كعادته في السخرية والهجوم على الفنانات قام المحامى نبيه الوحش بالهجوم على الفنانة المصرية إلهام شاهين، لقولها إنها رفعت اسم مصر عاليًا فى المحافل الدولية.
وقال نبية الوحش : “أنت مرفعتيش اسم مصر عالياً أنت رفعتي رجل مصر ومعناها أنها “عرتنا”.
واستشهد نبيه الوحش برسالة الفنان حمدي أحمد التي وجهها لالهام شاهين قائلا فيها إن الفن الحقيقى، ليس فيه قبلات، ولا مشاهد عرى، ولا مشاهد غرائزية على الفراش، وأن ما يحدث فى الأفلام المصرية، منذ عدة سنوات هو استيراد من الصهيونية العالمية، التى تعمل على فساد الأخلاق .

وأضاف نبيه الوحش أنا شتمت إلهام شاهين على الهواء، ولا تجرؤ ان تقاضينى، كما فعلت مع الدكتور عبدالله بدر، أستاذ التفسير وعلوم القرآن.

يذكرأن الفنانة إلهام شاهين تقدمت ببلاغ للنائب العام ضد الدكتور عبدالله بدر أستاذ التفسيرواتهمتهما فيه بإشاعة الفوضى وإثارة الفتن وتكدير الأمن العام، وتعريض السلم والأمن الاجتماعي للخطر، وعدم احترام سيادة القانون، والإساءة إلى الدين الإسلامي وازدراء الأديان.

شارك الخبر:

شارك برأيك

‫38 تعليق

  1. ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
    فعلا “صخفانة” بالضحك

  2. ايه القذاره و قلة الادب و المستوى المتدني في الحوار ده ….يخرب بيت اللي بيطلعوكوا على التليفزيون

  3. انا اتفق في انها رفعت رجليها هي مش رفعت رجلين مصر

  4. لا والمصيبة انه هذا الكلام يُقال على شاشة قناة مفترض انها “دينية” … اتذكر احدى صديقاتي قالت لي انها اصبحت تخاف تتفرج على برنامج ديني مع اسرتها للكلام المخجل الذي يقال احيانا بحجة انه لا حياء في الدين….

  5. ورغم ذلك انتصرت وحتجر للقضاء كل الكلاب اللي ينبحوا عليها واحد ورا الثاني رغم انف الشامخون والمتضعون بالوضاعة .

  6. ايه الكلام الواطي دا على مصر وبنات مصر….. عيب يناس ارحمونا الله يرحمكم ….. و ايه الشماته دي حسبي الله ونعم الوكيل….

    1. la 2anni wa7de menoun ra7 2e7terim nafsi we ma ra7 red 3leik benafess el ousloub el chawer3e la 2anno bekel basata ana menoun mich menkoun wa 2ella kenet 7kit be lsenkoun we 3a2liyetkoun el bala marba we elli el zahir ma chefit be7ayeta el tehzib .bass mabtenlemo la2anno trabayto 3al sab we ellit el2i7tiram ya3ni ma jebto chi min barra. we eza kenet berfa3 walla ma berfa3 hayda chi bekhessne we ma 2elak ma3e we to2 mout ana khle2et 7erra we 3eyche 7erra la 2anno inssen we ba3rif 3ich 7ayete metel ma badde we bel tari2a elli ble2iya messbetne allah yse3id martak elli betkoun mrabata bel beit we ma mkhalleha tefta7 tema metla metl el kerse la bte7ke we la btechke ….lollll bass akid bterfa3 min wara dahrak ma tkhef asde el te3iii2

  7. بدرجة وطائتك لسا ماوصلت
    بتعرف راح ارفع ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    سؤال صعب
    ,,,,,,,,,,,,,,,,,
    راح ارفع الجزمة في وجهك الواطي

  8. وبعدين معاكو يا شيوخ واحد منهم يقول كم واحد باسك وكم واحد اعتلاكي والثاني يقول رفغتي رجل مصر يعني اذا طلع العيب من اهل اللي هي الهام شاهين كما تقولون مايبقاش عيب ٠ بس لمى العيب من شيوخ المفروض يكونو قدوة تقتدي بها الناس هذا اللي ماينبلع ٠ اتركو الست بحالها مالكم ومالها العمى ٠

    1. بسمه
      شلونج وشأخبارج
      كلمت بنوةة بغداد البارحه وسلمت عليكي كثير .. وقالت كانت منشوله واخذتها من رحمه هههههههههههه وبعدين قالت لا بس كنت اتشاقى واكلت ايس كريم فد كيلو .
      ماعلى الرسول الا البلاغ المبين ..

      1. اهلا بحبيبتنا نداوي الوردة٠ سلامتها حبيبتنا بنوتة بغداد٠ كَوليله بطلي تاكلي كَلاس وتذوبي في قلوب الناس! هاي من اقوال الرئيس الراحل محمد عبد الوهاب ٠ ههههه

  9. على فكره أنا شايف مقدم البرنامج ده حييجي يوم مش حيلاقي واحد يقول حاجه عن الموضوع ده وحيضرب نفسه بالجزمه على الهواء . مش هوه اللي بدأت أصل المشكله من القناة بتاعتو ؟

  10. تعبيره قاس جدا لكن مع كل احتراماتي لمصر شرين كانت مرآة مصر في الخارج واي احد يتفرج عن افلامها يرى صورة مصر .هي ووامثالها وسخت مصر بافلامها

  11. كلامك وضــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــيع
    يا محامى الغبرة انت
    اذا لاعيب على الهام زفت وامثالها اللى عملتولها قيمة انت وشيخك

  12. ههههههههههههههه
    كلامـــــه في الصــــــــميم وهو فعلاً وحش
    ينطبق على نبية الوحش في كلامه ورائه
    إذا اكرمت فأشــــــــــبـــــع
    وإذا ضربت فأوجــــــــــــــــع

  13. بيتهيالى ان الشئ الوحيد اللى الوحش مارفعش عليه قضية هو تمثال “ابو الهول”.

  14. الي رفع اسم مصر هم الزويل ونجيب محفوظ وطه حسين وغيرهم…وليس إلهام شاهين صاحبة المشاهد الاباحيه المقززه

  15. أقول إلي من لم يعجبه أسلوب نبيه الوحش : طيب أتكلم إنت ووجه نصيحة لإلهام شاهين باسلوبك الراقي فلماذا تركز على أسلوب المحامي نبيه الوحش ولا تركز على أفعال وأعمال وأقوال إلهام شاهين وغيرها من الفنانين والفنانات المخالفة لشرع الله تعالى ؟؟!!!

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *