ردت الفنانة المصرية شذى، على الهجوم الذي شنه عليها مؤخرًا الفنان الشعبي عبدالباسط حمودة، ساخر من معلوماته الفنية.

شذى، وجهت رسالة لعبدالباسط حمودة، عبر صفحتها الشخصية بموقع «فيس بوك»: «بالنسبة للأستاذ عبااااسط حمودة أنا سكت أول مره و قولت راجل كبير و عيب أرد شارع الهرم اللي بنسبالك مقياس و الموالد اللي واضح إن من كتر م أنت غنيت فيهم مضيقينك فبتحاول تعمل فيها متقبل الموضوع وبتقول وترد على نفسك وأساسا محدش عاب على اللي بيغنوا في موالد ولا شارع الهرم م كل واحد يغني مكان مهو حابب محدش يقدر يقيم حد ولا يحكم على حد».

وأضافت: «أنا فعلا محالفنيش الحظ الفظيع اني أغني فيهم اعملك إيه طيب؟؟ .أنت ليه بتحاول تعمل حوار و موضوع … للأسف يا سي عبااااسط انا مغنتش في موالد ولا غنيت في شارع الهرم ولا كنت مع اللي راحوا الهرم ولا بتنصل و الواقع ان فيه اختلاف ثقافات و تربية و اسلوب».

وتابعت: «و بالنسبة لأنك فجأة عملت فيها “بيتهوفن الفن” فأنا غصب عنك فنانة مش عافيه مني و مش رأيي ده رأي الجهات المحترمة المعنية بالفن المحترم زي دار الاوبرا اللي اتشرفت وكنت صوليست فيها و طبعا مش هتفهم يعني إيه صوليست فهترجمهالك بلغتك يعني بقدم “نمره لوحدي” على أوركسترا بيقودها دكتور سليم سحاب و واحدة تانية كان بيرؤسها الدكتورة رتيبة الحفني الله يرحمها … فلو سمحت لما تطلع تأكل عيش في البرامج متحكيش في المحكي و تجيب في سيرتي وتبروز نفسك و تعمل فيها فلوطه لأنك نص معلوماتك الفنية في الحلقة رايحة في داهية».

واختتمت كلامها قائلة: «طبعا أكيد مش هتفهم ولا حرف من اللي أنا كتباه ده لإن اساسا الأغنية اللي ضربتلك و أتعرفت بيها كنت أساسا تايهه فيها و طول مده الأغنية مش عارف نفسك يعني واحد طول الأغنية بيقول “انا مش عارفني انا تهت مني”، هعتب عليه فإيه والنبي لما يلاقي نفسه بقى نبقى نتفاهم».

وكان عبدالباسط حمودة، قد انتقد تصريح شذى بأنها حول عدم غنائها في شارع الهرم وسخر من هذا التصريح خلال استضافته في برنامج «العاشرة مساء».

ردت الفنانة شذى على هجوم المغني الشعبي عبدالباسط حمودة عليها خلال حلوله ضيفا على وائل الإبراشي في برنامج “العاشرة مساء” حيث انتقد تصريحها بأنه لم تغن في شارع الهرم وسخر من هذا التصريح مؤكدًا أن من لم يغن في الموالد وشارع الهرم فهو لم يغن.

شارك الخبر:

شارك برأيك

تعليق واحد

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *