عبرت الإعلامية المصرية بسمة وهبة، عن استياءها من سعر ساندوتش جبنة، في سويسرا، أثناء تواجدها هناك لزيارة ابنها عبدالرحمن الذي يدرس هناك.

ونشرت بسمة وهبة فيديو، خلال تواجدها مع ابنها في المطعم، وظهرت فيه وهي حاملة للساندوتش وتعرضه لمتابعيها، تعرفهم مدى غلاء الأسعار هناك، بالنسبة لساندوتش جبنة.

وقالت بسمة في الفيديو: “ساندوتش جبنة وشوية جرجير وطماطم حتى مش كاملة، يرضي حد دا ياجماعة بـ90 جنيه، الحياة غالية في سويسرا، اللي جابرني أننا عايزين ابننا يتعلم أحلى تعليم، أنا مش هاجي هنا تاني بجد راجعة مصر، لو عايز تشوفني ياعبده تنزل مصر”.

وتابعت: “تيجي مصر أوفر تذكرة سياحية، وناكل جبنة كيلو، ونعزم الجيران والصحاب، وعربية جرجير، والطماطم شبكة قد كدا، ولا تحصل 70 جنية، لا مش موافقة مفيهاش حاجة لما أشكي للناس، واقولهم أنه غالي”.

شارك الخبر:

شارك برأيك

‫4 تعليقات

  1. كذابة كذابة … اول شيء لا يوجد سندوتش الجنبة في اوربا كلها، بل سندوتش همبركر او سمك الخ و يمكن هي طلبت ان تكون فقط الحبنة فيها اي السعر يبقى نفسه حتى لو اردت فقط تشتري الصمونة وحدها ! يعني
    ٩٠ جنيه تقريبا ٥ دولات و نصف و العمل في سويسرا اقل الاجور اكثر من ١٢ دولار يعني اي واحد ساكن في سويسرا بامكانه يشتري سنتوتشين بساعة عمل واحدة .. اكيد في مصر تعمل اليوم كله من الصباح لليل لا تستطيع شراء سنتوتشة واحدة !!! هي اختفت عن الاضواء و طردت طردة الك ل بة و جاي تظهر نفسها !!!! ربي يبلكي ببلاك اعظم من الي ابتلتي به من قبل ، اكيد الايدز اكبر !!!! يعني حتى بالسندوتشات هناك تعريص و تعريض لبلحة و انتصار يا زنديقة يا عا هرة !!!!!

  2. laa mich kadaba.ana sakna bi swisra..kif ya3ni mafich sandwitch gibna???.izay???. w
    kaman bti9dif lmuhasanat???…ruh t3alim chwya,fi kutub tarbiya adab w ta3lim din islami ida kunt mulim,anaachuk,li ino akrad mayi3rafu la din la mila.

  3. ضحكتني اخ دلشاد ??
    هي اخي دلشاد لم تكذب هذا ساندويتش موجود في سويسرا لانهم مشهورين بساندويتشات بالجبن والخص ومطيشة يعني طماطم ??
    والعامل بسويسرا الأقل الأجور ليس 12 دولار ?? اكثر بكثير من 12 دولار ?? هي كذبت لما قالت ان 70جنيه تشتري تشتري كيلو جبنة وتعزم الجيران والأصحاب وعربية جيرجير و مطبشة يعني طماطم ??ايه ما قالت ب 70 جنيه توكل مصر كلها ?? و ليه متكلمتش على الأموال طائلة اللي يدرس فيها ابنها في الجامعة والسكن تكلمت الا على ساندويتش المعيشة في سويسرا علية جدا ولكن هي الأولى في العالم اليد العاملة عندها اجر عالية ولكن عندهم الضرايب أيضا عالية لهذا سويسريين عندهم اكتئاب عالي أيضا ?? وعندهم الغم مغمومين مساكين ??
    تحياتي لك اخ دلشاد وجمعة مباركة للجميع
    القادم اجمل بإذن الله تعالى وتبارك

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *