احتفل اليوم الفنان الشاب شريف رمزي ، بزفافه ، على الفنانة الشابة ريهام أيمن ، وسط أجواء عائلية ، إقتصرت فقط على الأهل والأقارب والأصدقاء المقربين ، بعيدا عن الأضواء ، بسبب حزنه الشديد على رحيل والده المنتج الراحل محمد حسن رمزي.

“شريف” و”ريهام” ، بعد حفل الزفاف ، سيسافران ، لقضاء شهر العسل بالخارج ، ويذكر أنهما إحتفلا بعقد قرانهما منذ أسبوع في جو عائلي أيضا.

شارك الخبر:

شارك برأيك

‫37 تعليق

  1. الراجل كان عايز يخلف والست بنت مرفت هانم مكنتش راضية
    فاتجوز واحدة غلبانة عايزة تعيش
    مبروووووك
    الصور مش ظاهرة عندى 🙁

  2. مرفت امين دمها ثقيل ولاتمتلك موهبة الثمثيل وبنتها ربما طالعه زي أمها
    الله يوفقهم بالرفاء والبنين

    1. اول اشه انا معك 100% في تجاوزات على مصر وناس كتير بتتدخل بشون مصر عن غير درايه وهاد اشه اكيد , لكن انته شايفه نفسك بتردي اعتبار بلدك بخناقك ( واحياناً بشوف الك حق ) لكن الطريقه صح بتشوفيها ؟؟

  3. لكن في اشياء انته بتغضه النظر عنها بتصدر من ناس من بلدك واولهم (( الاعلام ))
    انا صح او لا ؟؟

  4. الصراحه الي مفروض ياخذو اعدام
    عمرو اديب وعُكاشه والحُسيني واحمد موسي هذول الي بستحقو الاعدام .
    هذول الي خربو مصر

  5. الأدب مانفعش يا أبو ناشي…. والاحترام فسره البعض أنه ضعف، ولما كنا على مدار 4 سنين بنتشم ويتلعن سلسفيل أهلنا وبلدنا بحجة الممانعة والمقاومة شوية…. وبحجة الخيانة شوية وكل شوية يخترعولنا حجة للإهانة ومع ذلك كنا نادر لما نغلط في شعوب ودول…. وكانت جنسيات بعينها بتغلط فينا ويستفزونا ويعملو علينا تكتلات ومع ذلك ولا مرة غلط على بلد بعينها.
    والموضوع زاد عن حده، كل واحد عنده تجربة مع مصرية وحشة يجي يقولك مصر بنت كذا وكذا…. وواحدة خطيبها المصري سابها تطلع تقولك مصر كذا وكذا.
    ولو واحد متعقد من مصر كده لله في الله يشتم ويسب ويلعن ويزايد ويتاجر….. الحال زاد اوووي عن الحد ولو أنت في مكان حد فينا هاتنفجر وتقول اسوأ من كده.
    يكفيني إني لا ابدأ بالسب ولا الإهانة، وبدور في مليون موضوع قبل ما ابدأ أي عدوان.
    على فكرة اللي بيعملوه ده مش بيسيئ لمصر، بس أنا حابة أعرف البعض مقامه وخاصة إني زي ماقولتلك مش بسب ولا ببدأ بالعدوان، أنا لما حد بيقول أننا راقصات بقوله وأنتم كمان وفيكم كذا وكذا بجيب وقائع من جرايدهم ومن المعروف عنهم مش بفتري ولا بجيب حاجة من عندي.

    1. حكيتلك في هجوم على مصر وهجوم مُستفز كمان لكن في علامات استفهام احياناً

  6. زي أيه أنا طنشته من اعلامنا وكان فيه اساءة؟!
    وليه الحسيني وعكاشه وعمرو أديب لازم يتعدمو اديني مثال للسبب.

    1. كُل مشاكل مصر من وراهم وانته عارفه .
      ما بدي افتح بواب مسكره يا فاتي
      بدك امثله ؟؟

  7. مشكلة لشعب المصري انو طيب كثير وبيسمع للاعلام الي مش صادق .
    بدك امثله بعطيكه .

  8. كل مشاكل مصر من ورا عكاشة وأديب والحسيني؟! مصر أكبر من أن مشاكلها يكونو هم سبب فيها.
    ومع ذلك اديني مثال.

  9. بتمنى يكون الكلام انا وانته بالموضوع بدون دخول حد يحول الموضوع لطريق ثاني .
    وساعتها انا اشرحلك شو انا بشوفو غلط من جهة المؤسسات المصريه .

  10. وأنا كمان اتمنى عدم تدخل المولعاتية اللي بيصبو البنزين على النار… اتفضل قول الدار أمان 🙂

  11. 1: مثال مشكلة ام درمان , مين السبب الرئيسي بالاشكال وبكلمه وحده ؟؟ مش اعلام مصر ؟؟
    2: مثال مشكلة الاعلاميه المصريه الي اتهمة دوله وقالت شو مصدر سياحتهم وانته فاهمه علي .
    3: الاعلام المصري زرع بعقول المصريين انو حماس هي بتقتل جنود مصر , وانته قلتي بنفسك انو مصر اكبر من اديب وهاي الشله , لكن هل يُعقل ان الحكومه المصريه ان تتستر على حماس ؟؟

  12. ولحد الان ما صدر اتهام رسمي لحماس بقتل الجنود و لكن الاعلام المصري والفنانين ما شاء الله عليهم الاتهامات عندهم , هذا من فضل ربي !

  13. كنت متأكدة أنك هاتقول مشكلة مصر والجزاير ههههههه
    هارد عليك على كل نقطة دقيقة واحدة.

  14. انا ذكرتلك مشكله ام درمان واحد من كثيرين والافضل ما نتناقش بجذورها
    لكن احب اناقشك بتهمة حماس على الاقل اشه مني وفيني وبخص بلدي مش بلاد ثانيه علشان ما نعمل مشكله .

  15. مشكلة أم درمان أو المشكلة الكروية أساسها الصحف الجزائرية كنا بنشوف تقارير جرايدهم وكلامهم المستفز سواء جرايد أو شعب حتى كلام مهين تشيب الجبين…. واعقتد أن تعليقاتهم على أروى المغنية اليمنية لما قالت عن اجراد أنه صوته مش حلو أعتقد تابعت تعليقات اغلبهم في كل وسائل السوشيال ميديا وشفت كمية البذاءات على أروى…. هو ده اللي كنا بتعرضله يوميا منهم بس ماحدش كان بيشوف.
    بمعنى مختصر…. اللي عمله الاعلام المصري رد فعل على شئ أنتم ماشفتهوش أو بعضكم شافه وعمل نفسه مش واخد باله علشان كرهه لمصر.

    2 كلام الاعلامية ماكنش فيه اساءة للبلد ولا للشعب هي قالت معلومة وواقع عندهم بدون تطاول على الشعب…. ومع ذلك الاعلام وكل الاعلاميين ورئاسة الوزراء والسفراء قدمو اعتذرات ليهم فدي ماكنتش قضية كبيرة عمل منها الاعلام حكاية ورواية.

    النقطة الثالثة هارد عليها

  16. يا أبو ناشي دايما بتقول أن الاعلام بيأثر على عقول الشعب المصري…. وبقولك دايما الكلام ده غير صحيح.
    لما كان نظام مبارك وكان الاعلام وقتها نفس نهجه ضد حماس كان أغلبية المصريين بيقولو لا كلام مش صحيح.
    حتى لحد أحداث ثورة يناير لما فتحت السجون وكان الاعلام بيقول أن حماس وحزب الله هم اللي فتحوحها ماحدش كان مصدقهم حتى أنا وبالمناسبة أنا من ضمن الناس اللي كانت ضد حماس وحزب الله من زمان من قبل الثورات ومع ذلك ماكونتش مصدقاهم.
    المستجدات غيرت وجهة نظر كتير من من اللي كانو بيقولو أي حاجة بيقولها الاعلام المصري غلط ومش صحيح.
    اللي شفناه ولمسناه وعشناه أكدلنا على حاجات كتير…. وماتقوليش أن حماس مش متهمة…. حماس قبل ما مرسي كان يفوز كانت بتوزع الحلويات في غزة…. وكانو بينزلو بشكل مستفز واعلام حماس بيصور ده وبيقولو كلام غريب عجيب يخلي أي حد منا يشك فيهم ويصدق كلام الاعلام.
    وبعد مافاز مرسي شفنا لهجة من الاخوان وحتى من الحمساوية كانت غريبة وكلام يخليك تفكر مليون مرة فيه وفي السيناريوهات اللي هاتيجي منه…. حتى بعضكم هنا وكان منهم الأخ صابر بيفتخر بعد فوز مرسي ولما الاخوان عموما اتمكنو بأن الحمساوية بان الحمساوية هم اللي فتحو السجون وتعليقات نورت تشهد.
    هاتقولي وهو كلام صابر يعني يعتمد عليه… هاقولك مش صابر بس، أنا لي صديقة في عمارتها كان ساكن واحدة حمساوية مش عايزة أقولك كانو بيسمعو منها أيه وربنا شاهد على كلامي…. يا بوناشي مش حابة أقولك االكلام اللي بعضكم ممكن يعتبره عبيط أو كذب وأقولك البئين اللي أي حد بيقولهم بتوع أقاربي ومش أقاربي الواصلين قالولي بس والله حماسكم متورطة للركب في مصر… ده يكفي استفزازهم في قنواتهم ونزول القسام لتهديد الجيش المصري ورفع إشارة رابعة.
    ليه الحكومة المصرية عاملة عبيطة وساكتة…. فيه اعتبارات تانية خالص أهمها اعتبارات أخوية وسياسية وغيره….. برضو هاقولك جملة أنت مش هاتصدقها وهاتستهتر بيها
    الحكومة والجيش مش عايزين يهيجو الشعب، والله صدقني احنا الشعب اللي هانبقالكم مش حماس ماتخسروناش حماس مسيرها هاتمشي وحكومتنا هاتمشي الشعب هو اللي باقي خلونا سند…. ده من ضمن اعتبارات الحكومة المصرية مش هاتصدق ده بس ده واقع.
    مش عارفة هل هايوصل المعنى اللي عايزة أقوله ولا لا… ولما بقول الحكومة مش عايزة تهيج الشعب مش أقصد أننا هاننزل نحاربكم لا…. أقصد أن بدل ما واحد مصري كنت تقوله قضيتك الأساسية أيه يقولك فلسطين…. لو ده حصل هايقولك مافيش وأنا مالي…. ده خطر جدا يمكن بعضكم كفلسطينيين يستهتر بيه بس هو خطر اللامبالاة اللي هاتحصل.

  17. كلامك في ملاحضات كتير مش هبدا بدور لكن لا تواخديني يا فاتي غير مُقنع انو الحكومه مش عايزه الشعب يقوم على حماس !! ما اقتنعت الصراحه .
    لكن انا سمعت وجهت نظرك وانا حقولك وجهت نظري اذا عندك وقت اقرئيها واذا تاخر الوقت عندك ممكن تقرئيها بكره او وقت ما تحبه .
    يتبع

  18. ماهو طبيعي مش هاتقتنع زي ما أنا مش هاقتنع أن حماس عايزة مصلحتكم، ومالهاش يد ولا علاقة باللي بيحصل في بلدنا.
    لا قول علشان أنا شكلي مش هانام وهاروح على الشغل كمان كام ساعة مافيش وقت للنوم.

    1. حماس بمكان مُدافع وليس مُهاجم يا فاتي , لو ارضك مُحتله شو حتعمله ؟؟
      حماس تستعمل حق شرعي هو الدفاع عن ارضها بكُل الطُرق المُتاحه .
      حماس هي الحكومه المنتخبه من خلال الشعب الفلسطيني وعباس النجس هو الي تؤامر عليهم .
      هاي حقيقه .

  19. اسمعه يا فتافيت السكر
    حماس بحربها الاخيره مع اسرائيل ابلت بلاء حسن والكُل يعرف هاد الكلام واسرائيل نفسها قالت ما بنوقف الحرب الا بمسح حماس عن بكرة ابيها , لكن رد حماس اجاهُم مُغاير تماماً زكانت صواريخ حماس بالعُمق وكانت تنزل عليهم مثل المطر و طبعا اسرائيل صُعقت من قوت حماس من ناحية السلاح , والحق يُقال ان الصواريخ دخلت غزه عن طريق انفاق مصر , هاد كلام اكيد بمُساعدت مصريين هم بالاصل ضد اسرائيل , وكان توقف الحرب بغزه بيد حماس مع انها بالبدايه اسرائيل قالت واعلنت لن نتوقف الابتصفية حماس .
    المُهم عباس ما بتعامل مع حماس ومستحيل يساعدهم وحدود غزه مع الاراضي المُتله الي تحكُمها اسرائيل وحدو ثانيه مع مصر وحدود بحر تحكمو اسرائيل , حدود البحر وحدود اسرائيل مُحكمه بالنسبه للاسرائيليين وصعب حماس تدخل سلاح منها , من تبقى الحدود المصريه ( سيناء ) والخطه الوحيده لاسرائيل هي انها تعمل جدار تحت الارض لمنع الانفاق لكن حماس اخترقتو ايضاً وما تبقى للصهاينه الاسرائيليين الا منطقه عازله بسينا تمنع استمرار الانفاق وهاد الي حصل اسرائيل هي صاحبة الفكره انو منطقه عازله لتحجيم حماس ومنع دخول سلاح الاها , وهذا ما رفضه مُبارك سابقاً وقبله السيسي .
    ممكن حماس تميل للاخوان لانهم فصيلين ما بختلفو عن بعض كثير والاثنين من الاخوان لكن كل واحد ببلدو .
    والايام راح تثبتلك انو التمويل للمنطقه العازله تمويل اسرائيلي بحت وخطه اسرائيليه ميه بالميه , اما انصار المقدس فهم من زمان الهم عمليات داخل العمق المصري واتوقع بالثمانينات كانو فعالين كثير وقتلو كثير من الشعب المصري الي لا حول ولا قوه الو .

  20. ولكن أنا بشوف ناس كتير في غزة نفسها ضد حماس وضد سياستها وبنشوف معاناة الغزاوية بسببهم والفتحاوية كمان ضدهم (أغلبهم يعني). دي مجرد ملحوظة بقولها بما أنك جبت سيرة الرئيس عباس.
    مابقولك لا أنت هاتقدر تقنعني ولا أنا هاقنعك…… وأنا اللي متأكدة أنه اليوم هايجي ويثبتلك كلامي ده إن شاء الله.

  21. في ناس بغزه كرهو الحرب واليأس سيطر عليهم وهم الوحيد هو ولادهم , لانهم عارفين انهم مش قد اسرائيل وما راح يطلعو بنتيجه معهم و مش عشان اسرائيل قوييه ولكن عشان العرب هُما الي بدهم حماس تبقى تحت , حماس ما بتحارب اسرائيل لوحدها للاسف اكثر العرب ضدهم !!!
    يعني ممكن يوم من الايام حماس تحط ايدها بايد ايران للاسف لانها اليد الوحيده الي ممدوده لالهم وساعتها انا وامثالي راح نطبل لايران ونصفقلها .
    لو الحل انو نتحالف مع الشيطان اكيد راح نتحالف بسبب انتكاس العرب ورفضهم مُساعدت حماس وشعب غزه .
    ولو شعب غزه ما بحبو حماس كان ما نجحت بالانتخابات
    حماس مش انبياء حماس فيها ناس قاسيه شوي لكن من الظيم يا فاتي , ناس انولدت وهي تُهان ابن عن جد .
    والحقيقه اسوء من ما حكيتلك , علف الدجاج اكلو بالحصار ودول كثيره تتحالف مع اسرائيل منهم فوق الطاوله (( والباقي )) تحت الطاوله

  22. انا استاذن منك يا فتافيت السُكر
    الكلام معك ممُتع لكن نادا المُنادي .
    انته طيوبه فاتي بعرف بس حاوله تسيطره على نفسك .
    سلام فتافيت السُكر 🙂

  23. حماس بالفعل حاطة ايدها في ايد إيران ومن زمان يا أبو ناشي مش من دلوقتي.
    هنا هانختلف تاني لأنك بتبص لحماس من منظور وبشكل معين…. وأنا ببص لحماس اللي هي جزء من الإخوان وباقي حركات المقاومة ومعاهم إيران من منظور تاني خالص.

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *