تحدثت الإعلامية ياسمين عز عن موضوع تعاني منه الكثير من البيوت في مصر على حد وصفها وهو عمل الزوج وزوجته في مكان واحد، وما يعود على الرجل تحديدا من متاعب بسبب هذا الأمر .

قالت ياسمين عز في حلقة برنامجها “كلام الناس” المذاع عبر قناة “MBC مصر”: “أنا بشوف ان اللي بيتظلم في الموضوع ده دايما هو الراجل لإن يا حرام مش بيكون عارف الصداع هيجيله من أي ناحية” .

تابعت: “لو جامل مراته بكلمة أو عاملها كويس زي ما بيعامل باقي زمايلهم، هتلاقي الموظفين اللي معاهم يقولك ما هي مراته ولازم يعمل كده بدل ما تطين عيشته لما يرجع البيت” .

أضافت: “ولو حصل العكس هتلاقي نفس الموظفين دول بيقولوا شكلهم متخانقين وبيعاقبها قدامنا .. وده كله كوم والصداع اللي بيجي من ناحية مراتك لو ابتسمت لواحدة من زمايلك، ويا ليلتك اللي مش فايتة لو معدية جنبك ولقيتك بتهزر مع واحدة من العملا” .

واصلت “عز”: “ده غير طبعا الهاجس الموجود في خيال كل ست أصيلة إن جوزها متجوز عليها السكرتيرة .. الست اللي بتغير على جوزها من سكرتيرة أو من زميلاته البنات في الشغل مش واثقة في نفسها” .

شارك الخبر:

شارك برأيك

‫4 تعليقات

  1. عم تحكي حكي من حرب النئيفات!!! حبيتي قصة السكرتيرة والمدير بطلت من وقت ما كانت ستي صبية، هلأ حتى المنتوفين فيهم يتعرفوا على بنات، لا ويمكن يلاقوا بنات يصرفوا عليهم كمان
    مالك سمعانة بوسائل التواصل الاجتماعي تئبشيني!؟

  2. من أغبى المذيعات ! معقولة الاعلام العربي
    وصل لهذا المستوى من الانحطاط ؟
    مع انتشار الفضائيات و الواسطات و الاهتمام
    بالشكل أكثر من المضمون و الثقافة طبيعي
    نشوف هكذا نماذج تافهه تتكلم شمال و يمين
    من أجل الترند و الشهرة بطرق رخيصة

  3. من يريد الخيانة بكون جالس حد شريكه و(بخون من خلال هاتفه)
    ومادخل أبداً الثقة بالنفس بخيانة(الشريك).
    ممكن رجل يكون عنده ملكة جمال في البيت ومحترمة وعزيزة ووو ولكن صدفة او فعل واحد مقصود او لا يؤدي للخيانة .
    الخيانة مرتبطة بالشخص نفسه (الخائن)
    ما بحب اسمع (بسبب الزوج المرا خانت أو العكس)..
    ومن هذه الأمثلة (سفر الشريك لأشهر مثلاً)أبي الله يرحمه كل عمره كان مسافر وامي صبية وغيرها كتير زوجات كن هكذا وما زلن صبرن ووضعن حاجز لشهواتهن ووو)
    المحيط والاختلاط الغير مشروط أو الضروري ،الأخذ والعطى بين الجنسين كثرة المحادثات الغير ضرورية تساهم (باهتزاز الجدار الحامي ل غريزة الشخص وشهوته)
    واكيد الايمان (كل حسب دينه )من يؤمن ب قواعده الدينية يؤمن بعدم الخيانة وبالحساب الالهي (وهذا أمر عم يتراجع كتير هذه الأيام).

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *