انقطع البث المباشر علي الإعلامى عمرو اديب اثناء تقديمه حلقة برنامجه ‘ القاهرة اليوم ‘ مساء أمس السبت , والذي يذاع على قناة اليوم عبر شاشة الأوربت.

وكان عمرو اديب قد تسائل خلال الحلقة ‘ أيه شرع ربنا في الناس اللي ماتوا, مش عاوزين تطبقوا الشريعة أيه شرع ربنا في الناس اللي اهملت , ايه شرع ربنا في المسئولين ,ايه شرع ربنا في المسئول الكبير ‘.

ووجه أديب تسائله لرئيس الجمهورية الدكتور محمد مرسي : ‘ هتنام بليل ازاي هتصلي الفجر ‘ , مشيراً إلي أن كل هذه أختبارات تقع علي عاتقه , متعجباً من تكرار نفس كوارث النظام السابق .

كما طالب بضرورة تحرك كلاً من وزير النقل ووزير الخارجية من أجل حل الأزمات الراهنة ,أو الاستقالة , مطالباً وزير الخارجية بضرورة التحرك الفوري لإجلاء المصريين من جدة و التواصل مع القنصلية لتوفير الرعاية الطبية الكاملة لهم , والا لا هيكون هناك شريعة ولا شرع ولارحمة ولا اسلام .

شارك الخبر:

شارك برأيك

‫16 تعليق

  1. لو يقطعوا رقبتك مو أحسن يا أبو لسان طويل …ما سمعت حدا بيطيق هالبني أدم فليش لسه عم يطلعوه بالقنوات ويخلوه مذيع هو والعقربة مرته ؟

  2. I really hate this guy.. he is such hypocrit.. he made the conflict between Algeria and Egypt before and now look what he is doing.. He can’t be a journalist, he should be something else other than this.

    1. من أكبر المنافقين الذين يخلقون الفتنة ماذا جنيت وراء الفتنة بين مصر و الجزائر لا شئ فعلا إنسان رخيص

  3. ” كما طالب بضرورة تحرك كلاً من وزير النقل ووزير الخارجية من أجل حل الأزمات الراهنة ,أو الاستقالة , مطالباً وزير الخارجية بضرورة التحرك الفوري لإجلاء المصريين من جدة و التواصل مع القنصلية لتوفير الرعاية الطبية الكاملة لهم ”
    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
    وش الي صاير لماذا اجلائهم ؟!

  4. احسن ممثل في مصر المحروسة كلها مكانه في هوليوود مو في قناة اوربيت اختصاص كدب و نفاق

  5. جدع يا عمرو اديب، والله راجل …. يلعن ابو الارهابيين اللي بحكمونا والسلفيين اللي علي الخط بوجه خاص

    1. معروف انك منافق من الدرجة الأولي وبتحب تتفلسف على حساب غيرك ….. ليلى

  6. Hosam الله يلعنك انت وعمر بتاعك بليله وحده انشالله قول أمين … كلاب ما بيصيرلكم حل ومبارك كان دوى الكم يا صعاليك ..

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *