عبر عمرو أديب عن سعادته الشديدة برحيل الرئيس مبارك ورموز نظامه وخاصة أحمد عز، محملاً عز مسئولية سقوط نظام الرئيس مبارك.

وظهر أديب مساء الجمعة ضيفا على الإعلامي يسري فوده، بفضائية “أون تي في”، وعدد أديب صور الاضطهاد التي تعرض لها خلال الفترة الأخيرة من حكم الرئيس مبارك، ومنعه من الظهور بعد إيقاف برنامجه “القاهرة اليوم”، وتورط عز في منع برنامجه.

وقال أديب باكيا: “إيللي كان بيقتح بقه خلال الفترة الماضية كانوا بيزلوا امه، احنا كنا في حالة ذل.. لا يمكن هييجي ذل وإهانة اد إللي كنا فيها .. الناس كانت بتتضرب بالجزم أدام زوجاتهم ، وأمهاتهم في الأقسام.. كانوا بيطلعوا ….. أمهم.. كنا في عصر اسود ومهبب.. خلونا نتكلم ونقول.. كنت لما اتكلم كان أحمد عز أوعوا تشغلوا الواد ده.. رجال اعمال من أصدقائي كانوا بيقوليلي ده جامد أجمد من ربنا”.

وتابع أديب:” واحد جه قالي على فكره يا عمر شفلك بيزنس لأن عمرك ما هتشتغل في الإعلام تاني.. عماد أديب زلوا أهله عشان كان بيقول كلمة حق.. أمي قالتلي نفسي أشوفك على التليفزيون وخلاص وهي كانت مريضة في المستشفى.. كان نفي أطلع وأقولها دعاكي طلع بنتيجة.. العيال طلعوا أحسن منا احنا كنا جبنا”.

شارك الخبر:

شارك برأيك

‫106 تعليقات

  1. je suis tres tres heureuse pour le peuple egyptien par contre je suis deçue par la non presense de certains acteurs qui representent le pays et pourtant ils ont denoncé l injustice et la corruption maintes fois dans leurs films je ne le comprend pas

  2. ياريت الكل يشوف عمرو اديب قال اية عن حسني مبارك وعصرو في تاريخ ١١ فبراير ٢٠١١ يعني قبل ما يسقط مبارك باسبوع واحد بس شكلو مكنش متوقع انو نظام حسني هيسقط اخليكو مع الفيديو

    http://www.youtube.com/watch?v=LEcDbdC_0NQ

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *