هاجم الفنان المصري أحمد فلوكس، مواطنه المقاول والفنان محمد على، على خلفية الفيديوهات التي ينشرها ويدعو بها الى التظاهر ضد الرئيس عبد الفتاح السيسي.

وقال احمد فلوكس أن محمد على خولت له نفسه محاولة الوقيعة بين الجيش والشعب، وأن هناك من علق آماله على هذا الفنان الهارب، وأنه فى حالة الحرب لن نجد محمد على وأمثاله الذين يهاجمون جيش بلادهم.

ودافع احمد فلوكس عن النظام في مصر قائلا ” أن معظم الدول بها مشاكل مثل السعودية والإمارات وحتى الدول الأوروبية بها مشاكل، متابعا: “اللى بيهاجموا البلد دول عيال صغيرة مبيعرفوش سياسة أصلًا.. دول مبيعرفوش يدخلوا الحمام ويطشطفوا.. وفاكرين أن الشطارة فى أنهم يشربوا سجاير ويعاكسوا البنات.. حتى أخلاق المصريين أنتوا متعرفوش حاجة عنها”.

وتابع الفنان أحمد فلوكس مهاجما محمد على: “ده نصاب وحرامى وهربان بالفلوس بره.. ولو هو دكر يجى هنا يقول الكلام من هنا.. ده مش راجل.. بتتكلم عن الناس الغلابة.. تعالى ورينا نفسك.. أنا بمثل من 18 سنة.. محدش يقولى بطبل.. وبقالي سنتين بشتغل 100 شغلانة ومابتكلمش.. أنا معملتش غير مسلسل “الاب الروحى” وفيلم “الممر” إللى أجره مياكلش ابنى أصلا”.

شارك الخبر:

شارك برأيك

‫4 تعليقات

  1. بيقول فى أول الفيديو (كلامه موجه للى بيعارضوا):
    والغريب إنهم بيبعتوا ستات ترد!
    ممممم، طب وإللى بعت فيفى عبده وسما المصرى علشان يردوا ده يتقاله إيه؟!

    إركن جنب أخوك محمد رمضان يا فلوكس، كلامك كله هرى ومردود عليه وأنا عن نفسى عاذرك عارف إنها أوامر وبتنفذوها أو ممكن إجتهاد منك لزوم التطبيل علشان تزود أوردرات الشغل!

  2. جميع من دافعو عن السيسي تكلمو كلام شوارعي ، بالنسبه لي وللكثيرين يحسب عليه وليس له
    الحكومه المصريه نصحت السيسي ان لا يتكلم ولكنه خالفهم وتكلم ويا ريته ما تكلم

  3. يا الله بينا على باركت الله ???
    أولا أنا لا اعرف هدا الرجل اللي عمال يتكلم هل هو ممثل أو كوبارس???
    والله العظيم هدا الممثل لو خرج حدود مصر وذهب إلى اسبانيا أو إيطاليا أو اليونان كان قال اكثر من محمد علي ??? لانه عنده الحوار مممتاز ??? ولكن مع الأسف كلهم وخدين على على قفاهم من عباس كامل والاوزيع ازغنون واريث العرش الفارعوني الشبح محمود السيسي ??? اعزروهم مساكين ??? شوفتوا عامل فيكم محمد علي خلاكم كلكم مجانين ??? أما بلحة جالس أمام البهلوان ترامب وتفكيرو كله مع محمد علي سؤالوه سوال رد عليهم في حاجة قالها محمد علي البلحة في غيبوبة ويشرب كثير المية حلقوا ناشف مسكين ???
    القادم اجمل بإذن الله تعالى وتبارك

  4. لا ليسوا مجبرين او يقولون هذا بالاكراه !!! يعني واءل جسار و راغب علامة الحق را ء ايضا كانوا مجبرين !!!! هؤلاء لا يريدون الشعب يكون له كلمة او ياخذون رواتب تضاهي رواتبهم ، اذا كيف الممثل الدرجة الثالثة يجيب طباخ و بواب و حداءقي و ساءق و خدامة ووووووو لو كانت رواتبهم كثيرة فلا يستطيعون ان يستعبدوا كل هؤلاء !!! لان الفنانين المصريين ياخذون اعلى اجور بعد الفنانين الامركين و خاصةً النجوم الصف الاول !!! فاكيد بثمن ١٠ دقائق تمثيل يدفع رواتب عشر شغالين لصالحه الخاص !!! افتهمتم لعبة الفنانين !!!! لابد كل الفنانين ينتفخوا و المصرين يختصبوهم مع الاعلاميين !!!!

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *