علق الفنان الكوميدى رامز جلال، على اتهام الممثلة آثار الحكيم له بأنه تحرش بها تحت الماء، أثناء تصوير حلقة برنامج “رامز قرش البحر”، المقرر عرضه فى شهر رمضان المقبل، قائلاً عبر تدوينة له على صفحته بموقع التواصل الاجتماعى “فيس بوك”، “يعنى بالعقل كده واحد كان معاه هيفاء ومتحرَّش بيها.. هيتحرش بآثار الحكيم !”.

كما نشر رامز مقطع فيديو لحديث دار بينه وبين اثار الحكيم بعد تصوير الحلقة معها حيث قالت آثار لرامز “أنا هاخد دوبل الفلوس للي خدتها على فكرة..لا معلش.. يا أستاذ يا منتج” وأضافت “أنه قالي تلت ساعة الحوار وخلاص انما كل التمثيله دي معلش”.

شارك الخبر:

شارك برأيك

‫10 تعليقات

  1. ثقيل الدم .. طينه ..
    لو اعرف منو الي قال عليه ………. كوميدي ..
    اسلوبه تافه لدرجه .. ويحاول يتصنع الكوميديا ..
    ويريد بكل صوره ان يفرض نفسه بانه كوميدي .. غباء شركة النتاج وغباء المخرج باختياره ..
    ..
    والله لو جاء كل البشر في العالم ويقولون اله .. انت غير محبوب ولا نحب بقائك وبرنامجك فانه لا يهتم لا ن هدا الصنف يكون وقح لدرجة ان تف بوجوههم المشاهدين يقولون .. ماشي يباشا ويكملوا او يقولون من كثر حبهم تفو عليهم ..
    ..
    ارحل يا رجل في كل مره تخرج انت وبرنامجك للصحافه الناس كلها تشمئز منك ..
    وجودك قرف ..
    وبرنامجك قرف لانه انت فيه ..
    ..

  2. زبالة  و قرف  و تحرش و اغتصابات و  سي سي   و زيارات  برو باغندية  للمتحرش بهم  و هيفاء وهبي  و  افلام   السكسي  عفوا  السبكي    و   مهرجان  
    للراقصات    و  نفاق  اعلامي      ايييه  ايييييه    دا  ؟؟
    هيا  دي  ام  الدنيا  و احفاد  الفراعنة  لي   صدعتم  رؤوسنا  بها  ؟؟!!

  3. معلهش رامز دمه تقيل او مجنون او بيستظرف … بس بصراحه اثار الحكيم طلعت اي كلام ! سامحوني ! بقى بعد كل التاريخ الكبير ده والاعمال الهايله تيجي تساومي على فلوس وتشتركي في برنامج مش مناسب ليكي اصلا !!! لا والالعن بقى واللي يخلي الناس تضحك عليكي مسألة التحرش !! الظاهر ان اثار لسه عايشه في دور الثمانينات من القرن الماضي !

  4. عندها 57 سنه و تتكلم عن التحرش٠ البنت الى زرها السيسى ضحيه ميدان التحرىر عندها18سنه يا ماما٠اثار وسخت اثارها الفنيه 

  5. غزال في يونيو 22, 2014 12:30 ص رد
    زبالة و قرف و تحرش و اغتصابات و سي سي و زيارات برو باغندية للمتحرش بهم و هيفاء وهبي و افلام السكسي عفوا السبكي و مهرجان
    للراقصات و نفاق اعلامي ايييه ايييييه دا ؟؟
    هيا دي ام الدنيا و احفاد الفراعنة لي صدعتم رؤوسنا بها ؟؟!!
    ________________________________________
    لأ، مش هى دى أم الدُنيـا ! دى الحاجات إللى إنت مركز عليها من أم الدُنيـا، أم الدُنيا فيها حاجات تانية كتير جداً تستحق الإهتمام و التركيز !
    .
    لو نشروا موضوع عن زويل أو مجدى يعقوب أو غيرهم من العلماء و الأدباء و المُثقفين … هتعلق فيه أو هتهتم بيه ؟! يبقى ما تجيش تكلمنى عن الهشك بشك و تقولى هى دى أم الدُنيـا علشان هقولك لأ، ده ده إللى إنت مركز عليه من أم الدُنيـا مش على حاجة تانية ! والبلد فيها شخصيات كتيرة نفخر بيها كمصريين !
    إحنا كمصريين بنقرف من الوسط إللى إنت حكيت عنه فى تعليقك، فكونك تركز الكلام عليه و توجه كلامك لمُعلقين مصريين بيستنكروا كل إللى حضرتك حكيت عنه . يبقى هذا ما هو إلا مُزايدة مرفوضة !
    .
    لك تحياتى غزال بيك !

  6. هههههه الحقيقة كلامه فيه وجهة نظر ..اللي بده يتحرش بيتحرش بواحدة متل هيفا رغم إني ما بطيقها بس يعني ما بتنحط جنب أثار وعلى القليلة الهايفة فري مو عقد متل هي .
    رغم انه رامز تافه وسخيف لكن هي اللي جرصت حالها لما طلعت تقول بده يتحرش فيي ويصور نصي التحتاني وتحكي كلام معيب بحقها هي نفسها !

  7. 1- أنا أسأل الله تعالى أن يهدي آثار الحكيم للالتزام التام بدينه الإسلامي ومنها لبس الحجاب الشرعي .
    2- بصراحة أنا أشكر آثار الحكيم على موقفها المحترم ضد هذا النوع من البرامج التافهة والساقطة والتي تشغل أمة محمد صلى الله عليه وسلم في شهر رمضان وفي غيره من الشهور .
    3- آثار الحكيم – زادها الله إيمانا – أعطت هذا البرنامج وأمثاله درسا لن ينسوه لكي يحترموا أنفسهم ويحترموا مصريتهم وقبل كل شئ أن يحترموا إسلامهم بلا كلام فاضي فقط اشغلوا أنفسهم وأشغلوا الآخرين بهذه الملهيات المحرمة بل من أن يشغلوا أنفسهم بطاعة الله تعالى وبالدعوة إلي دينه .
    4- آثار الحكيم لم تقل بأن رامز تحرش فيها جنسيا ولكنها قالت بأنهم تحرشوا فيها ” نفسيا ” أي آذوها نفسيا ولكن رامز جلال وجماعته أسياد الكذب فالبرنامج بأكمله قائم على الكذب .
    5- قول رامز جلال عن هيفاء وهبي ومدحه لها لأن هيفاء وهبي سهلة ورخيصة أما آثار الحكيم – زادها الله إيمانا وأخذ بيدها لطريق الحق أكثر وأكثر – صاحبة مبادئ وليست سهلة وبنات مصر معروفين بأنهن محترمات لدرجة أن الشباب يسميهم ” عقد ” لأنهن لا يسمحن للشباب بالتحرش بهن ولا أن يسيئوا معاملتهن .
    6- يزعم رامز جلال بأن آثار الحكيم طمعانة بالمال وأنا أقول لرامز جلال بأن آثار الحكيم رفضت الكثير من الأفلام قبل أن تعتزل التمثيل لأن هذه الأفلام فيها مشاهد لا تليق ورفضت كل المغريات المالية ولم تتنازل عن ذلك ولو كانت آثار الحكيم طمعانة بالأموال لما رفضت هذه الأفلام التي كانت ستدر عليها الأموال الكثيرة لدرجة انها اعتزلت التمثيل الذي يدر على أصحابه بالملايين حين رأت بأن الفن فقد أخلاقه .
    7- بصراحة هذه صفعة وجه رامز جلال وأشكاله من المهرجين الذين نشروا التهريج والكلام الفاضي في مصر وفي بقية الدول العربية والإسلامية أسأل الله تعالى أن يزيد آثار الحكيم إيمانا وأن ييسر لها لبس الحجاب الشرعي وأن يأخذ بيدها إلي طريق الحق أكثر وأكثر .

  8. رامز أنسان لطيف ومحترم والقصه قصة فلوس لأنها وافقت على عرض الحلقه واعطوها 50الف ووقعت على الايصال وبعد ماذهبت طالبت اكثر ؟؟؟؟ ورامز فنان اكثر منها تاريخاا و شهره ومبروك على كل نجاحاته

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *