فاجأ الفنان المصري أحمد حلمي جمهوره بنشره أول صورة تجمعه بابنه “سليم”، والذي يبلغ من العمر 3 سنوات.

الفنان المصري حرص على إخفاء معالم وجه ابنه، الذي ظهر مرتدي كاب ونظارة شمسية، ويجلس داخل عربة الأطفال.

حلمي وجه رسالة شكر لوالده، مؤكدا أن تعامله الصحيح معه في طفولته، جعله يستطيع التعامل مع أبنائه بالمثل، حيث قال: “لما كنت طفل كان كل حاجه في حياتي. جبل كبير ضخم كله قوه، وعلي قد قوته كانت حنيته. عمري ما انسي كف أيده الدافئ وهو حاضن أيديا الصغيرة. نينني عينه اللي بيضحك لما بيبص في وشي. كنت بحس بالامان لانه مركز معايا وواخد باله مني. لا شغل شاغله عني ولا اهتمام كان ناقصني. حفظني طريق مدرستي زي ماحفظني امشي في اول خطوتي من الكنبه للترابيزه وهو بيشجعني ومحاوطني بدرعاته. . انه أبي. انه أبويا. انه والدي. انه بابا”.

وأضاف: “اللي زرعه ابويا من اهتمام وتواصل فرق معايا كتير . او بمعني ادق خلاني اب اعرف اتعامل مع أطفالي . شكرا يا ابي شكر دائم ومستمر مدي الحياه. شكر اتمني اني استحقه وأسمعه من ابني وبنتي لما يكبروا فأشكرك شكر تاني.. شكرا لكل اب بمناسبة عيد الأب.. وطبعا طبعا طبعا شكرا لكل ست لانها هي اللي ولدت وربت كل طفله بقت ام وكل طفل بقي اب.. يونيسف الشهر ده بتحتفل بكل أب في مصر وفي العالم كله. نزّل صورتك مع ولادك أو صورتك مع والدك مع موقف فاكره أثر في تربية ولادك أو في تربيتك وانت صغير واعمل تاج ليونيسف..#السنين_الأولى_بتفرق”.

يذكر أن أحمد حلمي متزوج من الفنانة منى زكي ولديه منها ثلاثة أبناء هم “لي لي وسليم ويونس”.

شارك الخبر:

شارك برأيك

تعليق واحد

  1. رحم الله والدتي واسكنها فسيح جنانه وتجاوز عنها واسكنها الفردوس الاعلى من الجنه ورحم الله والدك وكل المسلمين والمسلمات

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *