بدأت الحملة الإعلانية لفيلم “نور عيني” أحدث أفلام الفنان تامر حسني ومنة شلبي، بطرح ملصقات دعائية للفيلم كان منتج الفيلم قرر تصويرها قبل انتهاء تصوير الفيلم.

كان المنتج محمد السبكي استغل توقف تصوير فيلم “نور عيني” ليوم واحد، وقرر تصوير الملصق الدعائي “الأفيش” للفيلم، وفوجيء تامر حسني بطلب محمد السبكي بأن يذهب مع منة شلبي للمصور الفوتوغرافي سامح السباعي لتصوير الأفيش.

وتم تصوير منة وتامر في يوم، فيما تم تصوير بقية أبطال الفيلم في يوم آخر، وطلب السبكي من مصمم الأفيش يوسف عادل أن يضع تصوره لفكرة الأفيش بمجرد الحصول على الصور، ليصبح جاهزاً قبل الانتهاء من تصوير الفيلم، لاستخدامه في الحملة الدعائية.

الفيلم يدور حول “نور” الذي سيلعب دوره تامر، وهو شاب يعيش في إحدى المحافظات، ولديه موهبة الغناء، ويتجه للقاهرة للدراسة في كلية التربية الموسيقية للوصول لحلمه، وهناك سيقابل فتاة أحلامه –منة شلبي- التي تقدم دور فتاة كفيفة.

“نور عيني” من إنتاج محمد السبكي وإخراج وائل إحسان، وقصة تامر حسني وسيناريو وحوار أحمد عبد الفتاح، ويشارك في بطولته كل من المطرب أحمد سعد ومنة فضالي وعبير صبري وبعض من الوجوه الجديدة، ومن المقرر عرضه في موسم صيف 2010.

شارك الخبر:

شارك برأيك

‫57 تعليق

  1. يا تيمو ياجامد بحبك اوي واللي يحسدك غيران اللي يرسمك فنان واللي يعشقك انسان واللي يحبك ولهان بحححححححححبك مووووووووت

  2. انتضرت يوم وماحدش خش …يعني ايه ما فيش رجال جدان ومايخافوش… الله….الرجالة خلصت…. هو احنا يعني نرجع لوراء من شوية …يللا بصوا اللي يشتم تامر غيراااااان …….انا عايزة اعرف حاجة ليه انتوا بتكرهوا تامر ….مش برضوه انسان زينا ….مش برضوه مسلم زينا ….مش برضوه بيشتغل زينا…طب ليه نكرهه ردوا وكونوا رجالة من حق وكمان عيب نشتم أخانا المسلم لو حد شتم مش هيكون مسلم الرسول قال:”المسلم من سلم المسلمون من لسانه ويده”.صح يللا انا مستنياكم على الايميل تبعي وعايزه اعرف من كل شخص هو ليه يكره تامر حسني بصوا ان ما لا قيتوش سبب حعرف انكم تبع عمرو دياب ……..مستنياكم

  3. عمرو دياب الراجل ده بيغني من اكتر من عشرين سنه ليه تقارنوه بتامر عمرو انا اعتبره من جيل وتامر من جيل تاني انا مانكرش اني لما كنت صغيرة كنت بحب عمرو لكن لما كبرت وظهر تمورة حبيبي خلاص حبيت تامر ولايمكن احب حد بعده…. سلام…. مستنياكم

    بحبك يا تامر اوي بمووووت فيك

  4. والله ما في زي تامر وعمر والمغفل اللي بيقول افلامه مش حلوة دة خول وحقود

  5. تامر حستي لازم يعمل افلام اجنبية والله هيبقى احسن من عمر الشريف والله والله هيبقى احسن

  6. استنيت فترة طوووووويلللللة قوي مفيش رد… يا خوافين ………
    الخواف دة حرام انه يبقى على وش الدنيا عارفين ليه؟؟لأنه مش راجل بحق وحقيقي كلامي صح …. يللا مستنياكم .

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *