نشرت الفنانة المصرية ” حلا شيحة ” عبر حسابها على موقع الصور والفيديوهات ” إنستجرام ” صورة لها وجهت من خلالها رسالة إلى النساء فقط وتحدثت عن قوة المرأة والصفات التي تتمتع بها وتميزها عن الرجال .

فكتبت في تعليقها على الصورة : ” الست قوية فعلا .. قوتها في طيبة قلبها وحنيتها .. سر قوتها في ضعفها احيانا وجمالها في بساطتها .. الست فعلا قوية لأنها مخلوقة بفطرتها أم تمتلك ملَكة خاصة مش موجودة عند الرجل ” .

وتابعت : ” الست تملك القدرة لتحمل ظروف الحياة وصعوبتها مع تربية أولادها واهتمامها ببيتها وجوزها .. الست قوية فعلا علشان ربنا خلقها جميلة بكل تفاصيلها الست القوية لازم تتأكد انها قوية لان جواها سر الحياة كلها بتبني وبتربي وبتكبر وفي أيدها تزرع كل الخير والسعادة وتطلع أولاد يكبروا يكملوا طريق الحياة لحياة أفضل ” .

وأضافت حلا شيحة : ” الست قوتها في أنوثتها وهدوئها وابتسامتها وثقتها في نفسها .. كوني دايما قوية تعرفي قيمة وجودك ونفسك أنتي غالية وعالية .. أوعي تقللي من نفسك ولا من مشاعرك ولا طيبة قلبك ولو حتى حبيتي إنسان مقدرش ده فيكي سيبيه فورا ومتخليش طاقته السلبية تأثر فيكي أو تفقدك ثقتك في نفسك ” .

واختتمت رسالتها قائلة : ” الست القوية دي كل واحدة فينا جوانا كوني قوية علشان نفسك وحبايبك اللي محتاجينك .. لكل ست عربية اُكِن لكي كل الاحترام والتقدير واعرف إن كثير من السيدات يعانوا من صعوبات الحياة افتكروا دايما أنتن الأجمل والأقوى ” .

https://www.instagram.com/p/B9ibfm-HFDT/

 

 

شارك الخبر:

شارك برأيك

تعليق واحد

  1. بلا فلسفة …كلام وحكم شبعنا منها احدها كالغثيان لم بيطلع من ناس على شاكلتك…يا رب سامحني ..

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *