في هجوم اقل ما يوصف به أنه شديد اللهجة أنتقد الشيخ خالد عبد الله الفنانة هالة فاخر والإعلامي مجدي الجلاد وذلك بحلقة الأمس من برنامجه مصر الجديدة الذي يذاع علي قناة الناس .
واستعان خالد عبد الله بجزء من الحلقة التى كانت فيها هاله فاخر ضيفة علي برنامج مجدى الجلاد في قناة السي بي سي ، وعرض خلالها صورة الرئيس محمد مرسى عليها فقالت له ماعرفوش ولا الشعب يعرفه ، مؤكدة ان من انتخبه هو من حصل علي الزيت والسكر، ثم عرض عليها مجدي الجلاد صورة الفريق احمد شفيق فقالت حبيبى  وانتخبته في المرتين وحزينة لأنه ليس بمصر ، وعلقت هالة فاخر علي صورة النائب السابق ممدوح إسماعيل ضحكت وقالت هذا الرجل يبحث عن الشهرة وقام برفع الأذان في البرلمان ليلفت إليه الانتباه وتصوره كاميرات التليفزيون وكان عليه أن يفعل أي شيء أخر بدلأ من أن يرفع الأذان .


وعرض عبد الله هذا الجزء من الحلقة للتعليق عليه فى برنامجه واصفاً هالة فاخر بممثلة درجة تالتة و أن محدش رباها ولو كانت قد قالت ذلك فى عهد مبارك لكانت ” خدت بالحزمة على دماغها ” ..
وأضاف خالد بأن النائب ممدوح إسماعيل الذى سخرت منه هاله فاخر أشرف منها 100 مرة، ساخراً منها بأنه كان يدافع عن الحق ولا يقوم بعمل إعلانات سمنة رديئة  كما فعلت هي  وكان كل همها أن تحصل علي المقابل المادي  ، ووجه خالد عبد الله رسالة لهالة فاخر قال لها لو انتي مش عارفة محمد مرسي بكرة هتعرفيه غصب عنك وردا علي تأييدها لاحمد شفيق فقال لها اتحبين الفساد ، وتعجب لكون النائب العام لم يبت في قضايا احمد شفيق بينما حكم علي الشيخ ونيس في 15 يوماً فقط  ، وفي نهاية الحلقة قال الشيخ خالد عبد الله لهالة فاخر و لمجدي الجلاد أعوذ بالله منك ارحنا الله منكم ومن اشكالكم !!.

شارك الخبر:

شارك برأيك

‫114 تعليق

  1. هذه ما عم تحكي عالسياسه هذه قاصده تستهزأ لان اللي على شاكلتها ما فاز بالرئاسة وتقول على الدكتور محمد مرسي شو عمل ليش هو شفيق شو عمل غير انه خرّج فنانات عاهرات يتكلمون بلسانه وخرّج ممثلين نصهم ينتمون للماسونيه مهمتهم تخدير الشعب بالكلام الكذب وعاملين ارجوزات وبالمقابل أخذ فلوس الشعب عن طريق المسارح والسينمات وهي اصلا شو عملت غير انها عامله ارجوز وهبله وفاره بزمن حسني الا مبارك خليها تخرس وتسكت وما تتناطح مع الجبال لا ينطحن راسها …

  2. يا جماعة بدل ما انتم نازلين شتيمة فى هالة فاخر كده، برغم انها فى الاول والاخر مجرد مشخصاتيه يعنى اى كلام يصدر عنها فهو طبيعى… روحوا اتفرجوا عن من يسمى نفسه شيخ وداعية، وشوفوا اسلوبه الاول قبل ماتقوله عنه انه سيد الناس وانه ملك الاخلاق والاحترام.
    شوفوا برنامجه على قناة الناس واسمعوه واتفرجوا على اسلوب واحد مفترض انه _شيخ_ وقتها هاتعرفوا ان خلق الاسلام ابعد مايكون عن هذا الرجل، وانه هو وامثاله عار على الاسلام من الاساس.

  3. واللهي يا فاتي انتي ميه ميه وانا لله في لله بحترم رايك رغم اننا مختلفين احيانا لكن الاختلاف مع اصحاب المبادئ مريح

    1. تسلمى يا ام برهان.
      بصراحة اول ماشفته فى برنامجه على قناة الناس اتخضيت وماصدقتش انه ده هو نفسه الشيخ خالد عبد اللى كان بيطلع من كام سنة على قناة الحياة المصرية وكله سماحة وخلق اسلامى فوق الرائع.
      لكنه فجأة اتقلب وبقى وحش متعجرف سليط اللسان وتقريبا برنامجه عامله للردح ولشتيمة الاخرين سواء سياسيين او فنانيين او اعلاميين، بيفكرنى اسلوبه بمرتضى منصور.
      بجد بجد بجد هو مثال سئ لاى داعية، اول مرة اشوف شيخ بيردح، سبحان الله.
      طبعاً هو مش شيخ ولا حاجة لانه كلمة شيخ لا تطلق على سليطى اللسان من امثاله، خسارة فيه الاحترام.

      1. تعرفى يا فاتى
        لو ام برهان دى وصفتك بالخنزيرة عمرها ماحتكون صاحبتى
        عموما انا اللى غلطانه,,, مش المفروض انى اعشم فيكى زياده عن اللزوم

        1. شيرين تعالى هنا، فيه ايه بينك وبين ام برهان؟
          انتم متخانقين مع بعضكم؟؟
          وغلطانة ليه يا بنتى، وعشمك فيا ولا فيها مش فاهمة.

          1. راجعى الصفحه من اولها يا فاتى
            سلوى شكرت فى كلامى وبعدين جت ام برهان وقالتها لا تلبسى الخنزيرة عقد اللؤلؤ
            ودلوقتى جايه تقول انها مش بتقصدنى انا
            طاب لو مش بتقصدينى حاطه تعليقك تحت تعليق سلوى ليه يا ست ام برهان؟

          2. لا مش بتقصدك يا شيرى، صحيح التعليق جه فى غير مكانه لكنها مش بتقصدك.
            وبعدين انتم فيه مشكلة بينكم من الاول؟؟

          3. يعني بعدكل ده ومش مقتنعه انتي حره يا شيرين هي ده كل سنه وانتي طيبه الابتقوليهالي انا مش هاخاف لوكتبه التعليق ليكي ياشيرين

          4. فاتى معلش النت قطع فجأة كالعاده
            ماهو اللى محيرنى وصدمنى انى انا ورحمه زى السمنه ع العسل !!
            عموما خلاص يا رحمه انا مصدقاكى انتى عارفه انى طيبه وقلبى قلب خسايه
            بس انتى فى موضوع عن احداث سينا بتقوليلى روحى انتى وجوزك جاهدوا
            هو احنا لاقيين ناكل لما نجاهد ههههه
            واخدين بالكو ,,الاحداث زادوا واحد والبقيه تأتى !!

  4. سيرين انا ماقصدتك بالخنزيره واللهي راجعي كلامي انااقصد الامسمي نفسه غباء في اول الصفحه بيشتم العرب كانقصدي اضع التعليق تحت تعليقه

  5. شو ماله هذا الشيخ يا اللي اسمك فاتي على الاقل كل اللي بيحكيه كلام حق وإنسان محترم بس ما بعرف ليش أنتو فيكم جرب من كل واحد انسان وملتحي فهمونا أنتو اسلام والا محسوبين عالاسلام …

    1. الحقيقة لو انتى شيفاه محترم ده يرجع ليكى، انا بئا شايفة انه لا دعاية ولا يستحق لقب شيخ اصلا.
      وشتان بينه وبين الشيخ الشعراوى، نصر فريد واصل وغيرهم من شيوخنا الكرام اللى خلق الاسلام باين عليهم وسماحته تدخلهم القلوب بدون استأذان.
      انا شخصيا بتجيلى حالة جرب لما بسمعه، لانه عار على الاسلام باسلوبه وسلاطت لسانه، بس اوعدك ابقى اخد مضاد حيوووى بيمكن اعرف ابلع اسلوبه، بس المهم انك ماتزعليش دى اهم حاجة عندى!!

    1. حتى الاخوات بينخوا بيزعلوا من بعض احيانا والنسبة للموضوع كلامك صح يا فاتي وانا لما اشوف تعليق ارد بامانة لو عاوز ارد.,بس ميصحش يا شرين .انتي مثقافة ووعية وفهما اصول اللعبة وتنادي بالدمقراطية..بعدن لازم تكوني واثقة من صحبتك .ومقرنيش بينك وبيين اي قراء علشان هي دايما بتدافع عنك . ومتحطيش روحك بموقف المظلومة .انا شخصيا انت بتديت التهجم علي وانا كنت برد على عمر ,يعني عندك مشكلة استيعاب وعوزة تباني ضحية !!!,ربنا يكون معاك يا رب

  6. ام برهان وانت شو دخلك بالموضوع انا حكيت معك والا اخذت رأيك بالموضوع من تدخل بما لا يعنيه تلقى ما لا يرضيه اكرمينا بسكاتك بالله انت والناس الماخذه الدين بالشقلوب ..

  7. اولا الشيخ اللي مابعرفه ده وحتى لو كان من الاخوان ما بيعمل بالدين ولو هوه شيخ فعلا كان ترفع عن هذا الكلام ولكان قدوة حسنة ولكن للاسف امثال هذا الشيخ هم اللي بيشوهوا الدين بكلامه يعني اذا كان واحد مختلف معاك باي شئ فواجب الشيخ الداعية انه يكون مثال صالح مش بالطريقة دي ممكن يهدي الناس ولقد قال الله تعالي لمن هو افضل منه ” لو كنت فظا غليظ القلب لانفضوا من حولك “” وادعوا الى سبيل ربك بالحكمة والموعظة الحسنة ” كفاكم بقى والله يرحمك ياشيخ شعراوي

  8. وبعدين هذا الشيخ مصري ومنكم وفيكم اذا بتعيبوا فيه فمعناها بتعيبوا بحالكم اذا شيخكم بتقولوا عليه هيك فكيف الحال بفاسقكم !!!!

  9. هذا الشيخ لم يقل شئ يخدش الحياء بل هذا اقل شي ينقال في حق هذه الوقحه اذا كانت تستهزء برئيسكم هكذا فكيف الحال بزبالكم ؟؟؟؟ كفاكم نفاق واتقوا الله كنتوا بتصلوا في الميدان كل يوم عشان تخلصوا من مبارك ولما خلصتوا انقلبتوا على اعقابكم وكل واحد فيكم صار يفتي من مكانه اتقوا الله ولا تتفرعنوا ..

  10. هالة فاخر ممثلة كوميدية محترمة و اي رجل ينسب للمرأة هذا الكلام غير محترم فما بالك إن كان شيخاً !!!

  11. داعية اسلامى: هالة فاخر سافلة ,,,,,,,,,,,,,,,,,داعية اسلامى i think that what you are mrداعية اسلامى

  12. sahih ma bta3refo hiye ba3ed lal ra2is wakid ktir ntakhabou yemken ykoun 3an tarie2 lia3achet mitel ma bisir bi ktir belden hiye ma alet chi kezeb ba3dein lama alet baheb ahmad chafik hiye la2na bta3refou chakhsian wla2t fi chakhsiye mouhtarame ma3a hayda ra2ya bi saraha ma ba3ref kil chi jeye wa2tou lechou liste3jel wzehour ded ba3ed rajol ded imera2a inta la bi jad rejel ma btred 3laya abadan sulta bada rejel bi kil ma3ani lkalima wbada fe3el wkil wehed ya3mel ili rabo amaro fihi bil housna wman yataki allah yaja3al lahou makharaj ma fi chi byestehel haydi diniye ze2aila wal mawat akrab walafdal bi hayda zaman ili nahna fi natawajah lillah 3aza wajal fi lhokm walkarar

  13. أنا أرى إن مرسي هو أفضل من يحكم مصر بعد اعوام من المشقه. وانما :
    المفروض انها ثوره حريه ، وواحد من أهم أوجه الحريه هو التعبير الديمقراطي .
    إذا حرية التعبير يكفلها المفروض الدستور وهي عبرت عن رأيها . مجرد الرد عليها وليس مهاجمتها انما هو ف خرق لحرية التعبير وبالتالي إنتهاك لمبادء الثوره.

  14. كل من يؤيد كلام ما يسمى بالشيخ فهو متخلف لان هذا ليس اسلوب الاسلام الحقيقي كيف شيخ ويتهجم على فنانه قديرة ومحجبه بهذه الطريقه الوقحه بعدين شو يعني قالت ما اعرف مرسي .ومين مرسي الان الناس عرفوه بعد الانتخابات بس انتم شعوب متخلفه وانتم تزرعون الدكتاتوريات العرب معظمهم متخلفون وجهله ولا تنفع معهم الديمقراطيه يعني هي ابدت رايها وقالت لا اعرف مرسي ويش صار كفرت بعدين شوفوا وجهه لشيخكم المتخلف كله حقد وكراهيه ونفاق الله يلعن هيك نماذج يشوهون سمعة الاسلام

  15. خالد الشمري في أغسطس 6, 2012 4:45 مرد
    كل من يؤيد كلام ما يسمى بالشيخ فهو متخلف لان هذا ليس اسلوب الاسلام الحقيقي كيف شيخ ويتهجم على( فنانه قديرة ومحجبه) بهذه الطريقه الوقحه…..
    ههههههههههههههههههههههههههههه
    هههههههههههههههههههههههههههههههه
    ههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    ههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    والله لو ضليّت ساكت كان احسن واشرف لك يا جاهل

  16. الى بيروت فعلا انت واحد جاهل ومتخلف لانك تسير على سيرة هذا الشيخ واقول لك اذا اتتك مذمة من جاهل فهي الشهادة على انك كامل فأمثالك من الجهله عادي ان يضحكوا ويستهزؤا لانكم جهلة ومتخلفين والله يلعنكم بحق هذا شهر رمضان ولو انت رجل دخلت باسمك الحقيقي احسن من ان تتخفى تحت اسم بيروت يا جبان لانك حتما صاحب فضائح وتخاف ان تنكشف هويتك العفنه

  17. استغفر الله العظيم … كلام هذا الانسان يجعله بعيدا كل البعد عن كونه “شيخا” .. اذ كيف بشيخ ان ينزّل من قدره إلى هذا المستوى ويتفوّه بكلام بعيد عن الاخلاق والتربية والدين ف”المسلم من سلم الناس من لسانه ويده” وان كان كلام تلك فنانة من الدرجة الثالثة او العاشرة لم يرُقه فأين هو من “جادلهم بالتي هي احسن”……

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *