حل الفنان حسام حبيب ضيفا على برنامج ع المسرح المعروض طوال أيام شهر رمضان 2024، وتقدمه المذيعة منى عبدالوهاب.

وردًا على سؤال “عايز ترجع لـ شيرين عبدالوهاب؟”، قال “أنا ممشتش عشان أرجعلها، مش مهم اسم العلاقة اللي بيني وبينها إيه المهم إن احنا في حياة بعض”.

وتعليقا على ما طلبته شيرين في مداخلة شهيرة عقب الانفصال من الجمهور أن يبول على وجه حسام، أوضح “انتي عارفة شيرين بتهزر معايا إزاي، بتقول مقولات من أفلام، هي كانت بتهزر في وقت ما ينفعش فيه الهزار هي دي شيرين وسط الخناقة تنكت”.

وأضافت حسام “آه أنا بحبها للدرجة دي، وبعاتبها وبتخانق معاها وبقفش عليها بيني وبينها، وفي الأخر مقدرش على زعلها، هي بتبقى مش قاصدة الإساءة”.

وأكد حسام أنه بكى بحرقة على انفصاله عن شيرين في المرتين، مضيفا ” آه ممكن الإنسان يحب حد اكتر من نفسه، عندي مشكلة ممكن تكون مرضية بحب احب اللي قدامي وبستمتع وأنا بعمل حاجة تبسطه وأنا بسامحه وأراضيه”.

وقال حسام إنه من الممكن أن يغفر الخيانة ولكن لا يستطيع بعدها العودة، كما لفت إلى أنه كان يرى في نظرات البعض أنهم يشعرون بالضيق من عودته لـ شيرين، وأن هذا الأمر كان يسبب له الألم، واختتم بأنه مازال في حياة شيرين ولكن مع تغيير شكل العلاقة.

تحدث حسام حبيب خلال اللقاء عن كواليس المشادات التي كانت تحدث بينه وبين شيرين قائلا: “في كلام كتير كان ممكن تقوله أثناء الخناقة، وبعدها تقول كانت عايزة تضايقني، والغلطة إن الناس لن تنسى هذا الكلام ولن تقبل إنها تصلحه، وهيقولوا رجعوا لبعض لإنه عامل لها سحر أو ماسك عليها حاجة”.

وأكد حسام حبيب أنه لم يحصل على أي أجر مقابل تعاونه مع شيرين بقوله: “عمري ما أحذت مليم من شغل شيرين، وحصل أكثر من مرة إنها عرضت ذلك لأني تعبت، وأنا قلت لها ده واجبي”.

وقال حسام حبيب في لقاءه: «مراتى لو فنانة وقاعدة في البيت هي تاج على راسي من فوق، وشيرين عبدالوهاب لما حلقت شعرها وقعت على ركبي في الأرض، مكنتش مصدق أن ده «ريأكشن منها».

وأضاف: «بتمنى أغني لشيرين أغنية (أنا مش هفضل كده على طول)»، كاشفًا عن سبب رغبته في غناء هذه الأغنية، قائلًا: «أنا كان نفسي أقول كده في وقت من الأوقات عشان هي زهقت من زعلي».

وأكمل حديثه، قائلًا: «بنت شيرين سألتني قبل كدا نفسك تقدم إيه من أغاني ماما؟ معرفتش أحدد أغنية بعينها، لأنها قدمت أعمال جيدة، لكن ولو في حزني قوي هغني مش هفضل كده علطول ومن زعلي زهقت من نفسي».

وتحدث حسام حبيب عن احتمالية عودته هو وشيرين عبدالوهاب قائلا: «أنا لم أبتعد عن شيرين حتى أرجع لها، ولا يهم اسم العلاقة بيني وبينها، المهم إحنا في حياة بعض».

وكشف حسام حبيب أن أحد أهم أسباب الضرر الذي لحق بعلاقته بـ شيرين عبدالوهاب قائلا: «كبر غلطة غلطتها في حق شيرين إن عمري ما نبهتها لحاجة، الراجل لو قال لزوجته إنت تخنت هتاخد بالها إن وزنها ميزيدش، لكن أنا وهي لم ننبه بعض لأي شيء».

وقال حسام حبيب أنه لم يحصل على أي أجر مقابل تعاونه مع شيرين عبدالوهاب قائلا: «عمري ما أحذت مليم من شغل شيرين، وحصل أكثر من مرة إنها عرضت ذلك لأني تعبت، وأنا قلت لها ده واجبي».

وتحدث حسام عن كواليس الخلافات التي كانت تحدث بينه وبين شيرين حيث قال: «في كلام كتير كان ممكن تقوله أثناء الخناقة، وبعدها تقول كانت عايزة تضايقني، والغلطة إن الناس لن تنسى هذا الكلام ولن تقبل إنها تصلحه، وهيقولوا رجعوا لبعض لإنه عامل لها سحر أو ماسك عليها حاجة وده اتقال فعلا».

وقال حسام حبيب: «الحب لا يغفر الإهانة، لكن أحلى حاجة إني أعلم الشخص اللي قدامي يسامح، في كلمة كنت دايما أقولها لشيرين هي أنا بحبك أكثر من الزعل، يعني لو الاختيار بين كرامتي وبينك أختارك إنت، ودي حقيقة أي واحد يتكسف يقولها».

يمكنكم الآن متابعة آخر أخبار النجوم عبر فيسبوك «نورت»

وللاطلاع على أهم وأحدث تغريدات النجوم زوروا تويتر «نورت»

ولمشاهدة أجمل صور المشاهير زوروا إنستغرام «نورت»

شارك الخبر:

ماذا تقول أنت؟

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *