سخر زوار في موقع “فيس بوك” من عنوان الألبوم الجديد للمطرب المصري تامر حسني “لسه اللي جاي أحلى”، وأسسوا صفحة حملت عنوانًا استفهاميًّا: “لما اللي جاي أحلى.. طب نزلت ده ليه؟!”.

وطالب الزوار تامر بالإجابة على التساؤل الذي طرحوه؛ حيث أضافوا هذه الجملة على “بوستر” الألبوم، مع جعله الصورة الرئيسية للصفحة.

وانهالت النكات الساخرة على الصفحة؛ فكتب عضو تعليقًا على اسم الألبوم: “مرة واحد راح يشتري الألبوم فسأل: اسمه إيه؟، فقاله صاحب المحل: “اللي جاي أحلى”، فرد عليه: طب خلاص، هستني الألبوم اللي جاي”.

وكتب آخر معلقًا على الصفحة: “يا جماعة، الألبوم ده عينة بس.. لو عجبنا فلسه اللي جاي أحلى”.

غير أن محبي تامر رفضوا السخرية من الألبوم، واعتبروا الألبوم الجديد الأفضل في مسيرة نجم الجيل.

وكان تامر حسني قد تعرض لموقف محرج أثناء حفل إطلاق ألبومه الجديد، عندما توقفت الأغنية التي كان يغنيها -وكانت تعمل بطريقة “البلاي باك”- ما أثار حفيظة كثير من الحضور، ودعا تامر إلى الاختفاء من على المسرح حتى عادت الموسيقى مرة أخرى.

ولم يكن هذا الموقف هو الوحيد الذي شهده الحفل؛ حيث تعرض تامر لهجوم شديد من الصحفيين الذين وصفوه بـ”مطرب الفلول”؛ بسبب تأخره عن الحضور لمدة ساعتين ونصف؛ حيث كان من المقرر بدء الحفل في الثامنة مساءً، إلا أن تامر لم يظهر سوى في العاشرة والنصف.

يُذكر أن ألبوم “لسه اللي جاي أحلى” يضم 14 أغنية؛ منها “دايمًا معاك”، و”اللي عدى عدى”، و”مايهونش عليا”، و”لا تسوى الدنيا”، و”ارتاح”، و”يا مصر”، و”ساعدني أنساك”، و”عرفت تغير من نفسها”. وتعاون تامر خلال الألبوم مع شعراء وملحنين مثل بهاء الدين محمد، وأمير طعيمة، ووليد الغزالي، وعبد الرحمن شوقي.

شارك الخبر:

شارك برأيك

‫31 تعليق

  1. هههههههههه ياحرام يا نجم الجرجير الناس مو راحميك, بس زين يسوون
    الله يهديهم ويهاجمون هذي رزان طرزان مثل مايهاجموك ويطردوها من مصر

  2. الناس ميعجبها العجب ولا صيام برجب معجبهم الصور معجبهم اسم الالبوم شنو ايسوي الرجال حتى يعجبكم؟

  3. tamer moutreb ra23 alla y5ali wi yfe2o ya rab…3ib il kalem il beye5 fi 7ako wa 7aak fano…ya ajmal sout ya monsieur tamer

  4. il est bête ni la voix ni la présentation il n’a rien de spécial comme on dit chez nous en Algérie djayah ou bayekh reouh bi3 el foul ahssen.

  5. هههههههه,
    لأنه الجمهور سئم منه و عليه الإختفاء لمدة….قرفنا منه فهو على طول بوجهنا, و رأيه ثم بُكاؤه أيام الثورة…!!!
    Dude, take a break!

  6. taatolo ahmia ataato ahamia kol achyae tafha rana lyoum ahna au radwa rana fidar el hak sidna ramadan raho gribe nwajdo rohna ila aibadat el lah katr waktar hadi forssatna li ngarbo il lah wa choukran

  7. ماعنده سالفه هالسخيف

    هو شايف نفسه انه افضل مطرب وهو اصلا الي الان لم يقدم شئ

  8. هههههههههههههههه خلي هو بس اللي يسمعه بتاع بابا ده ويعيط
    هههههههههههههههههههههههههههههه يا عيني يا توتو….

  9. كل شئ اقبل ان يكون الا هذا الحثاله؟؟؟ سئلت نفسي مليون مره هيك طرطور كيف اصبح مغني ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لم اجد جواب

  10. أولا يا ناس البتكرهوا تامر أوووووووووووووي كده الشريط أتسمى الجاي أحلى علشان ده رأي تامر بالنسبة للأحداث الجارية في مصر أفترض أن بلدك مسروقة من ناس زي السرقونا والبيتحكموا دلوقتي هتحس بأيه أكيد هيبقى مش عندك تفاؤل صح بس الوضع البنشوفه للبلد ديه الحقها أتسرق وشعبها كمان أتأخذ
    حقه وأتظلم كثير ممكن يخلينا نعشم نفسنا ونستحمل أن احوال البلد هتتغير للأحسن وأعتقد أنها تخلينا ممكن نقول لسة الجاي أحلى .

  11. ياريت الناس البتكره تامر تحترم نفسها لأن قبل أي حاجة هو أنسان وياريت تخليك في نفسك ولو أنت تقبل أنك تتشتم على الهوى كده او على الموقع كده على أي حاجة بتعملها أو عملتها بمعنى ياريت المتقبلهوش على نفسك ما تقبلهوش على غيرك مهما حصل وعموما ديه أراء ومنتدى تامر ومحبيه بيحترم الأراء لأن في الأول والأخر أحنا بشر من حق كل واحد فينا يحترم الرأي الآخر.

    وعموما مرسيه على زوقكم.

  12. على قولك يا ساندي ..

    ع الاقل هو عمل حاجه وصاار حاجه في المجتمع

    حتقولوا يعنى ايه صار حاجه في المجتمع يعنى بيغنى حقولكم لاااااااا ع الاقل يعنى هو بيغنى وبيعملش اي حااجه غلللللللللط

    اماااااااااا انتووا يا لي بتكرهووا عايبوا في نفسكوا قبل ما تعيبوا في الغير

  13. ياتامرررررررررررررررر ياقاهررررررررررررررهم دووووووووووول كلهم انت احسن منهم بحبك تموررررررررررر

  14. نور الزمان في تموز 8, 2011 | ياتامرررررررررررررررر ياقاهررررررررررررررهم دووووووووووول كلهم انت احسن منهم بحبك تموررررررررررر
    ده انت من كثر ما انت قاهرهم مش عارفين يقولو ولا يعملو ايه و بعدين تامر عايز يزرع شوية تفاءل بسبب الاوضاع و عموما ما حدش طلب رايكو ربنا يوفقك يا تامر و الالبوم جامد جدا

  15. انتو ليه مش عجبكو تامر ؟ يمكن علشان حقق نجاح كبير فى فترة قصيرة
    وكل الكبار فى الفن قالو صوته جميل فى ناس متفهمش حاجة فى الفن وبيحكمو عليه……….. والى قال ان صوته حلو (حلمى بكرـ هانى شاكرـ عمرو دياب ـ بهاء الدين محمد) ويعنى هو لو صوته مش حلو كان حقق النجاح ده ازاى

  16. لما الكبار يقولو ان صوت تامر كويس انتو بقا تفهمو في ايه انتى مش عاجبكم حد لو مش عاجبكم تامر مش تفتحو صفحتو اوكى

  17. لما الكبار يقولو ان صوت تامر كويس انتو بقا تفهمو في ايه انتى مش عاجبكم حد لو مش عاجبكم تامر مش تفتحو صفحتو اوكى

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *