بعيدا عن أعين الإعلام، وفي سرية تامة، عقد المطرب الشاب محمد عدوية قرانه مساء الخميس الثالث من يونيو 2010 على خطيبته إنجي.

وتم عقد القران بأحد مساجد مدينة السادس من أكتوبر واقتصر الحضور على الأسرتين، وتوجه بعد ذلك مع زوجته لإحدى الفنادق الكبرى ليبدأ حياته الزوجية”.

كان محمد عدوية احتفل بخطبته في أكتوبر 2009 فندق “نوفيتيل” بمدينة السادس من أكتوبر، وسط حضور العديد من الفنانين مثل: محمد منير وحمادة هلال وتامر حسني ورامي صبري وأحمد فهمي وإيساف وشعبان عبد الرحيم وخالد صالح ورجاء الجداوي ورياض الخولي وفيفي عبده وإسماعيل عبد الحافظ ومحمد عبد الحافظ ومحمد كامل.

ومن المقرر أن يصدر المطرب الشاب أحدث ألبوماته في صيف 2010 ويضم 12 أغنية يتعاون فيها مع الشعراء محمد عبد الجابر ويحيى مرسي ومصطفى السويفي وهاني سارو، ومع الملحنين نور ومحمود في أغنية لكل منهما، ولحن لنفسه باقي أغاني الألبوم، ويشارك بتوزيع أغاني الألبوم كل من فهد ومحمد مرسال بواقع أغنية واحدة لكل منهما، وباقي الأغاني من توزيع أحمد العسال.

آخر ألبومات عدوية “من كلمتين” الذي طرح في الأسواق عام 2006، وضم مجموعة من الأغاني المميزة منها “كام سؤال” و”حكاية روح”، وهما من كلمات محمد عبد الجابر وألحان وتوزيع روكت.

شارك الخبر:

شارك برأيك

‫13 تعليق

  1. مبروووووووووووووووووووك
    وان شاء الله بالرفاء والبنين لمحمد عدوية ابن الفنان العظيم احمد عدوية.

  2. هاهاهاهاهاه فعلا صعايده ……. بالله فييه حد يلبس فستان ابيض واسود في يوم الفرح وكمان من شده الاناقة لابسة تحت الفستان توب قطن هاهاهاهاها ولابسة حجاب والوجه ملطوس بمليون لون ولون ….وبعدين ايه حكايه فنانين مصر وتوريث الفن لابنائهم ؟ المشكلة مانصدق حد منهم يكسد و وينسى ختى يطلع علينا ابنه يغث اكبادنا ! انشر حبي!

  3. بعيداً عن الإعلام .. عقد قران عدوية وإنجي
    بعيداً عن الإعلام .. عقد قران عدوية وإنجي
    بعيداً عن الإعلام .. عقد قران عدوية وإنجي

    يعني لو فكرتي لجزء من الثانية هتعرفي ان دي صورة مش من الفرح
    لان مكنش في اعلام ومصوريين يصورا..دي صورة من حفل الخطوبة
    ادرجوها في الخبر لما جابوا سيرة الخطوبة..لو عايزاني ابعتلك بقية صور
    حفل الخطوبة ابعتهالك!!!
    بس اللي متأكد منه انك مش بيهمك تقرأي الخبر او تفهميه قد ما بيهمك تشتمي
    وتتريقي عشان دي حالة نفسية وان اعذرك.

    بنت لندن غلطاتك كترت…

  4. بعديا عن الاعلام عارفين .. بس مش معناها انهم مايصوروش الفروح وينشرو الصور في الجرايد ؟ وبعدين الصوره دي لمين؟ يمكن صورو نفسهم في حفلة تنكريه ؟؟ هاهاهاااه شغل مخك حبتين يااستاز !

  5. خطوبه ولابسة طرحة؟ طيب حتى لو كانت خطوبه تعليقي applied على الصوره سواء زواج خطوبه او كتب كتاب .. الفكره ان اللبس شنيع … انشر حبي!

  6. تيدي الاحتفال بسيط جدا ومتواضع لان امكانيات اللبلد ماتساعد 🙁
    علا عكس مونديال فرنسا و روعته ….

  7. NB, de 7aflet katb ketab bas, msh fara7 ya gahala… we wear whatever we want!!! easy ya3ni, mesh me7taga fakaka feha!!!!

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *