رغم حرص الفنان أمير كرارة على إبعاد حياته الشخصية عن الأضواء لكنه أزاح الستار عن العديد من الأسرار الشخصية والكواليس الخاصة بحياته وعائلته والعديد من الأمور العامة من خلال حلوله ضيفاً على حلقة جديدة من برنامج “أنا وأنا” للإعلامية سمر يسري على فضائية “أون تي في”.

في البداية كشف كرارة عن رأيه في السوشيال ميديا مؤكداً أنه قد تسبب له فترة في اكتئاب شديد قائلا: “شايف إن موضوع السوشيال ميديا ومواقع التواصل الإجتماعي خد الناس من بعضها بشكل غير طبيعى وخرب العلاقات، وبيعمل مشاكل، أنا واحد من الناس ما بحبهاش، ماليش فيها، ومرة جالي اكتئاب من كلام بعض الناس وشتيمتهم ليا، وأنا ما بحبش حد يشتمنى ولا يكرهني ولا يقلل مني”.

وكشف أيضاً عن سر هوسه الشديد بالأحذية قائلا: “أنا بحب الجزم، وبحب اشتري من كل واحدة اتنين، لأن بخاف تبوظ وما يكونش لها بديل، وبالنسبة ليا كل جزمة عندي زى قطعة الألماس وبحافظ عليهم بشكل معين ومهوس بيهم، ومراتي مهووسة بالشنط”.

وعن أبنائه قال: عائلتى وأبنائي، أهم حاجة في حياتي، عندى ثلاث أبناء هم سليم 8 سنوات، وليلى 5 سنين، ونيللى مولودة عمرها شهر واحد، ودايماً بخاف يبعدوا عني، علشان كده الكابوس اللي في حياتي أنهم يبعدوا عني لما يكبروا، وأنا أب مثالي بحب بيتي وبحب أخرج مع أولادي، لما بسافر وأبعد عنهم ببقي عايز أرجع لهم بسرعة ومش بكون مرتاح”.

وعن ذكرياته مع والده ووالدته قال: “والدي كان أحلي وأطيب وأجدع راجل في الدنيا، وعمره في حياته ما زعق لنا، ولا ضربنا، ولا اتخانق معانا ولا عاقبنا على حاجة، وربانا بطريقة غريبة، وكنت بحبه جداً وبيحبنى جداً، وحالياً مفتقد اتصاله بيا وكنت بحب أسمع صوته، أمي اتوفت من 16 سنة كنت مرتبط بها جداً، بس أبويا أثر فيا جداً.

وتحدث كرارة عن مرض ابنته وكيف شاهدت الموت، قائلا: “مش بحب أتكلم في الموضوع ده وشفت معاها منظر صعب، كان عندها سنتين ونصف وشفتها بمنظر ما شوفتهوش فى حياتي، دخلت عليها لقيت عينيها مقلوبة وتشنجات، خدتها وجريت فى الشارع عريان وحافي من الصدمة، وجريت بملابسي الداخلية وحافي، والدكتور قالي أدعلوها، وفضلت فى المستشفى.

ونفى أمير كرارة وجود خلافات بينه وبين أحمد عز بعد ازمة الخلية وكلبش وما أثير عن اقتباس أحدهما من الآخر، كما نفى وجود أى خلافات تجمعه بالنجمة اللبنانية سيرين عبد النور، قائلا: “ماعنديش مشاكل مع سيرين عبد النور وهى نجمة كبيرة، وعلاقتي بها كويسه، ولو اتعرض عليا حاجة معاها هعملها”.

وعن اتهامه بتقليد الفنان محمد رمضان قال: “كلام مش مظبوط لا طريقة محمد رمضان ولا سكته تشبهني، عمرى ما اقلده ولو قلدته هخسر، وهو راجل نجم، وعنده قاعدة جماهيرية كبيرة”.

شارك الخبر:

شارك برأيك

‫8 تعليقات

  1. ومين يحب السوشيال ميديا اذا صار متاح كل من هب ودب كل الي عندو مرض نفسي ولا حقد يطلعوا بغيرو او حد فاشل يشوف حد ناجح يطلع يشتموا بغير سبب ربنا يشفيه عباده …

    نورت نزلو كامل مو كل شوية بارت بموضوع !!!

  2. خليها الأمنية ألك أنا داءما ردت فعل …. ولا بحياتي حقدت او تهجمت على احد بدون سبب
    المعروف عند البشر يضيع بس عندالله ميضيع !!!!

  3. هالكلام تضحكين به على نفسك او ممن لا يعرفونك
    هل تتذكرى المشاكل والصراعات التى انت خلقتها بالسنتر يا علياء وبدون ما يتهجم عليك احد او يتطاول عليك
    مثل ما قلت الحق عند البشر يضيع ولكن عند الله لا يضيع طبقى هذا عليك
    ومثل ما ظلمتى راح تنظلمى

    1. اولا انا شغلي مو بالسنتر للمرة الألف اقسم برب العرش ورب السموات وان شاءالله اموت لو كذبت السنتر توزيع مساعدات فقط انا شغلي نسوي فايلات وإعادة تأهيل للاجىء وماحب أتكلم اكثر شغلي بالكوميونتي ولو طردوكي من السنتر لازم لسبب انا مستحيل اقطع رزق احد ،، انتي وحدة متنكرة حقودة تحاولي باي طريقة تستفزيني بس انا ماحطيكي شرف الرد اضربي راسك بالحائط
      وتستاهلي الطرد
      يلاه انبحي

  4. كفى كذبا استغفر الله العظيم ولا حول ولا قوة الا بالله ورب السموات والأرض يا علياء قسما علي قسمك انا ما بستفزك وعملنا بالسنتر معا كان الي شهر ابريل وانا ما قلت أنى طردت انتى بتعرفى انى تركت العمل لعدم كفاية السلارى كفى كذبا يا امرأة وكونك تسبين دليل كذبك
    انا مو محتاجة استفزك انا فقط بنصحك لانى بعرفك من العراق وبحزن على حالك وبلا تقولى جية وراء ناس كفى تنكر يا علياء

  5. انا ما قلت انك انت قطعتى رزقى يا علياء انت تعملين نفس عملى الذى تركته كفى كذب يا امرأة وإذا بتفهمى انى بستفزك إذن ليش بتهتمى تقرأى وتردى
    والنباح من صفة من تعرفيهم وانا إنسان مو ح ي و ا ن يا علياء الله يشفيكى

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *