انتزعت المطربة اللبنانية إليسا لقب “الفنانة الأجمل في فستان الزفاف” في الاستفتاء الذي نظمته مجلة “لها”، وضم 20 فنانة عربية تم اختيار صورهن من “فيديو كليبات” لهن أو من صور زفاف حقيقية.

وحصلت إليسا -وهي غير متزوجة- على 35% من مجموع الأصوات المشاركة بالاستفتاء، بفارق كبير عن أقرب منافسيها الفنانات نجوى كرم، ورجاء المغربية ونانسي عجرم؛ حيث حصلت الأولى على نسبة 12%، والثانية 11%، والثالثة 10%.

جاءت في المركز الخامس ياسمين عبد العزيز بنسبة 5%، فيما كانت مفاجأة الاستفتاء حصول حنان ترك على المركز السادس بنسبة 4%، متجاوزة فنانات كان لهن حظ كبير في الاستفتاءات المتعلقة بالموضة والجمال، مثل: هيفاء وهبي، وباسكال مشعلاني، وياسمين عبد العزيز، اللاتي حصلن على 3%، ثم داليا البحيري ومايا نصري وسيرين عبد النور وشمس الكويتية وجومانا مراد ونور 2%، رولا سعد ودينا حايك ودانا اللبنانية وبشرى وميريام فارس 1%.

وعلى الرغم من اشتراك 20 فنانة في المسابقة، فإن معجبي هيفاء وهبي كانوا الأكثر ضيقًا من نتائجها وشنوا عبر صفحة لمعجبيها بـ”فيس بوك” هجومًا عنيفًا على نتائجها، مؤكدين أنها لا تعكس الواقع.

وقالوا: “نحن لم نعرف بالمسابقة حتى نروج لفنانتنا المفضلة على صفحات معجبيها، في حين أن صفحات إليسا مليئة بالإعلانات الخاصة بالاستفتاء.

واعتبروا عدم معرفتهم بالاستفتاء سببًا في استئثار “إليسا” بنتائجه، وقالوا: “لو كنا نعرف ما كان اللقب سيذهب لها”.

شارك الخبر:

شارك برأيك

‫30 تعليق

  1. الفستان حلو لانه من تصميم إيلي صعب
    الفستان بس
    الله يخفيها منا منظر كيف طالع وجها متل وج العنزة

  2. احلى عوس طالعه خمسه وخميسه حبيبتي مي عز الدين اتخبل فدوه الله يحفظه الله

  3. ■JoJo في أيار 24, 2011 | نانا حبيبتي انتي وحشاني كتيير أنا الحمدلله بس مشغوولة كتيير ما بين الشغل وجوزي وكمان البيبي اللي جاي بالسكة
    انتي أخبارك إيه؟

    ام وردة حبيبتي أنا حبيت اظهرلكم الحقيقة البت اللي مسمية نفسها كاتيا بتشتم في المسيحيين والمسيحية وبتغير اسمها ل محمو وتشتم في المسلميين ورسولكم والله علي ما اقول شاهد واتاكدو بنفسكم لو روحتي الموضوع اللي ذكرته واضغطي علي اسم محمو اللي شتم الرسول. للأسف نورت زي مانتي عارفة بتتدقق لما بنبعت لينك وانا بعت اللينك direct علي الاسم علشان تتأكدوا من حقيقة الصها ينة اللي بيولعوا الناس ببعض

  4. ليه بس يا أم آدم كده؟؟
    حرام!!!
    ليه تعملي copy من الكلام ده وهو كلام غلط؟؟
    ظلمتوها

  5. فعلاً يا شهيرة .. بصراحة الواحد في نورت مبئاش عارف روحه من كتر التنكر..كرهت الجريدة أكتر ما بكرهها يعني بعادي عنها مكانش من شوية.
    الجريدة المفروض تمنع حد يدخل بإسم موجود بالفعل
    إيه السبهلله دي ؟؟

  6. katia is so ignorant and mentally sick,shes always fighting and cursing everyone,she needs to be trained how to talk in public. so vulger

  7. خلاص يا جماعة إستهدوا بالله وكفايه تقطيع في فروة الست
    هي غايبة كفاية كده
    حرام يعني

  8. سبحان الله إبــليـسا عندها محبين ومعجبين ينتحرون من اجلها
    صلى الله على محمد صلى الله عليه وسلم .

  9. أرفتونا بفستان فلانة احسن من فستان فلتانة
    وعلانة لبست نفس فستان علتانة……أوووف

  10. سورى ! مش شايف أى جديد فى الفُستان !
    وتحس أن لون الفُستان مش أبيض بيور مع إنها فى الأغنية بتقوله ( ليلة الـ ألبسلك الأبيض ) !

  11. الفستان حلو بس اليسا فيه مش حلوه
    اما فستان هيفا جاامد الصراحه

  12. احلى فستان لياسمين عبد العزيز لانو ضيق وبيعجبني هذا النوع من الفساتين و رولا سعد كمان فستانها حلو

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *