
    هم أسياد التنكر والوقيعة بين خلق الله.
    سبحان الله أنا عمري في أي خناقة لينا ماشفتش حد ولا اسم جديد قال أنه مصري ودخل يدافع عنا أو يعمل نفسه منا…. إلا دول في أي خناقة ليهم معانا أو مع غيرنا تلاقي كمية اسماء بالهبل داخلة تدافع عنهم ههههههههههههه
    أنا عايزة اسالهم سؤال أنتم مابتتكسفوش من نفسكم؟!!!
    بلاش من نفسكم مابتتكسفوش من الأدمن المشرف على نورت وأنتم هاريين نفسكم تنكر!!!
    بجد والله أنا بسأل بجد.

    1. بس انتى برافو عليكى خدتى بالك من حاجة ان الاخوان لما حبوا يسبوا السيسى قالوا امه مغربية وما اختاروش اى جنسية تانى …. كانت لبانة على لسانهم ان السيسى امه مغربية امه مغربية وانا كنت محتارة اشمعنا الجنسية دى بالذات

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *